Soms lig ik net op bed en gaat de dikke kater van zijn bed en spoken door het huis, als ik dan even de deur opendoe en zijn naam met een zware stem roep, komt hij naar boven en gaat weer netjes naar zijn bed en gaat slapen.
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Traber schreef:@Rommulus;Kun je de poes dan tot je haar kan sterriliseren niet aan de poezenpil doen?
Het is natuurlijk niet om jaren mee door te gaan,maar als een poes krols is ,heeft ze daar zelf ook last van.Sommige worden dan ook zo mager.
joketje schreef:De kat heeft haar gedrag (krabben aan de deur) geassocieerd met een beloning (aandacht). Dit zal enkel voorbij gaan met negeren, tot ze doorheeft dat haar gedrag niet meer gevolgd wordt door een beloning. En het kan heel lang duren vooraleer ze zoiets afleren.
Onze tactiek was Fred zoveel aandacht geven dat hij ons spuug en spuugzat was, zodat hij ons een hele nacht niet meer wilde zien
We hebben hem dus voordat we gingen slapen helemaal doodgeknuffeld (waar hij een hekel aan heeft
) en dat leek zowaar te helpen. Gisteravond dus precies hetzelfde gedaan en nog uitgebreid met hem gespeeld, maar helaas stond hij vanochtend tot 2x toe weer aan de deur. De laatste keer hem genegeerd, maar zoals al eerder gezegd: het is een volhouder..
Dit resulteerde dus in een uur lang om de 5 minuten krabben, elke keer was ik bijna in slaap en dan begon hij weer. Vanavond maar weer een nieuwe tactiek proberen ben ik bang.
Simone0308 schreef:@Duhelo: Haha, balen! Hoe laat moet je eruit 's ochtends? Tja, bekend probleem dus..
.
Die slaapt als ik bij mijn ouders ben wel bij mij, maar heel netjes naast me, en als ik me een keer heb omgedraaid ze het meestal wel zat en gaat ze ergens anders liggen. 's morgens tukt ze door tot ze geluiden in de keuken hoort en dan stormt ze daarheen voor haar ontbijt
De eerste nacht lag er maar 1 doek en die hadden ze opzij geschoven, dus toen kwam Fred 's morgens alsnog, maar de nacht erna durfde hij het toch niet meer aan. Volgens de beschrijving moet je het een paar dagen volhouden, totdat ze de bewuste plek mijden (werkt ook bij het aanrecht e.d.). Kijken of het zo blijft 
nou ja hopen dat het lukt en dat het niet al te erg stinkt of in de muren trekt ofzo
slaap lekker!
Wij doen niet aan katten weg jaag perikelen. Weet je, na jaren word ik er nog amper wakker van. En ze dloet het nog altijd elke nacht. Met de voetjes aan de deur krabben en daarbij mauwen. Momenteel is haar mauw veranderd in een "demente-mauw" (KRIJSEN) maar nog zijn we te lief. Wij negeren het namelijk. Na hooguit 3 kwartier langs alle deuren te zijn gegaan geeft ze het op. We slapen er nu meestal gewoon doorheen. En als ze geluk heeft, dan is er wel 1 goed wakker, gaat diegene naar de WC, krijgt ze een aai, en is het daarna goed en gaat ze gewoon weer met haar eigen ding verder op zolder waar ze woont.
Gelukkig stinkt het niet zo erg dat ik het ruik als ik in bed ligt, dus dat scheelt weer.
Ballonnen werken hier ook niet meer. Ik heb daarom zojuist die kattenverjager besteld. Eens kijken of dat wat is. Iemand daar ervaring mee?
. Geen poes meer die tegen de slaapkamerdeur aan begon te hengsten, heerlijk