Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Tiffany schreef:Lees mijn vorige post evenIk verwacht (en nee ik kan niet in de toekomst kijken) dat er meer bijtincidenten komen omdat mensen nu veel makkelijker dit soort honden aanschaffen..
Klopt, deze pups ook moesten zo snel mogelijk verkocht worden...ik heb er maar niet te veel van gezegd maar hoor zoveel gekke dingen om me heen (over dit ras en de honden).. en ik heb zelf niets tegen die honden hoor! Alleen tegen de mensen die er de ballen verstand van hebben...Tiffany schreef:Klopt, deze pups ook moesten zo snel mogelijk verkocht worden...ik heb er maar niet te veel van gezegd maar hoor zoveel gekke dingen om me heen (over dit ras en de honden).. en ik heb zelf niets tegen die honden hoor! Alleen tegen de mensen die er de ballen verstand van hebben...
Mooie hond trouwens precious!
Thirty schreef:Leuk geprobeerd, maar er zijn zelfs kruisingen met een UKC stamboom. UKC stelt geen bal voor.
Trouwens, waarom zou je een gedrocht als dit willen fokken?
Die kan met een jaar of 7/8 niet meer lopen.
my_precious schreef:ukc stelt zeker wel wat voor want ukc bestaat al vanaf 1800 nog wat en wel degelijk dat de pitbulls daar een stamboom kregen als ze ukc geregistreerd zijn..verteld mij niks over pitbull e.d. inmiddels weet ik er dacht ik nog wel genoeg van.
dat jij het een gedrocht vind is jouw mening en die mag je prima hebben.. dat je zegt dat zo'n hond als die 7/8 is niet meer kan lopen is een dikke vette onzin ze zijn sneller als jij denkt op deze leeftijd.
Mijn probleem niet. Thirty schreef:my_precious schreef:ukc stelt zeker wel wat voor want ukc bestaat al vanaf 1800 nog wat en wel degelijk dat de pitbulls daar een stamboom kregen als ze ukc geregistreerd zijn..verteld mij niks over pitbull e.d. inmiddels weet ik er dacht ik nog wel genoeg van.
dat jij het een gedrocht vind is jouw mening en die mag je prima hebben.. dat je zegt dat zo'n hond als die 7/8 is niet meer kan lopen is een dikke vette onzin ze zijn sneller als jij denkt op deze leeftijd.
Dat zegt me genoeg inderdaad. Die honden kunnen geen 100m lopen. Moet je echt niet willen fokken. Zo erg misvormd.
XXL pitbulls bestaan helemaal niet. Net als de zogenaamde Teacup Chi's. Alleen maar een verkooppraatje en een excuus om de dieren zo misvormd mogelijk te fokken. En natuurlijk om er zoveel mogelijk geld voor te vangen.
Maar goed, doe er maar leuk aan mee hoorMijn probleem niet.
Sneu voor de honden, dat dan weer wel.
Citaat:Very Serious Fault: Overly massive body style that impedes working ability.
Citaat:The elbows are set close to the body. Viewed from the front, the forelegs are set moderately wide apart and perpendicular to the ground.
Thirty schreef:UKCDogs.com. XXLPit staat NIET tussen de lijst lieve schat.
http://www.ukcdogs.com/WebSite.nsf/WebP ... foFullList
De 'xxlpit' van de foto die ik gelinkt heb, voldoet trouwens op geen enkele wijze aan de rasstandaard van de APBT, of de Staff.Citaat:Very Serious Fault: Overly massive body style that impedes working ability.Citaat:The elbows are set close to the body. Viewed from the front, the forelegs are set moderately wide apart and perpendicular to the ground.
Om maar mee te beginnen
Thirty schreef:je mag het een fokrichting noemen wellicht. Maar dan nog heb je een doodnormale Pit, hoor.
my_precious schreef:Thirty schreef:Doe eens een scan van die stamboom dan? Welk ras staat daar op?
einde discussie over de pitbull.
ontopic weer over de amerikaanse stafford.
[/quote]

Taat schreef:er zullen vast en zeker staff zijn met een kronkel maar dat hebben alle rassen die door gefokt zijn.
de bull mastiff staat ook tussen de lijst van 'vechthonden' zoals veel bullen.
Je ziet zeker veel jongeren met deze 'stoere' honden maar ik vind toch dat ze vaak in slecht dag licht worden gezet.
En de kaken is een kwestie van laten trainen en het niet los laten laten hangen aan dingen ect.
Ben ben zeker van mening dat het zeker een kwestie van soort opvoeding is. ik vind deze honden erg trouw naar de baas en mens gericht kunnen goed honden negeren!
http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_ ... n_naar_ras
FloMax schreef:Tja.. mijn 'pleeg'pup is ook een volle amstaff, ruim 3 maand nu. Ik merkte al gauw dat ze best voldoet aan de rasstandaard. De staffords hier in de buurt hebben eenmaal moeite met loslaten. Wat dan ook. Bal, stok etc etc. Om maar niet te spreken van de kracht in die kaken. Met alle 'voor'oordelen over staffords een goede reden voor mensen om bang te zijn. Zoals al eerder gezegd is het denk ik bij de stafford wat makkelijker om ze te triggeren. Staffords hebben nu eenmaal een goede consequente hand nodig in de opvoeding en ja, het is bekend dat ze op latere leeftijd minder goed met andere honden kunnen (Denk aan Reu+Reu), maar er zijn natuurlijk uitzonderingen.
Onze Saar is behoorlijk lomp met een plaat voor de kop, mijn buuf kon het even niet meer aan en toen kwam Saar bij mij. Ze heeft zich hier in huis prima gedragen, netjes, rustig soms wat onstuimig maar had zeker respect voor mijn andere hond. Eenmaal terug bij buuf begon het 'gezeik' weer overnieuw. Gelukkig heeft mijn oom altijd engelse staffords gehad en showt daar nu nog steeds mee. Hij heeft heel goed advies aan mijn buuf gegeven.
Ik denk dat je je gewoon heel goed moet inlezen wil je een stafford aanschaffen, ze zijn imo nou eenmaal geen makkelijk ras.
Ze weet het inmiddels dus legt altijd haar spullen op mijn voeten als ze wil spelen.. (wat soms betekent dat ik er overheen struikel als ik haar weg heb gestuurd en ik later weg wil lopen
)

) Als ik met mn staff loop en ik zie een rottweiler helemaal gefixeerd met een eigenaar die aan de riem loopt te sjorren en boos loopt te roepen dan draai ik me ook om en ga de andere kant uit 
Ik vind ze oerlelijk door hun kop maar ik ken zoveel lieverds.
) en jawel, ze heeft uiteindelijk mijn Kees zover gekregen om mee te spelen
Ziet er echt lomp uit. Trennie schreef:Kweenie?
Volgens mij gaat dit topic over wie er nog meer een Amstaff hebben en waarom mensen er bang voor zijn?
Dat er vanuit deze vraagstelling een discussie ontstaat is prima en dat er daardoor een gesprek ontstaat die zijdelings andere richtingen aan kan nemen ook prima.
Maar laten we vooral niet persoonlijk worden (zo kinderachtig en geen meerwaarde in een discussie,. Laten we op een normale en volwassen manier met elkaar praten.
Wie dat niet kan moet je gewoon lekker negeren!
En nog belangrijker: meningen mogen altijd gezegd worden, maar ik zou graag ook zien dat beweringen onderbouwd worden.
Zou jammer zijn als dit topic verziekt wordt en een mod als een soort kleuterjuf tussenmidden moet komen.
Hou de eer aan jezelf!Taat schreef:er zullen vast en zeker staff zijn met een kronkel maar dat hebben alle rassen die door gefokt zijn.
de bull mastiff staat ook tussen de lijst van 'vechthonden' zoals veel bullen.
Je ziet zeker veel jongeren met deze 'stoere' honden maar ik vind toch dat ze vaak in slecht dag licht worden gezet.
En de kaken is een kwestie van laten trainen en het niet los laten laten hangen aan dingen ect.
Ben ben zeker van mening dat het zeker een kwestie van soort opvoeding is. ik vind deze honden erg trouw naar de baas en mens gericht kunnen goed honden negeren!
http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_ ... n_naar_ras
Ik wil hier op reageren:
Kun je een link posten waar de Bullmastiff staat tussen die lijst van vechthonden?
De vraag waarom mensen er met een boog omheen lopen?
Opvoeding of niet: ik weet niet of de Amstaff die ik tegen kom ook opgevoedt is.
Ik doe dit en vind het geen fijne honden omdat als het mis gaat, het dan gelijk ook goed mis kan gaan.
Dit is niet alleen omdat deze honden in een kwaad daglicht worden gezet, maar omdat de feiten er niet om liegen.
Ik vind niet dat ik een vooroordeel heb, maar ben gewoon een voorzichtig mens die de feiten serieus neemt.
Overigens heb ik helemaal geen hekel aan een Amstaff.