Wat is nou HET voer voor zeer gevoelige hond

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

kaatjemuts

Woonplaats: in een klein onuitspreekbaar gehuchtje in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 12:33

shilady schreef:
@kaatjemuts Ik hoor dat allergiehonden op Wild vlees het beste reageren
dus vandaar dat ik toch ga voor taste of wild met bizon vlees :)

Maarja tis een moeilijk probleem nu word er wellis een prikje gehaald tegen de jeuk maar mijn doel is ooit zonder prikken te kunnen dusja

zo ver als ik lees zijn dat brokken en dat wil mijn hond niet eten (tja, verwend...) Ik hoor hier Farmfood? dat heb ik al eens gevoerd, maar niet lang genoeg. Is er ook nog iets anders?

bethje31

Re: Wat is nou HET voer voor zeer gevoelige hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 12:41

Heb je Renske wel eens geprobeerd? Ze hebben ook een website. Gewoon even googlen. Hond van mijn ouders heeft een heel gevoelig darmstelsel en als haar weerstand even verminderd door stress dan heeft ze meteen de meeste vreselijke darmonstekingen. Ze heeft ook vaak buikpijn...
We zijn geadviseerd om meer te gaan varieren met haar voer en brokken (Eukanuba) af wisselen met vlees. Vandaar Renske... Buikpijn is vrijwel geheel over..

kaatjemuts

Woonplaats: in een klein onuitspreekbaar gehuchtje in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 12:43

bethje31 schreef:
Heb je Renske wel eens geprobeerd? Ze hebben ook een website. Gewoon even googlen. Hond van mijn ouders heeft een heel gevoelig darmstelsel en als haar weerstand even verminderd door stress dan heeft ze meteen de meeste vreselijke darmonstekingen. Ze heeft ook vaak buikpijn...
We zijn geadviseerd om meer te gaan varieren met haar voer en brokken (Eukanuba) af wisselen met vlees. Vandaar Renske... Buikpijn is vrijwel geheel over..

jep, hielp helaas niet...

bethje31

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 12:53

Oh jammer...elke hond is anders helaas. Kan een hele zoektocht zijn soms. Onze hond wordt 7 en nu pas hebben we eigenlijk het goede voedsel voor haar.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-12 12:55

Ja renske ook geprobeert hiel bij mij ook niet ...

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 13:38

kimmie261 schreef:
maar je kan niet alleen maar pens voeren,dan gaat je hond tekort komen...

dan moet je de pens compleet variatie nemen,dat kan je wel elke dag voeren.

alleen moet TS weten waarvoor haar hond allergies is,is dat voor granen zou ik zeker geen cavom gaan voeren,zit bomvol granen nl,is het bv voor diersoort rund,moet je een brok/vers gaan voeren waar geen rund inzit.( dan valt pens van rund dus al af,kan je wel pens van schaap proberen)

bij lotgering hebben ze kvv soorten welke uitsluitsel dieten zijn,met lam is dat,maar daar zou je ook een paard variant bij kunnen proberen,en meerdere kvv's hebben uitsluitsel dieten.

maar zoveel wisselen kwa voersoorten zal het allemaal niet beter maken :n

dierenfan schreef:
Geen tijd om heel het topci te lezen maar rauw varkensvlees voeren is uit de boze!!!! De kans is klein maar als het aujeskzie virus aanwezig is krijg je wel een dood(zieke) hond!!

nederland is al jaren aujeszky vrij verklaard:

"Voorkomen
De ziekte van Aujeszky komt in grote delen van de wereld voor. Landen als Canada, Nieuw-Zeeland en diverse Europese landen zijn echter vrij van de ziekte. Ook de Verenigde Staten van Amerika is sinds kort vrij, althans bij de gedomesticeerde varkens. In de wilde zwijnen populatie komt de ziekte daar nog wel voor.
Nederland is al in de jaren 80 begonnen met het uitroeien van de ziekte. Achtereenvolgens zijn daarvoor verschillende fasen doorlopen:

Verbod op het gebruik van conventionele vaccins (alleen nog markervaccin toegestaan).
Verplicht vaccinatieprogramma met een markervaccin voor alle varkensbedrijven.
Vrijwillig certificeringsprogramma voor bedrijven die vrij waren van de ziekte van Aujeszky
Verplichte deelname aan het certificeringsprogramma.
Verplichte deelname aan een surveillanceprogramma voor alle bedrijven.
Geleidelijk omzetten van de vaccinatieplicht in een vaccinatieverbod.
Op 1 januari 2009 resulteerde dit in een officiële status “Vrij van Aujeszky” binnen de EU. "

bron: http://www.cvi.wur.nl/NL/onderzoek/dier ... /Aujeszky/

Kan allemaal en dat weet ik dat het verteld wordt. Echter zolang er nog steeds gesjoemeld wordt overal en allerlei dingen voor komen die niet voor kunnen komen zou ik mijn honden er niet aan bloot stellen. Er is zat anders vlees namelijk ;)

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 13:39

Smoethie schreef:
Heb je al Pens geprobeerd?
Onze hond is overal allergies voor (als is hart ofzo geen probleem)
Je kan het gewoon bij de AH krijgen in het vriesvak.
Laten ondooien rijst bij koken en geven. Het stinkt verschrikkelijk ;)

Mijn hond reageerd hier super op. Wij hebben zo'n beetje alles geprobeerd en niks leek te werken. Maar dit is echt een uitkomst.

Pens en zeker runderpens is iets waar honden met voedsel allergie vaak als eerste op reageren omdat hier vaak resten in zitten van granen en andere afvalstoffen en maaginhoud van koeien bijv.

Smoethie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 14:31

een pakje kost 30 of 70 cent dacht ik. Voor ons veeeel goedkoper 70x7= 4,20 per week dus ongeveer 20euro in de maand.
daarnaast hebben wij speciale rijst voor hem. Voedings rijst. Hierdoor komt hij niks te kort. Heb ook nooit een tekort gemerkt. Hij vind het heerlijk en heeft nog zelden last van jeuk.

Hiernaast krijgt hij helemaal niks op een dag hooguit droog brood, droge rijst of droge maceronie.

Je zou het een maand kunne proberen. Bij ons het het de uitkomst .

Als je zoveel hebt geprobeert zou je eens kunnen kijken of het niet iets anders is. Die van ons heeft ook last van het hoogge gras. Verse bloemen en als daar net iets te veel warmte bij komt. Wordt de jeuk en uiteindelijk pijn onverdragelijk. Erg sneu. Wij hebben ook de beslissing genomen om hem pretnison te geven. Dit was voor ons het laatste redmiddel. Als hij hier niet op zou reageren zou hij mogen gaan :(:) . Bij ons helpt ook dit erg goed. Hij krijgt ongeveer 1 a 2 keer per jaar een kuur en kan er dan weer even tegen. Hij is inmiddels bijna 7 en het gaat goed. Een bloedonderzoek was bij ons geld weggooien. Wij wonen aan het park en daar staan bomen, hoog gras veel handen 100.000 plantjes. Om hem daar op te laten testen was onbegonnen werk. Dit is momemteel bij ons de uitkomst.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 21:11

Voer je nu dit voer? http://www.eukanuba.nl/nl-NL/product/eu ... -huid.jspx

Of kan je anders een linkje neerzetten naar welk voer je nu voert?

Want hierin zit niet alleen vis verwerkt en dus is het geen volledig visvoer. Als hij allergisch is voor kip of rund dan zit dat waarschijnlijk alsnog in het dierlijk vet (heel sneaky). Dan zou ik echt nog eens fish4dogs proberen, dat is echt alleen vis namelijk.