En toen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_Apple_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-12 18:24

Ibbel schreef:
_Apple_ schreef:
Maar mijn vraag was 'Hebben we wat verkeerd gedaan?' en niet (want dan had ik de meeste reacties wel begrepen) 'Wat moet ik nu doen?'

Wat heb je fout gedaan: vermoedelijk te laat in de loopsheid gedekt. Dan is de kans op een 1-puppy nest groter. Progesteron laten bepalen, en bij een waarde van tussen 10 en 20 laten dekken. Daarboven: niet meer doen.

Edit: ik lees nu dat ze zich moeilijk liet dekken. Bevestigt het idee dat je misschien inderdaad te laat was.

Is het opnieuw een eenling nest: electieve keizersnee, De kans dat een eenling-pup via de normale weg levend geboren wordt is vrij klein.
Dracht is vaak veel langer, en de placenta wordt dan slechter. Pup kan (veel) te groot worden, en dan niet normaal geboren worden/er te lang over doen. Beide mogelijkheden geven dode pups.

En ik zou één loopsheid overslaan, sowieso.

Wij hadden bij de DA een test gedaan voor wanneer het beste was, maar die was kwijt geraakt. Dus toen was het op de gok.......... 12e dag?

sparretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 18:38

Hoi,

een gemiddelde van 4 is inderdaad voor een teckel een mooi aantal. Maar je schrijft dat de dekking niet makkelijk ging, dus daar kan toch een oorzaak zitten. Inderdaad zoals Ibbel schrijft te vroeg of te laat in de periode gedekt, of een moederhond die niet 100% achter het krijgen van pups staan, geloof me, die zijn er!
Het feit dat je schrijft dat de progesteron test kwijt was geeft mij toch bevestiging dat je dierenarts niet bekwaam is in het begeleiden van dekking, dracht en geboorte. Dit is wel heel slordig! Ik zou voor een eventuele volgende keer toch eens kijken of je andere (betere) begeleiding kan krijgen.
Ik zeg niet dat je geen goede dierenarts hebt, maar het klinkt mij wel alsof ze geen tot weinig ervaring en betrokkenheid hebben in het hele voortplantingsproces.

_Apple_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-12 18:39

sparretje schreef:
Hoi,

een gemiddelde van 4 is inderdaad voor een teckel een mooi aantal. Maar je schrijft dat de dekking niet makkelijk ging, dus daar kan toch een oorzaak zitten. Inderdaad zoals Ibbel schrijft te vroeg of te laat in de periode gedekt, of een moederhond die niet 100% achter het krijgen van pups staan, geloof me, die zijn er!
Het feit dat je schrijft dat de progesteron test kwijt was geeft mij toch bevestiging dat je dierenarts niet bekwaam is in het begeleiden van dekking, dracht en geboorte. Dit is wel heel slordig! Ik zou voor een eventuele volgende keer toch eens kijken of je andere (betere) begeleiding kan krijgen.
Ik zeg niet dat je geen goede dierenarts hebt, maar het klinkt mij wel alsof ze geen tot weinig ervaring en betrokkenheid hebben in het hele voortplantingsproces.

Ja, daar zijn we het mee eens. Voor wie het weten wil: Hopmans
Dat is onze DA