Mijn hanen worden geslacht!!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 15:47

Echwel schreef:
lieveli schreef:
[

Wat nou als dit geen hanen waren geweest, maar paarden? Dan hadden veel meiden anders gereageerd.

Waarom is het met paarden anders, imo is een dier een dier, te veel, overlast enz enz, ja dan zul je maatregelen moeten nemen en vaak ook voor paarden in deze tijd is dat de slacht...

Lees goed, ik vind het niet anders, maar ik weet dat het door mensen wél anders gevonden wordt. Persoonlijk maken dieren voor mij niet zo verschil. Ik ben net zo gek op mijn paard als dat ik ben op mijn kat of mijn ratjes of mijn broertje.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 15:48

Had, maar zo is het leven, je hoeft een 15jarige niet altijd met zijden handschoentjes aan te pakken hoor.....vaak doen ze dat zelf ook niet en zeker niet hier op bokt...

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 15:50

Echwel schreef:
Had, maar zo is het leven, je hoeft een 15jarige niet altijd met zijden handschoentjes aan te pakken hoor.....vaak doen ze dat zelf ook niet en zeker niet hier op bokt...

Bingo. . . dat is nu juist precies de reden waarom ik hier wel reageer. De meeste mensen v.d. leeftijd zouden inderdaad zeggen fiets it, zoek het maar uit met je kippen/hanen/dieren. TS heeft duidelijk gevoel voor haar dieren (okay fokken zonder doel is niet heel slim, but it happened) dan is het imo not done om daar als groep volwassen mensen op deze manier mee om te gaan.

Mitchall

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 15:50

Wij hebben ook eigen kippetjes aan huis, ontzettend leuk, maar hanen gaan elkaar
na een tijd in de haren vliegen. Als zoiets gebeurt, en dat doet het zeker, hebben de beestjes
een vreselijke dood. En dat willen we zeker niet :n

Wij hadden op een gegeven moment 19(!) hanen, nog nooit gevochten. Van allerlei mensen het
goedbedoelde advies gekregen 1haan over te laten en de andere te slachten. Dit hebben wij uiteindelijk
ook gedaan, ook al hielden wij van onze beesten.
De hanen hoef je niet zelf te slachten of op te eten, zet er een paar op een forum waar mensen ze kunnen ophalen.
Want hoe je het went of keert, ze zullen toch ècht weg moeten..

Naja, veel sterkte ermee en geniet nog van je laatste dagen met je haantjes. Een paar leuke foto's maken ter herinnering?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 15:51

Echwel schreef:

Ik heb andere ervaringen met 15jarigen maar goed wie ben ik, however, ik vind dat ts in een rotsituatie zit en gewoon wat steun en sterkte nodig heeft. Mensen die haar gaan vertellen hoe het zit heeft ze niet nodig want er is haar immers al verteld dat die beestjes afgemaakt moeten worden.

Ik denk dat op dit moment niemand zo goed als ts ervaart hoe de wereld in elkaar zit.

mltex

Re: Mijn hanen worden geslacht!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 15:54

En als over konijnen, cavia's, katten of honden ging zou het helemaal niet grappig. ZO niet grappig als dat het nu ook niet is.
Heeft niks met nuchterheid, hypocriet en zgn humor te maken.

ZOu idd kinderboerderij proberen, je kan altijd vragen. Niet geschoten is altijd mis. Als echt niet anders kan, heel sneu.
Waarom moeten ze ineens geslacht worden? klachten ineens door nieuwe buren oid?
succes

Sando

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 15:55

Maartje1990 schreef:
Dan kun je echt maar max. 1 haan van haar overnemen, want als je meerdere hanen neemt bij (te weinig) hennen gaan ze dus, zoals ik al zei, vechten.

Dus 1 haan voor max. 6 Hennen... Dan gaat het goed.
Indien elke Hen, een eigen Haan heeft, dan wordt het vechten ?

hihihi... of begrijp ik het verkeerd?

Anyway.. hoop dat je beestje goed terecht komen.

maaike93

Re: Mijn hanen worden geslacht!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 15:57

Ik moet zeggen,
het is heerlijk om even over Nederlands gemierenneuk te lezen na 4 maanden Azie.
Maakt u zich allemaal niet zo druk jooh! ;)

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 15:58

Mensen moeten eens gaan nadenken voordat ze wat typen :j

Natuurlijk denkt iedereen hier aan eten. Maar moet je dat dan ook echt neerzetten?
Kun je dan niet gewoon even bedenken hoe jij was toen je 15 was en zoiets zou voelen?
Uit dat idee zou je dan een berichtje kunnen schrijven, de ts proberen te helpen of een hart onder de riem te steken :j

De TS zal heus zelf ook wel weten waar het vlees in de supermarkt vandaan komt, maar ik geloof niet dat ze daar nu even aan herrinnert hoeft te worden met dit nieuws over haar hanen...

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 15:59

Teveel hanen gaan met elkaar vechten. En die haan bespringt die hennen meerdere malen per dag en als je minder dan 6 hennen hebt dan worden die hennen eigenlijkt e veel besprongen en dat is gewoon niet fijn voor die hennen. (haan pikt/houd zich vast aan de veren bij de kop)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 16:00

maaike93 schreef:
Ik moet zeggen,
het is heerlijk om even over Nederlands gemierenneuk te lezen na 4 maanden Azie.
Maakt u zich allemaal niet zo druk jooh! ;)

Ik denk dat de enige die zich echt druk maakt Ts zelf is en daar heeft ze recht op. Voor de rest kunnen we alles wel kapot relativeren en in vergelijking stellen met dingen die erger zijn.

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 16:01

Wij hebben onze haan ook weg gedaan omdat hij kraaide, en wij in een woonbuurt wonen! Ik kon hem terug naar de fokker brengen, maar dan werd hij in de soep gedraaid! Dat wilde ik niet, dus heb hem naar een opvang gebracht waar ze voor hem een nieuw huis gingen zoeken! Moet je wel voor betalen, maar waarschijnlijk als je vraagt krijg je daar korting op... Je zou het kunnen proberen..?

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 16:03

Echwel schreef:
Is het taktloos of gewoon een wrang gevoel voor humor....soms moet je een post ook een beeetje anders bekijken dan alleen maar negatief...

En wees eerlijk het eerste wat bij velen opkomt is bij het slachten van hanen,,,,mmmm lekkere soep

Echwel schreef:
Kom kom, je weet toch allemaal al ben je 15 dat hanen niet te houden zijn en zeker geen 8, ik vind dat er wel erg naief wordt gereageerd door veel mensen, zeker naar TS toe, jonge mensen mogen best weten hoe de wereld in elkaar zit, ze hoeven niet overal beschermd voor te worden.

Ben ik blij dat ik mijn kinderen heb opgevoed met het leven en de dood.......

Deze haantjes zijn bij TS groot geworden en het zijn haar huisdieren, en waren niet bedoelt voor consumptie, een beetje meer respect daarvoor opbrengen mag wel. Vind die opmerking van Maartje dan ook niet kunnen, heel flauw.

SaBiNa_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 16:03

oh das niet best...

Kan je niet iemand zoeken die ze wilt hebben?

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 16:07

Maartje1990 schreef:
Teveel hanen gaan met elkaar vechten. En die haan bespringt die hennen meerdere malen per dag en als je minder dan 6 hennen hebt dan worden die hennen eigenlijkt e veel besprongen en dat is gewoon niet fijn voor die hennen. (haan pikt/houd zich vast aan de veren bij de kop)

Ik weet niet of ik het goed lees hoor, maar dat zou beteken dat je twee hanen met 12 hennen samen zou kunnen zetten? Want dan heb je genoeg hennen voor twee hanen...

Nou als je twee zwaar gewonden hanen terug wil vinden de volgende dag, zeker doen!

Meerdere hanen kunnen niet samen.... Hoeveel hennetjes je ook hebt. Het lijkt soms even goed te gaan, het ging bij ons ook twee maanden goed. Maar ineens vonden we twee zwaar gewonden hanen terug.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 16:08

Een haan is geen huisdier en 8 bij elkaar zeker niet, hanen zullen altijd je gaan aanvallen, dus voor die tijd moet je maatregelen nemen
Geloof me heb ook hanen gehad, en sommige hbben van hubs maat 47 ondr hun kont gehad hoor...

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 16:11

MaritAriel schreef:
Maartje1990 schreef:

Ik weet niet of ik het goed lees hoor, maar dat zou beteken dat je twee hanen met 12 hennen samen zou kunnen zetten? Want dan heb je genoeg hennen voor twee hanen...

Nou als je twee zwaar gewonden hanen terug wil vinden de volgende dag, zeker doen!

Meerdere hanen kunnen niet samen.... Hoeveel hennetjes je ook hebt. Het lijkt soms even goed te gaan, het ging bij ons ook twee maanden goed. Maar ineens vonden we twee zwaar gewonden hanen terug.

nee, dat betekend dat je minstens 6 hennen nodig hebt op 1 haan. Maar je kunt er wel meer dan 6 hebben op 1 haan, alleen niet minder.

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 16:12

Maartje1990 schreef:
nee, dat betekend dat je minstens 6 hennen nodig hebt op 1 haan. Maar je kunt er wel meer dan 6 hebben op 1 haan, alleen niet minder.

Maar ik heb nu al 8 jaar een zelfde groepje, inmiddels bejaarde, kippen. Dat zijn dus twee hennen met 1 haan. Nooit problemen gehad in de 8 jaar dat ze met zijn drietjes leven... En bij de buren het zelfde verhaal.

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 16:31

Echwel schreef:
Een haan is geen huisdier en 8 bij elkaar zeker niet, hanen zullen altijd je gaan aanvallen, dus voor die tijd moet je maatregelen nemen
Geloof me heb ook hanen gehad, en sommige hbben van hubs maat 47 ondr hun kont gehad hoor...

Ik fok al een aantal jaar, nog nooit een haan gehad die agressief is.
Met agressieve hanen moet je sowieso al niet fokken.

Hoop dat de ts hier wel van geleerd heeft, misschien dit jaar geen kuikentjes.

Wat denken jullie dat met de hanenkuikens in de legindustrie gebeurd? Denk daar maar eens over na :-)
Dan is een haan die zijn leventjes buiten in een weide heeft mogen scharrelen en daarna geslacht word veel gelukkiger.

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 16:34

TeckTonie schreef:
Arabesk schreef:
Is er niemand hier die wakker wordt en zegt 'goh deze diertjes hebben wél een leven gehad en wat ik 's avonds op mijn bord heb liggen heeft nog nooit daglicht gezien' :?

Bokt = schijnheilig

Daar heb je een punt, maar ga je dan ook je paard opeten met die leuze? Het heeft een leven gehad, kom, de pot in Beauty!

Dat vind ik geen vergelijking, mits je gaat fokken en uiteindelijk 8 hengsten heb waar je geen kant mee op kan. Maar dat laat je ook niet zomaar gebeuren, lijkt mij.

Kortom, ik vind dat ze dit zelf had kunnen voorkomen.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 16:37

Echwel schreef:

Jij vindt het geen huisdier.
Ik weet maar al te goed dat ze niet allemaal even lief zijn maar niet elke haan valt aan.
Je hebt ook heel lieve haantjes.
Ik zag vroeger de kippen en haan die wij thuis hadden wel als huisdieren.
En toen een roofdier huis had gehouden in de ren was ik daar ook erg verdrietig om.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 16:38

Laptopmuis schreef:
Echwel schreef:

Ik fok al een aantal jaar, nog nooit een haan gehad die agressief is.
Met agressieve hanen moet je sowieso al niet fokken.

Hoop dat de ts hier wel van geleerd heeft, misschien dit jaar geen kuikentjes.

Wat denken jullie dat met de hanenkuikens in de legindustrie gebeurd? Denk daar maar eens over na :-)
Dan is een haan die zijn leventjes buiten in een weide heeft mogen scharrelen en daarna geslacht word veel gelukkiger.

dat weet ik.... die worden (levend!) in een hakselaar gegooit en leven max. 3 dagen

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 16:45

Maartje1990 schreef:
dat weet ik.... die worden (levend!) in een hakselaar gegooit en leven max. 3 dagen

Waarom moet je dit hier posten?

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 16:46

Ailill schreef:
Waarom moet je dit hier posten?

Waarschijnlijk om te laten zien dat het helemaal niet zo erg is wat hier gebeurd, voor haar mischien emotioneel, maar dan had er beter na moeten worden gedacht over het fokken met die kippen.

Orchid

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 16:48

Tja als je kippen fokt dan krijg je ook hanen. En per koppel hennen kun je er maar 1 haan op na houden, dus ik denk dat je dit van tevoren ook had kunnen bedenken eerlijk gezegd. Jammer dat het zo patsboem aankomt omdat ze wegens overlast weg moeten, als je je er al aan gehecht hebt, dat is natuurlijk wel vervelend voor je. Maar het overschot van haantjes is bij veel kippenhouders het geval, als je er een huis voor zoekt beland er wel weer een ander in de pan }:0 Ook niks mis mee, ze hebben een prachtig leven gehad.