Werkhonden & Training

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 21:58

MyWishMax schreef:
Ik doe alleen speuren en appel.
Ik denk allebei niet _O- Tessa kon ook overal overheen lopen, maar door het speuren gebruikt ze ineensperfect haar neus. Met het appel werk zijn we, naast de oefeningen, bezig met gedrag naar anderehonden en allemaal rare dingen. Schotvast maken, door tunnel heen, langs andere honden lopen zonder te reageren, fietsen, noem maar op _O-

Dat wil ik dus ook, daar heeft hij het erg moeilijk mee.
Hoe gaat zo'n tunnel? En schotvast gewoon met pistool bedoel je? Onweertraining? Dat kan hij allemaal wel, naast de fiets ook wel.

MyWishMax

Re: Werkhonden & Training

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 22:02

Pistool en andereharde knallen. Tunnel doet onze hond niet, die vindt dat ze daar makkelijker omheen kan lopen. Maar zulke dingen zijn niet elke les, wel elke les lopen we 100 keer langs elkaar.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 22:06

Maar ik denk dat herders daar zowieso wel beter in zijn, de honden die gehad en gekend heb hadden zowieso meer focus op de baas.
Baruch is meer andersom, die is bezig met alles om zich heen en pas als ik vreten heb ben ik intressant.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 22:14

Tessa is herplaatser die altijd in een tuin heeft gezeten. Als ze andere hond ziet, gaat ze als een gek tekeer en wij zijn totaal niet in beeld. Met voer niet balletje niet, eigk niks. Pas nu, na 4 maanden intensief trainen daar, hebben we nog maar 4/5 uitvallen per les, ipv 4/5 tellen niet. :=

Bij ons zitten ook labradors, poedels, en nog stel die niet speuren: een swiffer, berner sennen, sharpei's. Zijn ook geen speciale herderclub, maar gewoon voor sport.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 22:24

Dat is nog wel iets erger als Baruch ja, kan bij herders blijkbaar ook anders.

Een swiffer, dat zijn dus de hondjes waar Baruch over het algemeen wat minder mee overweg kan. Maar daar hebben ze het wel zelf naar gemaakt dus ja.
Zo'n club zoek ik ook, die gewoon leuk bezig zijn met de hond en als je een keer wilt overslaan of als je hond nog wat moet bijleren oid is er geen probleem, dan leert de rest tenminste ook nog wat.
Ik zie vaak van die clubs waarbij ze heel fanatiek zijn en als een hond niet perfekt onder appel staat kun je al vertrekken of wanneer je een keer afwezig bent is er meteen een probleem ed.
Maar ik gok dat dat altijd KNVP clubjes waren.

N_B_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 22:26

Wij hebben 2 hovawarts die inzetbaar zijn bij het speurwerk. 1 hond is teruggetrokken, omdat die al wat ouder wordt. Mijn moeder heeft sinds kort ook haar eigen hondenschool en traint zelf nog bij de hondenschool voor speurwerk in Duiven. Ik lees hier dat jullie speurwerk, appel en pakwerk doen is dit in 1 hondenschool? En voor pakwerk, doet de hond die alleen op bevel of ook als er een bedreiging is? Zijn jullie dan niet bang met kleine kinderen ofzo?? HIHI ben benieuwd. Ik ken namelijk alleen het speurwerk. Zijn jullie honden ook inzetbaar? En zijn ze dan inzetbaar voor het opzoeken van vermiste mensen of drugs enz?

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 22:33

Daarom zou je dichterbij moeten wonen. Wij mogen gewoon afzeggen als het niet past, dan kom je de keer erna. :j Er komen juist veel mensen die een probleemhond hebben, of die gewoon meer training nodig hebben, maar ook mensen die er al een jaar of 3 trainen en dus gevorderd zijn.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 22:51

Wij doen alle 3. De honden kunnen prima veld van het dagelijkse gebeuren onderscheiden. Alles gebeurt op commando.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 22:57

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Mijn reu in alle 3 de onderdelen.

N_B_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 23:17

Wauw knap hoor. Jullie trainen dan ook wekelijks alle onderdelen wel. Ik vind dat pakwerk toch wel beetje eng hoor :+

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 23:22

ik train dagelijks thuis op één van de 3 onderdelen en 3 tot 4 x per week op de club.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 23:33

Zo 4x per week op de club, dat is fanatiek!
Kom je nog wel aan je paard toe??

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 08:28

Dat is veel per week zeg...

Wij trainde 2 keer per week... En tussendoor tijdens het uitlaten een beetje zoeken of netjes volgen...haha

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 08:53

Heeft iemand trouwens nog een tip wat betrefd het dikker krijgen? Hij is nu echt te mager, ook voor een jonge hond. Tot nu toe had ik probleem gevallen die mensen hadden vol gepropt met koekjes, en dus te dik waren. Ik vrees dat Tin Tin net ff wat te kort is gekomen. Probleem is dat hij Lothgering nog niet helemaal verdraagt, en nu dus minimaal krijgt (anders komt het er even hard weer uit). Brokken bijvoeren zie ik ivm spijsvertering vers versus brok niet zo zitten. En veel vetter vlees dan Lothgering is er niet. Ik weet nog niet hoe hij op Duck/Carnibest/etc. reageert, wellicht dit proberen bij te voeren?

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 09:04

Gaat hij spugen of krijgt hij diarree?

Wij geven vette yoghurt erbij als ze aan moet komen, maar gelukkig verdraagt zij lotgering wel goed. Ik ben toen begonnen met smuldier en 2 pakjes per dag, tot ze op gewicht was. Misschien is lotgering té vet nog voor hem?

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-12 09:05

Ik snap je post niet Utixo? Voer je nu vers of brok? Ik neem aan vers?

Mijn hond die op brok staat wil na een drukke periode ook wat schraler worden, dan gaat het aantal brok omhoog en voer ik vers bij. (Voer nu ook vers bij)

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 09:05

Of Brinta pap met pens....werkt ook goed

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-12 09:07

Zo anouk ook weer ingeschreven voor de gehoorzaamheid :j Kunnen we weer lekker aan de slag.

Zijn er ook nog mensen die alleen GG lopen met hun werkhond?

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 09:08

Ik was ermee begonnen, maar ze konden me totaal niet helpen met uitval gedrag en niet met het trekken aan de riem. Dus ik ben ermee gestopt.

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 09:15

Brinta zal ik zo eens halen, goed idee!

Ik voer dus vers, en wil liever geen brokken bijvoeren, om de spijsvertering niet in de war te krijgen. Lothgering heeft alleen schone pens, daar heb ik dus niets aan. Even kijken waar ik vuile pens kan krijgen.

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-12 09:15

MyWishMax schreef:
Ik was ermee begonnen, maar ze konden me totaal niet helpen met uitval gedrag en niet met het trekken aan de riem. Dus ik ben ermee gestopt.

Oke welk niveau liep je? En was het een erkende KC?

Wel vaker de ervaring gehad , direct en indirect, met kc's dat je met problemen beter naar een gedragsdeskundige kan gaan.. dat vind ik wel jammer.

Ik ben ook een keer clickertraining gaan volgen, ook bij een kc, na 1 les ben ik gestopt. Want als Anouk dan aan de voet moest (wat ze toen allang kon) Maar scheef ging zitten moest ik haar alsnog belonen. Alleen vertikte ik dit omdat het bij mij pas belonen is bij een correcte uitvoering.

Hiervoor heb ik les gehad bij iemand die in de obiedience liep, geweldig mens en echt heel veel van geleerd. Alleen omdat de school ging verhuizen richting Rdam en ik dan elke vrijdag in de file sta en half 1 thuis ben moest ik daar helaas stoppen.

Dat ik weer bij een kc ga lopen is meer voor de fun en Anouk weer bezig te krijgen want ze ligt nu maar een beetje stil. En in het achterhoofd om in de toekomst toch een wedstrijdje met haar te lopen.

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 09:16

MyWishMax schreef:
Gaat hij spugen of krijgt hij diarree?

Wij geven vette yoghurt erbij als ze aan moet komen, maar gelukkig verdraagt zij lotgering wel goed. Ik ben toen begonnen met smuldier en 2 pakjes per dag, tot ze op gewicht was. Misschien is lotgering té vet nog voor hem?

Beide. Ligt er ook aan hoe druk hij is geweest. Dat LG net even iets te vet was dacht ik ook al aan. Welk kkv zou dan goed zijn?

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-12 09:16

Utixo schreef:
Brinta zal ik zo eens halen, goed idee!

Ik voer dus vers, en wil liever geen brokken bijvoeren, om de spijsvertering niet in de war te krijgen. Lothgering heeft alleen schone pens, daar heb ik dus niets aan. Even kijken waar ik vuile pens kan krijgen.

Die brinta tip is inderdaad een goede! Met vers vlees heb ik helaas geen ervaring.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 09:20

Erkende KC :j Was de cursus Gehoorzame huishond, die moest je gedaan hebben voor je GG mocht gaan doen. Waren eigk dezelfde oefeningen, maar nog wat losser.

Utixo: Daar heb ik geen idee van, ik gaf dus eerst smuldier en daarna overgestapt naar lotgering, omdat ik de meeste KVV echt té duur vond. Tessa eet helemaal geen brok (of ze at het niet, of ze ging ervan aan de reeeeeees) dus ik moet wat. Heb toen eerst smuldier gekocht, dan hoefde ik niks duurs weg te gooien. Daar hebben we haar opgehad tot we een 2e vriezer kregen.

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-12 09:21

Vraagje voor de versvlees voerders... Smuldier is bij mij bekend. Dit voer ik Anouk ook zo nu en dan.Maar zijn er ook mensen die alleen maar Smuldier voeren?