Mijn hondje moet weg :(

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

stefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 20:14

Ik dacht nog iets: je kunt ook iemand zoeken in je buurt die ook 's avonds later nog de hond wil uitlaten. Er zijn vast meer mensen die daar geen zin in hebben alleen. Hang een advertentie op of vraag eens rond. Of kijk rond wie je tegenkomt tijdens het uitlaten en maak een praatje. Mensen met dezelfde dieren maken altijd makkelijk contact met elkaar. Je kan ook eens zien wie je daarvan aanstaat en een paar keer later eens vragen hoe doe jij dat en ik vind het niet zo prettig alleen... Wie weet kom je een aardige hondeneigenares/aar tegen :-).

anoukkk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 20:15

Ik snap je punt wel.. Ik zou nu meteen met je moeder om tafel gaan zitten en even voorleggen dat je gewoon overdag kan uitlaten en savonds even in de achtertuin kan doen.. even achter deur open even poepje opruimen en helemaal klaar, zo doe ik het ook met mijn hondje voordat ik ga slapen.

VillaNeusjes

Re: Mijn hondje moet weg :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 20:18

wat stefje zegt is ook een idee, een wandelmaatje voor savonds idd :)

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 20:30

's avonds kan de hond best even in de achtertuin om een poepje te doen. Dat kun je de volgende dag dan opruimen. Het is al erg genoeg voor kinderen dat ouders scheiden. Laat de kinderen dan in godsnaam dan hun hond tenminste nog houden....

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 20:44

Jeetje... Ik was nieuwsgierig en klikte je topic aan... Maar wat lijkt jouw hondje veel op mijn vorige knuffel Nouz zeg!! Ze is iets donkerder rond de neus (en waarschijnlijk als je de foto's naast elkaar legt is de hoeveelheid haar de enige overeenkomst), maar nog, jeetje..

Meid, ik ken het type hondje. Ken het ''once in a lifetime''-gevoel. Ga ervoor. Je vergeeft het jezelf anders echt nooit!!

Mijn ouders hebben me ook liever niet 's avonds laat over straat (en ik ben 22 ;) ) dus ik ga rond half 9 (soms later, afhankelijk van of er een goede film op tv is := ) en ik loop een blokje om een veld dat tussen de huizen ligt :) Is altijd wel een mouw aan te passen!

En mocht je er écht niet uit komen... Doe me dan even een pb-tje met meer info over je knuffeltje :(:)
Hoop voor je dat je eruit komt. Het mee laten reizen is sowieso een prima idee! Ik nam Nouz ook vaak mee, vond ze prachtig! En Havanna vindt het ook echt heerlijk om lekker mee te gaan overal mee naartoe, dat is niet zo erg :) Het is inderdaad even met dat laatste rondje om, maar nogmaals, in principe ga ik met Havanna meestal rond half 9 en dat is prima hoor :)

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 23:04

kaas_ schreef:
Trouwens Assen oost valt reuze mee, zelfs blauwdorp enzo is niet vreselijk gevaarlijk. Daar lopen ook veel mensen s'avonds met hun honden heb er ook erg vaak gelopen met de honden van mijn vriend en ben daar nog nooit lastig gevallen. ;)

Oost is idd het laatste jaar een stuk rustiger geworden (dan heb ik het over de eerder genoemde straten) maar normaal is het hier ook nog niet echt te noemen ;)
Er worden tenminste geen dingen meer in de fik gestoken
Maar ik loop hier ook gewoon met de hond in het donker maar dat is meer omdat de meesten bang voor hem zijn :o en mij dus met rust laten

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 23:12

Een hond in de tuin z'n behoefte laten doen vind ik persoonlijk echt niks, bah. Daar zit je in de zomer toch ook zelf?
Maar je kan toch gewoon de laatste kleine ronde om 20.00 uur doen, gewoon alleen even een plas en een poep vlakbij huis? En dan in de ochtend weer vroeg? Dat houden ze best vol hoor en straks is het inderdaad weer veel langer licht!

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 23:19

HalloDan schreef:
Een hond in de tuin z'n behoefte laten doen vind ik persoonlijk echt niks, bah. Daar zit je in de zomer toch ook zelf?
Maar je kan toch gewoon de laatste kleine ronde om 20.00 uur doen, gewoon alleen even een plas en een poep vlakbij huis? En dan in de ochtend weer vroeg? Dat houden ze best vol hoor en straks is het inderdaad weer veel langer licht!

Poep kun je opruimen he. Ik vind het een goede optie.

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 23:24

HalloDan schreef:

Dat is 11 a 12 uur. Veel te lang en niet comfortabel voor de hond. Bovendien, in de winter is het om 8 uur net zo donker als om 10 uur. En net zo donker als 's morgens om 6 uur.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 23:33

Urine blijf je wel ruiken in de zomer in je tuin hoor...Mijn honden zouden dat niet eens kúnnen, hoort bij hun gewoon bij het huis.
11 á 12 uur voor de nacht moet best kunnen. Die van mij zijn in de ochtend echt nog lui en hoeven dan echt niet persé direct naar buiten hoor! Kijken me dan aan van: moet het echt al nu naar buiten?? haha....Maar net wat ze gewend zijn denk ik.
Gewoon in de avond vlak bij huis is toch vast wel een plekje waar ze haar behoefte kan doen?

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 23:38

Het kan ook wel. Maar of het zo leuk/comfortabel is voor de hond....mag er ook nog aan dat dier gedacht worden misschien?

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 23:39

Dess schreef:
Ik vraag alleen om oplossingen mensen, niet op reacties waar ik niks aan heb.
Tja, als jij je hond niet kan/mag/durft uit te laten 's avonds. Dan houdt het al snel op, tenzij je hem leert om naar het toilet tegaan...

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 23:40

Ik las ergens assen oost. Daar woon ik ook, loopt geen dooie kip op straat hoor! Je mag me best pben als je samen laatste ronde wil lopen met mijn hond ;)

stefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 23:49

... en als je in de tuin de laatste plas/poep doet, is dat toch alleen voor nu in de winter. En nu zit je niet in de tuin. Als het weer buitenzit-weer wordt is het laat licht en hoef je het laatste rondje ook niet in je tuin doen. Dus dat is dan geen probleem. Maar goed je hebt een mede-uitlater-aanbod :-)

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 23:49

Thirty schreef:
Het kan ook wel. Maar of het zo leuk/comfortabel is voor de hond....mag er ook nog aan dat dier gedacht worden misschien?

Nee, het is veel comfortabeler om naar het asiel te worden gebracht, of dat hij ineens bij andere mensen moet gaan leven en helemaal moet gaan wennen!

Kom op hee! De hond wordt toch op andere tijdstippen echt uitgelaten? Dan is het toch niet erg dat hij 's avonds een keertje in de tuin moet? en urine stank is ook iets aan te doen, gewoon emmer water overheen gooien.

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 23:58

Langcara schreef:
Thirty schreef:

Nee, het is veel comfortabeler om naar het asiel te worden gebracht, of dat hij ineens bij andere mensen moet gaan leven en helemaal moet gaan wennen!

Kom op hee! De hond wordt toch op andere tijdstippen echt uitgelaten? Dan is het toch niet erg dat hij 's avonds een keertje in de tuin moet? en urine stank is ook iets aan te doen, gewoon emmer water overheen gooien.

van 8 tot 8 moeten ophouden is gewoon veel te lang. Tuin heb ik geen probleem mee, dat staat ook nergens ;)
Wel dat er hier voorgesteld wordt dat ie het dan maar van 8 tot 8 moet ophouden. Dat gaat gewoon nergens over.

En een hond is over het algemeen na een weekje ergens anders gewend hoor ;)

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 00:13

Elma_ schreef:
Ik las ergens assen oost. Daar woon ik ook, loopt geen dooie kip op straat hoor! Je mag me best pben als je samen laatste ronde wil lopen met mijn hond ;)

Ze woont in marsdijk :D
Ik gebruikte oost als vergelijking ;) (ik woon er :o )

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 00:16

rommulus schreef:
Elma_ schreef:

Ze woont in marsdijk :D
Ik gebruikte oost als vergelijking ;) (ik woon er :o )

O oeps, verkeerd gelezen :P Die levensgevaarlijke schildersbuurt die je bedoelde.. Gebeurt echt niks meer hoor ;) degene die de heibel maakte word veuls te goed in de gaten gehouden tegenwoordig :+
Maar das wel erg offtopic :')

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 00:45

Mwah levens gevaarlijk heb ik nooit gezegd ;)

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 00:49

''minder veilige'' dan :P
Anyway, Marsdijk is idd helemaal rustig.. Maargoed ik heb dan ook wel wat vergelijkmateriaal, altijd vlakbij Amsterdam gewoond, en dan niet de leuke buurtjes :Y)

zandvangers

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 01:02

*
Laatst bijgewerkt door zandvangers op 25-04-23 21:21, in het totaal 1 keer bewerkt

iklieftponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 01:27

Ik denk dat TS het al moeilijk genoeg heeft (gehad) met de scheiding van haar ouders,
daarbij nog verhuist (lijkt me ook niet makkelijk, al al helemaal op haar leeftijd niet) en moet nu misschien dan ook nog haar hondje gaan missen! Kom op bokt, laten we even reëel blijven en ons zelf even in haar situatie verplaatsen.
De discussie over waar TS woont of het daar wel of niet veilig is is hartstikke zinloos,
ze is 17 en OVERAL in HEEL nederland lopen mensen rond die verkeerde bedoelingen hebben,
en ook in het "o zo veilige" dorp waar de TS woont kunnen deze mensen voorkomen,
leef je even in in de moeder: wil je dat je kind dan nog buiten loopt?
een meisje van 17 is niks tegen een grote brede man in haar eentje in het donker. Nu denk ik even in een erg scenario maar het kan gebeuren, dit wil je als moeder niet. het is je kind en ja daar ben je bezorgd om.
Als ik de berichten van TS zie, en de (erg leuke) foto in de OP dan denk ik dat ze alleen maar het aller beste voor haar hondje wil, en er super goed voor heeft gezorgd altijd!

zo dat hebben we ook weer gezegd, ik hoop dat bokt een klein beetje rekening met de situatie kan houden en met de personen die er in zitten. Wees maar blij dat je deze situatie zelf niet hebt.
Ik denk dat de optie meereizen van je hondje misschien nog wel het beste is,
ga om de tafel zitten met je ouders, ik denk in jouw situatie met beide apart, en overleg wat er mogelijk is. en leg het idee van meereizen voor.

veel succes en sterkte!

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 02:04

je kunt natuurlijk kijken of je vader iemand vind die of tegen een vergoeding haar overdag aandacht geeft/uitlaat of iemand die zelf een hondje heeft en jullie om en om kunnen oppassen. Dus hun bv op jullie hond met werk en jullie op hun hond als ze eens weg gaan of wanneer dan ook. voer kun je gewoon mee geven.

ikzelf heb er verder geen ervaring mee. ik heb alleen een tijd iemands hond tegen kleine vergoeding uitgelaten, wel eens overdag me paar uur over een hond ontfermt en mee gewandelt met vakantie omdat hun dochter wel thuis bleef maar school/werk had. en verder pas ik zo nu en dan op honden (en soms andere dieren) als iemand weekendje weg gaat/vakantie en verblijf dan in huis. maar misschien vind je iemand die goed is

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 02:13

je kan eventueel proberen een katten bak neer te zetten om haar daar te laten gaan sávonds

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 02:24

Thirty schreef:
HalloDan schreef:

Dat is 11 a 12 uur. Veel te lang en niet comfortabel voor de hond. Bovendien, in de winter is het om 8 uur net zo donker als om 10 uur. En net zo donker als 's morgens om 6 uur.

Daarnaast als je hond ooit zo oud word als die van ons dan red je het echt niet om om 20.00 uur je laatste ronde te doen.
Die van ons die moet er echt rond 12 snachts nog een keer uit, en om 7 uur staat ze te roepen.
Ze is ook al 16 jaar, dus dan mag het ook.

Maar TS, Bespreek de optie met je moeder van door de weeks bij mams en weekends bij paps.
En dan eventueel als je moeder nacht dienst heeft even in de tuin.
En als je moeder geen nachtdienst heeft samen een avondrondje doen.

Ik snap overigens wel dat je mama niet graag wil dat je alleen 's nachts een rondje doet terwijl zij zelf bijvoorbeeld nachtdienst heeft.
Mocht er wat gebeuren, dan mist iemand je pas de volgende ochtend..