kvv, recepten en bestellingen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-12 21:38

:)) hihi hier ook :D
alleen is dat paardje nu verkocht :( en de rest speelt eigenlijk niet met mn honden, behalve kareltje maar die speelt alleen met z n mond en rent er niet achteraan

Anoniem

Re: kvv, recepten en bestellingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 21:39

Zonde :(:)

Vegs is een merrie, maar erg speels, de ruin speelt ook graag met de honden, maar de andere merrie niet hoor, die vindt het maar niks, dat harige gespuis :D

Lovepaints

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 21:45

Ik geef dus KVV van Degomeat en als ik te kort kom Smuldier. Kan ik dan zo een kippenekje of iets dergelijks geven en/of moet ik dan de hoeveelheid kvv aanpassen? De aussie is wat aan de zware kant, de BC is jong en heeft veeeel energie en de poedel is erg klein en dunnig. Wat kan je zo'n klein hondje geven? Hij krijgt nu om te kauwen 1 of 2 lange nagels (?) van de kippenpootjes.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 21:56

Lovepaints schreef:
Ik geef dus KVV van Degomeat en als ik te kort kom Smuldier. Kan ik dan zo een kippenekje of iets dergelijks geven en/of moet ik dan de hoeveelheid kvv aanpassen? De aussie is wat aan de zware kant, de BC is jong en heeft veeeel energie en de poedel is erg klein en dunnig. Wat kan je zo'n klein hondje geven? Hij krijgt nu om te kauwen 1 of 2 lange nagels (?) van de kippenpootjes.

Grote maakt niet uit met wat te geven. Als je hond 5 kg is en 50 gram nodig heeft moet je dat geven. Is hij 5 kg en heeft hij 100 gram of meer nodig dan moet je dat geven ;) dus even kijken wat je normaal zou moeten voeren en als dat te weinig is dan rustig aan meer per dag gaan voeren.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 22:06

Afbeelding
zalm met graten

Afbeelding
gaat er gewoon in.
Laatst bijgewerkt door dierenfan op 13-01-12 22:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 22:07

Dat vinden ze heerlijk :9

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 22:23

@Lovepaints, jij bedoelt qua knaagwerk? Dan kun je best af en toe een kippennekkie geven hoor, is mij iig altijd geleerd dat dat de beste dingen zijn om mee te beginnen :) Ik pas zelf het voer niet aan, gooi er gewoon af en toe wat extra's in, maar Ollie is ook eerder wat te schraal dan te dik, die hond verbrand energie als een malle haha :P Bij een hond die echt snel te zwaar is zou ik de hoeveelheid barfhapjes denk ik wel van het KVV afhalen :)

WAHAHAHA ES!! DIE FOTO _O-

Ol denkt er niet over om paarden op te drijven, hij ziet ze ook maar af en toe, eigenlijk alleen als ik wel 's bij Es ben :P Hij heeft heilig respect voor ze en als Enjoy d'r hoofd uit d'r box steekt om gedag te zeggen deinst ie echt KEIHARD terug _O-

Hij is trouwens een beetje ziekig nu :(:) Buikvirusje, dus aan de waterpoep en sinds vandaag beetje kotsen. Ben al bij de DA geweest voor finidiar en een misselijkheidsprikje maar hij loopt vandaag echt een beetje met z'n ziel onder de arm door het huis, arme vent...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 22:26

Laten vasten en morgen bouillon geven en verders niks. Is het zo over.

Karnemelk wil ook nog weleens helpen, maar eerst vasten.

amigootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 22:57

Ivo eet KVV. ( duck ) erg lastige eter, hij krijgt tussen door gedroogd kippen nekken, en lamshart. Moetno even goed uitzoeken waaar ik in de buurt meer tussen door dingen kan halen. ( Schiphol )

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 22:57

Onze drie katten hebben allemaal weer net even een ander menu. Kvv word niet meer gegeten, ze barfen nu volledig. :))

Door de twee harige katten word gegeten: konijn, gemalen eendennekken, gemalen fazantkarkas, kippennekken, kalkoenvlees, lamsvlees, rundvlees en orgaan van konijn, kip, kalkoen en lam. De kater eet nog 2x in de week eendagskuikens en de poes vis. Andersom word dit niet lekker gevonden. :D
Het malen doe ik overigens zelf.

De kale kat heeft heel wat meer op zijn menu staan: eendennekken, kippennekken, gemalen lamsbotmix van slagerij west, kalkoenvlees, lamsvlees, rundvlees, geitenvlees, eendagskuikens, duif, kwartel, muis, hamster en vis. Hij krijgt geen konijn en fazant, omdat ik dat wat minder goed aan kan komen en ik bij hem nog niets heb ontdekt dat hij NIET eet. ;)

Volgende week ga ik een bestelling ophalen hier in de stad van Slagerij west. Ik heb kippennekken, eendennekken, runderstoofvlees, kalkoendijbeenvlees, lamssnippers, geitensnippers, lamsbotmix, rundernier en kalfsmilt besteld. De laatste gaat de droger in en word een snackie voor de clickertraining.

Vorige week heb ik bij dezelfde persoon nog vijf konijnen en een kg fazantkarkas opgehaald. Dus als het goed is kunnen we er weer even tegenaan. :)

Limonade

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 23:05

Gisteren de bestelling van lotgering binnen gekregen. Weet zo niet precies wat er allemaal bij zat. Wat ik wel weet:
KVV
Zalmkoppen
2 x vuile pens
Schapen koppen 2x
Eendennekken

Zou ook wel graag complete ganzen e.d. hebben. Waar we eerst woonden, hadden we die connecties wel, hier in Friesland helaas nog niet.
Ollie vindt dat heerlijk. Toch maar eens even rond vragen.

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 23:23

Yamcha schreef:
Laten vasten en morgen bouillon geven en verders niks. Is het zo over.

Karnemelk wil ook nog weleens helpen, maar eerst vasten.

Yep, vasten hebben we gister al gedaan, vandaag krijgt ie kleine beetjes gekookte koolvis (kip verdraagt ie slecht) en doen we het gewoon uitgebreid rustig aan ;) Komt wel goed, tis alleen zo sneu om te zien haha :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 23:25

Is het ook :(:)

Raphi had het van de week, maar dat was zijn eigen schuld, hij had karbonades gejat (mijn man eet die, blegh!) Er zaten kruiden op, was ie knap beroerd van.

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 23:31

Hahahaha bah karbonades _O- en denk je dan dat ze er van leren? Neehoor _O-

Limonade

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 23:35

Hij heeft gisteren trouwens wild hert op, ggggristus, waarom heb ik dat besteld?!
Ik moet nu zo onderhand wel weten dat hij er verschrikkelijk van gaat stinken. Het hele huis is verrot van zijn scheten en boeren. Bleeeeh.

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 00:10

Helaas, de gekookte koolvis blieft meneer niet. Maargoed, z'n normale eten ook niet, hij voelt zich overduidelijk niet lekker :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 00:17

Limonade schreef:
Hij heeft gisteren trouwens wild hert op, ggggristus, waarom heb ik dat besteld?!
Ik moet nu zo onderhand wel weten dat hij er verschrikkelijk van gaat stinken. Het hele huis is verrot van zijn scheten en boeren. Bleeeeh.

whahahahahahahaha :') geweldig, en niet vloeken schat.

Je schrijft Christus btw.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 08:12

schapenkoppen heb ik eens maar nooit meer gedaan haha. Hier was het afschuwelijk die guren toen wij weer binnen kwamen toen we op visite moesten en de honden daarvoor een kop op hadden.
dan nog liever kip voeren haha

enigste voordeel van schapenkoppen is het feit dat ze lang bezig zijn. Maar stinken...............

fenja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 10:02

Vraagje Ik voer gewoon harde brok alleen aan mijn kat en wil wel eens proberen of hij dit ook lekker vindt. Heb al gezien dat je eendagskuikens kan geven maar ben bang met botjes en dergelijke omdat hij het niet gewend is te eten.

Waar kan je het beste mee beginnen en hoe gevarrieerd moet je voeren zodat je wel een complete maaltijd heeft.

Hoe doen jullie dat trouwens als jullie voeren. Doen jullie dat in huis of buiten aangezien sommigen van jullie een heel karkas of hele prooi dieren geven.

Bedankt voor het beantwoorden van mijn vragen.

Groetjes yvette

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-12 10:04

ik weet niet precies hoe het met katten zit sorry :o

maar ik geef idd de vieze dingen :P buiten, dus alleen de kvv binnen in de bak en de vleesbotten of zalmkoppen ofzo altijd buiten

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 14:15

@ Fenja: Ik heb binnenkatten en geef ze dus ook binnen te eten. Ze eten alle drie op een handdoek van een schoteltje. Voor de zekerheid eet Khalid, de kale kat, in de badkamer omdat dit makkelijk schoon te maken is mocht hij ermee gaan slepen of gooien.

Ik ben altijd begonnen met kvv. Eentje die het meeste lekker gevonden word zoals Carnibest diabetes of Bibi Natuur of Bibi beef. Als ik 1 smaakje heb gevonden dat lekker gevonden word door de katten, probeer ik dit uit te breiden met een tweede of derde smaakje. Af en toe geef ik er dan voor het proberen een stukje kipfilet, runderlap, kippenhartje of kalkoenvlees bij. Dit laatste breid ik dan ook net zo lang uit totdat er een volledige barfmaaltijd gegeten word en dan haal ik ook de kvv compleet weg.

Ik ben ervoor om hier de tijd voor te nemen. Een ander zet de kat cold turkey over op barf of kvv. Mijn manier heeft hier zo 5-6 maanden geduurd, even voor de duidelijkheid. ;) Maar zo weet ik wel goed wat vies gevonden word omdat het vies is, of vies gevonden word omdat ze het gewoonweg niet kennen. Ik ben ook niet mega streng wat betreft eten, ik heb graag etende katten. ;) Dus ik zou zeggen lees lekker in op Barfplaats. Daar staat heel veel informatie, ook voor katten.

Wat betreft variatie. Voor barf moet je minstens 4 verschillende diersoorten voeren (liefste vijf) met daarnaast 1x in de week vis om volledig te voeren. Bij kvv kun je een merk uitkiezen dat volledig is en je daarom niet alle smaakjes hoeft te voeren. Bibi kent voor katten 2 smaken. Als ze het lekker vinden zou je dus kunnen afwisselen tussen deze smaakjes, maar mochten ze 1 smaakje alleen lekker vinden, heeft je kat toch alles binnen. Al is afwisseling natuurlijk wel beter. Nog beter zou het zijn als je wisseld tussen merken (carnibest, carnivoer, bibi, haaksbarf, all animal...), maar dat ligt er dus geheel al wat je kat lekker vind.

Wat ik ook opmerkelijk vind om te zien. Iets wat ze bijvoorbeeld 3 maanden geleden echt niet te eten vonden, kunnen ze nu wel ineens lekker vinden. Je ziet hun smaak echt veranderen (en daarbij hun vacht, gebit, ontlasting, energie).

Limonade

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 14:19

Yamcha schreef:
Limonade schreef:

whahahahahahahaha :') geweldig, en niet vloeken schat.

Je schrijft Christus btw.

Nou gelukkig zijn de stinkscheten/boeren een stuk minder. Bah.

En ik weet hoe je Christus schrijft, maar met een G rolt het wat lekkerder *D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 14:22

:')

Gelukkig :')

Hier vond Raphi het gisteren leuk om zijn anaalklieren te legen :r

fenja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 14:46

Wat voor verandering zie je in hun vacht gebit en onlasting. IK heb namelijk mijn kat nu alleen op harde briokken ziiten. 1 smaak van royal canin zit alles in. Ik geef expres geen blik voer in verband met het gebit. (tandsteen)

kvv
Hoe zit het met het voer want dit is toch allemaal zacht voer en in stukjes?

Ik heb werkjelijk geen idee wat het verschil is tussen barf en kvv

Bibi is dat dan in bakjes of is dat wat anders Ligt dit in de diepvries?

Bedankt voor het beantwoorden van alle vragen.

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 17:09

Barf is het zelf samenstellen van een menu voor je hond of kat volgens bepaalde percentages. Ik doe bijvoorbeeld 42,5% vleesbot (vleesbot is bot met vlees waarbij de verhouding 50/50 is. Kippennek heeft deze verhouding bijvoorbeeld), hetzelfde percentage spiervlees (zoals runderlap, kipfilet of kalkoenvlees) en 15 % orgaan. Dit orgaan bestaat uit hart, lever, maag en nier in dezelfde verhouding. Nier geef ik van lam of konijn. De rest wissel ik af. Daarnaast is het bij barf belangrijk om verschillende diersoorten te voeren, vis te voeren voor de omega's (of wild) en eventueel een eendagskuiken of een geklust rauw eitje.

Bij kvv heeft een fabriek een bepaald percentage bepaald en de inhoud en dit door een vleesmolen gehaald. Dit is dus fijngemalen en word vaak aangeboden in de vorm van bevroren worsten. Ik geloof dat Bibi heel erg overeen komt met de percentages dat ik voer. Echter is het natuurlijk wel de vraag welke orgaan ze gebruiken en wat de kwaliteit is van het vlees dat door de molen is gegaan. Bibi is inderdaad in worstvorm en ligt in de vriezer.

Wat voor verandering ik zie in hun vacht, gebit en ontlasting. De ontlasting is minder veel, ruikt heel wat minder en is donkerder en iets harder. De vacht sluit mooier aan, valt minder uit en is niet vet. Aan hun vacht zit ook geen geur. Dit is hetgeen dat mij het meeste opvalt. Als ik een brokkenkat aai, heb ik op mijn hand een vettige, stinkende laag zitten. Mijn katten hebben dit niet.
Wat betreft hun gebit, die is veel beter en ze ruiken echt veel minder uit hun bekkies. In barf of kvv (de graanvrije versie dan) zit niets dat tandsteen kan veroorzaken, al kun je natuurlijk wel een tandsteengevoelige kat hebben. Kvv is inderdaad zacht en doet dus weinig tot niets aan het schoonmaken van de tanden en kiezen. Barf doet dit wel omdat, ook bij spiervlees, de kat er goed op moet kauwen en zo de boel dus schoonmaakt.

Hier is er nog meer over te lezen. Ik raad je ook aan om zo veel mogelijk sticky's van dat forum te lezen. (vergeet niet de bibliotheek) Dit heeft mij heel wat wijzer gemaakt. :))