Hond (teef!) rijdt op mijn kinderen!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Lottie84

Re: Hond (teef!) rijdt op mijn kinderen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-12 08:40

Mijn kids zitten niet aan de ogen staart etc van dieren, zou helemaal mooi zijn. De hond word ook niet als speeltoestel gebruikt. Hoe de hond de kinderen ook ziet, het is mij om het even. Ik wil gewoon niet dat erop gereden word.

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 12:34

fjordowner18 schreef:
Zinzi_jewel schreef:
misschien ben ik raar ..
Maar heb hier 2 honden een van bijna 6 een teefje en en van 3 en gecastreerde reu .
Deze 2 weten dus echt wel dat de kinderen hoger in de roedel staan als hun .
Het zou te gek zijn als de hond denkt dat even over te gaan nemen !!

kinderen.omlopen uit onhandigheid , dat is niet onhandig , dat is lomp !
Gaan rijden op je kinderen.is een NO GO ..
Zou of je hond eens heel.serieus corrigeren , kun je dat zelf niet.binnen no time oplossen dan met een gedrags deskundige . Of herplaatsen !
Je kind moet zich veilig voelen thuis ....

dat betekent dat jij een goede roedelleider bent ;)
de hond weet dat jij het niet goed vind en doet het dus niet.

wij mensen moeten meer uit de hond denken i.p.v. de hond op een menselijke manier te zien ;)

En toch maakt ze wel één denkfout: dat de hond nu denkt dat haar kinderen hoger in rang staan.
Dat doen ze niet. Ze zien haar als een moeder die haar pups beschermt en dat snappen ze. Maar kinderen zíjn pups in hun ogen en in de natuur bij roedeldieren staan die lager in rang. Dat is de natuur en die kun je niet veranderen. Moet je ook niet willen. Je kunt er beter proberen iets mee te doen.

Ik vind het wel goed dat ze niet accepteert dat haar hond de kinderen omver loopt. Lomp of niet, honden kunnen dingen leren en afleren. Dus ook het omver lopen van kinderen
Er zijn mensen die hun hond weg doen omdat ze het kind omver lopen.
En er zijn mensen die hun hond opvoeden met hun kind en daarom de hond niet weg hoeven te doen. Ik ga voor die laatste groep.

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 12:38

anneliesdj schreef:
Zo kun je een hond ook leren dat hij bij kinderen toleranter moet zijn.

Dat kun je hem leren maar tot op bepaalde hoogte. En dat verschilt per hond.
En dan zul je als mens zijnde de hond góed moeten observeren en moeten kennen om te zien waar zijn grens ligt. En daar mag je niet overheen gaan want als er dan iets gebeurt, is het niet de schuld van de hond, noch die van de kinderen want die moeten alles nog leren. Maar het is dan je eigen schuld.

Er zijn zoveel mensen die er prat op gaan dat hun hond zo lief is omdat hij alles toelaat.
En ze missen de signalen van de hond, de uitdrukking in de ogen, stand van de oren, de staart en de manier waarop de hond het kind in de gaten houdt. En ze negeren het, doen er niets mee. De hond geeft iets aan en ze laten het liggen.
Op een dag wordt het te veel en dan hapt de hond inderdaad. En dan is de hond in hun ogen onbetrouwbaar.
De hond is helemaal niet onbetrouwbaar! Hij heeft het netjes geprobeerd en aangegeven maar niemand heeft geluisterd!
Dit is in veruit de meeste gevallen de reden dat kinderen gebeten worden door een hond!

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 13:16

ik zou erg consequent gaan opletten hoe je kinderen met de hond omgaan
en dat je hond geen kans krijgt om erop te rijden dus de sitiuatie voor te zijn..

Ik heb hier zelf een amerikaanse bull waar onze zoon erg 'ruw' mee kan spelen
ik voorkom nu dat ze aan het 'ruwe' spelen aan toe komen aangezien onze pup 20 weken oud nu al een paar x gegromd heeft naar onze zoon tijdens dit 'spelen' omdat hij te druk en te opdringerig was of is en de pup soms pijn doet...
Dit ga ik nu uit de weg en haal al bij voorbaat die 2 uitmekaar doordat ik een hekje tussen de woonkamer en eetkamer heb zitten zodat ze beide een time out hebben.

je moet dus iedere x je hond voor zijn en je ziet aan het gedrag van je hond wanneer ze willen rijden hoor dan gaan die oren al zo raar naar achteren staan en op dat moment moet jij een geluidmaken of je hond afleiden van dit 'ongewenste' gedrag hier heb je het meeste succes mee.

en je kids nooit alleen laten met je hond ook niet voor 2 sec

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 13:34

Niet dat ik een discussie wil aanzwengelen hoor, maar als mijn 4 jarige dochter bang is voor de hond en die hond vertoont dit gedrag dan is het exit hond. Direct! Mijn zusje is als 3 jarige door de o zo lieve hond in haar gezicht gebeten in een situatie waarin ze hem weg wilde sturen. Dat kan en mag natuurlijk ook nooit maar kinderen doen dat nu eenmaal het is kopieergedrag. Dus als de verhoudingen in een gezin scheef liggen gaat bij mij de laagste in rang eruit. En dat is de hond.

Doriine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 13:39

Ik ga mee met het commentaar boven mij , een hond hoort ook bij het gezin maar als ik ooit kinderen heb die vbang voor ze worden en we kunnen het niet oplossen is het beter als je een goed tehuis voor je hond gaat zoeken

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 13:43

Dat is heel normaal, want die kindertjes zijn erg jong en daar wil een hondje dominant over zijn door erop te rijden, heeft niks met dekken te maken hoor en of de hormoontjes.

Jij bent degene die in moet grijpen en opvoeden. En het is roekeloos om je hond gewoon bij de kinderen te laten spelen en alles, straks gebeurt er wat, hoe dan ook, altijd onder toezicht en altijd opletten, ongeacht de leeftijd en of het ras van de honden.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 13:45

LCharlotte schreef:
Dat had ik niet verwacht van zo een onderdanige en onzekere hond...

probeer ook je zoontje wat vertrouwder te krijgen....hij is nog onzekerder dan je hond. :(:)

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 13:47

Ragdollcat schreef:
Dat is heel normaal, want die kindertjes zijn erg jong en daar wil een hondje dominant over zijn door erop te rijden, heeft niks met dekken te maken hoor en of de hormoontjes.

Jij bent degene die in moet grijpen en opvoeden.

Er zijn genoeg hondenrassen die zich automatisch aanpassen binnen een gezin en gezellig en sociaal zijn. Zo zijn er ook rassen die je beter niet bij kinderen kunt houden, je kunt immers niet altijd scherp en waakzaam zijn.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 13:48

LCharlotte schreef:
Mijn kids zitten niet aan de ogen staart etc van dieren, zou helemaal mooi zijn. De hond word ook niet als speeltoestel gebruikt. Hoe de hond de kinderen ook ziet, het is mij om het even. Ik wil gewoon niet dat erop gereden word.

ik meende toch te lezen in de OP dat je dochter de hond gebruikt als paard?
Wat versta jij dan onder speeltoestel?

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 13:50

geerke schreef:
LCharlotte schreef:

ik meende toch te lezen in de OP dat je dochter de hond gebruikt als paard?
Wat versta jij dan onder speeltoestel?

@Janderegelaa:Juist in deze gevallen moet je wel opletten en in de gaten houden, zeker als de moeder het toestaat dat het als een speeltoestel gebruikt wordt.

maura

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 13:59

Toch even reageren om aan te geven dat ik de bijdragen van Riagr met zeer veel interesse heb gelezen. Duidelijk beschreven, goed onderbouwd en met bewonderenswaardig geduld voor sommige reacties van mensen die overduidelijk minder verstand van honden hebben.

En omdat ik het niet kan laten:
janderegelaa schreef:
als mijn 4 jarige dochter bang is voor de hond en die hond vertoont dit gedrag dan is het exit hond.
als een 4-jarige dochter bang is voor de hond en die hond rijdt op de dochter dan kun je natuurlijk de hond weg doen. Je kunt ook leren om de hond op te voeden (en te erkennen dat je daarbij hulp nodig hebt, zoals TS doet). Wellicht wordt, als je leert om je hond correct op te voeden (dus op de manier die jouw specifieke hond nodig heeft), de kans ook groter dat je er in zult slagen om de dochter in kwestie op te voeden tot een evenwichtige, zelfstandige en sociale volwassene.

TS, succes met de opvoeding en petje af dat je hulp vraagt en doorzet. Honden kunnen op heel veel verschillende manieren een enorm positieve bijdrage leveren aan de opvoeding en de ontwikkeling van kinderen (zoals je, als ik goed gelezen heb, zelf in je jeugd ook hebt ervaren). Afgaande op de dingen die je vertelt en de manier waarop je hier reageert denk ik dat je hier prima uit gaat komen.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 14:06

Langcara schreef:
anneliesdj schreef:
Zo kun je een hond ook leren dat hij bij kinderen toleranter moet zijn.

Dat kun je hem leren maar tot op bepaalde hoogte. En dat verschilt per hond.
En dan zul je als mens zijnde de hond góed moeten observeren en moeten kennen om te zien waar zijn grens ligt. En daar mag je niet overheen gaan want als er dan iets gebeurt, is het niet de schuld van de hond, noch die van de kinderen want die moeten alles nog leren. Maar het is dan je eigen schuld.

Er zijn zoveel mensen die er prat op gaan dat hun hond zo lief is omdat hij alles toelaat.
En ze missen de signalen van de hond, de uitdrukking in de ogen, stand van de oren, de staart en de manier waarop de hond het kind in de gaten houdt. En ze negeren het, doen er niets mee. De hond geeft iets aan en ze laten het liggen.
Op een dag wordt het te veel en dan hapt de hond inderdaad. En dan is de hond in hun ogen onbetrouwbaar.
De hond is helemaal niet onbetrouwbaar! Hij heeft het netjes geprobeerd en aangegeven maar niemand heeft geluisterd!
Dit is in veruit de meeste gevallen de reden dat kinderen gebeten worden door een hond!

Zo is het maar net.
Ik bedoel er ook niet mee dat de hond zich maar in alles hoort aan te passen, wat ik al eerder aangaf; natuurlijk is het not-done om een hond in zijn ogen te prikken of aan oren te trekken.
Maar zoals hiervoor gesteld werd, dat de hond zelf de grenzen mag bepalen en je je kinderen daar omheen moet kneden kan natuurlijk niet. Dat zou betekenen dat de hond maar kan doen waar hij/zij zin in heeft en als het kind hem in de weg staat hoeft ie maar te grauwen en ze gaan wel weer.
Wat TS bijvoorbeeld noemde; dat de hond het kind finaal omver rent vind ik echt not-done, voor de hond zijn er net zo goed dingen die niet mogen. Anders zou het kind de enige zijn met regels en de hond doet waar ie zin in heeft, zo werkt het natuurlijk niet.

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-12 14:18

Nogmaals mijn hond word niet gebruikt als speeltoestel!! Mijn dochtertje noemt haar vaker Dushi naar mijn pony. Uiteraard laat ik haar niet op mijn hond rondrijden etc := Ik heb echt wel enig inzicht in wat men wel en niet met een hond kan en mag doen. Via internet worden dingen zo makkelijk uit het verband getrokken..

Wat het rijden betreft, NOGMAALS daar ben ik altijd bij e dat word direct gecorrigeerd.

Bedankt voor de succes wensen! Ik wil niet zomaar opgeven, Kiss is helaas gewoon een beetje apart pakketje. De fokster werd mij aangeraden door mijn eigen dierenarts dus ik had er de volle vertrouwen in dat het een goed adres was. Ik vond echter een huis vol met benchjes, alleen Kiss liep los, omdat ik kwam kijken en de vader mocht er ook even uit. Als dit gedurende de puppie tijd ook zo is geweest dan kan dat wel een boel onzekerheden verklaren. Nogmaals, ik vind dat ze recht heeft op een kans, er worden al genoeg honden doorgeschoven van eigenaar naar eigenaar.

Wat mijn zoontje betreft, hij is niet constant bang, hij vind het alleen eng als ze aan het spelen is, bijvoorbeeld in de tuin, Kiss is dan supersnel en mijn zoontje is dan bang dat hij omver gelopen word. Buiten dat om gaat het heel goed met die tweetjes, mijn zoontje gaat graag me wandelen met Kiss en we gooien ook steeds vaker samen een balletje om te proberen een positieve vibe te verbinden aan Kiss en haar speelsheid.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 14:33

LCharlotte schreef:
Dat had ik niet verwacht van zo een onderdanige en onzekere hond...

Mijn hond was ook erg onzeker en onderdanig toen ze kwam, maar ging ook rijden op mijn nichtje. Bij ons probeert ze het nooit, maar bij die kleine wel. Na 3 keer corrigeren heeft ze hetniet meer gedaan. (1e keer er vanaf getrokken, 2e keer net op tijd een schreeuw en 3e keer toen ze wel erg geobsedeerd keek weggestuurd.)

Ik was vroeger ook bangvoor onze hond als mijn vader met haar speelde. Dat ging nogal wild en ik werd wel eens ondersteboven gelopen. Ouders hebben elke keer het spel gestopt als dat gebeurde en binnen no time had de hond door dat ze uit moest kijken.

Probeer je zoon tijdens het spel een 'veilig' plekje te geven, waar hij niet omvergelopen kan worden. En duidelijk zijn dat omver lopen ook niet mag. :)

fjordowner18

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 14:54

LCharlotte schreef:
Nogmaals mijn hond word niet gebruikt als speeltoestel!! Mijn dochtertje noemt haar vaker Dushi naar mijn pony. Uiteraard laat ik haar niet op mijn hond rondrijden etc := Ik heb echt wel enig inzicht in wat men wel en niet met een hond kan en mag doen. Via internet worden dingen zo makkelijk uit het verband getrokken..

Wat het rijden betreft, NOGMAALS daar ben ik altijd bij e dat word direct gecorrigeerd.

Bedankt voor de succes wensen! Ik wil niet zomaar opgeven, Kiss is helaas gewoon een beetje apart pakketje. De fokster werd mij aangeraden door mijn eigen dierenarts dus ik had er de volle vertrouwen in dat het een goed adres was. Ik vond echter een huis vol met benchjes, alleen Kiss liep los, omdat ik kwam kijken en de vader mocht er ook even uit. Als dit gedurende de puppie tijd ook zo is geweest dan kan dat wel een boel onzekerheden verklaren. Nogmaals, ik vind dat ze recht heeft op een kans, er worden al genoeg honden doorgeschoven van eigenaar naar eigenaar.

Wat mijn zoontje betreft, hij is niet constant bang, hij vind het alleen eng als ze aan het spelen is, bijvoorbeeld in de tuin, Kiss is dan supersnel en mijn zoontje is dan bang dat hij omver gelopen word. Buiten dat om gaat het heel goed met die tweetjes, mijn zoontje gaat graag me wandelen met Kiss en we gooien ook steeds vaker samen een balletje om te proberen een positieve vibe te verbinden aan Kiss en haar speelsheid.

wat ik begrijp verdedig je jezelf alleen maar, vertel je hoe goed je met honden bent en dat je ruime ervaring hebt en het komt er opneer dat je de hond overal de schuld van geeft, maar dat je haar wel wil helpen :o? corrigeer me als ik iets fout zeg ;)

toch moet je nog consequenter zijn, want ik neem aan dat jij de kinderen niet alleen bij de hond laat.
dat betekent dus dat de hond het doet waar jij bij bent en dat hij dus jou ook niet als roedelleider ziet, want dan zou hij het wel uit zijn hoofd laten om de pups van de roedelleider (je kinderen) te domineren ;)
ik zou profesionele hulp erbij halen die kan kijken WAT er precies fout gaat, ik zeg niet dat je geen verstand van honden hebt, maar lichaamstaal van een hond kun je bij sommige alleen herkennen met jaaaaaaren lange ervaring, honden kunnen ook heel subtile signalen afgeven, of denken dat jij bepaalde signalen afgeeft.

het feit dat je keer op keer verteld hoe bang en onzeker ze is helpt ook niet, hierdoor ga je toch anders met een hond om dan dat het een opgewonden, zekere hond geweest was ;)

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-12 15:01

Waar heb je gelezen dat ik Kiss de schuld geef? Ik zet in OP post al de verhouding tussen mijn zoontje en Kiss uiteen,
het is du helder dat daar een kink in de kabel zit. Bij Kiss zie je het rijden soms niet aankomen, ik zat er de laatste keer
2 meter vandaan en ik zag wat er gebeurde.

Ik 'verdedig mij' als ik zie dat er verkeerde conclusies getrokken worden ja. Verder is dit topic geopend om te brainstormen
met anderen hondenmensen en dat kan alleen maar bijzonder leerzaam zijn. En uiteraard ga ik anders om met een onzekere
hond dan met een zekere hond, dat lijkt mij niet meer dan logisch.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 15:19

maura schreef:
En omdat ik het niet kan laten:
janderegelaa schreef:
als mijn 4 jarige dochter bang is voor de hond en die hond vertoont dit gedrag dan is het exit hond.
als een 4-jarige dochter bang is voor de hond en die hond rijdt op de dochter dan kun je natuurlijk de hond weg doen. Je kunt ook leren om de hond op te voeden (en te erkennen dat je daarbij hulp nodig hebt, zoals TS doet). Wellicht wordt, als je leert om je hond correct op te voeden (dus op de manier die jouw specifieke hond nodig heeft), de kans ook groter dat je er in zult slagen om de dochter in kwestie op te voeden tot een evenwichtige, zelfstandige en sociale volwassene.

Pffff, een domme opmerking omdat je mijn situatie niet kent en een nog dommere omdat jij denkt dat het op een juiste wijze opvoeden (=africhten ) van een hond je beter in staat zou kunnen stellen om een kind op te voeden. Ik ben in dit geval blij dat ik jouw kind niet ben om eerlijk te zijn.

Mijn situatie: tot voor kort 2 honden, een Rottweiler en een Jack Russel. De Rottweiler is onlangs helaas ingeslapen. Allebei de honden hebben vanaf dag 1 geleerd dat ze uit de buurt van mijn dochter moeten blijven. Daarentegen weet mijn dochter dat ze van de honden af moet blijven en dat ik de honden corrigeer als dat nodig mocht zijn. Toen de Rottweiler er nog was mocht ze ook nooit alleen zijn met ze. De Jack Russell is nu zo oud dat het geen punt meer is.
In de relatie die ik destijds had was nog een Rottweiler en die ging op de eerste dag van de baby staan plassen tegen de wieg. Dat was de laatste dag in ons huis. Een kind is nu eenmaal belangrijker dan een hond.

maura

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 15:45

@janderegelaa:

Mijn reactie, die kennelijk verkeerd is gevallen, was een reactie op de exacte tekst zoals ik die heb geciteerd. Jouw verdere situatie staat daar geheel buiten. Als die situatie relevant was, had je die eerder moeten vermelden. Overigens betekent het woord 'wellicht' niets anders dan 'mogelijk'. In mijn reactie geeft ik aan dat jouw keuze een optie is, maar niet de enige. Ik geef geen waardeoordeel, ik suggereer wel de mogelijkheid dat er een verband kan zijn tussen opvoedkwaliteiten waar het om dieren gaat en opvoedkwaliteiten waar het om kinderen gaat. Voor zover ik weet ben ik vrij om van mening te zijn dat een dergelijk verband zou kunnen bestaan (overigens bepaald geen ongebruikelijke mening/ervaring, maar dat terzijde).

Hoe jij je eventuele honden en kinderen verder opvoedt moet je vooral helemaal zelf weten, al hoop ik van harte dat je daarbij iets minder snel op je teentjes getrapt bent dan hier. Een beetje zen is in mijn ervaring een bijzonder nuttig ingrediënt om kinderen (en honden) mentaal lekker in evenwicht te krijgen en te houden. ;)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 16:15

Maura, je reactie komt op mij ook veroordelend over en aangezien het een reactie is op de post van jan vind ik het niet onlogisch dat hij geirriteerd raakt.
Tenslotte heeft hij wel gelijk dat je de situatie niet kent.

maura

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 16:50

Natuurlijk ken ik de situatie van jan niet. Ook daar waren meerdere mogelijkheden. Zo had ik naar die situatie kunnen vragen, wat ik overigens meestal doe, als ik denk dat die situatie relevant is. Hier leek (en lijkt) die situatie me nogal off-topic. Ik plaats daarvan ben ik rechtstreeks op de letterlijke tekst ingegaan. Ik wil best uitleggen waarom ik die laatste optie koos.

In de reactie waar ik op reageerde suggereerde dat TS de hond in kwestie maar weg moest doen. Terwijl ook hiervoor geldt dat jan de situatie van TS niet kent. Da's een beetje meten met twee maten, of niet een beetje, da's gewoon helemaal meten met twee maten.

Overigens ontgaat het mij echt volledig waarom mensen in reactie op een specifiek probleem gaan vertellen hoe iets min of meer vergelijkbaars (maar nooit controleerbaar vergelijkbaar) in hun eigen ervaring ooit is verlopen. In welk universum is een Rottweiler in een ex-relatie van een onbekende van TS bij een ander kind in een adere omgeving bij andere ouders in vredesnaam vergelijkbaar met het teefje van TS in haar huis met haar kinderen en andere hond? En hoe kan het advies of de suggestie naar TS om de hond weg te doen omdat die onbekende blijkbaar geen spijt heeft gekregen van de keuze om genoemde Rottweiler weg te doen, een zinnig advies zijn?

Dat mijn reactie veroordelend overkomt begrijp ik best (al ben ik het daar niet mee eens). Toch vraag ik me wel af of je dan ook een mening hebt (en wilt delen) over de reactie van jan zelf? En houd dan in gedachten dat hij míjn situatie óók niet kent. Ik vind namelijk zelf een uitspraak als 'ik ben blij dat ik jouw kind niet ben' nogal op het randje. Zoiets zou ik zelf nooit opschrijven, en al helemaal niet gericht aan een mij onbekende vrouw waarvan ik geen idee heb of zij kinderen heeft, wil, probeert te krijgen, heeft verloren of wat dan ook.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 16:54

Oh... jóngens. Moet dit nu perse een ruzie topic worden? TS was in verwarring mbt het feit dat een hond die ze als angstig/onzeker kent ineens op haar kinderen gaat rijden. Vraag die ze als het ware stelt: heb ik dan toch een dominante hond? En wat moet ik hier mee

Ook ik heb aanvankelijk best heel duidelijk gereageerd, maar ik léés de reacties van TS ook. Dan blijkt dat eea wat genuanceerder ligt. Dan wordt het ook tijd om als posters hier ook wat genuanceerder te gaan reageren.

Tips voor TS heb ik al gegeven, komt er op neer; duidelijk roedelleider zijn en aangeven wat je wel en niet wil in het gedrag van je hond ( en je kinderen natuurlijk) en hier heel zwart wil in zijn. Dit wél, dat niet.

Juist een angstige/onzekere hond heeft veel duidelijkheid nodig om zich veilig te voelen/ prettig te gedragen. Veel druk / wat onbehouwen gedrag komt nl ook voort uit onzekerheid. Als baas hier alleen maar lief,aardig, begrijpend zijn gaat hier niet helpen, Wél het duidelijk ( dat wil zeggen voor de hond duidelijk: en dat kan ook vriendelijk) aangeven welk gedrag je wel of niet accepteert. Maar goed, dat weet TS inmiddels wel.

Feit blijft dat honden vaak te veel van kinderen ( en volwassenen) moeten accepteren, dat mensen zich beklagen over juist de raskenmerken van het ras waar ze voor gekozen hebben, en veel mensen wél een plezierige hond willen, maar zich niet realiseren wat voor een werk en investering het is om deze plezierige hond te krijgen..

En nee, deze laatste alinea is niet voor TS bedoeld.. is meer een algemene frustratie van me.. :o

En maura: ik vond jouw reactie eigenlijk helemaal niet zo veroordelend....

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-12 17:02

Mooie reactie!!!

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 17:09

maura schreef:
Dat mijn reactie veroordelend overkomt begrijp ik best (al ben ik het daar niet mee eens). Toch vraag ik me wel af of je dan ook een mening hebt (en wilt delen) over de reactie van jan zelf? En houd dan in gedachten dat hij míjn situatie óók niet kent. Ik vind namelijk zelf een uitspraak als 'ik ben blij dat ik jouw kind niet ben' nogal op het randje. Zoiets zou ik zelf nooit opschrijven, en al helemaal niet gericht aan een mij onbekende vrouw waarvan ik geen idee heb of zij kinderen heeft, wil, probeert te krijgen, heeft verloren of wat dan ook.

Ik ben het wel met jan eens dat het opvoeden van een dier en een kind niet vergelijkbaar is, hoeveel mensen kunnen niet prima met dieren en voor geen meter met kinderen of andersom? Zo heb ik een bevried stel waarvan hij in de beveiliging werkt en zij met moeilijk opvoedbare kinderen, wilden graag een hond en kozen voor een groot en moeilijk ras, ze hebben zelf weinig hondenervaring. Toen ik ze dat afraadde kreeg ik ook als antwoord; ik voed dagelijks mensen op, ik kan echt zo'n hond wel handelen, inmiddels blijk dat toch iets anders te liggen. Gewoon als voorbeeldje.

De oplossing van Jan is wel de meest veilige; als de hond al zover wil gaan bij een kind wat al onderdanig is (hij is bang, dat weet de hond) denk ik dat je wel aardig op het randje zit. De hond krijgt van ts blijkbaar niet genoeg grenzen dus die kan er ook niet optimaal mee omgaan. Daarnaast geeft ze aan dat ze hond vrij nerveus en onzeker is, dat bij elkaar lijkt me een vrij explosieve combinatie.
Ik vind het advies om de hond weg te doen dan helemaal niet zo raar, wel de makkelijkste weg maar met 2 kleine kinderen erbij ga je ook geen grote risico's nemen toch?

maura

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 17:12

Sorry Riagr, je hebt helemaal gelijk. Ik ging een beetje teveel op in het plezier van tekstdiscussie en had direct naar PB moeten verwijzen, mijn fout. Bij deze dan alsnog.