Rare gewoontes/rituelen van je hond

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

sjaslique

Re: Rare gewoontes/rituelen van je hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 16:07

Die komt heel bekend voor die slaaphouding van hierboven!

Onze is trouwens ook kieskeurig, alles van de aldi eet hij niet, terwijl het hondenspul van de lidl er goed in gaat. Vleesstrips en bakjes vlees dan, brokken heeft hij andere.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-12 16:25

:') Die 2 foto's van de vorige pagina!

GaelleS

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 16:51

:')

Neskolay (sorry als ik het verkeerd schrijf), hier een halve berner die ook vreemde geluiden maakt :P vooral als hij opgewonden is (bv bij naar buiten gaan) laat ik de honden altijd zitten en dan flipt die volledig :P Dan komen er nogal geluiden uit :')
Als honden op een kussen gaan liggen draaien ze meestal wat rondjes of krabben ze erin om het goed te leggen, maar deze hier 'stampt' erop met zijn voorpoten xD Alsof die iets probeert te pletten. Heb het nog maar 2x gezien maar mijn ma zegt dat hij dat wel meer doet :p
Hij propt zich regelmatig in te kleine dingen, zoals een stoel en het mandje van de pekinees :') Oh, en als je ook maar durft ook de grond te gaan zitten en hij ziet het komt die aangespurt om toch maar op u schoot te kruipen of op u te gaan liggen :P

Afbeelding
(en toen was hij nog niet volgroeid xD )

De andere hond is ook eentje die een hap voer neemt en dan ergens neergooit en daar verder eet.

Voor de rest zijn ze 'normaal' honds xD

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 16:52

Als ik de riem om wil doen bij mijn hond, loopt hij eerst altijd een rondje om de tafel heen en komt dan pas bij mij voor zijn riem :')

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 17:37

O ik weet er ook nog 1. M'n hondje vind het heel leuk om over lage muurtjes te lopen. Als we langs een laag muurtje lopen springt ze er altijd op en loopt ze een stukje en dan springt ze er weer af :')

Kitty84

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 17:46

Gekke beesten zijn het...

Mijn hond gaat 's avonds rond 22:00 naar bed (lees zijn slaapplek) om vervolgens ook geen stap meer te verzetten

Als hij eten krijgt blijft hij net zo lang wachten met eten totdat hij een poot heeft gegeven, wij zijn ooit begonnen met pootje geven voor het eten, maar inmiddels eet hij niet voordat hij die poot heeft gegeven. Als de bejaarde hond van mijn ouders er is, jaagt hij hem nog wel eens weg bij zijn bak op een onoplettend moment...maar gaat dan wel zitten en zwaaien met een van zijn voorpoten :P

Hij draait rondjes als hij moet plassen...of als zijn waterbak leeg is

Wij hebben een gordijn hangen voor het halletje naar de trap...daar gaat hij het liefst onder liggen, zodat alleen zijn neus een voorpoten er onder vandaan komen

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 17:52

Mijn honden hebben door de jaren ook wel gekke gewoontes ontwikkeld :D
Wat ik zo kan bedenken:
- Allebei een boer laten nadat ze gegeten hebben
- De pootjes keurig vegen als ze gepoept hebben ( :+ )
- Rondjes om hun as draaien als ze de riem omkrijgen
- De jongste die niet de moeite neemt om rustig te plassen en dit dus half zittend/lopend/kruipend doet _O-
- En dan heb je nog de geluiden die de oudste maakt als ze slaapt.. Pfoe dat is een topic apart waard _O-

Noctua

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 18:06

Het hondje bij mijn vader heeft ook wel een aantal rare gewoontes :P

- Als hij iets lekkers heeft gegeten of gewoon zijn avondeten, dan wordt dit door de hele kamer afgesmeerd (incl. de bank, onze benen, stoelpoten en de deurmat)
- Wanneer ik blijf slapen bij mijn vader, mij 's ochtends wakker willen maken. Dit doet hij dan door eerst de trap op te stormen, dan heel zachtjes mijn kamer in te sluipen (ik slaap dan op de zolder, zonder deur) om vervolgens op mijn te springen en mij in mijn oor te gaan likken. Oh, en wanneer ik niet snel genoeg uit mijn bed kom dan gaat hij naast het bed zitten en zachtjes 'praten' net zo lang tot ik er uit kom dit begint zachtjes en hoe langer het duurt hoe harder hij gaat :')

Hij heeft er vast nog wel een paar, maar daar kom ik nu even niet op.. Leuk topic dit!

_Femkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 18:07

Als onze hond dorst heeft en er is geen water meer, gaat ze met haar pootje door het bakje heen, net zolang tot wij hem weer vullen. En vaak is dat dan een of twee keer likken en is ze weer weg..... Ze eet altijd mee met de pot en vind brokken niet lekker (ze heeft ze wel). Op momenten als ze honger heeft en er is nog lange na geen avondeten te bekennen, pakt ze een brokje, loopt naar de kamer en kauwt hem op met een blik van 'ik heb honger, wanneer gaan we eten? want dit is niet te eten' Alles waarvan ze een stukje krijgt (stukje brood, koekje of zoiets dergelijks) pakt ze hem aan, loopt richting de kamer en gaat hem onder tafel opeten.
Als we gaan wandelen en je wilt de riem omdoen, rent ze eerst een rondje door de garage, dan nog een paar rondjes om haar eigen as, voordat we haar eindelijk aan kunnen lijnen.
Het is een teefje, maar ze plast op 3 pootjes :') áltijd houd ze haar linkerachterpootje omhoog.
(helaas geen foto die duidelijker is) http://8.media.hyves-static.net/1466033 ... 33767.jpeg

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 19:10

Ik heb hele rare honden: de jongste denkt dat ze konijn is, en graaft onder alle hekken door. De één na jongste knaagt op alles wat er voor haar kiezen komt, en springt continu met 4 poten tegelijk van de grond. De oudste drinkt bij voorkeur rode wijn. En de vierde hond maakt alle deuren open, en heeft zojuist laten zien dat ze heel graag rauwe spruiten eet.

Maar verder zijn ze wel lief hoor :D

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 19:12

Onze hond gaat als ik 'm uit ga laten steeds knorren. Echt grappig :P

leanneXXnona

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 19:17

mijn berner sennen teefje van 9 is echt een geval apart,
ga je met haar lopen riem in dr bek. is bang voor onze tamme eend.
en heeft hele verhalen terug als je tegen dr praat. ook bemoeit ze zich met gesprekken die je met anderen voert :') en ze moet altijd het laatste woord hebben altijd moet er nog even een blafje of een gebrom uit komen,.

Marrjjollein

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 19:56

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 22:45

Aranel: de meeste honden begraven hun ontlasting. Heeft geloof ik iets te maken met geur verstoppen voor anderen. Vaak graven ze met de achterpoten naar achter en missen ze hun poep maar oke.. :)

Boeren laten en bek afvegen na het eten doen de meeste honden ook wel denk ik. De mijne doet het ook idd. :)

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-12 22:55

Nou, inderdaad schoppen ze altijd mis, als ze graven met de achterpoten.
Anders wordt het heel vies allemaal :r

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 22:57

Nee haha _O- ! Ik bedoel, ze gooien het zand vaak naast de poep ipv erop! Anders zou het idd een kledderboel worden! :D

Rosa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 12:36

Als ik mijn hond iets uit m'n hand voer brengt ie alles naar de hal 1 voor 1 en gaat het pas opeten als hij er zeker van is dat ik écht niets meer heb. Hij is een beetje een hamster haha.

Als je met hem loopt buiten en hij is los en moet vervolgens weer aan de riem, dan is hij ZOOO blij haha. Als ik zeg 'kom maar Djay, we gaan uit' (terwijl we dan al buiten lopen en hij los is) dan vreet ie de hele riem op en is hij helemaal door het dolle. :')

Als je hem boven het water houdt, dus boven de vijver bijv. dan gaat hij zwembewegingen maken. Ik heb hier een dolkomisch filmpje van, zal eens kijken of ik dat kan uploaden. Hij raakt dan dus absoluut niet het water ofzo.

Oh en hij blaft naar de mc donalds pop in de mac drive, echt met grommen en al erbij.

Ergens in z'n opvoeding is wat misgegaan :+

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 13:43

Mijn hond.. sleept met stenen... en dan bedoel ik dus geen kiezelsteentje, complete stoeptegels en klinkers worden meegenomen. Helaas ook het weiland in, (wat in ieder geval voorbij de bak is en dan ook nog een behoorlijk eind het weiland in.... ) zodat ik zo nu en dan met een kruiwagen de hele zooi weer op kan halen..

En als hij daar zat van is dan likt en slobbert hij de hele steen af.. het kwijl loopt er bij langs :~

Waarom?? Geen idee.. we hebben hem al eens een zoutblok en mineraalblok gegeven, kijken of hij ergens gebrek aan had.. Die hoefde hij niet..

GaelleS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 17:39

Denk dat de meeste honden wel zwembewegingen maken boven water xD Pekinees hier doet dat ook, de andere honden zijn te zwaar om op te heffen :')

Hier krabben ze trouwens niet bij de kaka. Denk dat het krabben eerder een visueel signaal is (manier van doen + krassen op de grond) ipv poging tot onder graven :p

Vandaag hadden die 2 grote hier een grote bevroren paardendrolklomp gevonden. Liepen ze daarmee rond. Ze wouden hem eerst mee naar binnen nemen :') Dacht het niet xD
Strontijsje! (of poo-popsicle).

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 13:28

Hier wordt ook gesleeptmet stenen, in dit geval gelukkig maatje grind (bekkie niet zo groot), en het spul wordt door de lucht geslingerd, pff.

Het schuiven met de achterpoten is een 'handtekening' zetten.
Ze hebben geurklieren in de voetzolen, en hierdoor wordt hun geur afgezet, dus hun terrein.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 14:24

Oh ja, onze witte apporteert kranten.. maar alleen het dagblad. Huis-aan-huis bladen laat ze liggen XD

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 14:29

GaelleS schreef:
Denk dat de meeste honden wel zwembewegingen maken boven water xD Pekinees hier doet dat ook, de andere honden zijn te zwaar om op te heffen :')

Hier krabben ze trouwens niet bij de kaka. Denk dat het krabben eerder een visueel signaal is (manier van doen + krassen op de grond) ipv poging tot onder graven :p

Vandaag hadden die 2 grote hier een grote bevroren paardendrolklomp gevonden. Liepen ze daarmee rond. Ze wouden hem eerst mee naar binnen nemen :') Dacht het niet xD
Strontijsje! (of poo-popsicle).

Even wat gegoogled hoor! :D

Heel stuk dat gaat over geuren verspreiden en ontlasting:
Citaat:
Hierna zullen ze schoppende bewegingen met de achterbenen maken. Dit doen ze niet - zoals de kat doet - om hun geur te begraven en te verbergen, maar juist om de geur te verspreiden. Andere honden weten dan, wie er de baas is in dat territorium.

GaelleS

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 14:34

Klinkt al logischer :j

Hier worden kranten verscheurd, niet geapporteerd :')

xTesske

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 23:25

hei hei!
onze chihuahua die is me er een.
dan pakt hij 3/4 brokjes uit de voerbak gaat er ergen mee zitten en legt ze precies
op een rijtje voor zich neer haha