Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
kiki1976 schreef:Let wel goed op bij sommige planten die er als aquariumplanten verkocht worden.
In deze link zie je oa welke http://www.aquaforum.nl/ubb/ultimatebb. ... /5960.html
Verder is dat een heel handig forum waar ze je ook heel goed helpen op een hele vriendelijke manier!
Ruby1995 schreef:kiki1976 schreef:Let wel goed op bij sommige planten die er als aquariumplanten verkocht worden.
In deze link zie je oa welke http://www.aquaforum.nl/ubb/ultimatebb. ... /5960.html
Verder is dat een heel handig forum waar ze je ook heel goed helpen op een hele vriendelijke manier!
Had zelf ook een aquarium en keek ook even op deze site, en serieus ik had bijna elke plant....
merel90 schreef:Ik heb even gauw gekeken op die site, en gelukkig staan de plantjes die ik heb gekocht er niet bij! Wat vreemd, dat ze het dan als aquariumplanten verkopen.. Ze hadden in de vissenwinkel ook een soort slakropjes, daar kwam die verkoper mee aanzettenHeb die vriendelijk afgeslagen, omdat ik niet wil dat mijn aquarium op een groentetuin gaat lijken hihi.
vrouwke schreef:even een vraagje: zon stuk boom ( weet niet of het boom is) heb ik ook.
maar die ligt al bijna een week of 3 in een bak water, want die geeft bruin af.
hoe doen jullie dat?
merel90 schreef:Nou, ik heb net nog nieuwe poster voor de zijwanden gehaald, en ook een hoop plantjes. Ik heb een paar snelgroeiers, en verder eigenlijk maar gekocht welke ik mooi vond
vrouwke schreef:even een vraagje: zon stuk boom ( weet niet of het boom is) heb ik ook.
maar die ligt al bijna een week of 3 in een bak water, want die geeft bruin af.
hoe doen jullie dat?
twinducklin schreef:Ook ik ga je topic even in de gaten houden.
Wij hebben sinds 4 maanden een klein aquarium, begin wat probleempjes gehad met nitriet/nitraat waarde allerlei spullen voor gekregen en toen kregen we blauwalg in het water, ook daar weer spul voor gekregen en toen stip erin. !
Tieme schreef:merel90 schreef:Nou, ik heb net nog nieuwe poster voor de zijwanden gehaald, en ook een hoop plantjes. Ik heb een paar snelgroeiers, en verder eigenlijk maar gekocht welke ik mooi vond
heb je wel een beetje rekening gehouden met de temperaturen, ph-waarde en de hoeveelheid licht die de planten nodig hebben?? dat je wel planten hebt genomen met dezelfde "eisen" bedoel ik. anders heb je kans dat ze binnenkort alsnog snel het loodje leggen.
dat vind ik een voordeel van site's als aquaplants. staat duidelijk op welke temperatuur, pH-waarde en hoeveelheid licht en ook of het een midden,achter of voorplant is. info die in een winkel vaak ontbreekt.