Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Bailey_4ever schreef:xDreamerx schreef:De enige die hier fout zit is de eigenaar van de hond. De politie kan dit soort invallen echt niet anders gaan aanpakken omdat er misschien een hond zit die daarvan kan schrikken natuurlijk, dat is niet reeël.
Misschien niet, maar het had wel gewonden gescheeld en het leek me een goede stof tot nadenken.
onley schreef:Bailey_4ever schreef:. In dat geval lijkt het me ook sterk dat ze zo naar binnen zijn gestormd.
ze hebben toch kogelvrije vesten aan?
als ze die aan hebben komen die onaangekondigt binnen geloof me dat maar, die kloppen niet eerst netjes aan helaas
Bailey_4ever schreef:Tuurlijk, je eigen veiligheid gaat voor. Ook als je daarvoor een hond moet afschieten, je kan je moeilijk laten verscheuren wel?
Het is idd vreselijk voor de agenten maar hopelijk wordt er door dit bericht meer nagedacht over een inval met een hond in huis; ze kunnen agressief reageren. Natuurlijk verwacht je zoiets als dit nou ook weer niet..
ik heb gelijk even mijn 'collega's meegenomen... Slaat u wat meer vliegen in 1 klap. Scheelt weer werk
) 

Bailey_4ever schreef:Fiffill schreef:Sorry, ik vind dit zéér vermoeiend op een warme zonnige dag, dus ik denk dat ik zo lekker buiten ga zitten en me er niet meer mee bemoei... maar ik zal dit er nog over zeggen: misschien kun je wat minder agressief reageren, praat wat fijner.
"Mijn gevoel is iets wat van mij is en niet iets waar anderen een mening over kunnen hebben." kom op zeg... niemand hier valt je aan hoor, rustig maar.
Maar nee, ik had zeker gekeken wat er anders had gekund (dat zeg ik immers ook hierboven). Maar aangezien er geen verdere info is over wat ze deze keer al aan voorbereidingen hadden getroffen, kan ik daar verder weinig over zeggen
Agressief? Waar?Die hond was agressief, wellicht in verwarring? Nogmaals dat is mijn gevoel erbij en als je dat niet snapt is dat absoluut niet mijn probleem.
nee, ik was niet in verwarring. Ik vind dat je nogal agressief/in de verdediging reageert, terwijl volgens mij niemand de intentie heeft om je persoonlijk aan te vallen
Je trekt overigens wel erg snel conclusies
ik zeg nergens dat ik dat niet begrijp, alleen dat ik denk dat men niet de intentie had je aan te vallen
minikatje schreef:daar wordt wel op getraind, zelfs met politiehonden.
maar je gaat niet op een hond schieten als hij aan een collega hangt.
vind het erg vervelend dat jij de agenten een deel schuld in de schoenen wil schuiven, deze mensen deden alleen hun werk en als ze zo'n hellehond aantreffen is dat niet hun schuld.
ze zullen heus wel vaker een hond aantreffen, dit is heus niet hun eerste inval.
alle schuld ligt momenteel voor mij bij de eigenaar.
maar enig sympathie voor de hond kan ik niet opbrengen, zo' agressief beest is beter af als hij dood is.
als jij er niet aan moet denken dat jouw hond doodgeschoten wordt als hij zn plicht doet, dan hoop ik dat mensen verscheuren niet zijn plicht is. dit is geen terrein bewaken meer, dit is ook geen schock of schriktoestand. dit is gewoon berekenend mensen aanvallen en verscheuren.
en laat ik mn mond maar houden over de bezuinigingen op politieuitrusting en de bescherming van (ernstig criminele) burgers, het slaat tegenwoordig helemaal nergens meer op.
de deur wordt wel geforceerd, maar niet met alle geweld opengetrapt, jullie kijken echt te veel foute series en politiefilms
Het is denk ik ook alleen maar humaan dat die hond is neergeschoten, dat was anders alsnog gebeurd. 
vuurneon schreef:Probleem met die hond is wel, stel hij was gevangen; hoe realistisch is het dan dat ie wordt herplaatst? In mijn ogen niet, dus dood gaat ie alsnog.
(haha kopje koffie meneer agent?ik heb gelijk even mijn 'collega's meegenomen... Slaat u wat meer vliegen in 1 klap. Scheelt weer werk
)
Fiffill schreef:Situatie lijkt me helemaal niet zo moeilijk; hond valt aan, verwond mensen, wordt afgeschoten. Heel logisch allemaal. Sneu voor de hond: ja, uiteraard. Maar als ik daar had gestaan en de mogelijkheid had gehad 'm nog eerder af te knallen, had ik dat gedaan hoor...
Fiffill schreef:nee, ik was niet in verwarring. Ik vind dat je nogal agressief/in de verdediging reageert, terwijl volgens mij niemand de intentie heeft om je persoonlijk aan te vallen
ik zeg nergens dat ik dat niet begrijp, alleen dat ik denk dat men niet de intentie had je aan te vallen

xDreamerx schreef:Maar je zegt zelf research doen? Dus dan moeten ze eerst langs gaan om te kijken of de crimineel die ze willen pakken een hond heeft en dan moeten ze ook nog weten hoe de hond reageert op de inval. Dat wordt hem niet denk ikHet is denk ik ook alleen maar humaan dat die hond is neergeschoten, dat was anders alsnog gebeurd.
En met stof tot nadenken bedoelde ik precies wat we nu doen. Reageren en nadenken over het hoe en wat. Snap je wat ik bedoel? blokje schreef:Die man had minstens iets in deze trant op zijn deur moeten hebben: http://link.marktplaats.nl/541121715
Minstens ja Bailey_4ever schreef:Fiffill schreef:nee, ik was niet in verwarring. Ik vind dat je nogal agressief/in de verdediging reageert, terwijl volgens mij niemand de intentie heeft om je persoonlijk aan te vallen
Dat is niet de bedoeling dus sorry als dat zo overkomt. Ik probeer alleen wat uit te leggen en er wordt mij van alle kanten in de schoenen geschoven dat ik het de agenten verwijt dat de hond dood is etc.
maar komt misschien omdat je posts (vooral in het begin) niet zo duidelijk waren, thans dat vond ik. Snapte toen ook niet helemaal welke richting je nou op wilde en wat je er nou zelf eigenlijk van vond. Ik kreeg eerst ook een beetje de indruk dat je vond dat de politie het maar beter aan had moeten pakken, terwijl we niks over hun voorbereiding weten. Vind dan ook niet dat je daarover kunt oordelen. Zo'n inval doen ze sowieso niet voor de lol.
blokje schreef:Die man had minstens iets in deze trant op zijn deur moeten hebben: http://link.marktplaats.nl/541121715

Bailey_4ever schreef:Amaris schreef:Hoezo wat moet je ervan zeggen? De inval zal heus wel legaal zijn geweest.
Dat het dier is afgeschoten lijkt me terecht. Wat moesten ze anders?
Nou het baasje is wel zijn hond kwijt, ik moet er niet aandenken dat onze rottweiler wordt afgeschoten omdat ze doet wat ze hoort te doen; het terrein bewaken.
Het dier afschieten was op dat moment misschien de enige mogelijkheid maar het had niet gehoeven! Als ze wat voorwerk hadden gedaan hadden ze geweten dat er binnen een hond was..
De hond hoeft niet de dupe te worden van fouten van agenten en/of baas maar dat is nu wel gebeurd en dat vind ik niet kunnen
Bailey_4ever schreef:Tuurlijk, je eigen veiligheid gaat voor. Ook als je daarvoor een hond moet afschieten, je kan je moeilijk laten verscheuren wel?
Het is idd vreselijk voor de agenten maar hopelijk wordt er door dit bericht meer nagedacht over een inval met een hond in huis; ze kunnen agressief reageren. Natuurlijk verwacht je zoiets als dit nou ook weer niet..
Bailey_4ever schreef:Even voor de duidelijkheid he mensen; ik geef alleen aan hoe je naar de situatie kan kijkenTuurlijk is de reactie van de hond niet normaal maar geen beest wordt zo agressief geboren dat hij alles in een schrikreactie aanvalt. Ik zeg ook niet dat de hond niet afgeschoten had mogen worden dus laten we niet gaan reageren alsof ik net heb gezegd dat de eigenaar totaal geen schuld heeft of dat hetd e hond zijn schuld is.
Zoals ik al zei lijkt het me een combinatie; eigenaar is verantwoordelijk voor zijn hond, hond die schrikt gaat mede door slechte opvoeding gigantisch door het lint en de agenten hadden betere research moeten doen.
Typisch geval van iedereen heeft zo zijn steentje hierin bijgedragen.
Bailey_4ever schreef:Ik roep nu maar wat hoor; maar ja voorkomenBijvoorbeld: Beest eerst onder zeil brengen, checken of er een hond aanwezig is, kijken of de man in kwestie weleens thuis is etc. Ik zeg niet dat ze het fout hebben gedaan maar dat zijn allemaal dingen om over na te denken en uit dat bericht werd bij mij niet duidelijk of daar wel voorzorgsmaatregelen voor zijn genomen.
Bailey_4ever schreef:vuurneon schreef:Denk je nu echt dat als een hond jou tot op het bot bijt, je roept; waar is de dierenarts, want ik wacht wel rustig af hoor met de hond aan mijn armeerst de hond maar rustig onder zeil en dan op gedragstherapie. Kan een enige gezinshond worden
Dat was tegenover mij bedoeld? Wat dacht je van vooraf; voor je het huis in gaat. Dat noemen ze voorbereiding. Er staat nergens in het bericht dat daar bij stilgestaan is dus dat zou een punt tot evalueren en verbetering kunnen zijn.