Ik hoorde dat dat niet kan/mag omdat het dan als een afdakje gaat staan ipv van mooi hangen ofzo...
Fammiie_x
Geplaatst door de TopicStarter: 02-05-12 14:02
Wat is Fidel een knapperd haha hoe zijn staartje staat (recht omhoog) noem ik altijd een vulkaan staartje Ik probeer bij dali hem altijd wat meer naar achteren te doen dat die haren niet zo omhoog staat
Sarabande, Je laat het altijd helemaal wegknippen? maar die van jou was ook helemaal kort geknipt toch? Dan staat dat idd netter als het het weg is
Tass, Helemaal wegknippen zou ik idd nooit doen omdat je een afdakje krijgt. Wat wel gedaan kan worden en wat ik sinds kort bij Dali gedaan heb (omdat ze af en toe ineens tegen een paal opknalde). is het uitdunnen van haar voorpluk. Hierdoor kan je haar ogen nog weleens zien maar dit zou ik wel laten doen door iemand die er verstand van heeft Want als je teveel weg haalt is het ook niet mooi.
Op de foto's in me topic zie je het nml. niet dat het is uitdunt maar had een hoop haar weggehaald bij haar.
Ach we verzinnen de gekste dingen , arme Fidel . 2 staartjes, knotjes, 1 staartje, speldjes .
Ik heb laast bij Bobby ook een staartje gemaakt dat Fidel niet alleen was, maar die had heb binnen 2 tellen af gedaan .
Fammiie_x
Geplaatst door de TopicStarter: 02-05-12 14:09
haha, maar die heeft natuurlijk veel korter haar Dan voelt hij zich denk ik geen terrier meer
Als je bijv. vraagt bij een trimsalon of wat dan ook. Zeg dan dat het met een dubbele effileerschaar het gedaan moet worden. Met een enkele effileer schaar wordt het niet mooi en veel te dun.
En als je een keer in de buurt ben van Delft mag je altijd met hem langs komen haha
Een oude verzorgpony staat trouwens in Sint-willebrord
Laatst bijgewerkt door Fammiie_x op 02-05-12 14:27, in het totaal 1 keer bewerkt
Bij Isch heeft een staartje nooit gewerkt...dat moest er zo snel mogelijk uit. Het zorgde wel altijd voor hele leuke momenten Uitdunnen is inderaad ook een idee. Bij Isch is het vanzelf wat meer opzij gaan zitten, het hangt zelden meer zo dik voor haar ogen. Leuk die foto's van de hond op de rug Isch kan ook heerlijk ongegeneerd op haar rug liggen. Haar moeder deed het ook. Is het een typische Briardtrek of toeval? Mijn foto's komen echt
Sterre
Geplaatst: 02-05-12 14:45
Haha, dat koppie van Fidel op die eerste foto, geweldig !
Hoe maak jij een staartje; het lijkt nu wel of 'ie een antenne op z'n koppie heeft . En ehh... 2 staartjes, knotje ... Arme Bobby, een staartje !
Ik doe het als volgt (Sorry, de foto's zijn niet denderend, want mijn model werkte niet echt mee, maar het geeft een indruk ):
Ik kam de pluk haar boven de ogen omhoog en maak er een staartje in wat recht omhoog staat
Dan steek ik mijn vinger onder het elastiek door en maak een soort "gaatje"
Vervolgens klap ik het staartje naar voren en haal de "antenne" door het gaatje naar achter
Resultaat: haren uit de ogen en een plukje wat mooi plat boven op d'r koppie ligt .
Mocht de onderkant van de haartjes wat te strak zijn -daar net boven de ogen- ("Mami mami, mogen mijn staartjes wat losser" ), kan je die met je vinger wat losser maken. Ik knip wel altijd de haartjes die onder/tussen de ogen met een effileer schaar weg (vanaf de ooghoeken in een omgekeerde V naar net tussen de ogen). Zie net op de foto dat het weer dringend nodig is . Soms doe ik er ook wel eens zo'n kinder haarknipje in (dochterlief heeft roze Hello Kitty knipjes gekocht en ze heeft ook een oranje voor als Nederland voetbalt ), maar alleen als we thuis zijn; tijdens het spelen met andere honden verdwijnen die dingen, dan is een elastiekje het beste.
*Mirim, ben bang dat dat op de rug liggen een echt Briard trekje is .
Sterre, dat voor de ogen is bij gino idd ook gedaan maar vond het persoonlijk niet fijn en mooi Het was ooit door een trimster gedaan (was toen nog niet met trimmen bezig) en het goeide niet meer goed genoeg aan zodat het weer zou vallen, dus later heb ik het elke keer bij gehouden. En de voorpluk van gino was heel erg uitgedund zegmaar http://i1265.photobucket.com/albums/jj5 ... G_1295.jpg
Laten we het daar dan maar op houden ik zal er nog eens samen met mijn zoon voor gaan zitten. Als ik het een paar keer gedaan heb dan moet het me toch makkelijk gaan lukken? Het gekke is dat het me prima afgaat bij een advertentie plaatsen, maar in een topic niet. Zot toch???
Sterre
Geplaatst: 06-05-12 19:59
*Mirim, heb je een mobile telefoon met Whatsapp? Dan kan je mij ook een foto sturen als je wilt, dan kan ik 'em wel voor je up-loaden .
Sodeknetters, dochterlief en ik zijn bezig om Mila vilt-vrij te krijgen ... We zijn gisteren begonnen; ieder van ons is 2 uur bezig geweest en we hadden nog het idee dat we niks gedaan hadden . Vandaag nog eens ieder 2 uur en nu begin je het wel goed te zien. Maar goed, we zijn er nog niet , maar ik heb nu zó'n pijn in mijn rug dat ik gewoonweg niet meer verder kan, dus dan morgen maar weer verder.
Sterre, hoe kammen jullie? En welke borstels ? Kan je foto's maken hoe jullie kammen en wat je gebruikt?
Succes verder met kammen
Sterre
Geplaatst: 06-05-12 20:35
De bovenste met de rode handgreep is zo'n echte ontviltingsborstel. Die daar onder ligt is een "gewone" borstel. Die is wel-is-waar niet verkeerd, maar die heeft niet van die lange tanden, zodat je niet echt door de hele vacht heen komt; dat moet je dan laagje voor laagje doen. De kam rechts is er zo een met beweegbare tanden, die gebruik ik het liefste. Mijn dochter gebruikt het liefste de meest simpele kam (die met het bruine handvat). Als ze een grote klit wil ontwarren, gaat ze eerst met de punt van de kam in de klit en verdeeld 'em in strengetjes, dan kamt ze een-na-de-ander uit. Zo doe ik het ook, maar dan met de andere kam. Vervolgens borstelen we met de borstel (die met het rode handvat) de uitgekamde stukken na, zodat ook de rest van de onderwol weg gaat.
Bij ons achter hebben ze een oever gemaakt van de sloot. Leuk hoor. Dali ligt elke dag dus in de sloot (we laten ze uit aan een lang maak riem) We zijn dan net te laat om haar weer bij ons te krijgen.
Oh, getsie...de sloten ruiken over het algemeen niet aangenaam
Ik vraag me wel eens af: wat doet een Briard als er geen poes in huis is? Ischa zal zichzelf onwijs vervelen, dat weet ik wel. Ze kijkt al sneu als de poezen voor de nacht naar buiten gaan....dan is ze helemaal alleen in huis. Zuchtend vlijt ze zich dan neer voor onze slaapkamer. Arme hond
Sterre
Geplaatst: 10-05-12 02:20
Haha Fammiie, hoe herkenbaar ! Mila loopt altijd los en op de ronde die ik meestal met haar loop, is een rivier. Op 2 plekken komt de rivier haast naast het pad en is ook de oever redelijk vlak; prima plekjes om een lekkere duik te nemen . Als ik haar in de gaten hou, lukt het me wel om d'r op de kant te houden, maar als mijn aandacht 5 sec. verslapt als we daar langs lopen, ligt ze er zo in ....
*Ach gut, arme Ischa ; is natuurlijk echt een straf om alleen te moeten slapen. Tsss, mag ze niet eens in de slaapkamer ... (Mag die van mij ook niet hoor .)
Weet je op zich vind ik een hond in de slaapkamer nog niet eens zo erg, maar we hebben laminaat op de vloer....en dat geluid van tikkende nagels vind ik wel heeeel vervelend. Over water gesproken: Wij hebben sloten rondom het huis en daar geeft Isch geen fluit om, maar water in de goot langs de weg...ja daar moet je in lopen Maakt niet uit of je dan bijna overeden wordt door een auto, die goot moet je hebben! Iedere keer als het goed geregend heeft is dat weer onze strijd. Wij vinden dat de hond in de berm moet ( maar daar zitten die enge naaktslakken, mens!!) en zij vindt dat ze in de goot moet langs de kant van de weg. Als het dan nog heel hard waait en je probeerd een hond en een plu te mannen snap ik wel dat de buren voor de ramen staan te gluren Het is natuurlijk veel leuker om de buren te zien stunten dan tv kijken.
Fammiie_x
Geplaatst door de TopicStarter: 10-05-12 23:07
mirim, nou het scheelt die van ons (o.a. ook onze border, kunnen wel zonder de katten alleen als ze de kat horen of zien springen ze gelijk op). Maar Ischa is dus erg gehecht aan de katten?
haha leuk buren die dan genieten van jou met je hond Zou ik ook gedaan hebben als ik iemand zie stunten haha nee, maar eigenwijs zijn ze dus wel. Gelukkig ook die van jullie
Sterre, haha leuk he die gekke briard's Lekker hun eigen ding doen en als je niet oplet zijn ze vliegens vlug op de plek wat ze willen. Bij dali is het jammer genoeg als ze los is en ze ziet water haar oren dicht houd en niet meer luisterd XD Gino heeft weleens op het ijs gestaan, dood eng vond ik het.
Ik heb trouwens even snel een filmpje gemaakt van het kammen en nu ff met muziekje erbij omdat je mij anders hoorde praten Aan het eind heb ik een filmpje toegevoegd van de sloot bij ons achter. Die er net 1 dag zo was dus ze moest het uitproberen maar toen luisterde ze nog naar Neee, nu dus niet meer als ze haar gekke bui krijgt ligt ze er zo in dan kan ik dr net niet snel genoeg bij me halen en dan zijn haar voor poten nat.
Ik doe haar expres met een grove kam trouwens na om haar onderwol goed eruit te halen (dit doe ik 1x in de zoveel tijd als ze snel in de klit komt). Dit heb ik vorige week helemaal bij haar gedaan en er zaten nu niet echt klitten in Gelukkig heeft Dali een makkelijke vacht.
Gino was gecastreerd dus was zijn vacht een stuk dikker geworden. Voor het mooiste moest ik hem zo altijd 2x per week doen. Maar dat werd vaak 1x per week en dan zit je er langer aan.
Ischa heeft de middag van haar leven gehad. De paarden stonden op het land, dus nu was de bak van haar. Ze heeft er heerlijk rondgerend en de baas nog geholpen met het omzagen van een grote boom, ja heus! Ze was heeeeel belangrijk vandaag en heeft haar avondeten echt wel verdiend