Dat meen je toch niet?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ik zou het voor mijn hond bestellen

Ja
49 (58%)
Nee
35 (41%)

Totaal aantal stemmen: 84

_Apple_

Re: Dat meen je toch niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-12 19:43

Ja, oké. Maar ik had er nog niet van gehoord en ik vind het gewoon raar (ben 12 hoor).

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 22:28

Ach, een paard heeft een goed leven gehad over het algemeen, en het is voor de rest gewoon gebruikt.
Een varken wordt niet gevoerd in verband met de ziekte van Auzjenski (als ik het goed spel), rauw dan.
Rund worden de dragende botten beter niet van gevoerd omdat deze te hard zijn (idem dito paard trouwens), heb je kans op het breken van de tanden.

Zelf zou ik nooit konijn eten of voeren behalve als ik de konijnen zelf aangeleverd heb, dat is namelijk pas echt dierenleed. Een vleeskonijn heeft nog geen a4'tje per konijn (600cm2). Ik zou daar dus ook nooit bont van dragen, van nerts dan weer makkelijker, al zou ik het nog niet snel doen.

En het is prima dat je het raar vindt en nog niet van gehoord had, maar door het walgelijk te noemen zeg je dus eigenlijk dat andere mensen vreselijke dingen doen. Want dat is walgelijk, het is vreselijk, het vies. Probeer daar op te letten en mensen reageren dan vaak ook een stuk vriendelijker.

_Apple_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-12 14:49

Oké, ik snap het al.

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 15:11

Ik vind het eigenlijk wel mooi, de delen van een geslacht paard die niet door mensen worden gegeten worden tenminste niet weggegooid maar nog gebruikt.
Overigens is het niet veel anders dan ergens een koe aaien (kinderboerderij) en die vervolgens 's avonds zelf op te peuzelen....