Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Ninx schreef:Chaos schreef:Goed onderwerp.
Ik vind het onzin paarden bij de slager weg te kopen. Ze mankeren wat of er is overschot, prima toch. Ga bij de fokker kijken.
Ook vind ik het onzin dieren in Spanje/Portugal te redden, net of er in NL in de asiels niets te "redden" valt.
Een mening is natuurlijk mooi, maar je mening iets beter funderen is nog beter...
Steefjevos schreef:Ik vind ook niet dat liefde ophoudt bij de grens, maar er mag wel over nagedacht worden wát je meeneemt. Vaak neem je niet alleen een dier mee de grens over, maar ook ziektes (virussen/bact./parasieten) Laat de gezondheid van het dier checken, zorg voor de nodige entingen en voorkom daarmee veel problemen.
Zelf heb ik een hond uit een 'ongeluksnestje'. De castratie van de reu werkte toch niet zo snel als dat de teef weer loops werd![]()
Iets wat goed bij dit topic past is een voorpagina nieuwtje:
[VN] Paarden met beenprothese moeten mensen inspireren
_San87_ schreef:Moeten we echt alles redden? Nee. Sommige dieren zijn dood beter af dan levend, maar dat zijn dan in mijn ervaring sowieso al erg schrijnende gevallen. Voorbeelden genoeg in dit topic, echter vind ik het wel moeilijk om te bepalen wanneer een dier wel of niet gered moet worden, dat vind ik ook wel echt afhangen van hoe het dier er zelf in staat. Daar wil ik mee zeggen, hoe toont het dier, vrolijk, speels en blij of zwak, moe en ongelukkig.
Zo heeft mijn tante een kat 'gered' welke was aangereden door een auto. Het dier zag er verschrikkelijk uit en de DA gaf de kat weinig kans. Toch wilde mijn tante het dier een kans geven, vooral omdat het leek dat het dier zelf nog niet wilde gaan. Ondanks zijn gestelheid, mauwde hij zodra mijn tante wat zei, bedelde om aandacht en at ook zo goed/kwaad als het ging het vlees dat hij kreeg, was ook erg speels zover zijn lijf dat toeliet. De kat is geweldig opgeknapt en uitgegroeid tot een prachtige man waar mijn tante nog 15 jaar plezier mee heeft gehad.
Zou ik deze kat hebben gered? Waarschijnlijk niet. Ben ik blij dat m'n tante het wel gedaan heeft? Zeker weten. Is de kat blij geweest dat mijn tante hem heeft gered? Als hij kon praten en emoties zou hebben, 100%!
Voor wat betreft dieren uit het buitenland halen... Ieder zijn/haar meug. Ik doe het niet, vooral omdat ik al een geweldig hondje uit mijn eigen asiel heb geadopteerd waar ik erg blij mee ben. Wel hoop ik dat mensen die besluiten en dier uit het buitenland te halen, daar goed over nadenken en een goede organisatie in de hand nemen. Maar dit geldt natuurlijk net zo goed voor mensen die aan een dier uit een Nedelands asiel willen beginnen. En uiteraard voor iedereen die aan en dier begint.
geerke schreef:mooi verhaal en ook fijn voor de kat....maar die kat had er toch geen erg in gehad als hij op de dag van de aanrijding gewoon was ingeslapen?
geerke schreef:_San87_ schreef:Moeten we echt alles redden? Nee. Sommige dieren zijn dood beter af dan levend, maar dat zijn dan in mijn ervaring sowieso al erg schrijnende gevallen. Voorbeelden genoeg in dit topic, echter vind ik het wel moeilijk om te bepalen wanneer een dier wel of niet gered moet worden, dat vind ik ook wel echt afhangen van hoe het dier er zelf in staat. Daar wil ik mee zeggen, hoe toont het dier, vrolijk, speels en blij of zwak, moe en ongelukkig.
Zo heeft mijn tante een kat 'gered' welke was aangereden door een auto. Het dier zag er verschrikkelijk uit en de DA gaf de kat weinig kans. Toch wilde mijn tante het dier een kans geven, vooral omdat het leek dat het dier zelf nog niet wilde gaan. Ondanks zijn gestelheid, mauwde hij zodra mijn tante wat zei, bedelde om aandacht en at ook zo goed/kwaad als het ging het vlees dat hij kreeg, was ook erg speels zover zijn lijf dat toeliet. De kat is geweldig opgeknapt en uitgegroeid tot een prachtige man waar mijn tante nog 15 jaar plezier mee heeft gehad.
Zou ik deze kat hebben gered? Waarschijnlijk niet. Ben ik blij dat m'n tante het wel gedaan heeft? Zeker weten. Is de kat blij geweest dat mijn tante hem heeft gered? Als hij kon praten en emoties zou hebben, 100%!
Voor wat betreft dieren uit het buitenland halen... Ieder zijn/haar meug. Ik doe het niet, vooral omdat ik al een geweldig hondje uit mijn eigen asiel heb geadopteerd waar ik erg blij mee ben. Wel hoop ik dat mensen die besluiten en dier uit het buitenland te halen, daar goed over nadenken en een goede organisatie in de hand nemen. Maar dit geldt natuurlijk net zo goed voor mensen die aan een dier uit een Nedelands asiel willen beginnen. En uiteraard voor iedereen die aan en dier begint.
mooi verhaal en ook fijn voor de kat....maar die kat had er toch geen erg in gehad als hij op de dag van de aanrijding gewoon was ingeslapen?
. Maar juist zijn gedrag heeft mijn tante doen besluiten hem een kans te geven en die heeft goed uitgepakt. Myrddin schreef:rashond is beter? Krijg nog buikpijn van de herders op de crufts show. Zo moet een hond toch niet zijn. Of de spaniels met te grote hersenen.
.