Een vraag voor alle hondenbezitters?!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 13:47

Yamcha schreef:
Nadelen: je moet dol zijn op schoonmaken, maar niet persé op een schoon huis :')

Dát vind ik een geniale uitspraak :D, zeker als ze er zo uit zien na de wandeling:

Afbeelding
:x

OMG Trennie :oo !!

Voor mij waren er eigenlijk überhaupt geen nadelen aan het hebben van een hond, totdat mijn man besloot bij mij weg te gaan en ik weer aan het werk ben gegaan :\ .
Nu is het nog geen probleem; ik werk 4 uur per dag (van 9-13 of van 16-20), maar dat zullen op den duur wel meer uren moeten worden. Ook wonen mijn zoon en mijn dochter & haar vriend nog hier, dus hondekind is zelden lang alleen.
Vanaf midden/einde dit jaar zal er wel wat veranderen; dochter en vriend gaan dan uit huis en ik zal meer gaan werken. Maar goed, ik heb een klöte jaar achter de rug en heb dit allemaal gered, dan zal er voor hondekind ook wel een oplossing te vinden zijn ;) .
Op vakantie gaan is tot-nu-toe nooit een probleem geweest; vroegâh gingen mijn vorige honden altijd naar mijn schoonouders als wij op vakantie gingen, maar die wil ik nu niet meer vragen :o .
De hond die ik nu heb mag altijd naar een vriendin die een hond met dezelfde leeftijd heeft en die dol zijn op elkaar. Als ik naar O'rijk ga om te wandelen, gaat hondekind gewoon mee (ook als we met pasen met de hele vriendenkring gaan :+ ), anders blijft ze thuis.

Ik ga overgens "maar" 2 x per dag écht met de hond uit, maar dan ga ik wel met mijn buurvrouw en haar hond. Die 2 honden zijn zo gek als een deur samen en die zijn gesloopt na een uur rennen en dollen :+ .
's Ochtends na het opstaan loop ik even achter het hek het bos in om d'r een plasje te laten doen. Dan krijgt ze voer, drink ik koffie en kleed me aan en om 10 uur is het dan tijd voor de grote ronde met de buurvrouw. De tweede grote ronde is een beetje afhankelijk van het jaargetijde; in de winter, als het vroeg donker is gaan we eerder, in de zomer later.
Voordat ik naar bed ga laat ik hondekind nog altijd snel een plas naast het huis doen.
Op de dagen dat ik om 8 uur de deur uit moet, loop ik om 7 uur ong. 45 min. in het bos met de grote Maglite :P .

We gaan nog steeds (sinds ruim 1,5 jr) trouw naar de hondeschool, gewoonweg omdat we het hardstikke leuk vinden om er heen te gaan en omdat ik merk dat het hondekind goed doet :) .

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 13:49

Doei, mag ik vragen waarom jij denkt dat jouw huis niet ingericht is op een langharige hond?
Mijn ervaring is juist dat de honden met kort stokhaar echt harige monsters zijn!!

horzlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 14:07

iris: je hebt gelijk lange haren kun je nog afkloppen enz maar korte haren gaan overal in zitten die krijg je juist moeilijker weg, wij hadden een kortharige logeer hond, deze kwam gezelllig in mijn bed liggen :+ kon gelijk mijn bed verschoenen want geloof me dat prikt echt heel erg!

Goof

Re: Een vraag voor alle hondenbezitters?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 14:26

TS ik zou me niet vastpinnen op een ras, maar ik zou een aantal eisen op papier zetten dan kijken of er in een asiel honden zitten die daaraan voldoen.
Niet alle 'tweedehandjes' zijn rot, wellicht zit er een leuk al opgevoed volwassen hondje tussen. Ook wat oudere honden kun je nog gewoon naar eigen hand zetten, dus je kunt er van maken wat je wilt ;)

offtopic; zie dat je een haf erbij hebt? leuk leuk!

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 14:39

kijk anders eens in de toepoels hondenencyclopedie, daar staat veel handige info in over rassen over verzorging en beweging karakter enzovoorts

doei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-12 17:49

Iris82 schreef:
Doei, mag ik vragen waarom jij denkt dat jouw huis niet ingericht is op een langharige hond?
Mijn ervaring is juist dat de honden met kort stokhaar echt harige monsters zijn!!

Ik heb tapijt door het hele huis :+ Op ruime hal en keuken na...
Inderdaad mijn opa en oma hebben een jackrussel en die haartjes gaan altijd in mijn trui staan en prikken :+

Bedankt voor alle reacties :j

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 13:14

Weet je al wat je gaat doen?

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 13:45

Nadelen:
- Altijd rekening houde met.. Je kan niet zomaar een hele dag wegblijven.
- Rui! :P
- Ouderdom; honden worden oud, kunnen niet goed meer kauwen, hebben vaker 'ongelukjes' etc.

Tja echte nadelen vind ik het niet, want de voordelen zijn veel groter dan de nadelen!

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 13:45

Nadelen...

Duurdere vakanties, omdat de hond mee moet (van ons) en je dus hogere schoonmaak kosten krijgt en vaak apart voor de hond moet betalen.
Nieuwe vriezer, wij wilden KVV voeren, dus moest er een honden vriezer komen.
Andere auto, is eigenlijk geen nadeel. Onze oude auto was heel geschikt toen we twee makkelijke honden hadden. Onze huidige hond kwam bijna door de zijruiten heen bij het zien van een andere hond en wilde graag op schoot klimmen tijdens het rijden. Die moest dus in een autobench en die paste niet in de auto :D
Planning. Vroeger waren wij hele zaterdag weg, tegenwoordig gaat de hond mee, of gaat één van ons naar huis, zodat ze niet alleen zit. Als dat niet kan, gaat ze een dag naar schoonouders. Dit hebben we wel van te voren overlegd, of ze dat eventueel zouden willen bij toekomstige hond.
Financien. Een hond kost geld, voer, cursus, eventuele verzekering, spullen, noem maar op.
Vaker stofzuigen :D De haren zijn het probleem niet, dat is twee keer per jaar een aantal dagen, maar het zánd.

Het grootste nadeel vond ik eigenlijk dat we geen idee hebben wat er allemaal met haar gebeurd is. Wij hebben een herplaatser, met het nodige werk.

Btw, wij hebben een duitse herder in een appartementje van 50m2. Sommige zullen dat te klein vinden, alleen wij lopen 6 keer op een dag, waarvan 3 keer langer dan een half uur ;)

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 13:50

Er zit maar 1 nadeel aan een hond: dat de kans heel groot is dat jij de hond overleeft..
Ik moet er niet aandenken om mijn hond te verliezen, dan zullen mensen meteen zeggen van ja, het is maar een hond.
Oke, maar het is mijn vriend, mijn alles, die altijd blij is als ik thuis kom, altijd enthousiast is!

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 14:03

Knakker schreef:
Er zit maar 1 nadeel aan een hond: dat de kans heel groot is dat jij de hond overleeft..
Ik moet er niet aandenken om mijn hond te verliezen, dan zullen mensen meteen zeggen van ja, het is maar een hond.
Oke, maar het is mijn vriend, mijn alles, die altijd blij is als ik thuis kom, altijd enthousiast is!

Er is geen mens dat zijn hele leven lang elke dag vrolijk is en blij is dat jij thuiskomt :j

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 18:04

Goof schreef:
TS ik zou me niet vastpinnen op een ras, maar ik zou een aantal eisen op papier zetten dan kijken of er in een asiel honden zitten die daaraan voldoen.
Niet alle 'tweedehandjes' zijn rot, wellicht zit er een leuk al opgevoed volwassen hondje tussen. Ook wat oudere honden kun je nog gewoon naar eigen hand zetten, dus je kunt er van maken wat je wilt ;)

offtopic; zie dat je een haf erbij hebt? leuk leuk!

Inderdaad, onze koningspoedel hebben we met drie jaar uit het asiel gehaald, daar was genoeg opvoedwerk aan hoor :+ Hij kende echt niks, geen commando, speelde niet (met ons of met een bal), kon niet zwemmen,... hij had die eerste drie jaar van z'n leven op een appartement doorgebracht en is uiteindelijk in beslag genomen. Maar hij was uiteindelijk toch snel met aanleren en we zijn de klassen op de hondenschool doorgevlogen.

Persoonlijk vind ik het altijd fijner als een hond wat meer kan dan lig en zit. Veel commando's kennen en goed onder appèl staan heeft echt zijn voordelen in het dagelijks leven.

Qua ras zou ik geen bulldog nemen, daar zijn echt enorm veel gezondheidsproblemen bij. Evt. een bullterrier? Is halfhoog, kortharig en de bulls die ik ken zijn echte schatten van honden en relatief gemakkelijk en rustig, geen mega energieke dieren.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 18:36

Solleke_Noah schreef:
Qua ras zou ik geen bulldog nemen, daar zijn echt enorm veel gezondheidsproblemen bij. Evt. een bullterrier? Is halfhoog, kortharig en de bulls die ik ken zijn echte schatten van honden en relatief gemakkelijk en rustig, geen mega energieke dieren.

Ik heb een kruising bull en die stuitert door het leven hoor, maar ik denk dat de mijne adhd heeft :+

xRomana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 18:41

hoe goed ik hier ook over na moet denken, ik kan geen nadelen bedenken.
Honden zijn mijn lust en mijn leven!

Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 18:44

.. dat je meer moet regelen
onze hond KAN hele dagen (8-5) alleen thuis zijn maar dit is niet ideaal
vakanties gaat hij naar een pension, en als we een dagje weg willen kan hij evt alleen zijn, blijven we van smorgens vroeg tot savonds laat weg wordt hij uitgelaten door kennisen o.i.d.

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 18:48

Yamcha schreef:
Nadelen: je moet dol zijn op schoonmaken, maar niet persé op een schoon huis :')

:D
doei schreef:
Ik heb tapijt door het hele huis :+ Op ruime hal en keuken na...
Inderdaad mijn opa en oma hebben een jackrussel en die haartjes gaan altijd in mijn trui staan en prikken :+

Bedankt voor alle reacties :j

persoonlijk vind ik tapijt een echte no-go met dieren in huis, het gebeurt altijd wel een keer dat hond/kat kotst, aan de diarree is, muizeningewanden deponeert of in een rotte vis heeft gelegen, zie dan je tapijtje maar schoon te krijgen :+
gelukkig vind ik een houten vloer ook mooier dan vloerbedekking, dus voor mij is dat in ieder geval geen nadeel :D

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 18:54

Nadelen van een hond...

Zijn alleen maar voor mij dan, het huis!! zoals:
-Vieze hondenpootjes op een net gedweilde vloer
-Natte hondenharen geplakt aan de kast als ze van buiten komen.
-de muren achter de hondenmanden zijn niet meer wit..
-en altijd een hondenlucht hebben in huis.

Het laatste vind ik echt niet leuk, maar helaas is het met 3 honden in huis niet tegen te houden.

Verder alleen maar voordelen hoor!!! :)

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 20:33

doei schreef:
Mijn vraag klinkt erg negatief, maar ik hoor graag ook de nadelen van iets.
Ik wil dit goed duidelijk voor mijzelf hebben voordat ik er uberhaupt aan begin.
De voordelen kan ik zelf wel bedenken <3 Maar wegen die voordelen in mijn leven op tegen de nadelen?

Wat zijn de nadelen aan het hebben van een hond?
Of hoe hebben jullie die nadelen opgelost? (uitlaatservice, vakantieadres, nooit op vakantie etc.)

Nou brand maar los :D

Je kunt de hond niet ene hele dag alleen laten. Dat is het enige nadeel. DAn moet je namelijk een oplossing bedenken. Verder zie ik geen nadeel. In geval van vakantie heb je pension of evt. vrienden of kennissen waar de hond terecht kan. Oh ja, ze gaan ooit dood. Dat vind ik zelf een heel groot nadeel eerlijk gezegd. Maar ja, dat is inherent aan het leven.

Als je een hond neemt, zoek dan een hond die bij jou past en bij je situatie. Anders krijg je een vervelende gefrustreerde hond.

Hondenlucht is wel iets aan te doen. Daar zijn speciale hondenshampoos voor. Ik wil fris ruikende honden, geen stinkerds. En ik heb er vijf in huis.