Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Langcara schreef:Ik ken ze wel, de duitse herders die niet in huis opgroeien maar buiten of in een schuur.
Zitten ze daar achter in een hoekje, heel bang. Laten zich niet aanhalen!
Ik pleit voor huiselijke omgeving, voor grote en kleine honden. Hier komen de honden in huis dus kunnen ze daar maar het beste aan gewend zijn.
BraveSpots schreef:Zat mensen die hun grote pups wel in huis hebben. Meestal met bijhoorende roedel van grote honden. En dat gaat gewoon.
Honden in kennels houden gebeurd vaak alleen in bepaalde mileu's.
) 
wel dat veel broodfokkers via MP te vinden zijn.
maar zal de personen met interesse uitnodigen en een gesprek mee aan gaan om te kijken wat de bedoelingen zijn en of de mensen bij het type hond past wat er gefokt word.tribeworld schreef:ik heb ook net een pup gekocht van een broodfokker hij had in totaal 4 nestjes mooi verzorgde kooien zeg maar die goed ruim waren.
ik moet zeggen dat ik daar niet een extreem slecht gevoel over had nog steeds niet ondanks dat mijn pup nu dus wel ziek is en vanochtend met spoed naar de dierenarts ben gegaan en ze een goed virus te pakken heeft.
wat denk ik zelf niet met hem te maken kan hebben aangezien we haar nu 2 weken hebben.
maar als ik sommige verhalen hoor schrik ik gewoon me ouders hebben dit jaren geleden gehad (zo'n 30 jaar) dat ze een pup kochten die veel te vroeg weg was bij der moeder dat was gewoon sneu en net als onze vorige hond ook zo'n 25 jaar geleden die moest worden afgemaakt omdat zijn tanden scheef stonden en dat niet mocht(bouvier) me moeder is toen op haar strepen gaan staan omdat die andere pups aan het aansmeren was dat ze die wou en anders niet.
een betere waakhond hebben we toen niet kunnen hebben mis hem nog elke dag.
ik denk dat dit helaas altijd al zo geweest is en altijd zo zou blijven.
tribeworld schreef:denk je zelf dat deze mensen ooit weggaan ik denk het niet ook al koopt niemand ze meer dan zoeken ze wel weer een andere manier.
ik snap niet zo goed waarom jullie er zo moeilijk over doen er zitten ook echt wel goede tussen.
mijn pup is de dag nadat ik haar gekocht had helemaal nagekeken bij de dierenarts.
wat moeten zulke pups dan verdienen die geen goed tehuis??? zoals jullie praten niet.
en juliie hadden overal staan dat de moeders er niet bij waren bij hem wel en de mannetjes liepen er ook de hokken waar schoon er stond voldoende drinkwater en brokken.
het zag er alles behalve slecht uit dus dan denk ik dat ik niet verkeerd heb gedaan om haar te kopen.
dus de opmerking van pletje ben ik het niet mee eens(het laatste gedeelte dan).