Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
matharitje schreef:Neen ik weet het,
maar als een hond een onschuldig kind zou bijten, is dat niet de schuld van die hond.
Dat is de schuld van de eigenaar.
De hond zou daar alsvolgt dus (In Belgie) voor ingeslapen worden terwijl het aan de opvoeding en omgang van de eigenaar liegt.
Zo veel honden worden elke dag beschuldigd, terwijl ze niets anders doen dan wat hun wordt aangeleerd.
Maar ik ben alvast blij dat in dit geval de schade beperkt is en de man de schuldige is.
Fiffill schreef:Is inderdaad niet de schuld van de hond en daarom erg sneu, maar beter een dode hond dan een gebeten kind.
Fiffill schreef:matharitje schreef:Hoe vaak gebeurd het dan dat een klein kind een hond pijn doet?
Moet dat kind dan ook ingeslapen worden?
Zijn beide levende wezens.
De mens is niet meerwaardig aan een ander levend wezen.
Mooie gedachte maar helaas, dat is de mens wel in deze wereld
maar om te zeggen dat dieren dezelfde rechten hebben als mensen? Helaas niet, anders ging men wel een stuk beter met een hoop dieren om 
slimmerik schreef:Fiffill schreef:Is inderdaad niet de schuld van de hond en daarom erg sneu, maar beter een dode hond dan een gebeten kind.
Hoeft niet altijd de schuld te zijn van de eigenaar. Onze buren hadden een hond die zo maar vanuit het niets iemand beet. Eigenaar heeft altijd dit soort honden gehad (dobberman) en prima onder commando gehad. Eigenaar heeft ook geen moment getwijfeld en hond onmiddelijk in laten slapen. Onderzoek naar medische oorzaak leverde niks op. Dus gewoon een verknipte hond. Hond was overigens 5 jaar oud toen.
Overigens ben ik het volledig met je eens: beter een dode hond dan een gebeten kind
slimmerik schreef:Fiffill schreef:Is inderdaad niet de schuld van de hond en daarom erg sneu, maar beter een dode hond dan een gebeten kind.
Hoeft niet altijd de schuld te zijn van de eigenaar. Onze buren hadden een hond die zo maar vanuit het niets iemand beet. Eigenaar heeft altijd dit soort honden gehad (dobberman) en prima onder commando gehad. Eigenaar heeft ook geen moment getwijfeld en hond onmiddelijk in laten slapen. Onderzoek naar medische oorzaak leverde niks op. Dus gewoon een verknipte hond. Hond was overigens 5 jaar oud toen.
Overigens ben ik het volledig met je eens: beter een dode hond dan een gebeten kind