Ik had s'ochtends gelijk de da gebeld want meneer brulde het uit van de pijn en kon hem gelijk om negen uur brengen.
ZIjn blaas zat zo vol dat hij op knappen stond en moest dus onder narcose leeggehaald worden en hij moest een catheter hebben.
Door de vele kristallen kon er niets meer uit en het was ook heel rap op komen zetten.
Hij had al eens last van een blaasontsteking gehad en had daar ook medicijnen voor (pijnstillers en ab) maar dat hadden we zien aankomen dit niet.
S'avonds toen we op bed gingen was er niets aan de hand.
Hij was niet onzindelijk at en dronk goed en was net zoals anders.
De volgende ochtend toen we uit bed kwamen kermde meneer het ineens uit van de pijn.
Hij heeft dus nu blaasgruis en heeft die dagen bij de da elke dag pijnstillers en ab gehad en heeft hij extra vocht toegediend gekregen om hem te laten plassen.
Maandags mochten (moesten) we hem weer ophalen (omdat hij weigerde te eten vanwege heimwee)
We moesten het alleen even in de gaten houden dat hij wel plaste en at maar de eerste minuut na thuiskomst at hij alweer en een twee uurtjes later plaste hij ook.
Heb alleen donderdags de da weer gebeld omdat hij weer naast de bak plaste en ook nog steeds wat bloed in zijn urine had zitten.
De da zei dat dit kon komen door de pijn en het persen om het er uit te krijgen en heb ik voor nog zes dagen pijnstillers opgehaald en toen was het ookover.
Ik mocht ook weer over op de normale voeding die hij normaal had als ik het maar langzaam opbouwde en dat heb ik gedaan en tot nu toe gaat het nog steeds goed.
Hij was dan wel extreem met zijn blaasgruis maar heeft het overleeft
en is weer helemaal hem zelf met zijn streken.Was wel een geintje van dik 200 euro (wat ik op zich nog vond meevallen wangt ik dacht zelf aan ong 3 a 400 euro voor dekosten)
. Helaas kun je alleen smorgens vroeg bellen.

Vandaag de DA niet kunnen spreken maar ik probeer een afspraak te maken voor morgenavond, het gaat helaas niet beter met mn katje. Hij geeft nu ook steeds meer over

Meestal is er dan juist het spreekuur, en druk(ker) in de wachtkamer + daardoor doorgaans minder tijd per dier. Tenzij de dierenarts na spreekuur ook nog afspraken doet..