Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Of had je iemand aan de lijn die het niet wist?

Remy schreef:Ik zou met het voeren van tussendoortjes heel erg oppassen als je op kvv bent overgegaan vanwege allergie. Dat is bij ons ook de reden, en toen ik hem als tussendoortje af en toe een varkensoortje gaf ging het weer helemaal mis terwijl het net zo mooi tot rust was gekomen.
Onze hond krijgt dus tussendoor helemaal niets, alleen van die harde kauwstaven.
tegen mij is gezegt dat ik geen kip of rund als tussendoortje moet geven.
8AngelEyes8 schreef:Ik weet niet als je er wat aan hebt maar ik zat eens te zoeken op de allergie die je omschreef:
Atopie Stoffen die allergie veroorzaken, kunnen ook door het dier warden ingeademd. Deze stoffen kunnen afkomstig zijn uit planten, zoals stuifmeelkorrels. Maar er zijn ook honden en katten die allergisch zijn voor menselijke of dierlijke huidschilfers ofhuisstof. Sommige honden zijn zelfs allergisch voor huidschilfers van andere honden. Een allergie voor stoffen die ingeademd worden, heet atopie. De symptomen van deze allergie bij de hond zijn jeuk aan de ondervoeten van voor- en achterpoten en ontstoken lippen en oogleden. Ook is er een huidontsteking van buik, oksels, liezen en oren mogelijk. Soms is er sprake van conjunctivitis, long- en darmklachten. Bij de kat komt atopie minder vaak voor. Men ziet een dermatitis die overal, meestal met uitzondering van de rug, op het lichaam kan voorkomen. Overigens kan een atopie ook veroorzaakt worden als de stuifmeelkarrels of huidschilfers in direct contact komen met de huid van het dier. Het is vaak niet mogelijk precies uit te maken waarvoor het dier allergisch is. De therapie is dan ook veelal het levenslang geven van corticosterooiden bij de hond of antihistaminica bij de kat. Als de atopie seizoensgebonden was (zoals vaak het geval is als stuifmeel de oorzaak is), hoeft men de corticosteroiden niet in de winter te geven als er geen stuifmeel in de lucht is. Als bij de hond wel een allergeen bekend is, is hyposensibilisatie mogelijk. Bij de kat wordt aan het effect van hyposensibilisatie nog getwijfeld.
jij beschrijft het presies hier ,