Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Annemiek89 schreef:nu las ik dat je het moet negeren dat bange gedrag.
als hij nu braaf bij me ligt te slapen en niet meer tril mag ik hem dan een snoepje geven als beloning of als hij niet meer zo sterk reargeert op mn dochter.
ook bij stem verheffing trilt hij erg.
anneliesdj schreef:Annemiek89 schreef:nu las ik dat je het moet negeren dat bange gedrag.
als hij nu braaf bij me ligt te slapen en niet meer tril mag ik hem dan een snoepje geven als beloning of als hij niet meer zo sterk reargeert op mn dochter.
ook bij stem verheffing trilt hij erg.
Volledig negeren, ook niet bij je op schoot laten dan.
Wanneer hij zichzelf is mag je hem belonen met aandacht of lekkers maar om hem daar nu voor wakker te maken? Dat kun je dan beter doen als hij lekker gaat liggen om te gaan slapen, dan is hij ook al ontspannen.
Maar nerveus zijn en trillen is chihauhau's nogal eigen, denk dat je daar niet veel aan veranderd.

Annemiek89 schreef:Het gaat inmiddels al een stuk beter met de angst van semmie (de chi).
Hij loopt nog wel weg als dochterlief op hem af komt rennen (ziet hij als bedreiging) maar verder met spelen blijft hij nu wel op zn plek liggen als hij in de gaten heeft dat dochterlief niet op hem af komt.
Qua correctie is het nog wel eigenlijk het zelfde,zo tijdens het uitlaten alleen nog.
Semmie loopt de weg op en ik trek aan de riem van kom je moet op het gras je behoefte doen,nou dan vergeet de rest van de wandeling maar hoor,mr gaat trillen en kijkt je zielig aan en probeert elke stap die jij van huis af zet probeert hij juist naar huis te zetten als die beweegt.
heb het volgende geprobeerd:
Stug doorlopen en bij het 1e plasje rechtsomkeer maken en dan wel naar huis.Negeren
Achterpoten optillen zodat zn hersens in een andere ''mode'' gaan.
het 1e werkte goed.
het is denk ik toch een kwestie van wennen geweest.
hij is een stuk vrolijker geworden en met liana gaat het ook een stuk beter,tuurlijk liana heeft haar momenten nog wel hoor dat ze het probeert maar hij accepteert nu wel dat als liana naast me zit en semmie op schoot ligt dat ze hem mag aaien (wel op zn rug verder nergens!!).