Wat is dit ? (foto) KAN SCHOKKEND ZIJN!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 14:36

Oke TS, wat een drama allemaal zeg! Zijn er veel mensen in de buurt die katten houden? misschien handig om ze eventueel te waarschuwen. inenten is dan wel handig in zo'n situatie. In elk geval heel veel sterkte!

Ik weet dat het al een drama is om 1 poes binnen te houden, laat staan zo'n hoop katten :=

ilsse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 14:38

Het is inderdaad een kitten, maar dat wist je inmiddels al.

Goed dat je alle katten binnen houdt nu, dat is inderdaad niet makkelijk.
Sterkte met alles!

Blacky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-12 14:39

Bedankt! Gelukkig hebben de katten niet echt puf om te lopen en dat soort dingen omdat het toch best een zware griep is dus is het nu minder moeilijk om ze binnen te houden maar het is gewoon erg lastig.

Lindaonline

Re: Wat is dit ? (foto) KAN SCHOKKEND ZIJN!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 14:40

Het kan heel lastig zijn om katten binnen te houden, wij hadden er 1 en die zat altijd op de loer om weg te schieten.

Blacky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-12 14:43

En wij hebben er 10 die de hele dagen voor de ramen zitten om naar buiten te gaan. Maar omdat het echt geen huis katten zijn gaan ze binnen hun behoefte doen omdat ze alleen toen ze klein waren op de kattenbak moesten en nu hebben ze dat al heel lang niet gedaan. Maar gelukkig gaan ze allemaal de goede kant op!

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 14:56

TS, waar ik toch wel benieuwd naar ben... De rest van de katten, zijn die wel gesteriliseerd en gecastreerd? Sterkte!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 15:06

Ik vind het maar raar... een dierenarts die na 1 kitten miskraam zegt dat je moet AFWACHTEN???

1 kitten komt bijna nóóit voor bij poezen.... Er zitten er altijd meer in.
Grote kans dat die er dus nog inzitten...

Ik hoop dat je moeder gaat nadenken als ze straks thuis is en de poes ziet..
ik vind dit wel heel erg triest van haar.

TS, jij kan daar niets aan doen hoor.

Blacky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-12 15:09

De rest van de katten zijn wel gesteriliseerd en gecastreerd, niet allemaal gecastreerd maar wel een paar. Maar deze poes zou gesteriliseerd worden toen bleek het dat ze zwanger was en werd het uitgesteld, toen ze weer een beetje van alles bij gekomen was zou ze gesteriliseerd worden en nu dit ..

En de vrouw aan de telefoon zijn dus dat we eerst haar met rust moesten laten en mocht er iets zijn toch langs komen.

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 15:22

Bijzonder...

Overigens wil ik je wel op het hard drukken om alle katten te castreren! Ze lopen buiten los en kunnen dus alles dekken wat los en vast zit.

JJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 15:45

je kan haar dan voorzichtig een beetje wassen met een washandje zodat ze niet te nat wordt. En lekker een beetje vertroetelen.

Marion71

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 15:53

Jullie probleem is veel te veel katten en te weinig goede zorgen/financiële middelen. Kortom verwaarlozing vanwege het onthouden van medische zorg. Het verwerpen van een kitten en alles onder de niesziekte en wat allemaal nog meer is echt verwaarlozing. Jullie moeten alle dieren castreren/steriliseren en voor een groot deel een goed nieuw thuis zoeken. Niesziekte moet je behandelen. Er is geen da die zegt: "laat ze het maar uitzieken" of na het verwerpen van een kitten "wacht het nog maar ff af".

TS ik snap dat jouw moeder verantwoordelijk is, maar jij kunt wel degelijk druk uitoefenen ipv klakkeloos accepteren. Kun je dat niet, maar je wilt wel het beste voor je katten, geef me dan per pb je adres maar. Zorg ik ervoor dat de DB /LID een bezoekje brengt en dan worden jullie katten wel geholpen. Snap trouwens niet dat de buren/buurtbewoners niet op dat idee zijn gekomen.

JJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 15:59

@marion71 We hebben het hier tegen een 15 jarige ( sorry heb even in je profiel gespiekt)die zich zorgen maakt om haar kat maar ook gewoon thuis woont en naar haar moeder heeft te luisteren. Dus een beetje minder mag ook wel.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 16:00

Marion71 schreef:
Jullie probleem is veel te veel katten en te weinig goede zorgen/financiële middelen. Kortom verwaarlozing vanwege het onthouden van medische zorg. Het verwerpen van een kitten en alles onder de niesziekte en wat allemaal nog meer is echt verwaarlozing. Jullie moeten alle dieren castreren/steriliseren en voor een groot deel een goed nieuw thuis zoeken. Niesziekte moet je behandelen. Er is geen da die zegt: "laat ze het maar uitzieken" of na het verwerpen van een kitten "wacht het nog maar ff af".

TS ik snap dat jouw moeder verantwoordelijk is, maar jij kunt wel degelijk druk uitoefenen ipv klakkeloos accepteren. Kun je dat niet, maar je wilt wel het beste voor je katten, geef me dan per pb je adres maar. Zorg ik ervoor dat de DB /LID een bezoekje brengt en dan worden jullie katten wel geholpen. Snap trouwens niet dat de buren/buurtbewoners niet op dat idee zijn gekomen.

Ben het hier eigenlijk wel mee eens, had het alleen zelf nooit zo duidelijk kunnen verwoorden......

Blacky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-12 16:02

Marion sorry hoor je weet niet eens of wij de financiële middelen wel hebben want dat hebben we zeker wel, per jaar gaat er bijna 2000 euro aan DA kosten doorheen. Wij doen echt alles maar dan ook echt alles voor onze katten. En het doet me pijn om dit te lezen. Al onze katten zijn tonnetje rond en zien er goed uit. Vandaar dat de buren ook niet ingrijpen want er is hier echt geen sprake van verwaarlozing.

jennsoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 16:03

zij heeft ook geen keus.
als haar moeder zegt dat ze moet afwachten,
dan kan zij toch niet op de fiets naar de da gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 16:03

Blacky schreef:
Vind dit echt niet leuk, mijn moeder zit op werk neemt niet op en de poes voelt zich duidelijk niet lekker ..
Was er nog kans dat dit poesje leefde ?

Zelfs als het had geleefd, had je niets kunnen doen...... het in leven houden zou alleen maar rekken zijn geweest, het was gewoon te klein om te kunnen overleven.

Idd, je kat heeft een miskraam gehad, een spontane abortus. De kans is heel groot dat er iets mis was met het jong, dieren aborteren niet zomaar.

Mar77

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 16:04

Al hebben ze 20 katten! Je kan niet in hun portomonee kijken en daar zo over oordelen......

jennsoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 16:04

Mar77 schreef:
Al hebben ze 20 katten! Je kan niet in hun portomonee kijken en daar zo over oordelen......

precies!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 16:06

Jolliegirl schreef:
Ik vind het maar raar... een dierenarts die na 1 kitten miskraam zegt dat je moet AFWACHTEN???

1 kitten komt bijna nóóit voor bij poezen.... Er zitten er altijd meer in.
Grote kans dat die er dus nog inzitten...

Ik hoop dat je moeder gaat nadenken als ze straks thuis is en de poes ziet..
ik vind dit wel heel erg triest van haar.

TS, jij kan daar niets aan doen hoor.

Zo raar is dat niet.
Het gebeurt vaker dat één kitten geaborteerd wordt, terwijl de rest gezond is, en gewoon voldragen wordt.

Mar77

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 16:07

Nee dat katje had geen kans ts. Ik gok dat het een week of 5 was. Waarschijnlijk komen er nog een paar.

Mar77

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 16:07

Nee dat katje had geen kans ts. Ik gok dat het een week of 5 was. Waarschijnlijk komen er nog een paar.

Blacky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-12 16:07

Yamcha in het topic heb ik verteld dat ze de niesziekte hebben en daarvan gaan ze spontaan abborteren (?) dus ik denk dat dat het inderdaad geweest is.
Poes ligt er nu trouwens rustig bij .. :)

Blacky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-12 16:08

Dus het zou kunnen dat ze nog kittens heeft maar die later werpt ? Pff wat een toestand. :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 16:10

@ Blacky: Ik las het.

Las ook dat je de DA gebeld hebt, poes goed in de gaten houden nu, lijkt me, en verder kun je niet zoveel doen.
Ja, het kan dat er nog een paar inzitten, maar het kan ook zijn dat ze de rest voldraagt. Mocht ze signalen vertonen dat je denkt: dit gaat niet goed, dan ermee naar de DA.

Mar77

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 16:11

Ja dat kan. Op je foto is dat bovenste het kitten, daaronder is de placenta, daar heeft hij ingezeten en haalt hij zijn voeding uit.