Hondenbezitters....... zoooo frustie......

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

testebeest

Re: Hondenbezitters....... zoooo frustie......

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 16:42

Mijn hond loopt altijd los (ook op niet uitlaatgebieden)
Hij komt altijd terug maar wat ik heb gemerkt is toen mijn andere hond nog leefde die echt vals was naar andere honden en altijd aan de riem zat (nam hem nooit mee naar uitlaatgebieden) Als ik dan vroeg mensen hen hond bij zich te houden, want deze hond valt aan! dachten ze dat ik het over mijn kruising mechelse herder greyhound had (die liep los) En de labrador was vals (oude zwerver uit frankrijk).

Afijn wat deden mensen liepen ze in een boog om de m/g heen en rechtreeks naar labrador.
Ik heb idd wel eens een opdringerige hond een schop gegeven.(als ze niet kwamen en ook niet weggingen als ik ze probeerde weg te houden van mijn hond)
Want als de labrador een hond pakte tja die liet dan niet meer los maakte niet uit wat voor hond.
En een muilkorf maakte dan niets uit.
Soms kan je niet anders maar zomaar niet voor een goeie reden een hond schoppen dat kan echt niet

amigootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 17:00

briitje schreef:
Die had ik een trap terug gegeven. Van me honden blijf je af! Moet ze maar niet in een losloopgebied lopen.

Nauw idd... Van mijn hond blijf je af...

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 17:10

Buiten de woon wijk loopt mijn hond los. En als ik in het bos of park loop dan ga ik hem echt niet voor elke tegemoet komende hond bij me roepen. Soms doe ik het als ik het niet vertrouw. Maar 9 van de 10x laat ik hem gaan.

En eigenlijk zie ik niet in waarom ik hem wel altijd bij me zou moeten roepen. Moet ook zeggen dat niemand hier in de omgeving dat doet.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 17:51

malih schreef:
En eigenlijk zie ik niet in waarom ik hem wel altijd bij me zou moeten roepen. Moet ook zeggen dat niemand hier in de omgeving dat doet.

Omdat niet elke hond zomaar met elke hond omkan, de ene is zelf nogal van het snauwen en happen, de andere is weer te snel onder de indruk van een vreemde hond.
Ik ben afgelopen weekend gaan wandelen met onze hond in een natuurgebied en ik kwam een eigenaar tegen met een hond die ik niet helemaal vertrouwde (kop laag en fixeren). Eigenaar zag denk ik ook al dat het niet goed ging gaan, hond moest aan de voet en af, ik ben snel gepasseerd en een kilometer verder heeft ze juist weer met een klein pupje gesnuffeld dat voor het eerst op vreemd terrein kwam, waarbij ik haar terugriep zodra mijn hond wat te fanatiek werd voor zo'n klein ukje. Zo blijft het leuk voor iedereen.

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 19:37

Tja wat ik gedaan zou hebben en wat wijsheid is zouden denk ik toch 2 verschillende dingen zijn!

Ten eerste zou mijn hond je dan waarschijnlijk aangevlogen zijn, waarna ik hem eraf haal en houdt en mevrouw zelf nog een schop zou geven. Ik wil niet dat mijn hond dat soort dingen doet, dus moet ik het doen. En zou de rest van de roedel (vriend + hond) er bij geweest zijn zouden die er ook meteen met hun neus bovenop zitten.
Als ze nou eerst geroepen zou hebben dat ik m'n hond bij haar hond weg moet halen of dat zij het anders doet, had ik het een ander verhaal gevonden. Maar meteen een schop geven? Nee, dan staat de rest van de roedel in een seconde voor je neus.

Dat de hond er eng uit ziet, je bang bent voor wat eventueel komen gaat vind ik geen excuus. Je slaat toch ook geen mens omdat je bang bent voor wat die persoon misschien zou kunnen doen?

Wel had ik de honden aangelijnd als ik wist dat ze niet samen gingen én niet goed onder appèl staan als ze met z'n 2en zijn.

Buffelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 19:39

Ik had er zeker even wat van gezegt en als ze nog zio bijdehand zou gaan doen ook had ik haar terug geschopt, wie denkt ze wel niet dat ze is.

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 19:55

Urielle schreef:
malih schreef:

Omdat niet elke hond zomaar met elke hond omkan, de ene is zelf nogal van het snauwen en happen, de andere is weer te snel onder de indruk van een vreemde hond.
Ik ben afgelopen weekend gaan wandelen met onze hond in een natuurgebied en ik kwam een eigenaar tegen met een hond die ik niet helemaal vertrouwde (kop laag en fixeren). Eigenaar zag denk ik ook al dat het niet goed ging gaan, hond moest aan de voet en af, ik ben snel gepasseerd en een kilometer verder heeft ze juist weer met een klein pupje gesnuffeld dat voor het eerst op vreemd terrein kwam, waarbij ik haar terugriep zodra mijn hond wat te fanatiek werd voor zo'n klein ukje. Zo blijft het leuk voor iedereen.

Ik vind, dat als je hond niet sociaal is je hem niet los moet laten lopen waar veel andere honden lopen. Dat vind ik niet verantwoord.

De mijne rent er naar toe, en gaat vervolgens stil staan om te kijken, en loopt dan eventueel naar de hond of gaat toch de andere kant op. In mijn ogen prima.

britt299

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 19:58

Ik zou zeggen dat ze haar ''handen'' thuis moeten houden en van mijn hond af moet blijven!

Juuls_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 19:59

Ojajoh schreef:
haar schoppen? :+

_O-

bliksempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 20:07

In het vervolg ook even een paar schoppen uitdelen?! Belachelijk!

Ik heb het zelf hier thuis gehad, onze Jack russel loopt los op ons terrein en een vriend van de buren kwam ons erf af en daar reageerde hij op (alleen blaffen!) Ik zat boven en keek uit het raam en zag dat deze meneer mijn hond een schop gaf en hem uitschold.

Ik schoot naar beneden en heb hem even heel duidelijk verteld dat hij dat niet hoeft te flikken en hij zijn excuses kon aanbieden aan mijn hond..
_-:(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 20:10

Oh, dat vind ik wel geweldig trouwens.

Overigens zeg ik ook regelmatig sorry tegen mijn honden, als ik perongeluk op hun poten sta of zo.

Maar ik vind dat echt belachelijk gedrag hoor :(

Overigens wil ik de bokkertjes wel even bedanken dat ik even héérlijk kon spuien, en dat de honden zich de rest van de dag voorbeeldig gedragen hebben! :D

Zelfs pubertje Raphi :D

xRomana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 22:53

Als dr een hond op mijn honden afloopt, waarschuw ik direct de eigenaar, want snuffelen betekend hier hap slik weg.
Als de eigenaar de hond niet terugkrijgt deel ik ook wel eens een schop uit.

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 09:34

[/quote]
Ik ben afgelopen weekend gaan wandelen met onze hond in een natuurgebied en ik kwam een eigenaar tegen met een hond die ik niet helemaal vertrouwde (kop laag en fixeren). Eigenaar zag denk ik ook al dat het niet goed ging gaan, hond moest aan de voet en af, ik ben snel gepasseerd en een kilometer verder heeft ze juist weer met een klein pupje gesnuffeld dat voor het eerst op vreemd terrein kwam, waarbij ik haar terugriep zodra mijn hond wat te fanatiek werd voor zo'n klein ukje. Zo blijft het leuk voor iedereen.[/quote]

Ik vind, dat als je hond niet sociaal is je hem niet los moet laten lopen waar veel andere honden lopen. Dat vind ik niet verantwoord.

De mijne rent er naar toe, en gaat vervolgens stil staan om te kijken, en loopt dan eventueel naar de hond of gaat toch de andere kant op. In mijn ogen prima.[/quote]

Dit vind ik dus nonchelant, zo van ach. Er zijn ook honden/eigenaren die het erg vervelend vinden als een hond naar ze toe komt.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 12:36

malih schreef:

De mijne rent er naar toe, en gaat vervolgens stil staan om te kijken, en loopt dan eventueel naar de hond of gaat toch de andere kant op. In mijn ogen prima.

En ik vind dus dat dat prima kan mits je eigen hond onder appel is.
Ik verrek het om mijn bange hond die geen vlieg kwaad doet en op verzoek strak aan de voet blijft lopen altijd vast te houden omdat er asocialen zijn die vinden dat alles maar moet kunnen 'omdat hun hond toch alleen maar speelt'. Jouw hond vindt het misschien een spelletje, maar vindt de tegenpartij dat ook? De laatste hond die op haar rug vloog liep nog eens volledig zonder begeleiding ook, die onbenullen kwamen eeuwen later pas uit het bos zetten.En dat was nog een verplicht aanlijngebied ook :( Dan verdient de hond geen schop maar de baas!

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 13:41

Mijn hond staat prima onder apel, loopt alleen los als ik hem ook in het zicht heb anders niet. En als ik hem roep komt hij altijd terug, ook als hij druk in zijn spel is...

TLNLSDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 13:47

xRomana schreef:
Als dr een hond op mijn honden afloopt, waarschuw ik direct de eigenaar, want snuffelen betekend hier hap slik weg.

Krijg een beetje het gevoel alsof het normaal is dat je een hond ( of ander dier ) schopt.
En als snuffelen hap slik weg betekend is het misschien een idee om je honden gewoon een muilkorf om te binden
scheeld weer een schop!

Ik zou je dan in dit geval zeker een beste punter onder je reet terug gegeven hebben. ;)
Laatst bijgewerkt door TLNLSDB op 10-01-12 13:50, in het totaal 1 keer bewerkt

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 13:50

malih schreef:
Mijn hond staat prima onder apel, loopt alleen los als ik hem ook in het zicht heb anders niet. En als ik hem roep komt hij altijd terug, ook als hij druk in zijn spel is...

Als je iemand tegenkomt die zijn/haar hond aan de lijn houd, roep jij je hond dan terug of laat je je hond lopen, en je weet dat je hond dan naar de aangelijnde hond zal lopen om eventueel te snuffelen?

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 13:52

jeetje, belachelijk, ik weet niet of ik mezelf in zou kunnen houden in zo'n situatie.
Ben bang van niet....

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 14:07

Licht er aan hoe lang hij al los loopt.

Als hij pas net los loopt roep ik hem bij me en loop ik langs, want een aangelijnde hond is niet voor niks aangelijnd. Als hij al langer los loopt dan zeg ik gewoon dat hij door moet lopen. En dat doet hij dan ook gewoon. Eigenlijk snuffeld hij niet, en loopt hij niet zomaar naar een vreemde hond.

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 14:18

Zelf loop ik met een niet sociale hond, altijd aan de lijn. Vaak kom ik mensen tegen die hun hond los laten lopen, deze honden vallen ons lastig, komen op je af blijven er vlak voor staan of blaffend erom heen. Een eigenaar die een beetje roept en gewoon doorloopt en een hond die niet luisterd :( Dit maakt mij vaak behoorlijk pissig, ik vind het echt respectloos.

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 17:17

Mijn honden luisteren prima, maar ik hou ze echt niet bij elke hond die we tegen komen bij me hoor.
Ze zijn netjes opgevoed en dat verwacht ik van elke loslopende hond, dus waarom zou ik? In een losloopgebied is het naar
mijn idee de bedoeling dat de honden met elkaar kunnen spelen en lekker kunnen lopen.
Vind het zelf best vervelend als mensen met hun hond aangelijnd in een losloopgebied gaan lopen, meestal schieten die honden
direct in de verdediging (omdat ze vast zitten) en als er eentje fel uitvalt schrikt dat mijn oudste helaas niet af.
En dan is het natuurlijk altijd MIJN hond die fout was, ookal loop je in een losloopgebied met een aangelijnde hond.. tja logica?

Als iemand zonder goede rede mijn honden zou schoppen krijgen ze zeker wel met mij te maken. Ik ben redelijk
verlegen en meer van 'ach laat maar gaan', maar als t om mijn honden gaat zeker niet. Plus dat dat wel redelijk ontwikkeld is,
want met twee "levensgevaarlijke, enorme monsters" aka Duitse Doggen kom je genoeg bange mensen tegen...

Edit; de hond van mijn zus is nogal overdreven druk en enthausiast, maar kan nog wel eens zn tanden gebruiken in zijn drukte.
Samen spelen met reuen gaat niet, dat word snel knokken. Teefjes gaat meestal wel, maar mn zus wil t risico niet nemen.
Zij gaat dan, wat ik heel normaal vind, wel naar plekken waar de honden aangelijnd moeten en waar heel weinig honden lopen.
Haar hond loopt altijd vast, niet omdat hij aggressief is, maar omdat ze het risico niet wil nemen. Tis dan ook wel een 'gevaarlijke
hond', namelijk een kruising Argentijnse Dog, gecoupeerd en zeeer enthausiast, geadopteerd uit Spanje.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 17:38

malih schreef:

nou super toch, dan is er toch geen probleem?

xRomana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 19:25

TLNLSDB schreef:
xRomana schreef:

Krijg een beetje het gevoel alsof het normaal is dat je een hond ( of ander dier ) schopt.
En als snuffelen hap slik weg betekend is het misschien een idee om je honden gewoon een muilkorf om te binden
scheeld weer een schop!

Ik zou je dan in dit geval zeker een beste punter onder je reet terug gegeven hebben. ;)

Mijn honden zijn zo geworden door andere honden die ook even kwamen snuffelen en ze vervolgens grepen. Dus hier wordt niet gesnuffeld, klaar. :)

En die puntert in mijn reet gaat je niet lukken :j moet je namelijk langs mijn boeven :Y)

TLNLSDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 19:33

Ach het gaat hier om een voorbeeld, actie reactie.. mocht het zich voor doen dat een ander iemand mijn hond schopt, krijgt de desbetreffende persoon een punter onder zn reet.. wat er dan gebeurd gebeurd dan maar.

En daarbij, als je na een losgooigebied gaat neem dan je hond mee als hij sociaal is, istie dat niet houd hem dan lekker aangelijnd op een plek waar geen honden los lopen denk ik dan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 19:39

Mijn gedachte ook :j

Gelukkig doen de meesten dat ook wel.