[Discussie] Neem jij je hond mee naar een winkel?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 19:26

Ojajoh schreef:
Thirty schreef:
Een honden die net met zn snufferd in de sch**t van een andere hond heeft gezeten? Lekker hoor. Of heeft opgegeten, wat ook regelmatig gebeurd.
Lekker zo, tussen de etenswaren.

Plus het feit dat er toch redelijk wat mensen allergisch zijn voor honden. Die kunnen dan dus niet meer naar de winkel.

En ik kan niet tegen bepaalde parfums, maar ik moet er toch mee overweg als ik weer achter zo een gestuifde barbie sta

Dus daarom moeten honden maar mogen in supermarkten? Wat een bijzonder gekke redenering.
Kennelijk maakt het dan ook niet uit of je rookt in openbare gelegenheden. :')

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 19:27

gohya schreef:
Het is maar goed dat we niet weten wat de bakker of slager in de supermarkt allemaal voor 'vieze' dingen als hij brood maakt/bakt,vleeswaren snijd.Miss. peuterd hij wel in zijn neus,of zit uitbundig te krabben op zijn hoofd/huid.Laat hij zijn deeg of brood vallen,raapt het op en legt het in de schappen.
Een hond zit nergens aan in de winkel als je het goed doet.

Ja dat snap ik inderdaad niet!

Iedereen zeurt over waar die allemaal aan gezeten heeft ,maar je laat je hond toch ook niet in de schappen zitten?
Dat laat je een kind ook niet doen.

Handjes ,kinderen, (en in geval van honden: neus en pootjes) uit de schappen!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 19:27

Honden mogen niet in élke supermarkt mee naar binnen.
Bij de Lidl komt geen hond binnen.

Sky

Re: [Discussie] Neem jij je hond mee naar een winkel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 19:28

Het lijkt me niet dat je onopgevoede hond mee de winkel inneemt, wie laat nou zijn hond met zijn neus tussen de groente en het vlees? :')

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 19:29

Thirty Maakt het toch ook niet? :P
ik rook nog steeds lekker in de kroeg.

Als de kroegeigenaar daar geen problemen mee heeft dan steek ik lekker een sigaret op.
Als de winkelhouder het prima vind dat de hond mee baar binnen gaat wat is dan het probleeem?

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 19:29

gohya schreef:
Honden mogen niet in élke supermarkt mee naar binnen.
Bij de Lidl komt geen hond binnen.

In geen enkele, als het goed is, Behalve hulphonden.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 19:30

Camee schreef:
Het lijkt me niet dat je onopgevoede hond mee de winkel inneemt, wie laat nou zijn hond met zijn neus tussen de groente en het vlees? :')

Wat dacht je van een ON-opgevoed baasje? denk dat die er meer zijn dan honden.

@Thirty
Bij de Coop mag ons hondje wél mee naar binnen.

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 19:30

Schandalig. Dan liet ik die supermarkt maar links liggen.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 19:31

Thirty schreef:

Prima toch.

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 19:32

vinnie gaat ook heel vaak met mij mee hoor! idd vooral boerenbond en dierenwinkel en vaak mee naar de winkel waar ik werk. supermarkt en restaurant vind ik not done. vinnie kan heel goed alleen thuis blijven maar ik vijnd het fijn om hem om me heen te hebben en we wandelen heel erg veel

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 19:35

Thirty schreef:

Het is een hele drukke supermarkt en nog nooit iemand die commentaar had dat ons hondje mee naar binnen mocht.Mensen vonden het wél belachelijk dat hij in zijn mandje niet bij de Lidl naar binnen mocht.
De Coop is een superschone winkel.
Dan kan jij eigenlijk nooit een supermarkt binnen,want overal lopen wel eens honden binnen,blinde geleidehond,werkhond.
Enne een hond is een hond.

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 19:36

Thirty schreef:

Nou prima toch?
1 klant missen ze echt niet hoor :j Het is namelijk of de hond + zijn baasje eruit of jij .1 om 1 dus

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 19:37

Over het algemeen zijn hulphonden een stuk beter opgeleidt dan fikkie van de hoek die het leuk vind om overal te markeren :)*

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 19:38

nou doe ik werkelijk al heel wat jaartje boodschappen maar ben echt nog nooit 1 hond in een supermarkt tegen gekomen,mocht ik een hondje/hond tegen komen in een supermarkt zal dat die ene keer in mijn leven nou echt aan mijn kont roesten zeg..pff waar maken mensen zich tegenwoordig toch allemaal druk over... :n

het lijkt hier alsof supermarkten hondenuitlaatplaatsen zijn als ik het zo lees :)

maureen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 19:39

In principe vind ik dat je een hond niet meeneemt met winkelen.. De mijne gaan best wel eens mee als ik op weg ergens naar toe ook een boodschapje moet doen maar wachten dan in de auto. Voor de winkel
vastzetten zal ik nóóit doen, te vaak gehoord/gelezen dat een hond meegenomen werd :n Daarbij, waar ik werk is aan de overkant een supermarkt en vind het onbegrijpelijk hoeveel blaffende honden daar in de loop van de dag zitten, heel irritant de hele dag dat geblaf (sommige echt op hysterisch af en komen ook nog paar x per week..)en dat snap ik dus niet, laat hem dan thuis!
Maar helemaal zwart wit vind ik het ook niet, mijn vorige en toen oude hondje heeft ook eens bij Divoza haar jasje mogen passen, wel eerst gevraagd natuurlijk maar was geen probleem.
Restaurants vind ik afhankelijk wat voor soort. Een chique restaurant of een strandtent vind ik nogal een verschil, maar in die eerste verwacht ik ook geen rennende en jengelende kinderen, dán 10x liever een hond onder de tafel hoor. Ook binnen of buiten op het terras vind ik een verschil (hond :D ).
En een dierenwinkel ligt voor mij ook anders, bij sommigen vragen ze zelfs om ze even te halen :D en tuincentrum het dierbenodigdheden ligt voor mij ook in de categorie "prima".
Tot slot vind ik het onzin dat een kleine hond blijkbaar niet zo opgevoed hoeft te zijn dat hij alleen thuis/auto kan blijven en dus mee de winkel in moet, kan met een grote ook niet ;)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 19:39

Thirty schreef:
Over het algemeen zijn hulphonden een stuk beter opgeleidt dan fikkie van de hoek die het leuk vind om overal te markeren :)*

Uhm hulphonden zitten wél met hun neus en bek in de schappen.
Das toch vies?

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 19:40

Thirty schreef:
Dus daarom moeten honden maar mogen in supermarkten? Wat een bijzonder gekke redenering.
Kennelijk maakt het dan ook niet uit of je rookt in openbare gelegenheden. :')

nee jij sprak over allergische reactie's ;)
als ik hondenhaar aan mijn kleding heeft, heeft die persoon met de allergie toch hetzelfde probleem?
en ja mensen die roken stinken ook :Y)

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 19:41

Thirty schreef:

_O- En alle honden zijn natuurlijik zo..
Mag ik jou iets vragen? Heb je zelf honden ??

Je praat namelijk echt alsof je er niks tot weinig vanaf weet.. :n

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 19:42

gohya schreef:
Thirty schreef:

Uhm hulphonden zitten wél met hun neus en bek in de schappen.
Das toch vies?

Nog nooit gezien. En maar goed ook :+

Of ik zelf honden heb? 5.

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 19:42

En ja, die blijven op eigen erf, en vallen niemand lastig. Zoals het hoort.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 19:43

Thirty schreef:
In geen enkele, als het goed is, Behalve hulphonden.

Hier op het plein dus bij alle winkels, incl de slager,mits hond in de tas ...
maar een bakbeest van 55 kg is natuurlijk ook niet te vergelijken met een rat van nog geen 5 kg :+

ThessaKeizer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 19:44

kimmie261 schreef:
nou doe ik werkelijk al heel wat jaartje boodschappen maar ben echt nog nooit 1 hond in een supermarkt tegen gekomen,mocht ik een hondje/hond tegen komen in een supermarkt zal dat die ene keer in mijn leven nou echt aan mijn kont roesten zeg..pff waar maken mensen zich tegenwoordig toch allemaal druk over... :n

het lijkt hier alsof supermarkten hondenuitlaatplaatsen zijn als ik het zo lees :)

Inderdaad, waar gaat dit over??? Ik heb in al die jaren dat ik boodschappen doe heus weleens een hond in de supermarkt gezien maar als ik die op twee vingers kan tellen is het veel :+ Kan me hier dan ook niet druk om maken zeg, komt hier inderdaad over dat de supermarkt een hondenspeelplaats is :')
Overigens neem ik mijn honden niet mee naar een winkel, ik vind dat veelste onhandig, ze kunnen makkelijk even thuis blijven dan :j

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 19:47

Ik zou een hond nooit meenemen als ik naar de winkel ga. Ik zou een hond ook niet meenemen de winkel in, ook niet naar een restaurant (terrasje na het strand is wat anders).

Ik zou een hond ook niet buiten aan een paaltje knopen of zo.

Maar ik ga ook niet zeuren als iemand anders zijn hond wél mee wil nemen naar de winkel. Ieder zijn keuze, als de hond zich maar netjes gedraagt :).

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 19:48

En een hulphond haalt dingen uit het schap voor baas. Dus tuurlijk zitten die met hun poep-likneus in de schappen.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 19:49

Chaos schreef:
En een hulphond haalt dingen uit het schap voor baas. Dus tuurlijk zitten die met hun poep-likneus in de schappen.

Ach, boeiend. Er zit een papiertje omheen :7. Of een stuk plastic of zo :+.