Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Clouwdy schreef:elles9 schreef:jack russells zijn echte jacht honden.
waarvan sommige best wel druk maar je hebt ook hele rustige types,
zelf verkopen wij ze ook *gladharen* maar ze zijn echt helemaal niet druk, dus het licht ook aan de ouders..
wij hebben zelf 3 jack russells maar dat zijn echte rustige hondjes waar wel de jacht op zit.
dit is een van de gladhaar puppy's van het vorige nestje:
http://i43.tinypic.com/35mfeol.jpg
Jammer dat zulke vermeerderaars als jij bestaan... dit heeft TOTAAL niets met het ras Jack Russell Terrier te maken..
xSaarSaar schreef:Clouwdy schreef:Ik vind het ook erg triest als ik hondjes op 3 beentjes zie lopen omdat ze afwijkingen hebben omdat mensen zo nodig voor de hobby een nestje willen fokken.. Al zouden ze dezelfde kleur hebben.. dan zijn ze nog niet raszuiver.. want er wordt simpelweg niet gefokt met honden die aan het rasstandaard voldoen. Dan kan je er nog zo goed voor zorgen.. dan zegt helemaal niets.. Heeft dus niets met een Jack Russell te maken maar met bastaardhondjes.. En dan zijn er ook nog mensen die dan weet ik hoeveel meer vragen omdat ze een hondje met een bijzondere kleur hebben gefokt... 9 van de 10 black en tan hondjes die ik gezien heb zijn veel feller dan Jack Russells.. laat ik het dan nog niet agressief noemen..
Zoals TS al schrijft.. ze ziet al genoeg hondjes in de kliniek die moeten lijden..
Rashondjes hebben vaak meer afwijkingen dan niet raszuivere hondjes die vaak sterker zijn.
Ik snap het belang van het fokken van gezonde rashonden, maar om dan nu zo meteen uit te vallen tegen mensen die voor de hobby een gezond nestje hebben... Hondjes komen goed terecht en hebben niets te klagen.
Jack-Russel was naar mijn weten trouwens toch geen officieel erkend stamboek? Dit was een paar jaar geleden iig zo.
Wendy_Komen schreef:Heb jij de gezondheidstest die ze gedaan hebben gezien? Beide ouderdieren lijden niet aan Patella luxatie? En beide ouderdieren hebben een goede CERF test?
xSaarSaar schreef:Ik zeg niet dat ik de raskenner ben hier, maar toevallig weet ik wel dat ze bij elles9 gezonde nestjes hebben, en dan weet ik meer dan jij vanachter je computerscherm daarover kunt zeggen.
Daarom lijkt het me ook niet terecht om haar hier in dit topic er over aan te vallen.
jesito schreef:Wendy_Komen schreef:Heb jij de gezondheidstest die ze gedaan hebben gezien? Beide ouderdieren lijden niet aan Patella luxatie? En beide ouderdieren hebben een goede CERF test?
Weet je, ik ben ook tegen het maar raak fokken puur om de simpele reden dat er gewoon teveel honden, paarden , katten, enz. zijn.
Maar als een dier niet allerlei tests heeft gehad deugt het niet, dat vind ik erg ver gaan.
Je kunt in het leven niet alles uitsluiten, helaas.
Ik ben tegen doelloos fokken en zeker tegen broodfokkers die erg massaal te werk gaan, maar iemand die voor de fun een leuk nestje fokt en zorgt dat de dieren goed terecht komen heb ik weinig op tegen.
elles9 schreef:jesito schreef:
Weet je, ik ben ook tegen het maar raak fokken puur om de simpele reden dat er gewoon teveel honden, paarden , katten, enz. zijn.
Maar als een dier niet allerlei tests heeft gehad deugt het niet, dat vind ik erg ver gaan.
Je kunt in het leven niet alles uitsluiten, helaas.
Ik ben tegen doelloos fokken en zeker tegen broodfokkers die erg massaal te werk gaan, maar iemand die voor de fun een leuk nestje fokt en zorgt dat de dieren goed terecht komen heb ik weinig op tegen.
bedankt want zo is het idd,
sommige mensen zeggen gelijk van alles als iemand zegt dat die honden fokt, terwijl zij achter hun scherm zitten en niet beter weten dat het gelijk fout is.
An1985 schreef:aangezien er hier blijkbaar ECHTE jackrussel fokkers zitten.. een offtopic vraagje. sorry ts.
maar komt het bij goed gefokte JR ook wel eens voor dat ze 1 of allebei de oren rechtop hebben?