Yamcha schreef:Nadelen: je moet dol zijn op schoonmaken, maar niet persé op een schoon huis
Dát vind ik een geniale uitspraak
, zeker als ze er zo uit zien na de wandeling: 

OMG Trennie
!!Voor mij waren er eigenlijk überhaupt geen nadelen aan het hebben van een hond, totdat mijn man besloot bij mij weg te gaan en ik weer aan het werk ben gegaan
.Nu is het nog geen probleem; ik werk 4 uur per dag (van 9-13 of van 16-20), maar dat zullen op den duur wel meer uren moeten worden. Ook wonen mijn zoon en mijn dochter & haar vriend nog hier, dus hondekind is zelden lang alleen.
Vanaf midden/einde dit jaar zal er wel wat veranderen; dochter en vriend gaan dan uit huis en ik zal meer gaan werken. Maar goed, ik heb een klöte jaar achter de rug en heb dit allemaal gered, dan zal er voor hondekind ook wel een oplossing te vinden zijn
.Op vakantie gaan is tot-nu-toe nooit een probleem geweest; vroegâh gingen mijn vorige honden altijd naar mijn schoonouders als wij op vakantie gingen, maar die wil ik nu niet meer vragen
.De hond die ik nu heb mag altijd naar een vriendin die een hond met dezelfde leeftijd heeft en die dol zijn op elkaar. Als ik naar O'rijk ga om te wandelen, gaat hondekind gewoon mee (ook als we met pasen met de hele vriendenkring gaan
), anders blijft ze thuis.Ik ga overgens "maar" 2 x per dag écht met de hond uit, maar dan ga ik wel met mijn buurvrouw en haar hond. Die 2 honden zijn zo gek als een deur samen en die zijn gesloopt na een uur rennen en dollen
. 's Ochtends na het opstaan loop ik even achter het hek het bos in om d'r een plasje te laten doen. Dan krijgt ze voer, drink ik koffie en kleed me aan en om 10 uur is het dan tijd voor de grote ronde met de buurvrouw. De tweede grote ronde is een beetje afhankelijk van het jaargetijde; in de winter, als het vroeg donker is gaan we eerder, in de zomer later.
Voordat ik naar bed ga laat ik hondekind nog altijd snel een plas naast het huis doen.
Op de dagen dat ik om 8 uur de deur uit moet, loop ik om 7 uur ong. 45 min. in het bos met de grote Maglite
.We gaan nog steeds (sinds ruim 1,5 jr) trouw naar de hondeschool, gewoonweg omdat we het hardstikke leuk vinden om er heen te gaan en omdat ik merk dat het hondekind goed doet
. 
Maar wegen die voordelen in mijn leven op tegen de nadelen?