_San87_ schreef:Ik ga er niet vanuit dat het niet gebeurt. Ik hoor er alleen niks over en er wordt verder ook niks over verteld. Ik stelde een vraag, die ik ook iets anders had kunnen stellen, maar nog steeds een vraag.
Bedankt voor het antwoord.
Als je bewust een hond uit het buitenland wilt adopteren zijn er sites te vinden met stichtingen. En daar tref je die antwoorden aan. Maar stichtingen uit die landen hebben geen geld om hier overal informatie aan te bieden. Dat geld gebruiken zij voor castratieprojecten en voorlichting bij lokale overheden en op scholen. Want dat is wat zij doen naast het opvangen van zwerfhonden.
En als er dan een keer een buitenlandse hond ziek is, dan maakt het helemaal niet uit of daar wel of stichtingen achter zitten die wel of niet goed doen. Ineens wordt er hysterisch geschreeuwd dat je daar problemen van krijgt en dat je geen honden moet invoeren. Naar achtergronden wordt niet gekeken of geinformeerd, ongefundeerde aannames, allemaal gebaseerd op vooroordelen van tegenstanders.
Daar kun je in alle redelijkheid toch niet tegenop boksen?
Al die honden die uit het buitenland komen, die geen problemen opleveren die komen niet in het nieuws. Bij die enkeling waar dat wel zo is, die komt wel in het nieuws.
Ik vind het vergelijkbaar met die hetze die nu aan de gang is over polen.
Poolse gastarbeiders zijn hardwerkende mensen. Maar je hebt er een paar rotte appels tussen die hier komen met een ander doel. Maar Wilders gaat alweer om zich heen meppen en de polen hebben het gedaan.
.
Vroeger bij mijn ouders altijd pups rechtstreeks van de fokker.
en volgende week gaat hij ons gezin verblijden.