Al voor de 3de keer op marktplaats..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SienenIvo

Re: Al voor de 3de keer op marktplaats..

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 18:12

Misschien heeft ze wel andere dingen aan haar hoofd dan een pup te beleren...

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 18:12

Ik lees dit nu vluchtig door, maar een pup van 5 maanden, die bijt toch altijd? Ik heb er zelf 1 lopen van 4,5 maand, die bijt ook echt overal in. Is welliswaar een klein teckeltje, maar ook echt vervelend. Ze doet dit echt overal op, en gaat vanzelf minder worden, ze zitten in wissel periode, jammer dat je ouders vonden dat ze zo snel weer weg moest :\ Want met tijd en geduld gaat dit er absoluut gewoon weer uit..

Wel ben ik het eens met "de rest "
Ben je niet gaan kijken? Wisten je ouders en zusje niet hoe de hond was? Was het een "snelle " aanschaf?

JJenniferxxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-12 18:13

Ik heb overduidelijk op die vraag geantwoord, zoek maar terug.
Van een pup van 5 maanden denk je niet dat die al zo is. Wel dat ze bijten uit speelsheid en van het wisselen, maar wat Tanja vast had liet ze niet los, met alles wat je doet elke beweging wil je happen, verder is het een hartstikke lieve knuffel. ik en mijn vriend waren beide overtuigd dat ze prima in het gezin zou passen. ik heb maar een uurtje bij die mensen gezeten, ik kon tanja niet echt goed inschatten omdat ze 2 kinderen had die het dier vreselijk aan het treiteren waren, ze was daardoor hardstikke druk en toen we de auto in stapte was ze ook rustig en dacht ik echt dat het goed zou zitten. Ik had geen twijfels, maar ik heb nou al 20 keer gezegd dat ik haar niet weg wilde doen maar dat ik geen andere keus had omdat mijn ouders het anders wel zouden doen..

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 18:15

Onze pup hapt ook in alles wat beweegt. Je handen, je voeten (vooral als ze net ontdaan zijn van stinkende sokken :') ) Broekspijpen, alles. Dit is echt de leeftijd, hier komen ze weer doorheen. Jammer dat je ouders de tijd niet namen.

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 18:15

We maken het verhaal even anders, stel dat de TS een topic had geopent,nieuwe hond heeft mijn zusje gebeten. En toen het verhaal, dat het dier nog maar 5 mnd is. En ze hem 3 dagen in huis hebben. En dat die erg bijterig was. Wat hadden jullie gezegt, eige schuld, had je maar geen bijthond moeten nemen. Of dan had hem beter moeten corriseren. Dan hadden jullie heel anders geoordeelt.

Vind dat de vader een goede keus heeft gemaakt, veiligheid voor gezin gaat voor!!!
En de TS respecteert de regels van haar ouders, en daar is heel veel voor te zeggen.

Snuupke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 18:16

Dat is waarschijnlijk gewoon een hond, die niet geschikt was voor de knpv. Mede omdat ze veelste vroeg met zo'n beest zijn begonnen, is die waarschijnlijk al verpest. Dat van die langdurige blessure lijkt me onzin, als dit een hond was die lekker apporteerde etc dan zou ze wel in het knpv wereldje blijven..

JJenniferxxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-12 18:16

Bijten is ook niet erg, maar wel dat het hondje je zo hard verwond en niet meer loslaat, dan is het een ander verhaal!!!
Ja ik vind het ook jammer, ik vind het ook jammer dat ik nu de boeman ben ;)

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 18:21

JJenniferxxx schreef:
Bijten is ook niet erg, maar wel dat het hondje je zo hard verwond en niet meer loslaat, dan is het een ander verhaal!!!

Omdat ik vind dat je dat bijten van te voren ook had kunnen zien als niet alleen speels.
Als ze dat al veel deed voor ze bij jullie was, had je ook kunnen bedenken dat het misschien niet de hond was die ging passen in jullie gezin.

En misschien is het idd makkelijk dat wij dat van achter een pc schermpje zeggen, maar ik heb een iets ergere hond met m'n ex gehad.
Die hond is nog steeds daar en als hij haar niet had willen houden had ze met mij mee gegaan.

Begrijp van je vader wel dat hij het gevaarlijk vind voor je zusje en het is immers nog steeds zijn huis, maar dan ligt de verantwoording nog steeds bij jou en had je nooit aan zo'n hond moeten beginnen.

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 18:22

JJenniferxxx schreef:
Van een pup van 5 maanden denk je niet dat die al zo is. Wel dat ze bijten uit speelsheid en van het wisselen, maar wat Tanja vast had liet ze niet los, met alles wat je doet elke beweging wil je happen, verder is het een hartstikke lieve knuffel. ik en mijn vriend waren beide overtuigd dat ze prima in het gezin zou passen. ik heb maar een uurtje bij die mensen gezeten, ik kon tanja niet echt goed inschatten omdat ze 2 kinderen had die het dier vreselijk aan het treiteren waren, ze was daardoor hardstikke druk en toen we de auto in stapte was ze ook rustig en dacht ik echt dat het goed zou zitten. Ik had geen twijfels, maar ik heb nou al 20 keer gezegd dat ik haar niet weg wilde doen maar dat ik geen andere keus had omdat mijn ouders het anders wel zouden doen..

wacht eens effe als een hod vasthoud he kan het dan niet gewoon zo zijn dat er iets mis zit in de kaak zelf :)*
onze pup bijt ook wel maar niet in onze vingers ;)

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 18:23

Ik snap niet dat mensen honden nemen uit zulke bloedlijnen als ze er geen ervaring mee hebben of niet mee om kunnen gaan. Zulke honden reageren in hun speelsheid met hun driften. Heel normaal. Heb hier nu een pup die ook uit dat soort lijnen komt en dat weten we. Moet je me armen en benen eens zien. Als mens zul je ze zo moeten opvoeden dat ze leren dit te beheersen.

JJenniferxxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-12 18:25

Prima ik hou erover op.
Ik heb genoeg andere ellende aan mijn hoofd en had niet verwacht dit er nog boven te krijgen.

Als jullie dit zo graag willen horen:
Ja ik ben schuldig, ik heb zonder goed nadenken een hond in huis gebracht wat voor gevaarlijke situaties heeft gezorgd, ik ben dus verantwoordelijk en had er niet aan moeten beginnen.
Ik ben ook erg naief geweest in de eigenaar aan wie ik haar weer verkocht en heb er absoluut niet de tijd voor genomen, ik ben degene die de hond in deze vreselijke situatie gebracht heeft en jullie hebben natuurlijk allemaal gelijk!!
Ik ben 18 jaar, zeer onvolwassen en dom!

SienenIvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 18:26

Ze heeft het toegeven dus nu zou ik er ook over stoppen...

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 18:29

JJenniferxxx schreef:

Jij persoonlijk niet hoor, tenminste, zo lees ik het niet. Jij woont in het huis van je ouders en hebt je aan de regels van je ouders te houden, dat is logisch, en als papa zegt "Die hond de deur uit" tja, dan heb jij daar helaas niet veel tegen in te brengen, dat snap ik ook wel :)

Maar de hele situatie is op z'n minst een beetje raar te noemen natuurlijk. Er komt een hond in huis, een puppy notabene, en drie dagen later moet ze alweer de deur uit? Kom op zeg, het is een puppy! Die bijten nou eenmaal! Goh je wilt niet weten hoeveel puppytandjes ik in mijn handen/broekspijpen/voeten/mouwen heb gehad doen mijn reu nog klein was. Het is dan aan jou als baasje de taak om dat bijtgedrag in banen te leiden, leren wat commando "los" is en dat heb je echt niet in 3 dagen voor elkaar. Nogmaals, ik probeer hier niet jou een schuldgevoel aan te praten, ik zeg alleen wat ik van de hele situatie vind. Ik was er niet bij, ik kan alleen een mening geven naar aanleiding van wat ik hier lees ;)

Maargoed, gebeurd is gebeurd en het is natuurlijk heel sneu dat een hondje van 5 maanden nu al voor de 4e keer van baasje moet wisselen, daar zal ze ook niet stabieler van worden :(:)

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 18:31

Beste TS, laat je niet dol praten door mensen die denken dat zij nooit een dier verkeerd inschatten en alle moeilijke dieren kunnen 'redden'.
Was dat het geval maar. De beste stuurlui... enz (geven hun commentaar op bokt ;) )
Je kunt niet ieder dier redden. Ik snap dat je met een vervelend gevoel naar deze mp. advertentie kijkt.
Je hebt je best gedaan.

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 18:40

SienenIvo schreef:

Ik zou dat niet erg vinden, maar denk dat iig wel na voordat je zo'n diertje uit zo'n bloedlijn neemt.

SienenIvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 18:42

liekec schreef:
SienenIvo schreef:

Ik zou dat niet erg vinden, maar denk dat iig wel na voordat je zo'n diertje uit zo'n bloedlijn neemt.

Maar jij weet niet wat ze aan haar hoofd heeft...

Jij vind het niet zo erg,zij misschien wel...

JJenniferxxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-12 18:44

Misschien is dit wel een belangrijke reden waarom ik spontaan een hond heb gehaald zonder eerst 10 x te gaan kijken. Ik heb bordeline, ik ben best eenzaam en zoek echt de dieren om me heen. Aangezien ik mijn paard op een vreselijke manier ben verloren was ik misschien heel naief om deze pup te kopen, ik heb er niet goed overna gedacht, ik was blij dat ik eindelijk een maatje erbij zou krijgen en mijn tijd en energie erin zou kunnen steken. Ik kan namelijk door die ziekte ook niet naar school of full time werken, omdat ik me zodanig nergens op mijn gemak voel en mijn zelfbeeld gewoon heel slecht is. Dan nog, het is geen excuus en ik had er goed overna moeten denken, maar als het aan mij lag was ze nog steeds hier. Ik heb hier geen stempel op in te brengen ik ben de baas niet in huis en mijn vader overduidelijk wel. Misschien was het wel goedgekomen als ze hier nog was geweest, misschien waren de problemen opgelost, maar die garantie heb je nooit. De situatie op het begin was al gevaarlijk voor mijn zusje en de andere honden, die kunnen zich in zovere niet verweren als dat ik en mijn ouders en broer dat kunnen.

Ik krijg trouwens maandag de hulp die ik nodig heb omdat dit niet de eerste keer is geweest dat ik een dier mee naar huis heb genomen (de andere dieren konden trouwens wel blijven en hebben nooit voor problemen gezorgd) maar er is toch iets waardoor ik het opzoek..

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 18:51

pfft wat een topic.

Toen ik 15 was mocht ik ook een hondje in huis halen en al snel kreeg ik van mijn ouders te horen ze gaat eruit.
Dan ging ik netjes een tas in pakken en als de vraag kwam wat doe je ? Nou wat denk je met mijn hond mee.
Jij hebt gekozen voor die hond en jij had je verantwoordelijkheid moeten nemen.
Dit vind ik nou onder een implus inkoop vallen en in 3 !!! dagen kan een hond of welk dier dan ook niet wennen en opgevoed worden dat had jij en je vader moeten weten.
Hoe oud is je zusje zoals eerder is gevraagt ? Hebben we het over een meisje van 3 jaar oud of over een meisje van 14

JJenniferxxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-12 18:52

9

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 18:59

Jongens, jongens, wat zijn we weer hard.

Natuurlijk is het sneu voor de hond. Maar Ts heeft met de beste intenties gehandeld en wilde de hond een goed te huis bieden. Haar vader besliste anders. Ts heeft meerdere keren aangegeven dat zij de hond niet weg had gewild, maar dat het van haar vader perse moest. Erg fijn dat iedereen blijkbaar zulke liefhebbende ouders heeft, die altijd naar je zullen luisteren als je een dier wilt houden.... en altijd zullen zeggen, het is dan wel ons huis, maar we volgen lekker jouw regels want je bent nu tenslotte volwassen..... Toen ik 18 was en nog thuis zou hebben gewoond had ik toch ook echt mooi moeten luisteren als mijn ouders een huisdier weg hadden willen hebben, volwassen of niet, hun huis hun regels.

De hond paste niet in het gezin, maar dat je een inschattingsfout maakt kan gebeuren.

En wat betreft de snelle aankoop: Hoe vaak zie ik hier geen opknap paardjes of reddingsprojectjes voor bij komen en dan vind iedereen het o zo geweldig.En dit zijn vaak ook snelle aankopen om op die manier een dier een beter leven kunnen geven. Maar zodra het een keer wat minder goed uit pakt word de Ts gelijk afgebrand.

SienenIvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 19:07

Helemaal mee eens!

amy_leftover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 19:30

Dat het aanschaffen van deze hond niet heel erg handig is geweest, zul je inmiddels al wel beseffen nu.
Jammer dat de hond via marktplaats van de hand is gedaan. Via een rasvereniging of hondenclub vind je eenvoudiger liefhebbers van het ras en vaak is er daar ook voldoende kennis om met wat moeilijkere honden om te gaan.

Helaas, gedane zaken nemen geen keer, dus er valt nu niet zo veel meer aan te doen. Hopelijk komt de hond goed terecht. Met 5 maanden kun je ze nog redelijk bijschaven.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 20:01

JJenniferxxx schreef:

Dat was denk ik toen ik mijn eerdere bericht aan het typen was.

Volgende keer meer de tijd nemen als je bij een dier gaat kijken. Zoals ik al eerder geschreven heb moet het hele gezin erachter staan en het liefst meerdere keren gaan kijken.

Op woorden als " ze moet snel weg " van een verkoper zou ik mij niks van aantrekken. Als daardoor misschien een hondje aan je neus voorbij gaat is dat jammer. Hondjes genoeg op deze wereld en er is er altijd wel weer 1 die je leuk genoeg vind.

Ik vind het jammer dat je vader zomaar toestaat om jouw een hondje op te halen halen die jullie nog niet eerder hebben gezien/meegemaakt terwijl jij door borderline juist last hebt van impulsieve acties.

Ik snap wel dat verdrietig bent en je machteloos voelt doordat jij dacht een goed ander huisje te hebben gevonden en alsnog het hondje weer te koop ziet staan.

Majolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 20:17

Die hond vind heus wel een goed baasje die hem netje kan opvoeden! Er zijn er genoeg die een uitdaging zoeken in een hond en er mee aan de slag gaan.

Het is alleen jammer dat het meestal niet in de advertentie wordt vermeld dat het om een hond gaat die in onze ogen vervelend gedrag vertoont.

Ik hoop voor de hond een goed baasje waar hij 100 mag worden *\o/*

Marion71

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 21:11

JJenniferxxx schreef:
Misschien is dit wel een belangrijke reden waarom ik spontaan een hond heb gehaald zonder eerst 10 x te gaan kijken. Ik heb bordeline, ik ben best eenzaam en zoek echt de dieren om me heen. Aangezien ik mijn paard op een vreselijke manier ben verloren was ik misschien heel naief om deze pup te kopen, ik heb er niet goed overna gedacht, ik was blij dat ik eindelijk een maatje erbij zou krijgen en mijn tijd en energie erin zou kunnen steken. Ik kan namelijk door die ziekte ook niet naar school of full time werken, omdat ik me zodanig nergens op mijn gemak voel en mijn zelfbeeld gewoon heel slecht is. Dan nog, het is geen excuus en ik had er goed overna moeten denken, maar als het aan mij lag was ze nog steeds hier. Ik heb hier geen stempel op in te brengen ik ben de baas niet in huis en mijn vader overduidelijk wel. Misschien was het wel goedgekomen als ze hier nog was geweest, misschien waren de problemen opgelost, maar die garantie heb je nooit. De situatie op het begin was al gevaarlijk voor mijn zusje en de andere honden, die kunnen zich in zovere niet verweren als dat ik en mijn ouders en broer dat kunnen.

Ik krijg trouwens maandag de hulp die ik nodig heb omdat dit niet de eerste keer is geweest dat ik een dier mee naar huis heb genomen (de andere dieren konden trouwens wel blijven en hebben nooit voor problemen gezorgd) maar er is toch iets waardoor ik het opzoek..

Ik snap dat je dieren om je heen nodig hebt. Een maatje die je steunt, die blij is als je thuis komt etc. Een pup van 5 maanden kan al gruwelijk verpest zijn. Helaas vergissen meer mensen zich daarin, ook in dit topic. Dat je voor een hond voor jezelf koos, is ook niet fout. Alleen in het ras heb jij je erg vergist. Vasthouden en niet loslaten, al draai je ze de kop om, is voor een herder geen bijzonder gedrag. Overigens beten mijn pups niet meer met 5 maanden hoor. Dat deden ze alleen als puppies tot een week of 15/16, maar ik leerde ze om zachtjes te bijten (bij hard bijten stopte ik mijn vinger achterin hun keel, niet aardig maar wel effectief en als je het consequent doet zo duidelijk). Als je ooit weer voor een hond kiest, zoek dan een labrador of zo uit. Veel zachter en meegaander karakter. En leer van deze fout. Hopelijk komt Tanja terecht op een plek waar men wel met haar karaktereigenschappen overweg kan.