Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

malih schreef:En eigenlijk zie ik niet in waarom ik hem wel altijd bij me zou moeten roepen. Moet ook zeggen dat niemand hier in de omgeving dat doet.

Urielle schreef:malih schreef:En eigenlijk zie ik niet in waarom ik hem wel altijd bij me zou moeten roepen. Moet ook zeggen dat niemand hier in de omgeving dat doet.
Omdat niet elke hond zomaar met elke hond omkan, de ene is zelf nogal van het snauwen en happen, de andere is weer te snel onder de indruk van een vreemde hond.
Ik ben afgelopen weekend gaan wandelen met onze hond in een natuurgebied en ik kwam een eigenaar tegen met een hond die ik niet helemaal vertrouwde (kop laag en fixeren). Eigenaar zag denk ik ook al dat het niet goed ging gaan, hond moest aan de voet en af, ik ben snel gepasseerd en een kilometer verder heeft ze juist weer met een klein pupje gesnuffeld dat voor het eerst op vreemd terrein kwam, waarbij ik haar terugriep zodra mijn hond wat te fanatiek werd voor zo'n klein ukje. Zo blijft het leuk voor iedereen.

malih schreef:Ik vind, dat als je hond niet sociaal is je hem niet los moet laten lopen waar veel andere honden lopen. Dat vind ik niet verantwoord.
De mijne rent er naar toe, en gaat vervolgens stil staan om te kijken, en loopt dan eventueel naar de hond of gaat toch de andere kant op. In mijn ogen prima.
Dan verdient de hond geen schop maar de baas! 
xRomana schreef:Als dr een hond op mijn honden afloopt, waarschuw ik direct de eigenaar, want snuffelen betekend hier hap slik weg.
Als de eigenaar de hond niet terugkrijgt deel ik ook wel eens een schop uit.
malih schreef:Mijn hond staat prima onder apel, loopt alleen los als ik hem ook in het zicht heb anders niet. En als ik hem roep komt hij altijd terug, ook als hij druk in zijn spel is...

Dit maakt mij vaak behoorlijk pissig, ik vind het echt respectloos. TLNLSDB schreef:xRomana schreef:Als dr een hond op mijn honden afloopt, waarschuw ik direct de eigenaar, want snuffelen betekend hier hap slik weg.
Als de eigenaar de hond niet terugkrijgt deel ik ook wel eens een schop uit.
Krijg een beetje het gevoel alsof het normaal is dat je een hond ( of ander dier ) schopt.
En als snuffelen hap slik weg betekend is het misschien een idee om je honden gewoon een muilkorf om te binden
scheeld weer een schop!
Ik zou je dan in dit geval zeker een beste punter onder je reet terug gegeven hebben.

moet je namelijk langs mijn boeven