wat doe jij als je moet werken en je huidier is ernstig ziek

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Thirty

Re: wat doe jij als je moet werken en je huidier is ernstig ziek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 22:46

Tussen vrij nemen en ziekmelden zit nog wel een erg groot verschil, helemaal gevoelsmatig.

xRomana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 18:25

Sjors schreef:
kimmysan; een paard is heel wat anders dan een konijn ;)

Hier ben ik het, met alle respect wel mee eens.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 18:42

xRomana schreef:
Sjors schreef:
kimmysan; een paard is heel wat anders dan een konijn ;)

Hier ben ik het, met alle respect wel mee eens.

Ik dus niet. Een dier is een dier en of het nou groot of klein is als het ziek is of gewond is heeft het gewoon hulp nodig! Echter is een konijn veel kleiner en kun je makkelijker een oplossing voor vinden als je zelf moet werken in de zin van even bij de buren neerzetten of meenemen naar je werk. Al heb je voor een paard vaak wel een verzorger of een pensioneigenaar die er voor kan zorgen. In elke situatie is er wel een oplossing te vinden.

xRomana

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 22:01

Niet mee eens. Met een konijn vis of vogel ga ik niet naar de da. Met mn katten, konijnen en paarden wel. Gewoon omdat ik daar een hele andere band mee heb.

bertie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 22:15

Somebitch schreef:
De titel geeft het al aan. Wat doe jij?

Ik heb geprobeerd mijn dienst voor morgrn te ruilen maar dat is niet gelukt.
Mijn huisdier is ernstig ziek en moet om de drie uur eten in zijn mond gespoten krijgen.
Echter moet ik morgrn een hele dag werken, ik moet om 06:15 weg en ben dn rond 17:30 weer thuis. Helaas niemand die op mijn beestje kan passen. Voel me er zwaar poedersuiker over...

In zo'n situatie neem ik vrije dagen op. Al veertig jaar. Werkgever is altijd akkoord gegaan.
Je hebt een dier, en daar ben je verantwoordelijk voor. Néém die verantwoordelijkheid.

Bazinga

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 22:18

Somebitch schreef:
De titel geeft het al aan. Wat doe jij?

Ik heb geprobeerd mijn dienst voor morgrn te ruilen maar dat is niet gelukt.
Mijn huisdier is ernstig ziek en moet om de drie uur eten in zijn mond gespoten krijgen.
Echter moet ik morgrn een hele dag werken, ik moet om 06:15 weg en ben dn rond 17:30 weer thuis. Helaas niemand die op mijn beestje kan passen. Voel me er zwaar poedersuiker over...

ehhh het is ethisch niet verantwoord, maar je ziek melden?
Ik zou het ook niet weten als je niemand hebt.
Ik heb keer vrij gekregen van mijn leidinggevende ( werk in de verpleging) toen mijn huisdier erg ziek was en ik geen optie had. Heb toen op een andere dag gewerkt en ik besef dat ik mazzel had.
Succes ermee!

bertie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 22:21

Ik vind het inderdaad niet ethisch om jezelf ziek te melden.
Je kiest voor dieren, en dan moet je de consequenties ook dragen.
Vrije dagen opnemen.

xRomana

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 22:42

Ziekmelden kan je niet maken, daar neem je vrije dagen voor op. Daar zijn ze immers voor bedoeld.

Cynthiaaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 19:36

Sterkte.. Myx kan je in der daad ook weinig aan doen.

En ja, ook mijn goudvissen gaan voor. Ook die maken deel uit van mijn gezin en als die mijn zorg nodig hebben krijgen ze die. (netzoals een paard, hond, kat, konijn, hamster en muis)

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 21:02

Ik neem vrij :j

Mocht dat echt geen optie zijn dan breng ik het dier elders onder, desnoods bij de dierenarts inderdaad. Goede zorgen zijn het belangrijkste op zo'n manier, ongeacht wat voor diersoort het is. Ze hoeven nooit te lijden :n

Ziekmelden? Etisch niet acceptabel in zo'n situatie inderdaad, zou ik ook nooit doen.
Ik betwijfel ook of ik zou willen werken voor een bedrijf waar ik zo'n situatie geen vrij kan krijgen. Natuurlijk kunnen er afspraken staan waardoor het echt niet kan/heel slecht uitkomt dat is anders. Maar als de ruimte er is en het mag niet? Terwijl ik me altijd keihard inzet en me flexibel op wil stellen? Dan houdt het snel op hoor :o

Een paar maanden geleden zat ik met een doodzieke kat. Ik durfde hem niet alleen thuis te laten, dus heb ik gebeld om de ochtend vrij te nemen zodat ik eerst met hem naar de dierenarts kon. Mijn LG vroeg daarop of ik dan niet liever de hele dag thuis wilde blijven. Top toch!
De kat bleek veilig alleen thuis te kunnen blijven dus ben ik 's middags alsnog gaan werken om bij afspraken die stonden aanwezig te kunnen zijn. Dat wordt dan ook gewaardeerd uiteraard, maar het is imo ook altijd geven en nemen.

Sterkte met het verlies van je konijn :(:)

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 21:36

Cynthiaaapje schreef:
Sterkte.. Myx kan je in der daad ook weinig aan doen.

En ja, ook mijn goudvissen gaan voor. Ook die maken deel uit van mijn gezin en als die mijn zorg nodig hebben krijgen ze die. (netzoals een paard, hond, kat, konijn, hamster en muis)

Ik neem aan, dat je bedoelt, dat je een vrije dag neemt :D

Linea

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 22:35

Ik zou absoluut een vrije dag opnemen in zo'n geval als ik echt niets anders kan vinden. Gelukkig heb ik hele lieve ouders die ook om dieren geven waar ze in nood wel terecht kunnen. Heb slechts 1x meegemaakt dat ik echt geen oplossing kon vinden voor mijn zieke konijn dus beestje warm ingepakt en meegenomen. Stonden wat belangrijke afspraken dus vrij nemen kwam slecht uit. Baas was in eerste instantie niet zo blij maar goed er was weinig keuze, had ook thuis kunnen blijven. Het is absoluut geen optie om een ernstig ziek dier aan zijn lot over te laten thuis dat begreep hij ook wel :P

xRomana schreef:
Niet mee eens. Met een konijn vis of vogel ga ik niet naar de da. Met mn katten, konijnen en paarden wel. Gewoon omdat ik daar een hele andere band mee heb.

Prima dat je er zo over denkt.. Maar waarom neem je dan een konijn vis of vogel in huis als je er geen sterke band mee hebt? Als je er niet voor wilt zorgen moet je er imo ook niet aan beginnen...

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 22:39

Ik vind dat je voor ieder dier, dus ook een muis, hamster, vogel etc. naar de DA moet gaan, indien het dier ziek is of pijn heeft. Of je moet zelf het dier snel en pijnloos uit zijn lijden kunnen lossen. Maar niets doen, vind ik harteloos en ben je zulke dieren niet waard.

Cynthiaaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 13:01

Vrij nemen in der daad, maar als baas het daar niet mee eens is dan heeft hij op dat moment pech want beest gaat voor..

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 14:20

Cynthiaaapje schreef:
Vrij nemen in der daad, maar als baas het daar niet mee eens is dan heeft hij op dat moment pech want beest gaat voor..

Dan wens ik je succes met het vinden van een andere baan in deze economie :')