Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
troi schreef:Dan zie je maar weer hoe verschillend mensen hun kat zien. De mijne is niet eens echt mijn eigendom voor mij gevoel. Die leeft zijn leven deels bij ons, deels bij andere mensen (zoekt hij zelf uit). Wel zorgen wij voor zijn natje en droogje omdat wij ons daarvoor verantwoordelijk voelen. Verder bepaald hij zelf wat hij doet. En ja daarbij kan hij anderen tot last zijn, net als de meeuwen/vossen/marters dat zijn. Gelukkig woon ik in een dorp waar mensen dat nog volkomen natuurlijk en normaal vinden...

Langcara schreef:troi schreef:Dan zie je maar weer hoe verschillend mensen hun kat zien. De mijne is niet eens echt mijn eigendom voor mij gevoel. Die leeft zijn leven deels bij ons, deels bij andere mensen (zoekt hij zelf uit). Wel zorgen wij voor zijn natje en droogje omdat wij ons daarvoor verantwoordelijk voelen. Verder bepaald hij zelf wat hij doet. En ja daarbij kan hij anderen tot last zijn, net als de meeuwen/vossen/marters dat zijn. Gelukkig woon ik in een dorp waar mensen dat nog volkomen natuurlijk en normaal vinden...
Dan vinden die mensen het dus ook normaal dat mensen dus ongelukken krijgen door die dieren.
Langcara schreef:Honden horen ook lekker buiten, ook in andermans tuin. Moeten ze toch zeker zelf weten?
de eerste kat die formaat golden retriever heeft moet ik nog tegenkomen.
dat zijn 2 verschillende dieren. Wispeltuur schreef:Tja ik blijf het ook altijd afschuwelijk vinden.. en in mijn ogen ook onnodig, maar ik heb geen katten dus kan er weinig van zeggen.
Voor de mensen die hun kat graag buiten willen houden ondanks de risico`s heb ik een vraagje, waarom gaat men niet gewoon wandelen met de kat? Vroeger liepen de honden ook los en iedereen wandelt nu ook met een hond aan de lijn, gaat dit met katten nu echt niet of zijn de mensen stiekem een beetje lui?
troi schreef:Yep dat is het zeker waard, liever mijn kat drie jaar gelukkig in vrijheid dan 18jaar minder gelukkig in opsluiting houden.
vuurneon schreef:Langcara schreef:Honden horen ook lekker buiten, ook in andermans tuin. Moeten ze toch zeker zelf weten?
Jaa daar is het appels met peren vergelijk weerde eerste kat die formaat golden retriever heeft moet ik nog tegenkomen.
Katten begraven hun poep, honden schijten rustig op de tegels. Mijn kat heeft hooguit 1 keutel per dag, de meeste honden echt wel meer![]()
En honden kun je nog leuk aanlijnen en mee wandelen, katten kunnen zich daaraan ophangen of wurmen zich alsnog er zo uit.
Je kan geen kat met een hond vergelijkendat zijn 2 verschillende dieren.
vuurneon schreef:Langcara schreef:Honden horen ook lekker buiten, ook in andermans tuin. Moeten ze toch zeker zelf weten?
Jaa daar is het appels met peren vergelijk weerde eerste kat die formaat golden retriever heeft moet ik nog tegenkomen.
Katten begraven hun poep, honden schijten rustig op de tegels. Mijn kat heeft hooguit 1 keutel per dag, de meeste honden echt wel meer![]()
En honden kun je nog leuk aanlijnen en mee wandelen, katten kunnen zich daaraan ophangen of wurmen zich alsnog er zo uit.
Je kan geen kat met een hond vergelijkendat zijn 2 verschillende dieren.

Firegirl schreef:De tegels in mijn tuin liggen regelmatig vol met kattenstront...... Lopen er helaas meerdere per dag. Heb al van alles geprobeerd om ze op een nette manier weg te houden, ben het inmiddels behoorlijk zat.
Begin te overwegen om mijn paard eens voor de deur van die katten eigenaren te laten schijten, eens kijken of ze dat ook normaal vinden.
vuurneon schreef:Dat komt omdat andere katten het dan weer weggraven en dan rolt het weg. Vies, absoluut. Maar het ging mij puur om het vergelijk, hond VS kat... Dat is niet te vergelijken.
zou ik midden in een bos wonen dan zou ik last hebben van de wilde dieren.
je leeft nu eenmaal samen, beetje verdraagzaamheid
vuurneon schreef:Leef en laat leven, sorry... Ik woon in een woonwijk en dan heb je buren, hun kinderen, hun dieren. Dat weet jezou ik midden in een bos wonen dan zou ik last hebben van de wilde dieren.
Ik kan mij druk om maken dat de kat van de buren onze tuin als kattenbak gebruikt of mijn tijd nuttiger gebruiken. De blaffende hond van de buren neem ik voor lief als het af en toe is, de duiven hobby van de overburen wiens duiven ook poepen neem ik voor lief...
En ja als ik niet in de kamer zit gaat ook onze tuindeur dicht, ramen hebben horren dus geen last van vreemde katten binnen.
De vijver is ook beschermd tegen andermans katten en reigers natuurlijk.
Geven en nemen
dus geen last van kattenpoep.