Werkende en een hond in huis, hoe doen jullie dat?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 20:55

Cryssie schreef:
Jeetje zeg wat een discussies. Niet te geloven. Oppas of dagopvang wat als je het geld er niet voor hebt. Hoe wil je dat dan doen?? Of als je relatie uitgaat en jij de enige bent die voor de hond kan zorgen. Ga je hem dan weg doen omdat de hond niet 8 uur alleen mag zijn, want dat is te zielig????

als je geen geld hebt voor opvang, moet je sowieso geen hond nemen.

Als mij relatie uitgaat zorg ik dus voor dagopvang.

8uur een hond dagelijks alleen vindt ik zwaar zielig ja. Het is namelijk niet eens 8 uur, maar 8 uur werken (inclusief reizen) plus de tijd dat je slaapt. Is toch al snel 17uur per dag. Van die 7uur die resteert douche je, poep je, kook je, eet je, doe je boodschappen, de afwas en de was, het huishouden, de post, je enkels krabben...wellicht een vriendin/vriend die langswipt...Oftewel, 2uur quality time per 24 uur voor je hond

Nee, dan ben je een echte hondenliefhebber

Joyamu

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 22:10

Cryssie schreef:
Jeetje zeg wat een discussies. Niet te geloven. Oppas of dagopvang wat als je het geld er niet voor hebt. Hoe wil je dat dan doen?? Of als je relatie uitgaat en jij de enige bent die voor de hond kan zorgen. Ga je hem dan weg doen omdat de hond niet 8 uur alleen mag zijn, want dat is te zielig????

Als je geen geld hebt voor een oppas of een dagopvang, dan moet je gewoon geen hond nemen.

Cryssie

Re: Werkende en een hond in huis, hoe doen jullie dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 23:32

Wacht maar totdat jullie het is overkomt. Ik wil wel eens weten hoe jullie het dan gaan doen. Je doet echt niet zomaar even je hond weg. Echt niet!!!!!

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 23:49

Dus dan ben je maar zo egoistisch om je hond de hele dag alleen thuis te laten zitten?

Trennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 00:02

Er is nogal een verschil in honden.
Het ene ras is erg actief, het andere slaapt heel veel of ligt heel veel.
Oude hond, jonge hond.
Honden die beslist niet alleen kunnen zijn, honden die prima langer alleen kunnen zijn.
Je kunt niet alles en elke situatie over 1 kam gooien.

Gister heeft mijn hond 10 uur alleen gezeten.
Vandaag was hij de hele dag mee.
Hij wordt er niet anders van en zeker niet slechter.
Tis maar wat je gewend bent, wat je hond gewend is.
En of je hond het kan en er geschikt voor is.

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 00:05

Elke hond is een roedeldier. En dus hoort geen enkele hond zolang alleen te zijn.
Zoals ik al zei, sommige honden schikken zich nu eenmaal in hun lot, anderen niet. En die geef ik groot gelijk.

De hele dag tegen 4 muren aankijken en je behoefte niet kunnen doen, geen aanspraak, wat een leven :n
Het is niet voor niets dat je bij de meeste goede fokkers dan geen pup meekrijgt.

Trennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 00:07

Thirty schreef:
Elke hond is een roedeldier. En dus hoort geen enkele hond zolang alleen te zijn.
Zoals ik al zei, sommige honden schikken zich nu eenmaal in hun lot, anderen niet. En die geef ik groot gelijk.

De hele dag tegen 4 muren aankijken en je behoefte niet kunnen doen, geen aanspraak, wat een leven :n
Het is niet voor niets dat je bij de meeste goede fokkers dan geen pup meekrijgt.

Ik vind dit vrij zwart wit gesteld.
Er bestaat ook nog zo iets als grijs.

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 00:08

Zo zwart wit is het imo!
Een hond kost tijd. Geen tijd = geen hond. De hond heeft echt geen plezier aan hele dagen alleen thuis.

Heb echt medelijden met honden die zoveel alleen zitten. Die 'bazen' verdienen geen hond.

Trennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 00:11

Ik vind alle dagen (5x8 uur) allen zitten ook niet kunnen. Daarin ben ik het wel helemaal met je eens.
Maar max 1 x per week een dag alleen vind ik geen probleem, mits de hond dit kan.

Cryssie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 00:16

Thirty schreef:
Dus dan ben je maar zo egoistisch om je hond de hele dag alleen thuis te laten zitten?

Kijk ik zeg niet, dat het nu nog steeds gebeurt. Maar ik heb even gehad Ja, dat mijn hond 8 uur alleen zat, omdat ik moest werken. Daar en tegen ging ze wel iedere keer mee, als ik ergens naar toe ging. Of ze tekort kwam en geleden heeft NEE.

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 00:21

Ja, als het tijdelijk is, en je enig zicht hebt op de periode kan ik het me nog enigszins indenken. Maar dan had ik persoonlijk nog voor een uitlaatservice gezorgd.
Maar zou je ook aan een hond beginnen als je al 40 uur plus reistijd zou werken ten tijde dat de hond kwam?

Trennie, ik heb het idd over structureel 40 uur per week alleen thuis zitten, niet voor af en toe een dagje.
Dat had ik er even bij moeten zetten.

Cryssie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 00:35

Thirty schreef:
Ja, als het tijdelijk is, en je enig zicht hebt op de periode kan ik het me nog enigszins indenken. Maar dan had ik persoonlijk nog voor een uitlaatservice gezorgd.
Maar zou je ook aan een hond beginnen als je al 40 uur plus reistijd zou werken ten tijde dat de hond kwam?

Trennie, ik heb het idd over structureel 40 uur per week alleen thuis zitten, niet voor af en toe een dagje.
Dat had ik er even bij moeten zetten.

Nee dan had ik het niet gedaan. Maar ja op een gegeven moment gebeurde het toen ik haar had en ja wat dan. Het was een tijdelijke oplossing, maar ze heeft zeker niet geleden.
Maar ik bedoel hier eigenlijk op te zeggen, dat als je een hond hebt en zoiets overkomt je roep niet te hard van hond breng ik wel daarheen of anders doe ik de hond weg. Je weet soms echt niet hoe het loopt in het leven.

Trennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 00:41

@ Thirty: duidelijk. :)

@ Cryssie:Tijdelijk kun je altijd onverwacht voor dingen komen te staan en zul je er het beste van moeten maken.
Gelijk je hond weg doen is idd niet de oplossing.
MP staat vol met afdankertjes, evenals de asiels.
Dan liever even iets minder ideaal maar erg geliefd tot er wel een oplossing is.

Baileysdream

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 00:46

verder niet het topic gelezen alleen debeginpost.
wij hebben hier ook altijd een pup gehad.
nu nogsteeds trouwens.
gewoon er voor zorgen , deden wij teminste altijd dat de pup moe is als je weggaat, dan slaapt het rustig in de bench een radio aan en een slaapshirt van jezelf in de bench zodat hij jou geur bij je heeft en hij geeft geen kik.
zelf zijn wij namelijk ook weg van 8 uur tot 4/6 uur..
nee dit is niet zielig, zorg erg gewoon voor dat ie genoeg te doen heeft qua speeltjes en alles.
en als je weer thuis bent lekker gaan wandelen en ravotten, en lekker in het weekend meer aandacht eraan besteden.
krijg je teminste ook niet zo'n verwend krengetje die continue staaat te piepen dat ie weer aandacht wilt.
heerlijk is gewoon een hond die voor zichzelf zorgt en niet afhankelijk ervan is dat jij altijd thuis bent.

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 01:16

Wat een gezeik weer over de hond alleen laten.. Daar gaat ie echt niet dood aan.

Baileysdream

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 01:19

Miracle_ schreef:
Wat een gezeik weer over de hond alleen laten.. Daar gaat ie echt niet dood aan.

wel als je hem een maand alleen thuis laat zonder er naar om te kijken. :+ grapje.
inderdaad, ze gaan er niet dood aan. *D

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 01:22

Miracle_ schreef:

Moet ie er direct dood aan gaan, of mag een hond ook een beetje een leuk leven hebben?

Baileysdream

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 01:24

Thirty schreef:
Miracle_ schreef:

Moet ie er direct dood aan gaan, of mag een hond ook een beetje een leuk leven hebben?

je hebt toch ook nog avonden, weekenden, vakantie's waarin je vrij bent? en met je hond dingen kan doen.
men weet echt niet wat een hond dehele dag doet.
een hond vermaakt zich prima met speelgoed en andere dingen.

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 01:26

Haha Mandy.. :')

Mijn hond heeft een geweldig leven en is dolgelukkig, en die zit ook wel 'ns alleen hoor :D

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 01:28

Zoals ik een paar berichten eerder al schreef. Wat is er zo leuk aan in je eentje spelen, en voor de rest tegen 4 muren aankijken en je behoefte niet kunnen doen? Als je als hond dan al het geluk hebt dat je niet in een bench wordt gepropt.

En hoevaak heb je wel niet eens een verjaardag, overwerken, dagje weg in het weekend, ga je eens vroeg naar bed etc etc etc.
Een hond is geen parttimer die je aandacht kan geven wanneer jij dat wilt. Die hoor je wat te bieden te hebben. En als dat minimaal 40 uur per week alleen thuis zitten is dan heeft die hond daar niets aan.
Ik zeg 'minimaal' 40 uur, want je hebt ook nog reistijd en lunchtijd die daar bovenop komt.

Niet voor niets dat je bij een fatsoenlijke fokker met fulltime werk geen pup meekrijgt. Tenzij je de hond dan mee kan nemen ;)

Miracle_ schreef:
Haha Mandy.. :')

Mijn hond heeft een geweldig leven en is dolgelukkig, en die zit ook wel 'ns alleen hoor :D

EENS alleen is wel even iets anders dan 40 uur+ per week. :)*

Baileysdream

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 01:38

mijn honden kijken niet alleen tegen vier muren, ook tegen kasten.. oke flauw xD..
toch vermaken ze zich prima.. ze slapen dag in dag uit lekker rustig, en als alles thuis komt is het feest, dan gaat de deur open en kunnen ze lekker rennen en spelen en vliegen en alles.
als ze echt te kort zouden komen hoe zou het dan toch komen dat onze vorige hond 16 jaar oud was geworden.. :+
nee heb ze nog niet horen klagen over te kort komingen.
wij zeiden dat we veel werken en weinig doen met de hond en toch kregen we de pup mee.. want neem een lekker lui ras ala bordeauxdog.. snurkt de hele dag op de bank.. is wel wat anders dan de dobbermanpup die nu trouwens ook de hele dag snurkt, en pas in de avond actief word.

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 01:39

Wat heeft de hele dag alleen blijven met de leeftijd van overlijden te maken?

Baileysdream

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 01:41

als ze het zo slecht zouden hebben, als ze langer alleen zijn en het niet leuk zouden hebben, zouden ze dus ook minder goed in hun vel zitten, ik denk als een hond niet goed in zijn vel zit ook niet superoud word, hooguit 12?... als dit zo slecht zou zijn.. waarom zou je dan ook je konijn in een hok laten zitten de hele dag? of een vogel in een kooi, of een paard in een stal..

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 01:48

Over het algemeen wordt het ook niet geaccepteerd/gewaardeerd als je een paard 20 uur of meer op stal zet :+
Of een vogel de hele dag in een kooi.
Of een hond de hele dag alleen thuis :+

Leg eens uit hoe een hond er lichamelijk slechter van zouden moeten worden van alleen thuis zitten? Geestelijk gaan ze er niet op vooruit in ieder geval.
Slecht in hun vel zitten heeft niets te maken met hoe oud ze worden ;)

Baileysdream

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 01:57

nou simpel zat, ik heb sinds 1 jaar een dobberman erbij.
hij was 8 maanden toen ik hem van marktplaats af heb gehaald.
de eigenaren zeidden dat ze elke dag uren met hem liepen en alles.
we namen hem meenaar huis, en het eerste wat hij deed was overal overheen springen, ook zag zijn vacht er erg dof uit.
de volgende dag heb ik 2 uur met hem gelopen met als gevolg dat hij mank liep.. ook gaven we hem eten dat hij weg schrokte alsof zijn leven ervan af hing. het woordje zit kende die niet.

we hebben na 3 maanden iemand ontmoet die de eigenaren dus beter kende.
wat dus bleek was dat de hond dag in dag in een bench zat zonder enige verzorging.. in de achtertuin werd gelaten om te plassen hij at gewoon niet meer omdat hij zich niet goed meer voelde, de eigenaren waren thuis hoor.. maar veel te druk met de katten, de hond boeiende ze niet veel.
dus ja, ik denk echt wel dat goed in de vel zitten erbij hoort wil je dat je hond oud word, als deze hond al niet meer at omdat hij geen liefde kreeg? hoe erg zou het dan zijn geweest als ze niet hadden besloten om hem te verkopen? dan was die vanzelf wel neergegaan door de honger..