Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

??
.

), dit is een soortgelijke van Carnibest, maar dan goedkoper. Een fokker van Duitse brakken heeft dit zelf ontwikkelt. 70% rundvlees, 15% kip, 15% pens, is even de grove verdeling van het voer en komt in worsten van 1 kg, ik betaal per kg 2,85.-. Ik haal dit bij een natuurgeneeskundige en vriendin van mij. Hij krijgt zo'n 330 gram per keer, op een flinke stranddag krijgt hij 500 gram per keer.
(Pyrenese Berghond x Golden retriever, reu met paaseieren!
)little_birdy schreef:vers voeren heb ik altijd geleerd dat dat slecht is voor de tanden
aslo schreef:little_birdy schreef:vers voeren heb ik altijd geleerd dat dat slecht is voor de tanden
Juist niet. Onze WH is ruim 13. Krijgt sinds dat ze bij ons kwam (was toen 16 maanden en zag er niet uit) Smuldier compleet. Pas nog (voor het eerst sinds 11 jaar, 1e maal toen was voor de 'castratie') bij de DA geweest: gebit prima! Net zoals hart, longen en algemene conditie.
.

,wat een uitvinding,en als brokken makers zich zo verdiepen in het maken van goed voer wat goed is voor een hond ,waarom bestaan de meeste brokken dan nog uit 20% of minder uit vlees??
Ze doen het er beide iig heel erg goed op, de JR heeft hiervoor 6 jaar brokken gehad en haar tanden zien er stukken beter uit, de Husky heeft echt een prachtig gebit en dat zegt de DA ook iedere x als ze hem ziet. Gelukkig is dat sporadisch en alleen als hij door onbenulligheid zelf brokken maakt...
keona schreef:waarom moet ze die brokken hebben?appiesjappie schreef:ik ga nu niet meer wisselen van voer. Het gaat nu goed. Ze moet wel brokken hebben met lam en rijst en dat heeft ook niet ieder merk. Wel voor puppy's maar Lieke is geen pup meer
zwanepol schreef:Wij voeren Barka, eigen samengesteld merk van de petshop in ijsselmuiden. Onze hond heeft hier 3x minder van nodig dan de brokken van de Aldi waar hij ook nog eens vreselijk veel water bij dronk, dat is nu een heel stuk minder.
Wij hebben een bouvier van 44 weken en hij krijgt ongeveer 375 gram op een dag.
Een zak van (ik meen 20kg) kost 35 euro.
MyWishMax schreef:Het wordt bij versvlees ook aangeraden om 4 a 5 diersoorten te voeren per 4 weken geloof ik?
Voor BARF oid ben ik nog te onervaren qua verhoudingen bot, orgaan en spiervlees. Dus geef KVV, met wat BARF hapjes.
Romanoff schreef:Over alleen versvlees, ben ik zelf niet echt een voorstander van. Je ziet te vaak dat mensen zelf gaan prutsen met toevoegingen. en dat dus de hond mineralen en vitamines gaat missen of VEELste veel en dus ziek word..
Ik vind het echt een compliment dat mensen die echt VERS vlees voeren alles goed uit rekenen zodat het voor de hond ook gezond blijft en dat ook blijven volhouden!
Veel mensen geven na 2 wkn weer op en pleuren maar wat in het bakje en het zal wel goed zijn.
Om allen bijv Carnibest rund oid te geven lijkt mij niet volledig genoeg voor alle mineralen ed.
In het wild eet een wolf ook niet alleen maar een kippetje. Die eet zeer gevarieerd.
Ik zelf weet van mezelf dat ik gewoonweg de tijd inet heb om elke dag een precies uitgebalanceerd diner voor mn hond klaar te maken, dus is een brok een goede vervanger.