wat voer jij je hond?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

welk merk voer jij je hond?

pedigree
13 (3%)
cesar
Geen stemmen
fokker
3 (0%)
royal canin
34 (10%)
eukanuba
11 (3%)
orijen
8 (2%)
mera dog
1 (0%)
hill's
9 (2%)
nutro
1 (0%)
pro plan
7 (2%)
taste of the wild
2 (0%)
beneful
3 (0%)
frolic
1 (0%)
dierenarts voer
8 (2%)
supermarkt voer
21 (6%)
vers voer
102 (30%)
anders
114 (33%)

Totaal aantal stemmen: 338

JJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 22:15

Als mijn hond vers wil dan vangt hij dat zelf. Regelmatig zie ik een muizenstaartje uit een heel gelukkig bekje hangen. Walgelijk maar waar.

matasja

Re: wat voer jij je hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 00:55

Beetje botte reacties, als je nooit eerder een pup gehad hebt dan heb je je ook niet verdiept in voer... en pedigree maakt ook veel reclame dus ga je er vanuit dat het een goed merk is..
Vaak betaal je voor de merknaam en als je gaat vergelijken zal er weinig verschil in zitten.
Alleen de topmerken scheiden zich dan weer van de rest met andere ingredienten.
Zelf voer ik dieetvoeding van de dierenarts op dit moment,ze kreeg struvierdieet vanwege blaasstenen en staat nu weer een dag of 2 op hill's. De andere hond krijgt royal canin en daar doet ze het ook goed op.
Verder geef ik ze als verandering weleens smuldier, en ze krijgen hier ook veel botten. Eerst runderhuid, gewoon geperste botten, nu haal ik botten bij de slager, ze zien er beide supergoed uit.

Van het ene voer zullen ze wat mee poepen, en van de ander wat meer dorst krijgen, maar ECHT slecht voer hebben we in nederland niet zo denk ik. Ik werk bij een dierenarts en daar komen veel honden binnen die gewoon op lidl brokken of bonzo staan en ook die worden gewoon oud en hebben een mooie glans. Niet iedereen heeft veel geld voor de topmerken voeding, vooral niet in de streek waar mijn dierenarts zit, veel mensen die net rond kunnen komen maar wel met alle kleine dingetjes naar de dierenarts kunnen, dat vind ik veel belangrijker.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 01:00

maar goed voer hoeft niet duur te zijn,uitgaande dat een hond een vleeseter is en geen brokkeneter kan je je hond als voor 1,30 de kilo voeren ( lotgering) of een paar cent meer smuldier,simpel te halen in de supermarkt,alleen je hebt er wel een vriezer voor nodig...

en daarmee voer je beter als de beste brok die je kan kopen :)

en tja honden zien er goed uit op brokken,heb je weleens gezien hoeveel ( voor honden verder totaal nutteloze) ingredienten er worden toegevoegd aan brokken om honden er goed uit te laten zien := ??
Laatst bijgewerkt door kimmie261 op 08-04-12 01:03, in het totaal 2 keer bewerkt

zwanepol

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 01:02

Wij voeren Barka, eigen samengesteld merk van de petshop in ijsselmuiden. Onze hond heeft hier 3x minder van nodig dan de brokken van de Aldi waar hij ook nog eens vreselijk veel water bij dronk, dat is nu een heel stuk minder.
Wij hebben een bouvier van 44 weken en hij krijgt ongeveer 375 gram op een dag.
Een zak van (ik meen 20kg) kost 35 euro.

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 01:05

Wij voeren onze lab voer van de da, voor haar pootjes, hier doet ze het super op :).
Al ben ik meer van het verse voer, maar mijn ouders bepalen he...

zwanepol

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 01:05

Zodra wij onze verbouwing achter de rug hebben en een diepvriezer hebben aangeschaft, zijn we van plan om 1x in de week vers vlees te gaan voeren (of misschien wel vaker)

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 01:08

Ik heb heel lang vers/BARF gevoerd, maar wegens maag en darm klachten van m'n reu zit ik nu op Prins. Geen extra toegevoegde stoffen, da's fijn. Jammer van de granen, maar ik denk dat hij hier het beste op kan leven :)

marielle231

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 01:26

Hier voer ik de honden Lotgering, vinden ze A HEERLIJK en B ze doen het er echt super op !

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 02:16

Mijn reu van inmiddels 2 jaar krijgt KVV van het merk HAVO (Houdt Alle Viervoeters Optimaal ;) ), dit is een soortgelijke van Carnibest, maar dan goedkoper. Een fokker van Duitse brakken heeft dit zelf ontwikkelt. 70% rundvlees, 15% kip, 15% pens, is even de grove verdeling van het voer en komt in worsten van 1 kg, ik betaal per kg 2,85.-. Ik haal dit bij een natuurgeneeskundige en vriendin van mij. Hij krijgt zo'n 330 gram per keer, op een flinke stranddag krijgt hij 500 gram per keer.
Als het vlees onverhoopt op blijkt te zijn (ik heb geen grote vriezer en kan max 4 kg per week kwijt, dus haal elke week nieuw), dan krijgt hij Orijen Original Red of de vis-variant.
Soms Bokashi, als hij wat verkeerds heeft gegeten of ziek is geweest, dit zijn gefermenteerde kruiden die zich in de maag van een herkauwer bevinden.. Wolven trekken vaak als eerste de maag open, i.v.m. deze zeer gezonde kruiden voor de darmflora. En af en toe wat rijstrestjes.. een scheut zonnebloemolie... verse pens.. Een lekker mixje.. :9

Tja... En van snacks, eigenlijk van alles; kippenekken, pensstaafjes, mergkoekjes, vis/kiprolletjes.. kauwkluiven, Italiaanse soepbotten.. rauw eitje.. euhhmmm.. en some leftovers van ons, vla, yoghurt, boontjes, kipfiletje, hamburgertje, aardappeltje..

Meet Beerrrrrr!! :D (Pyrenese Berghond x Golden retriever, reu met paaseieren! :D )
http://a6.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 3209_o.jpg

http://a1.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 8180_o.jpg

http://a5.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 9959_n.jpg

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 12:44

TS wat een goede omschakeling,je zult dadelijk ook zien dat je je hond hier minder van kunt voeren,dan van de pedigree,en dat de ontlasting minder zal gaan worden als hij omgeschakeld is en gewend er aan is.
:)

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 08:36

little_birdy schreef:
vers voeren heb ik altijd geleerd dat dat slecht is voor de tanden

Juist niet. Onze WH is ruim 13. Krijgt sinds dat ze bij ons kwam (was toen 16 maanden en zag er niet uit) Smuldier compleet. Pas nog (voor het eerst sinds 11 jaar, 1e maal toen was voor de 'castratie') bij de DA geweest: gebit prima! Net zoals hart, longen en algemene conditie.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 08:41

aslo schreef:
little_birdy schreef:
vers voeren heb ik altijd geleerd dat dat slecht is voor de tanden

Juist niet. Onze WH is ruim 13. Krijgt sinds dat ze bij ons kwam (was toen 16 maanden en zag er niet uit) Smuldier compleet. Pas nog (voor het eerst sinds 11 jaar, 1e maal toen was voor de 'castratie') bij de DA geweest: gebit prima! Net zoals hart, longen en algemene conditie.

Precies. Vers voeren is verre van slecht voor de tanden, het plakt er niet aan vast, de botten maken de rest schoon. Brokken veroorzaken juist tandsteen, alleen zullen fabrikanten dat nooit toegeven.

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 11:08

Inderdaad! Vind het ook een vreemde gedachtegang.. Iets wat puur natuur is en zoals de natuur het bedoelt heeft dus kan in mijn ogen gewoon niet slecht of ongezond zijn. Er zouden dan heel wat wolven, beren en leeuwen met tandsteen rondlopen...
Fabrikanten weten het leuk te brengen ;) .

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 11:32

maar fabrikanten maken dan weer producten als dentasticks om tandsteen weg te halen :j :$

dat die dingen juist tandsteen veroorzaken weten heel veel mensen dan ook weer niet..

ach ik lees steeds vaker dat mensen een hond als "onmivoor" omschrijven,niet gek natuurlijk,als we ze volstoppen met voer wat voor 80% ongeschikt is voor een hond maar waar ze wel op in leven blijven...

zelfde als al die "rassenbrokken"die je tegewoordig hebt :') ,wat een uitvinding,en als brokken makers zich zo verdiepen in het maken van goed voer wat goed is voor een hond ,waarom bestaan de meeste brokken dan nog uit 20% of minder uit vlees??

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 12:19

Ik voer Cavom brokken en AHV breda vers vlees. Is een labrador dus hij eet alles. Maar hier doet hij het goed op.

Ik heb wel een poos royal canin labrador gevoerd. Die brokken zijn wat groter daar moest ie echt op kauwen anders slurpt hij ze gewoon naar binnen.

XxSultanxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 13:02

Mijn hond krijgt Gastro-Intestinal van royal canin . dit vanwege zijn maag/darm problemen.
op dit voer doet hij het erg goed , en heeft geen diaree meer .ook geeft hij niet meer over

kuzznathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 13:08

Onze hond krijgt Pedigree. We hebben bijna alle soorten al geprobeerd, maar ze kreeg ontzettende jeuk van het voer. Pedigree is het enige waar ze geen jeuk van krijgt, en ze krijgt af en toe vers vlees van onze eigen koeien/varkens.

Noon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 13:11

Ik voer mijn honden nu anderhalf jaar BARF/NRV. KVV vindt de Husky niks aan en de JR eet ongeveer alles, maar vind het zelf wel leuk dat samenstellen en je er in verdiepen :) Ze doen het er beide iig heel erg goed op, de JR heeft hiervoor 6 jaar brokken gehad en haar tanden zien er stukken beter uit, de Husky heeft echt een prachtig gebit en dat zegt de DA ook iedere x als ze hem ziet. Gelukkig is dat sporadisch en alleen als hij door onbenulligheid zelf brokken maakt... ;)

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 14:13

keona schreef:
waarom moet ze die brokken hebben?
appiesjappie schreef:
ik ga nu niet meer wisselen van voer. Het gaat nu goed. Ze moet wel brokken hebben met lam en rijst en dat heeft ook niet ieder merk. Wel voor puppy's maar Lieke is geen pup meer

Omdat Lieke een gevoelige maag heeft en als de brokken te zwaar voor haar zijn moet ze overgeven is ze aan de diaree en wil ze later de brokken niet meer eten alsof ze wil zeggen ik hoef die niet meer want ik moet er steeds van overgeven haha

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 14:14

zwanepol schreef:
Wij voeren Barka, eigen samengesteld merk van de petshop in ijsselmuiden. Onze hond heeft hier 3x minder van nodig dan de brokken van de Aldi waar hij ook nog eens vreselijk veel water bij dronk, dat is nu een heel stuk minder.
Wij hebben een bouvier van 44 weken en hij krijgt ongeveer 375 gram op een dag.
Een zak van (ik meen 20kg) kost 35 euro.

hey die krijgt de hond van mijn vriend ook. gaat super goed aleen voor mijn hond is het te zwaar

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 14:22

Mijn cavaliertje krijgt Hills W/D, omdat hij gewoon erg snel dik word, zelfs van vers vlees. raar maar waar.
Onze jachthond en bobtail krijgen Farmfood HE. Is een zuivere brok ivp het verse vlees. Doen ze het erg goed op.

Over alleen versvlees, ben ik zelf niet echt een voorstander van. Je ziet te vaak dat mensen zelf gaan prutsen met toevoegingen. en dat dus de hond mineralen en vitamines gaat missen of VEELste veel en dus ziek word..

Ik vind het echt een compliment dat mensen die echt VERS vlees voeren alles goed uit rekenen zodat het voor de hond ook gezond blijft en dat ook blijven volhouden!
Veel mensen geven na 2 wkn weer op en pleuren maar wat in het bakje en het zal wel goed zijn.

Om allen bijv Carnibest rund oid te geven lijkt mij niet volledig genoeg voor alle mineralen ed.
In het wild eet een wolf ook niet alleen maar een kippetje. Die eet zeer gevarieerd.

Ik zelf weet van mezelf dat ik gewoonweg de tijd inet heb om elke dag een precies uitgebalanceerd diner voor mn hond klaar te maken, dus is een brok een goede vervanger.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 15:13

Het wordt bij versvlees ook aangeraden om 4 a 5 diersoorten te voeren per 4 weken geloof ik?

Voor BARF oid ben ik nog te onervaren qua verhoudingen bot, orgaan en spiervlees. Dus geef KVV, met wat BARF hapjes.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 15:16

MyWishMax schreef:
Het wordt bij versvlees ook aangeraden om 4 a 5 diersoorten te voeren per 4 weken geloof ik?

Voor BARF oid ben ik nog te onervaren qua verhoudingen bot, orgaan en spiervlees. Dus geef KVV, met wat BARF hapjes.

Idd, minimum 5 diersoorten.
Veel info kun je vinden op Barfplaats.

Er zitten daar ook mensen die regelmatig bestellingen organiseren, zo kun je betere kwaliteit vlees voor minder geld kopen als bij de web-shops (en ook meer variatie hebben)

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 15:29

Dat brokken meer tandsteen veroorzaakt ben ik het niet mee eens. Mijn oudste honden zijn nu bijna 7 en 8 en hebben geen spoor van tandsteen en een heel mooi gebit op 1 afgebroken hoektand na. Krijgen beide brokken daar ze beide geen vers willen eten.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 16:45

Romanoff schreef:
Over alleen versvlees, ben ik zelf niet echt een voorstander van. Je ziet te vaak dat mensen zelf gaan prutsen met toevoegingen. en dat dus de hond mineralen en vitamines gaat missen of VEELste veel en dus ziek word..

Ik vind het echt een compliment dat mensen die echt VERS vlees voeren alles goed uit rekenen zodat het voor de hond ook gezond blijft en dat ook blijven volhouden!
Veel mensen geven na 2 wkn weer op en pleuren maar wat in het bakje en het zal wel goed zijn.

Om allen bijv Carnibest rund oid te geven lijkt mij niet volledig genoeg voor alle mineralen ed.
In het wild eet een wolf ook niet alleen maar een kippetje. Die eet zeer gevarieerd.

Ik zelf weet van mezelf dat ik gewoonweg de tijd inet heb om elke dag een precies uitgebalanceerd diner voor mn hond klaar te maken, dus is een brok een goede vervanger.

als je kvv voert hoef je niet na te denken,dat is compleet....

en daar valt ook weinig aan te "prutsen"en dan hoef je totaal niet bang te zijn dat je hond te korten gaat krijgen,vanwege de complete voeding.

dus carnibest rund = compleet en een 100x betere voeding als brokken daar het 100% bevat wat een hond nodig heeft ipv de schamele 20 % ( als dat al in brokken zit wat mensen voeren,zie hier voeders voorbij komen waar maar 4% vlees inzit,wat mensen als hondenvoer zien) wat je met brokken voert :)

plus als je ervanuit gaat dat een wolf gevarieerd eet,wat moet een hond dan met de dagelijkse saaie bak bruine brokken voor zich??