Hoe een kat voeren?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Hoe een kat voeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 12:24

Meneer is nu aardig dik aan het worden. Had ik ook niet anders verwacht. Ik kijk het nog even aan, hij eet 100 gram per dag ipv 60, dus dat scheelt best veel.
Dus ik ga kijken voor een voerspeeltje. Denk dat ik vandaag even langs de intratuin ga maar ik zag net een mailtje van korting op zooplus :D

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 12:26

Hier krijgt er ook een kvv, brokken en natvoer allemaal door elkaar en dat gaat gewoon goed. Ik hoor al een tijdje dat het hele 'brokken en vers vlees gaan niet samen' achterhaald is blijkbaar.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 12:29

Jackie eet onbeperkt droogvoer, meestal geeft ze aan dat ze niet meer wil. En 's avonds krijgt ze een bakje natvoer. Ze is nu mooi op gewicht, weegt 3.5 kilo...

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 12:30

Mijne krijgen RC Urinary en 2x per dag 25 gram per kat. Ze eten dit ook gelijk op dus geen scheve verhoudingen daar. Die ene zou het best redden met onbeperkt voer maar de ander is net een labrador en ik denk dat ik die kan rollen als hij kan eten wat hij wilt :')

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 12:32

Mijn brits korthaar staat sinds kort op dieet (en dus de ander automatisch ook)

's morgens elk een half kuipje whiskas (wel de goeie met 60% vlees, niet die rotzooi met 4% vlees) en dan hebben ze de hele dag niets (want ik ben werken) en dan krijgen ze 's avonds een portie brokjes.

Hele dag dooreten... klinkt leuk, maar dan wordt die kleine bolle van mij echt VEEL te bol.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 12:37

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 12:53

Zo eentje zou ik ook aanschaffen idd. Ben nu nog in twijfel. Dreamboat is geen vreetzak, wat mij betreft aan de magere kant, niet al te intelligent en liever lui dan moe. Maar ergens denk ik dat het wel goed voor hem zal zijn als ie zijn best ergens voor moet doen. En hij is nu wel gunstig geprijsd. :oo
Al zie ik hem er ook voor aan om het ding gewoon om te gooien. Krijgt ie met zijn krabpaal ook voor elkaar, al heb ik geen idee hoe... -O-

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 12:56

Is dat Fritz van Ariebombarie (en daarvoor Suze)? :D

Denk dat je er inderdaad verstandig aan doet om hem 'actief' te voeren :j
Onze katten krijgen 1x per dag te eten (voor de nacht, als ze terug zijn op hun eigen kamer), het is maar net wat ze gewend zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 13:30

Ik hoorde al dat ie idd makkelijk omvalt maar ik kan m vastzetten dus dat is geen probleem.

Ja dat is DE Fritz :D

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 13:53

MissAnnemijn schreef:
Mijne krijgen RC Urinary en 2x per dag 25 gram per kat. Ze eten dit ook gelijk op dus geen scheve verhoudingen daar. Die ene zou het best redden met onbeperkt voer maar de ander is net een labrador en ik denk dat ik die kan rollen als hij kan eten wat hij wilt :')
Alsof ik het zelf getypt heb. Kwam tot voor kort exact overeen met mijn voerpatroon.

Gezien 1 v/d 2 toch aardig rolbaar begint te worden heb ik het nu omgegooid naar 3x per dag 15 en een beetje. De bolle eet 2x per dag 15 en mist de ene dag wel, de andere dag niet het beetje. Eerst die reserves maar weer even een beetje wegwerken..

Cheytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 15:40

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 16:04

Ik heb m net gehaald, straks maar eens kijken wat Fritz ervan vind :)

Hebben hier mensen nog speciale watersystemen?

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 16:13

Expres niet, beest staat nu al het liefst met zijn voorpoten in zijn waterbak en doopt zijn hele hoofd erin. Als hij gedronken laat ie een spoor achter als een hond met baard altijd doet...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 16:14

Hahaha wat een rare kat heb jij :P

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 16:21

Hier ook geen speciale watersystemen. Alhoewel... de bak waaruit gedronken wordt is de bak waar ook de kattengrasplant in staat. Gewone waterbakjes staan er ook, maar daar kijkt men niet naar om. Maar ik heb het kattengrasplantje in een oude bak van de chinees ( :') ) gezet en dat water drinken ze goed :j

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 16:24

Joolien: klopt. :D In de zomer speelt hij ook met de watersproeier om dan drijfnat naar binnen te komen... Maar we doen hem ook eens in de 3 à 4 maanden in bad, dus hij is wel wat water gewend. :P

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 16:33

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 16:39

Ik wil ook wel z'n voertoren, maar ik ben bang dat onze kat het niet snapt en dus niet meer eet :+ Ze zal vanzelf wel honger krijgen, maar ik denk dat ze dan eerder naar buiten gaat om te struinen en te jagen :o

Die van ons krijgt onbeperkt droogvoer van Hills (geen idee welk soort) en daar doet ze het geweldig op :j
Ze heeft het nooit helemaal op. Oude brokjes haal ik er altijd even uit en doe ik er samen met de nieuwe brokjes weer in anders wil ze het niet eten :+

Cheytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 16:47

@ Sakkia : Ik denk dat je je er nog wel op verkijkt hoor, de toren is ook verstelbaar en de makkelijkste stand zorgt ervoor dat de brokjes al heel snel naar beneden vallen. Dat trekt vaak de aandacht van de kat wel, en misschien na een paar keer het zelf voordoen dat die van jou het wel snapt ;)?

Je kunt het eventueel voor de eerste keer ook verleidelijker maken door er een stuk of 3 snoepjes in te doen die de poes/kat lekker vind ;)

Leuk al die enthousiaste mensen :j Ik vind het ook een ideaal ding ! :D

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 16:54

Snoepjes moet die van ons dus helemaal niks van hebben. Heb alle soorten geprobeerd en niks wil ze :+

Ze is heel braaf met eten hoor, ze jat ook nooit iets van het aanrecht, we junnen met een gerust hart alles open en bloot laten liggen en ze pakt niks. Springt wel vaak op het aanrecht om naar buiten te kijken, maar stapt dan over alles heen. Nog niet echt fris natuurlijk, maar ben allang blij dat ze niks pikt :+

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 16:56

Ik maak me er ook wel een beetje zorgen om. Hij eet gewoon niets wat niet in zijn bakje ligt, snoepjes dus ook niet.. Maar ik zou hem zo graag wat meer bezig zien. Twijfel, twijfel, twijfel. :\

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 16:57

Misschien zo'n voerbal?

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 16:58

Daar moest ik ook aan denken Joolien. Maar als Dreamybol een -liever lui dan moe- kat heeft, denk ik dat deze voertoren beter past bij haar kat ;)

Mijn kat moet ook niks van snoepjes hebben. En op het aanrecht springt hij niet meer na één keer straffen met de plantenspuit, lief beest :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 17:00

Die van ons geeft ook niks om ander eten, snoepjes heb ik niet eens geprobeerd maar hij is echt picky. Aanrecht gaat ie ook niet op, ik kan zelfs eten in de pannen laten staan. Interesseert m niks.

Cheytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 17:01

Oh ik ken het van de snoepjes SAKKIA. Ik heb het hele assortiment van Intratuin, Rosman, Jumbo enz al geprobeerd, maar ik hoef echt niets anders mee te nemen als Whiskas Tempations en dan de Salmon.

Kom ik wel met iets anders ? Dat kijken ze me zo'n beetje het huis weer uit met een blik van : ''Haal eens even de GOEDE snoepjes vrouwtje'' !!!

En tja, die poezen van mij zijn ook het tegenovergestelde van die van mijn zus die alles afbreken en vermorzelen. Ik kan alles gerust laten liggen, ze komen niet op het aanrecht, ook niet op het bed, enkel als ik 'hun' kleedje erop heb liggen, maken geen troep. enz. Ideaal ! Ook zo het hoort naar mijn idee, maarja :P Misschien ben ik een beetje verwend omdat ik het gewend ben dat katten net zo goed kunnen luisteren als honden en andere dieren ;)

@ Dreamybol : Ik denk dat je je nauwelijks een bult kunt vallen voor dit bedrag. En het heeft mijn luie kat ook uitgedaagd en actief gemaakt met het eten. Ze hoeven er niet enorm veel voor te doen , maar wel wat :j