Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
en 's avonds vers vlees compleet van Rodi. Maar die kong vind ik fantastisch
zo doet ze wat voor haar eten! Tanya schreef:Ik begrijp nu trouwens ook waarom eerdere pogingen om haar minder te voeren niet hielpen, ze kreeg alleen maar brokken en eten wat totaal niet voedingsrijk was, geen wonder dat je dan snel weer honger hebt! Dat hebben wij ook na Macdonalds eten..
http://www.barfplaats.nl/handleiding-tot-barf/groente-en-fruit
Tanya schreef:Ja, daarom dat ik haar ook zo graag wil laten afvallen. Ze heeft al eens eerder een hernia gehad, dit keer wist de dierenarts niet zeker was het was, maar ze heeft 2x een infuus met spul erin gekregen, weet niet zeker meer wat het was.
Ik heb me aangemeld op het forum van Barfplaats, ik wacht nu de toelating af.
Heb even een menu gemaakt met de dingen die wij nu in huis hebben, ben benieuwd naar jullie mening!
Maandag:
’s ochtends 100 gram Smuldier vlees compleet
’s avonds 100 gram Smuldier vlees compleet
Dinsdag:
’s ochtends 100 gram Smuldier vlees compleet
’s avonds 100 gram Smuldier vlees compleet
Woensdag:
’s ochtends 100 gram Smuldier hart met rauwe tuinbonen, rauw eitje en komkommer
’s avonds 100 gram Tinlo (of ander merk) kip (of andere smaak) met nog iets erdoorheen (suggesties?)
Donderdag:
’s ochtends 100 gram Tinlo + wortel + ?
’s avonds 100 gram Smuldier hart met tuinbonen, rauw eitje en komkommer
Vrijdag:
’s ochtends 100 gram Smuldier pens compleet
’s avonds 100 gram Smuldier pens compleet
Zaterdag:
’s ochtends 100 gram Smuldier pens compleet
’s avonds 100 gram Smuldier pens compleet
Zondag:
’s ochtends 100 gram Carnibest of Energique compleet
’s avonds 100 gram Carnibest of Energique compleet
Moeten we bij de complete maaltijden ook nog iets extra's geven? Nee toch?
Wat zijn jullie suggesties als groenten die ik erbij kan doen? Ik weet dat ik dit beter bij het Barf forum kan vragen natuurlijk, maar ik hoor graag veel meningen!
We zijn nu een beetje aan het kijken wat ze allemaal lust etc. Energique lijkt ons wel heel fijn, omdat je dan gewoon echt per portie het uit de vriezer kan halen en niet moeilijk hoeft te doen met ontdooien, snijden etc. En Smuldier moet helaas wel 2 dagen achter elkaar, het is in de koelkast maar 2 dagen houdbaar dus vandaar!
Tineke90 schreef:Ik zou ten eerste stoppen met al dat wisselende eten. Een keer vers vlees mag wel maar de dat dan 2 dagen. In elke voer zit weer een andere samenstelling en de vertering bij een hond is veel anders. Bij ons begint de vertering al in de mond bij een hond niet aan als die dan steeds wat anders krijgt kan de hond het niet aan verteren en word het dus opgeslagen.
en het is gekookt mais juist speciaal voor honden met allergien en honden die moeten afvallen. Speciaal daarvoor ontworpen dus dat kan geen kwaad Tineke90 schreef:of hele dagen alleen maar voer en anders niet minder dan 2dagen in de week bedoel ik. Als je een hond 1 dag in de week vlees geeft kan die het niet verteren het was meer als tipen het is gekookt mais juist speciaal voor honden met allergien en honden die moeten afvallen. Speciaal daarvoor ontworpen dus dat kan geen kwaad
)