Wie heeft er een stinkdier ???

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Wispeltuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 21:13

Een stinkdier, dat is inderdaad erg bijzonder. Maar zolang als je je er goed op inleest en het er met mensen over hebt die ervaring hebben met de dieren zie ik het probleem eigenlijk niet hoor..
Zo lang als je toch goed voor een dier zorgt is er toch niet aan de hand? Het geld ook voor een hond, kat, paard en cavia ed.? Het weghalen van de geurklieren vind ik ook vreemd om er zo een drama van te maken. Hoeveel reuen worden er gecastreerd want anders plassen ze binnen, hoeveel hengsten gaan onder het mes anders breken ze uit de weide en gaan achter de merries aan? Castraties gebeuren ook niet omdat het dier het medisch anders niet red, dit doen we voor onszelf.

Ik denk wel dat het beter is om op een goede plek zo een beestje te halen zodat je daar ook nog informatie kan krijgen. De opvoeding zal bij een stinkdier wel anders zijn dat wat we gewend zijn en het is dan misschien ook handig om een volwassen dier te hebben? Als je een netjes opgevoed dier hebt kun je hier niet zo veel aan fout doen als een jong dier en het is voor beide partijen fijner dat de regels en gwoontes als bekend zijn.

Laat je niet gek maken hoor TS, er is niks mis met iets bijzonders zolang als je het maar de liefde, zorg en omgeving geeft die het nodig heeft!

Wel een beetje jammer dat sommige mensen meteen zo narrow minded moeten reageren.. :')

SaBiNa_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 21:15

Ils_e schreef:
SaBiNa_S schreef:
@ ILS_E : stond ook wel iets in wat heel erg prive is :')
.als ze dat vindt kan ze het net zo goed in het topic zeggen . :)

Dan alsnog hoef jij dat niet in het openbaar nog een keer te zeggen.
Ga hier geen discussie over maken.
nu maar weer on-topic.

ik maak zelf wel uit wat ik hier neer zet.

Gowlan

Re: Wie heeft er een stinkdier ???

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 21:16

Ik ga het topic temmen, ben kinderachtige dingen persoonlijk als lezer al zat en vind het respectloos tegenover de TS zoals er gedaan word.
Ben benieuwd wat zij er mee gaan doen.

xsenny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-12 21:17

heb zelf ook al getemt

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 21:27

Ik zou een stinkdier overwegen als ik geen drie stinkbassies (franse bulletjes) had... ze zijn echt heel mooi en leuk. Laatst nog een programma over stinkdieren ademloos uitgekeken, over een vrouw in de vs die stinkdierenopvang had en veel deed aan lezingen etc. om ze mee bekendheid te geven. Zij had wel enkele die van de geurklier ontdaan zijn maar de meeste waren nog gewoon 'in tact'. Ze nam er ook vaak een mét geurklier mee naar lezingen, in haar jas en haalde 'm er dan na een half uur praten pas uit; geen mens die dan door had gehad dat 't beest er was; zo tam en rustig. Er zijn ook spotted skunks: http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRyqIqAsRCe5oYARQu7JZ8ylOizx8Ol9rwOx5B0J2FUCmEx3SENbg

Een hond kan ook bijten, maar als de baas geen redenen geeft om te bijten geeft de hond ook geen redenen om de tanden te verwijderen. Zo zal dat met een stinkdier vast ook gaan.

MissPK

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 21:27

xsenny schreef:
ik zit er over te denken een stink dier te nemen
hier in de buurt zit een fokker
ik was benieuwt of jullie er 1 hebbben .
en wat jullie ervaringen zijn?
en waar ik aan moet denken

Dat het GEEN huisdieren zijn....

MusicELINE

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 21:28

Ik denk eerlijk gezegd niet dat het heel zielig is voor het stinkdier, hij leeft immers toch al in gevangenschap en die stinkklieren (ofzo) zijn ook al verwijderd. Er is niks meer aan te doen, dus je hoeft het ook niet zielig te gaan vinden, help je hem niet mee. Ik denk dat TS hem vast wel een leuker huisje kan bieden als de fokker, als ze zoals ze zei al een heleboel informatie heeft verzameld.

En trouwens, als die fokker toch in de buurt woont kun je altijd heen voor tips (:

MissPK

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 21:33

Zolang je dieren blijft aanschaffen van fokkers blijven die fokkers doorgaan met vermeerderen en verdienen ze geld daaraan...je houd deze dierenhandel dus in stand en daar is zeker WEL iets aan te doen! ;)

xsenny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-12 21:38

konijnen in een kooitje of klein hokje vindt ik ook zielig.
m,ijn konijnen hebben een giga hondenhok en kunnen in een hele grote ren en mogen ook los in de hele tuin .
ik snap het punt wel van veel bokkers
maar als je kijkt naar alles schildpadden,baardagamen hagedissen enz kunnen dan eigenlijk ook niet maar worden wel in de dierenwinkel verkocht .
ik denk dat het ook heel erg ligt aan wat je een beest te bieden hebt
me pony heb ii ook niet in me achtertuin staan en op stal in me fietsenschruur
nee die heb ik ook op een pension stal met alles om hun gelukkig te maken.
in iedergeval ik hoop dat ze daar gelukkig zijn hahaha

xsenny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-12 21:38

MissPK schreef:
Zolang je dieren blijft aanschaffen van fokkers blijven die fokkers doorgaan met vermeerderen en verdienen ze geld daaraan...je houd deze dierenhandel dus in stand en daar is zeker WEL iets aan te doen! ;)

dat si met paardebn kopen het zelfde

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 21:40

MissPK schreef:

Waarom zou je er iets aan willen doen als je er niets op tegen hebt? Honden zijn ook ooit wild begonnen he? Ik zie niet in wat er erg is aan een stinkdier thuis houden.

En war betreft de faciliteiten. Ik vermoed dat het stinkdier van TS het heel wat beter gaat hebben dan veel mensen op deze aarde dus wat dat betreft is er volgens mij ook geen probleem.

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 21:41

Maar als je al zo veel dieren hebt waarom dan nog een stinkdier?
Hij kan zijn verdediging niet gebruiken.. en staat machteloos tegenover de andere dieren.

Ik kan daar zo geiriteerd van raken... al die mensen die persee exotische dieren willen.
Slangen,Stinkdieren,andere reptielen,wasberen en egels horen gewoon NIET als huisdier gehouden te worden.

Dat hoort niet! Ik vind het gewoon onder mishandeling vallen en psygische kwelling.
Je kan wel 100 keer zeggen dat je het goed tehuis geeft,niet zomaar dier wegdoet..
Je lijkt zo lief te willen zijn voor de dieren,maar alsnog kun je je eigen egoisme (ik wil een stinkdier!) niet opzij zetten voor een dier ..

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 21:42

Moderatoropmerking:
Even voor de duidelijkheid, dit topic gaat over het aanschaffen/houden van stinkdieren en TS vraagt in haar openingspost om advies/tips/kennis. Van alle kanten komen er offtopic berichten naar voren, wordt er kinderachtig gekibbeld (ongeacht welke leeftijd) en worden priveberichten semi-openbaar gemaakt. Algemeen bekend is (hopelijk) bij iedereen op Bokt dat er bepaalde regels zijn en dat daar ook in staat dat we een discussie op een respectvolle wijze voeren op basis van argumenten. Een dergelijke discussie verwacht ik dan ook vanaf nu. Mijn dank
.

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 21:43

MissPK schreef:
xsenny schreef:
ik zit er over te denken een stink dier te nemen
hier in de buurt zit een fokker
ik was benieuwt of jullie er 1 hebbben .
en wat jullie ervaringen zijn?
en waar ik aan moet denken

Dat het GEEN huisdieren zijn....

want jij hebt ervaring met skunks?

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 21:45

Elin_ schreef:
Hij kan zijn verdediging niet gebruiken.. en staat machteloos tegenover de andere dieren.

als je mijn eerdere post had gelezen zou je zien dat de geurklier helemaal niet hoeft te worden verwijderd.

Citaat:
Ik kan daar zo geiriteerd van raken... al die mensen die persee exotische dieren willen.
Slangen,Stinkdieren,andere reptielen,wasberen en egels horen gewoon NIET als huisdier gehouden te worden.

Dat hoort niet! Ik vind het gewoon onder mishandeling vallen en psygische kwelling.
Je kan wel 100 keer zeggen dat je het goed tehuis geeft,niet zomaar dier wegdoet..
Je lijkt zo lief te willen zijn voor de dieren,maar alsnog kun je je eigen egoisme (ik wil een stinkdier!) niet opzij zetten voor een dier ..

Hoezo 'hoort niet'? Van wie niet? Hoe kun je nou weten wat een dier wil/ op psychisch gebied nodig heeft? Ik kan me ook wel gaan ergeren aan mensen die hun eigen gevoelens op dieren projecteren, maar dat betekent niet dat ze het vanwege mij minder gaan doen hoor ;)

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 21:46

TS, je zegt dat je een hele dierentuin hebt thuis. Heb je al kunnen vinden hoe en of stinkdieren kunnen samenleven met andere dieren?

Rider01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 21:46

TS, wat is voor jou de meerwaarde van een stinkdier?

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 21:47

Enne, beter een stinkdier dan een krokodil denk ik dan maar :+

Authentic

SaBiNa_S schreef:
ik maak zelf wel uit wat ik hier neer zet.

Ook op jouw leeftijd heb je te maken met de boktregels waar je je aan moet houden, je mag geen inhoud van privé communicatie openbaar maken.

Gulpje

Of een giraf

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 21:49

sallandval schreef:
Elin_ schreef:

als je mijn eerdere post had gelezen zou je zien dat de geurklier helemaal niet hoeft te worden verwijderd.

Nee maar dat word dus wel gedaan!

Citaat:

Hoezo 'hoort niet'? Van wie niet? Hoe kun je nou weten wat een dier wil/ op psychisch gebied nodig heeft? Ik kan me ook wel gaan ergeren aan mensen die hun eigen gevoelens op dieren projecteren, maar dat betekent niet dat ze het vanwege mij minder gaan doen hoor ;)

Omdat deze niet gedomesticeerd zijn en gewoon netjes in de natuur horen te blijven!
Het gaat niet om eigen gevoelens projecteren ,maar een slang in een bakkie en dan maar een (machteloos) konijntje erin zetten?
Zo onnatuurlijk!
|o

Vind het gewoon belachelijk. Mensen willen alleen maar interessant zijn ,want een hond is niet '' spannend'' of origineel genoeg.

josien_m_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 21:49

Een stinkdier is familie van de fret, ook een dier wat al aardig gewend is bij mensen.
Persoonlijk vind ik een stinkdier leuker, maar vooral om buiten te houden en er zo van te genieten als je hem rond ziet scharrelen in zijn verblijf. O ja, hij is ook wel eens ontsnapt, het zijn echte uitbreekkunstenaars dus het is wel handig als je op de ruimte woont! De volgende avond met voeren kwam hij rustig aangewandeld voor zijn hapjes gelukkig.

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 21:50

Ik heb begrepen dat men al een jaar of 100 bezig is met het fokken van stinkdieren, ik weet niet hoe oud stinkdieren gemiddeld zijn wanneer ze jongen maar ik kan wel zeggen dat dat een hele hoop generaties zijn.

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 21:51

Elin_ schreef:
|o

Vind het gewoon belachelijk. Mensen willen alleen maar interessant zijn ,want een hond is niet '' spannend'' of origineel genoeg.

FOUT!
Stinkdieren zijn WEL gedomesticeerd ;)
(degene die je kan kopen toch)
Authentic hierboven heeft gelijk.

TS: dit is een erg leuke site om eens door te nemen :j
http://www.stichtinghetstinkdier.nl/index.htm

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 21:53

Dan zijn het nog steeds niet echt normale huisdieren ;)