Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
antje_vip schreef:Ik heb nog nooit kattenpoep hoeven opruimen, de katten hier begraven dat namelijk altijd. Ik dacht dat elke kat dat deed?
deflin schreef:De reden waarom hondenbelasting is ingevoerd :
Al sinds de middeleeuwen wordt hondenbelasting geheven. Het werd ingevoerd om de overlast van met name van zwerfhonden te beperken en om de verspreiding van hondsdolheid tegen te gaan.[1] Daarnaast zag de overheid er in de tijd dat de hondenkar als transportmiddel werd gebruikt, een middel in om transportbelasting te kunnen heffen. Tegenwoordig, begin 21e eeuw, wordt er dikwijls van uitgegaan dat de heffing van hondenbelasting is gerechtvaardigd teneinde de overlast van hondenpoep terug te dringen. De hondenbelasting is echter zoals de meeste belastingen geen bestemmingsheffing om de kosten van het ruimen van hondenpoep te dekken en het betalen van hondenbelasting stelt je dan ook zeer zeker niet vrij van de verplichting om de hondenpoep op te ruimen.
De veelgehoorde vraag "waarom niet ook kattenbelasting?" is juridisch simpel te beantwoorden: Omdat de wet alleen de mogelijkheid van een belasting op honden kent. (Er staat niet "op huisdieren" maar: "op honden"). Het instellen van belasting op andere dieren kan dus alleen als de Gemeentewet wordt aangepast, een gemeenteraad kan dat niet zelf regelen.
bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Hondenbelasting

Niet van een kattendrol die mijn planten gratis bemest. Heb toch altijd handschoenen aan als ik aan het tuinieren ben.. Machie schreef:dennisje schreef:haha ik ga echt geen katten belasting betalen terwijl die van mij niet eens buitenkomt![]()
en paarden belasting ga ik ook niet betalen
Waarom moet ik dan wel hondenbelasting betalen terwijl ik de poep van mijn honden opruim?
Dat is precies hetzelfde als een kat die niet buiten komt.
maar voor een kat die in mijn eigen huis leeft en nooit buitenkomt ga ik niks betalen dat kunnen ze vergeten.Magrathea schreef:deflin schreef:De reden waarom hondenbelasting is ingevoerd :
Al sinds de middeleeuwen wordt hondenbelasting geheven. Het werd ingevoerd om de overlast van met name van zwerfhonden te beperken en om de verspreiding van hondsdolheid tegen te gaan.[1] Daarnaast zag de overheid er in de tijd dat de hondenkar als transportmiddel werd gebruikt, een middel in om transportbelasting te kunnen heffen. Tegenwoordig, begin 21e eeuw, wordt er dikwijls van uitgegaan dat de heffing van hondenbelasting is gerechtvaardigd teneinde de overlast van hondenpoep terug te dringen. De hondenbelasting is echter zoals de meeste belastingen geen bestemmingsheffing om de kosten van het ruimen van hondenpoep te dekken en het betalen van hondenbelasting stelt je dan ook zeer zeker niet vrij van de verplichting om de hondenpoep op te ruimen.
De veelgehoorde vraag "waarom niet ook kattenbelasting?" is juridisch simpel te beantwoorden: Omdat de wet alleen de mogelijkheid van een belasting op honden kent. (Er staat niet "op huisdieren" maar: "op honden"). Het instellen van belasting op andere dieren kan dus alleen als de Gemeentewet wordt aangepast, een gemeenteraad kan dat niet zelf regelen.
bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Hondenbelasting
O fijn, we betalen dus hondenbelasting 'omdat het kan' ?
Dan vind ik kattenbelasting niet zo'n gek idee. Nee niemand is er een ander met je kat tot last, maar toch mag je kattenbelasting betalen!
Edit: laten we dan gelijk de kinderbelasting invoeren. Moest gisteren vol in de ankers omdat een kudde jochies voor me de weg op rende zonder te kijken. Daar heb ik nou last vanNiet van een kattendrol die mijn planten gratis bemest. Heb toch altijd handschoenen aan als ik aan het tuinieren ben..
de gemeente is gewoon mensen aan het uitmelken
Futurefox schreef:tja....daar gaan we weer.....
Binnenkort krijgen we ook al paarden belasting als ik de hoefslag moet geloven a 750 per paard. Breng de gemeente vooral op deze goede ideeen zou ik zeggen.