diepvriesvlees voer voor zeer grote hond

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

MyWishMax

Re: diepvriesvlees voer voor zeer grote hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 19:12

Bij zooplus misschien op internet?

Aprils_joke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-12 19:13

nouja ik zie net dat bossers vlees ertussen staat,
die heb ik net aan de telefoon gehad , en er werdt mij verteld dat ze helemaal geen hondenvlees verkochten.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 19:14

Haha, misschien verkopen ze het niet als hondenvlees? _O- Of had je iemand aan de lijn die het niet wist?

Aprils_joke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-12 19:15

nee mensen eten schapendarm met varkenshart stoofpotje :')

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 19:19

Je wéét het maar nooit _O-

Maar honden mogen toch geen varken?

Aprils_joke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-12 19:24

ik verzin maar wat :')

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 19:29

Maar als je gedroogd zoekt, dan heb je sowieso niks aan slagers ;)

Lupa bezorgt, caroba bezorgt, en zo zijn er nog een stuk meer webwinkels die gedroogde snacks leveren, maar de bezorgkosten zijn vaak wel erg hoog.. (bij Lupa moet je 125euro bestellen eer ze het gratis komen brengen, bestel je minder dan 50 euro dan kost het je 20 euro aan bezorgkosten..)

8AngelEyes8

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 19:35

Hier ook een bullmastiff 60 kg hij krijgt bij normale activiteit:

Natures Worst 1000 gr per dag
800 gr smuldier (mochten de worsten op zijn)
1 dag in de week brokkendag (Orijen)

Hij heeft ook een allergie waarvan ze niet weten hoe het komt..

Aprils_joke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-12 19:47

waarom heb je eigenlijk een brokkendag ?

8AngelEyes8

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 20:05

Ik geef het in het weekend (makkelijk) hij vind het erg lekker (belangrijk) goed voor de tanden (te lui om op botten te kauwen) en het voer van orijen bestaat uit 80% biologisch vlees en geen graan :)

Aprils_joke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-12 20:22

ahaa okeej

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 21:18

heb alleen pagina 1 gelezen :P
maar ik voer ook lotgering, een reu van ruim 40 kilo (die wel snel dik word) krijgt 500 gram per dag. maar bijv mijn teef van 34 kilo krijgt ook 500 gram. is echt super fijn voer, hoeft er niet veel van te geven omdat ze er snel dik van worden en is relatief goedkoop. ook komen ze het thuis brengen. voor mij niks anders meer :)

Aprils_joke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-12 21:33

hihih inderdaad je hebt 1 pag gelezen :')

ik had nu namelijk inmiddels al weer een andere vraag :')

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 21:42

o wat dan? :o

Aprils_joke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-12 21:54

staat een paar post boven je :')

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 00:14

Ik zou met het voeren van tussendoortjes heel erg oppassen als je op kvv bent overgegaan vanwege allergie. Dat is bij ons ook de reden, en toen ik hem als tussendoortje af en toe een varkensoortje gaf ging het weer helemaal mis terwijl het net zo mooi tot rust was gekomen.

Onze hond krijgt dus tussendoor helemaal niets, alleen van die harde kauwstaven.

8AngelEyes8

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 00:20

Ik weet niet als je er wat aan hebt maar ik zat eens te zoeken op de allergie die je omschreef:

Atopie Stoffen die allergie veroorzaken, kunnen ook door het dier warden ingeademd. Deze stoffen kunnen afkomstig zijn uit planten, zoals stuifmeelkorrels. Maar er zijn ook honden en katten die allergisch zijn voor menselijke of dierlijke huidschilfers ofhuisstof. Sommige honden zijn zelfs allergisch voor huidschilfers van andere honden. Een allergie voor stoffen die ingeademd worden, heet atopie. De symptomen van deze allergie bij de hond zijn jeuk aan de ondervoeten van voor- en achterpoten en ontstoken lippen en oogleden. Ook is er een huidont­steking van buik, oksels, liezen en oren mogelijk. Soms is er sprake van conjunctivitis, long- en darmklachten. Bij de kat komt atopie minder vaak voor. Men ziet een dermatitis die overal, meestal met uitzondering van de rug, op het lichaam kan voorkomen. Overigens kan een atopie ook veroorzaakt worden als de stuifmeelkarrels of huidschilfers in direct contact komen met de huid van het dier. Het is vaak niet mogelijk precies uit te maken waarvoor het dier allergisch is. De therapie is dan ook veelal het levenslang geven van corticosterooiden bij de hond of antihistaminica bij de kat. Als de atopie seizoensgebonden was (zoals vaak het geval is als stuifmeel de oorzaak is), hoeft men de corticosteroiden niet in de winter te geven als er geen stuifmeel in de lucht is. Als bij de hond wel een allergeen bekend is, is hyposensibilisatie mogelijk. Bij de kat wordt aan het effect van hyposensibilisatie nog getwijfeld.

Aprils_joke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-12 01:11

Remy schreef:
Ik zou met het voeren van tussendoortjes heel erg oppassen als je op kvv bent overgegaan vanwege allergie. Dat is bij ons ook de reden, en toen ik hem als tussendoortje af en toe een varkensoortje gaf ging het weer helemaal mis terwijl het net zo mooi tot rust was gekomen.

Onze hond krijgt dus tussendoor helemaal niets, alleen van die harde kauwstaven.

ja klopt :j tegen mij is gezegt dat ik geen kip of rund als tussendoortje moet geven.
maar enkel lams wilt of konijn :j

Aprils_joke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-12 01:13

8AngelEyes8 schreef:
Ik weet niet als je er wat aan hebt maar ik zat eens te zoeken op de allergie die je omschreef:

Atopie Stoffen die allergie veroorzaken, kunnen ook door het dier warden ingeademd. Deze stoffen kunnen afkomstig zijn uit planten, zoals stuifmeelkorrels. Maar er zijn ook honden en katten die allergisch zijn voor menselijke of dierlijke huidschilfers ofhuisstof. Sommige honden zijn zelfs allergisch voor huidschilfers van andere honden. Een allergie voor stoffen die ingeademd worden, heet atopie. De symptomen van deze allergie bij de hond zijn jeuk aan de ondervoeten van voor- en achterpoten en ontstoken lippen en oogleden. Ook is er een huidont­steking van buik, oksels, liezen en oren mogelijk. Soms is er sprake van conjunctivitis, long- en darmklachten. Bij de kat komt atopie minder vaak voor. Men ziet een dermatitis die overal, meestal met uitzondering van de rug, op het lichaam kan voorkomen. Overigens kan een atopie ook veroorzaakt worden als de stuifmeelkarrels of huidschilfers in direct contact komen met de huid van het dier. Het is vaak niet mogelijk precies uit te maken waarvoor het dier allergisch is. De therapie is dan ook veelal het levenslang geven van corticosterooiden bij de hond of antihistaminica bij de kat. Als de atopie seizoensgebonden was (zoals vaak het geval is als stuifmeel de oorzaak is), hoeft men de corticosteroiden niet in de winter te geven als er geen stuifmeel in de lucht is. Als bij de hond wel een allergeen bekend is, is hyposensibilisatie mogelijk. Bij de kat wordt aan het effect van hyposensibilisatie nog getwijfeld.

woooowwwww :wow: jij beschrijft het presies hier ,
dit zal ik eens morgen aan mijn da overhandingen :j