Leuk hoor, de kat buiten...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

troi

Re: Leuk hoor, de kat buiten...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 09:40

Dan zie je maar weer hoe verschillend mensen hun kat zien. De mijne is niet eens echt mijn eigendom voor mij gevoel. Die leeft zijn leven deels bij ons, deels bij andere mensen (zoekt hij zelf uit). Wel zorgen wij voor zijn natje en droogje omdat wij ons daarvoor verantwoordelijk voelen. Verder bepaald hij zelf wat hij doet. En ja daarbij kan hij anderen tot last zijn, net als de meeuwen/vossen/marters dat zijn. Gelukkig woon ik in een dorp waar mensen dat nog volkomen natuurlijk en normaal vinden...

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 15:08

tessacheyenne schreef:
En waar ik helemaal een hekel aan heb...in het donker over ons weggetje thuis komen als het geregend heeft....plop, plop, plop met je autobanden over de kikkers die dan in grote getalen lekker op het wegdek zitten... :r :r :r

IEUW! Dat lijkt me ook vreselijk!

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 15:10

troi schreef:
Dan zie je maar weer hoe verschillend mensen hun kat zien. De mijne is niet eens echt mijn eigendom voor mij gevoel. Die leeft zijn leven deels bij ons, deels bij andere mensen (zoekt hij zelf uit). Wel zorgen wij voor zijn natje en droogje omdat wij ons daarvoor verantwoordelijk voelen. Verder bepaald hij zelf wat hij doet. En ja daarbij kan hij anderen tot last zijn, net als de meeuwen/vossen/marters dat zijn. Gelukkig woon ik in een dorp waar mensen dat nog volkomen natuurlijk en normaal vinden...

Dan vinden die mensen het dus ook normaal dat mensen dus ongelukken krijgen door die dieren.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 15:22

Ja want je kunt het ook zo zien dat dieren (niet specifiek katten) ongelukken krijgen door mensen ipv andersom. Wij mensen maken maar wegen en andere ongein in HUN territorium. .. Ik zie het net zoals troi.

suikerp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 15:24

Mijn kat loopt al elf jaar buiten rond: wij wonen aan een bosrand. Er rijden geen auto's hier. Maar voorheen heb ik ook aan een rijksweg gewoond, onze vorige kat heeft daar ook 12 jaar lang rond gelopen. Is uiteindelijk aan een ziekte gestorven. Mij is het me zeker waard, liever mijn kat in vrijheid dan opsluiten. :j

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 15:27

Een kat hoort buiten, lekker vogels jagen enz.Mijn poezels lopen buiten, al jaren.1 pers is bang buiten die durft niet, dus die blijft binnen.

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 15:32

Honden horen ook lekker buiten, ook in andermans tuin. Moeten ze toch zeker zelf weten?

Wispeltuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 15:36

Tja ik blijf het ook altijd afschuwelijk vinden.. en in mijn ogen ook onnodig, maar ik heb geen katten dus kan er weinig van zeggen.

Voor de mensen die hun kat graag buiten willen houden ondanks de risico`s heb ik een vraagje, waarom gaat men niet gewoon wandelen met de kat? Vroeger liepen de honden ook los en iedereen wandelt nu ook met een hond aan de lijn, gaat dit met katten nu echt niet of zijn de mensen stiekem een beetje lui?

zuske

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 15:38

Ik denk niet dat dit alle katten aan te leren is. Maar goed, ik houd ze gewoon binnen.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 15:41

Mijn kat zit graag buiten maar gaat nooit op straat.
Als ie buiten zit en hij wil naar binnen, loopt hij gewoon bij de buren (een krantenwinkel) binnen
en gaat daar wat in het magazijn slapen :j

Waarom zou hij dan naar straat lopen als er een heerlijke stapel kranten op hem ligt te wachten :Y)

Een kennis van me heeft gisteren voor het eerst een kip aangereden,
arme stakker was volledig over zijn toeren!!

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 15:41

Mijn katten lopen buiten, 1 ervan hebben we nu zo'n 14 jaar en die komt eigenlijk niet ver dan onze voortuin (in zn jongere jaren ging hij wel wat verder hoor, maar niet de straat uit. Je bent de baas van de straat of je bent het niet hmm) en de andere is een zwerver die door de bakker achtergelaten is en de eerste 10 jaar buiten heeft geleefd en nu sinds dit jaar komt hij binnen bij en snachts gaat ie naar buiten omdat we niet zo goed weten hoe de katten op elkaar reageren als er niemand in de buurt is en we willen geen bloedbad 's ochtends in de woonkamer aantreffen.
Nu woon ik oon niet aan een drukke weg, in een kattenbuurt en gaan ze beide de straat niet uit dus dat scheelt ook wel :)

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 15:45

Langcara schreef:
troi schreef:

Dan vinden die mensen het dus ook normaal dat mensen dus ongelukken krijgen door die dieren.

Ja, want we leven in een wereld waar er meer rondloopt dan mensen. Er is nog zoiets als natuur en dat gaat zijn eigen gang, mensen denken vaak dat ze almachtig zijn en alles in kunnen perken maar zo werkt het niet. We doen wel ons best natuurlijk, vossen en ganzen worden bijvoorbeeld bejaagd om te voorkomen dat de overlast te erg wordt maar echt alles reguleren en opsluiten (en als dat niet werkt afknallen) lijkt me niet de bedoeling toch?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 15:48

Langcara schreef:
Honden horen ook lekker buiten, ook in andermans tuin. Moeten ze toch zeker zelf weten?

Jaa daar is het appels met peren vergelijk weer :D de eerste kat die formaat golden retriever heeft moet ik nog tegenkomen.
Katten begraven hun poep, honden schijten rustig op de tegels. Mijn kat heeft hooguit 1 keutel per dag, de meeste honden echt wel meer :=
En honden kun je nog leuk aanlijnen en mee wandelen, katten kunnen zich daaraan ophangen of wurmen zich alsnog er zo uit.

Je kan geen kat met een hond vergelijken :) dat zijn 2 verschillende dieren.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 07-03-12 15:51, in het totaal 3 keer bewerkt

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 15:48

Wispeltuur schreef:
Tja ik blijf het ook altijd afschuwelijk vinden.. en in mijn ogen ook onnodig, maar ik heb geen katten dus kan er weinig van zeggen.

Voor de mensen die hun kat graag buiten willen houden ondanks de risico`s heb ik een vraagje, waarom gaat men niet gewoon wandelen met de kat? Vroeger liepen de honden ook los en iedereen wandelt nu ook met een hond aan de lijn, gaat dit met katten nu echt niet of zijn de mensen stiekem een beetje lui?

Ik zie mezelf al achter poes aan het 2 meter hoge hek overklauteren, de vijver overspringen om vervolgens de beuk in te klimmen om eens fijn wat duiven van dichtbij te bekijken.. Neu gaat niet lukken vrees ik..

Wel goed voor mijn conditie trouwens als ik dit zo terug lees 8-)

Vanilla02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 15:52

troi schreef:
Yep dat is het zeker waard, liever mijn kat drie jaar gelukkig in vrijheid dan 18jaar minder gelukkig in opsluiting houden.

daar ben ik t niet mee eens sorry.. en niet elke kat durft naar buiten. ik vind het vreselijk als ze worden aangereden, die pijn die ze moeten doorstaan.. die van mij is ook een binnenkat en naar buiten wil ze niet en mag ze niet van mij met een drukke straat voor de deur waar de kat van mn buren is doodgereden, dat wil je niet op je geweten hebben.. dan maar veilig binnen!

Firegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 15:54

vuurneon schreef:
Langcara schreef:

Jaa daar is het appels met peren vergelijk weer :D de eerste kat die formaat golden retriever heeft moet ik nog tegenkomen.
Katten begraven hun poep, honden schijten rustig op de tegels. Mijn kat heeft hooguit 1 keutel per dag, de meeste honden echt wel meer :=
En honden kun je nog leuk aanlijnen en mee wandelen, katten kunnen zich daaraan ophangen of wurmen zich alsnog er zo uit.

De tegels in mijn tuin liggen regelmatig vol met kattenstront...... Lopen er helaas meerdere per dag. Heb al van alles geprobeerd om ze op een nette manier weg te houden, ben het inmiddels behoorlijk zat.
Begin te overwegen om mijn paard eens voor de deur van die katten eigenaren te laten schijten, eens kijken of ze dat ook normaal vinden.

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 15:55

vuurneon schreef:
Langcara schreef:

Smoesjes en vooroordelen. Een hond mag het niet, en een kat mag het wel. Jij denkt alleen aan poep.
Ik denk aan de zandbakken en moestuinen waar katten hun ontlasting in begraven. Ik denk aan de vollieres die belaagd worden in de tuin van mensen. Aan katten die op de nog warme motorkap gaan liggen van andere mensen (een klacht die ik al meer dan eens gehoord heb). Ik denk aan de ramen en deuren die bij warm weer open staan, en waar katten binnendringen. Dat zijn dingen waar jij niet aan denkt.
Dat is net zo goed een vorm van overlast! Maar honden mogen geen ovelast veroorzaken, en katten wel. Maar wat is nu wezenlijk het verschil?
De dieren zijn verschillend, maar de resultaten van overlast is en blijft gewoon overlast.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 15:56

Dat komt omdat andere katten het dan weer weggraven en dan rolt het weg. Vies, absoluut. Maar het ging mij puur om het vergelijk, hond VS kat... Dat is niet te vergelijken.

En langcara, hoezo smoesjes en vooroordelen? Denk je nou werkelijk dat ik geen last heb van andermans katten, honden, duiven, eenden, kippen... :')
Maar ik maak mij er niet druk om. Tja, ik kies ervoor om in een woonwijk te wonen en ja dan weet je dat je ook te maken krijgen met buren, hun dieren, hun kinderen etc.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 07-03-12 15:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 15:56

Firegirl schreef:
De tegels in mijn tuin liggen regelmatig vol met kattenstront...... Lopen er helaas meerdere per dag. Heb al van alles geprobeerd om ze op een nette manier weg te houden, ben het inmiddels behoorlijk zat.
Begin te overwegen om mijn paard eens voor de deur van die katten eigenaren te laten schijten, eens kijken of ze dat ook normaal vinden.

Gewoon iemands hond lenen.

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 15:57

vuurneon schreef:
Dat komt omdat andere katten het dan weer weggraven en dan rolt het weg. Vies, absoluut. Maar het ging mij puur om het vergelijk, hond VS kat... Dat is niet te vergelijken.

Nu blijf jij je vasthouden aan de poep, maar ik heb nog veel meer redenen gegeven die tot overlast leiden. MAar daar reageer je niet op. Daarnaast heeft niet elke hond het formaat van een golden retriever. Je hebt ook nog jack russels of zelfs nog kleinere honden. MAar daar zou je óók aanstoot van nemen. Want als het van een hond is, is het plotseling veel erger.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 15:59

Leef en laat leven, sorry... Ik woon in een woonwijk en dan heb je buren, hun kinderen, hun dieren. Dat weet je :) zou ik midden in een bos wonen dan zou ik last hebben van de wilde dieren.
Ik kan mij druk om maken dat de kat van de buren onze tuin als kattenbak gebruikt of mijn tijd nuttiger gebruiken. De blaffende hond van de buren neem ik voor lief als het af en toe is, de duiven hobby van de overburen wiens duiven ook poepen neem ik voor lief...
En ja als ik niet in de kamer zit gaat ook onze tuindeur dicht, ramen hebben horren dus geen last van vreemde katten binnen.
De vijver is ook beschermd tegen andermans katten en reigers natuurlijk.

Geven en nemen :) je leeft nu eenmaal samen, beetje verdraagzaamheid :)
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 07-03-12 16:02, in het totaal 1 keer bewerkt

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 16:01

En als ze altij hun behoefte doen in de zandbak waar je kinderen in spelen met als gevolg dat de kinderen besmet zijn met wormen en medicatie hiervoor moeten in nemen?
Is puur een hypothese, maar komt wel geregeld voor?

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 16:02

vuurneon schreef:
Leef en laat leven, sorry... Ik woon in een woonwijk en dan heb je buren, hun kinderen, hun dieren. Dat weet je :) zou ik midden in een bos wonen dan zou ik last hebben van de wilde dieren.
Ik kan mij druk om maken dat de kat van de buren onze tuin als kattenbak gebruikt of mijn tijd nuttiger gebruiken. De blaffende hond van de buren neem ik voor lief als het af en toe is, de duiven hobby van de overburen wiens duiven ook poepen neem ik voor lief...
En ja als ik niet in de kamer zit gaat ook onze tuindeur dicht, ramen hebben horren dus geen last van vreemde katten binnen.
De vijver is ook beschermd tegen andermans katten en reigers natuurlijk.

Geven en nemen :)

Is waar tot bepaalde hoogte. Maar er zijn ook grenzen aan verbonden. Aan geven en nemen zit nog iets vast: "rekening houden met".
Ik weet dat bij sommige mensen de grens te licht te overschrijden is. Maar verwachten dat je grenzen flink mag overschrijden is ook niet redelijk.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 16:05

Hier hebben ze gewoon een net over de zandbak :) dus geen last van kattenpoep.
En in de tuin is het makkelijk zelf te voorkomen.

Langcara, vind ik ook hoor. Ik vind het schandalig dat mensen hun kat niet laten castreren maar wel buiten laten lopen. Dat de hele buurt kan genieten van het eeuwige gesproei en gejammer midden in de nacht. Poezen die niet gesteriliseerd zijn en buiten komen en weer een nestje erbij.

Onze buurvrouw heeft 6 ongecastreerde katers lopen. Maw... Onze conifeer is nu zo dood als een pier :+

(en wij laten de kat nooit in de nacht buiten omdat ze dan gaan miauwen onder ons raam en dus de buren ook tot last zijn. )
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 07-03-12 16:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Imala

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 16:06

Ik denk dat het er ook maar net aan ligt wat ze gewend zijn en wat voorkeur van kat zelf is.
Zo heb ik er 1 gehad die zodra ze kon lopen achter moeders aan de tuin in wandelde. Ze kon onder het hek door maar ze bleef netjes op het terras.
Toen we verhuisden eerste periode binnen gehad en toen eens de deur open gezet.
Geen tuin, wel een soort van park achter. Dood eng vond ze het en ze bleef leuk in de deur opening zitten gluren.
Nu heb ik een herplaatser van 9 jaar die altijd gewend is geweest buiten te leven. Baasje ging verhuizen naar woning waar dat niet mogelijk was.
Hier midden in een kindvriendelijke woonwijk waar netjes zachtjes gereden word ook ivm overstekende kinderen.
Mijn kat zou dood ongelukkig zijn als hij binnen moet blijven.
Heb wel eens gekeken hoe hij dat doet met oversteken maar zelf als hij in spel is met andere katten, zodra hij de weg overgaat zie je hem kijken of er geen auto's zijn.
Mocht er ooit wat gebeuren, het gebeurd het.
Maar wel met de gedachte dat hij wel gelukkig geweest is.