Ik ben zo boos! En hoe moet het verder?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

amy_leftover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 12:10

FloMax schreef:
Ik dacht dat een teef pas na de loopsheid 'bevruchtbaar' was? Of heb ik nu iets heel verkeerd begrepen :')

Loopsheid duurt 3 weken, tussen de 10e en 15e dag ergens zijn ze over het algemeen vruchtbaar. Vaak is het bloeden dan al wel gestopt, maar de teef is dus nog wel loops.

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 12:15

AniiQue schreef:
Squawk; Eigen mening, mam weet dat ze goed op haar moet letten, het is eenmaal een kleine etterkop. Op het moment was ik heel erg boos, snap het van mijn moeders kant en ook van djenna's kant. Maar zolang mijn moeder niet aanneemt wat ik haar zeg.

Zo,zo jij hebt nogal praatjes.....ik weet niet hoe oud je bent, maar het is jouw hond, dus als je moeder niet goed genoeg is, DOE HET DAN ZELF!

Je hond hoort aangelijnd te zijn, dus om de mensen van de manege de schuld te geven >;) _-:( je bent zelf nalatig.

Een teef is ca 3 weken loops, daarvan zijn ze een paar dagen vruchtbaar ( laten zich dan ook dekken ) vaak tussen de 9de tot ca 14de dag van de loopsheid.

Je kunt haar een soort van abortus injectie laten geven.

Misschien heb je ervan geleerd voor de volgende keer.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 12:18

Gewoon je hond zelf uitlaten.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 12:24

Ik vind ook dat je geen recht hebt om boos te zijn. Ten eerste had je dan zelf je hond uit moeten laten en ten tweede is het logisch dat een loopse teef reutjes aantrekt. Daar kan je die eigenaren niet de schuld van geven.

Het is erg makkelijk om anderen de schuld te geven. Je moeder en de eigenaren van de andere honden.
Nee die hebben geen schuld. Het is jouw hond.

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 12:25

hond dan lekker zelf uitlaten en als de hond al loops is nooit nooit loslaten!
en tja schuld afschuiven op andere is erg makkelijk maar leer eerst je eigen verantwoordelijkheden kennen -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 12:36

Wilawander schreef:
Hier is er maar 1 fout en dat is je moeder. Nooit een loopse teef los laten lopen. ;)

Niet mee eens, ik vind allebei fout. TS neemt haar verantwoordelijkheid niet, en laat de hond niet zelf uit (en ik weet hoe lastig dat kan zijn als je teef loops is, toen ik mijn teef nog had, liep ik er als ze loops was een kort stukje mee, want werkelijk óveral, ook op plekken waar dat helemaal niet mag, laten mensen hun honden loslopen, maar ik vind dat je als eigenaar zelf verantwoordelijk moet zijn voor je dieren).
En ook niet handig van moeder om een loopse teef los te laten lopen, dat is echt vragen om problemen, maar nogmaals, dan moet je zelf je hond uitlaten.
AniiQue schreef:
Annepaardoes, jij snapt de zin niet. Als ik mijn hond alles moet gaan verbieden omdat hun niet op hun honden letten (de mensen van de manege die hun honden gewoon laten lopen.) en ik haar dan telkens moet gaan aanlijnen of aangelijnd houdenen die beesten me 2 uur achtervolgen door heel het dorp.

Als je geen puppen wilt, zou ik dat toch maar doen, jij hebt een intacte teef, jouw verantwoordelijkheid. Ík als reueneigenaar kan namelijk niet van afstand ruiken of zien of jouw teef loops is, jij weet het wel.
Ik lijn mijn hond aan als een ander zijn hond aangelijnd heeft, en laat hem sowieso altijd aangelijnd uit op straat, maar als iemand zijn teef los laat lopen, verwacht ik eigenlijk niet dat de hond loops is.

FloMax

Re: Ik ben zo boos! En hoe moet het verder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 13:03

Ah zo. Dankje Yamcha, dan is me dat ook weer duidelijk. Weer wat geleerd :D

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 13:32

Caira schreef:
Ja maar meid, door een loopse hond los te laten breng je ook veel reuen in gevaar, die pikken de lucht op en zullen dan vaak van hun eigen terrein afgaan.

Precies...Je moeder heeft de fout gemaakt om een loopse hond los te laten, dat is vragen om problemen...Heeft verder niets te maken met die manegehonden. JOUW hond luisterde niet naar je moeder toen die haar riep...Maw, staat niet onder apel én is loops. Dan kun je boos worden op die manege(honden) maar in dit geval zijn hun niet degene die fout bezig zijn.

En waarom ben je boos op je hond? Die kan er niks aan doen dat ze instinctief wil paren...en voor straf in de mand blijven gaat dat niet veranderen. Sterker nog, van dat soort straffen snapt ze niks.

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 21:21

Ontzettend stom om een loopse hond los te laten lopen. Er is maar één persoon op wie je boos mag zijn en dat ben je zelf.

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 21:24

kohtje schreef:
Waarom zou je een hond nutteloos laten stereliseren?

minder kans op complicaties,
geen loopsheid meer,
en ongewilde dekkingen ;)
en ze hebben minder kans om incontinent te worden

TS balen zeg :(
meteen maar naar de DA voor een spuit dan he

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 21:27

Ben je al langs de da geweest ts? :)

Debola_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 21:38

Wat een botte reacties komen hier langs zeg! TS, trek het je niet aan en denk er het jouwe van, gebruik wat je kan gebruiken van de tips die hier gegeven worden.
Ik heb een geadopteerde hond, die best goed aan de lijn kan lopen, als je haar op de correcte manier begeleidt... Helaas kunnen mijn ouders dit ook niet al te best. Maar graag doen zij ook hun ochtendwandeling met de honden, en vaak als ik geen tijd heb, vind ik het supertof van hen dat ze een derde hond willen meenemen... Helaas moet ik niet verwachten dat mijn teefje 'opgeleerd' wordt tot een hond die netjes naast hen loopt, ook al is dat mijn doel... Het is een beetje zoeken tussen compromissen tussen je moeder en jou, maar het idee van de superglue aan de flexlijn vond ik niet slecht ;-).
En voor de rest, jammer dat het gebeurd is, maar het is te verhelpen, laat er je dag niet door kapot maken ;-).

De discussie van het wel of niet laten helpen moet hier trouwens niet worden gevoerd, TS laat haar hond al helpen... De voordelen zullen bij TS groter zijn dan de nadelen en dat dient de TS voor zichzelf uit te maken.