Ik denk dat je gewoon goed op je konijn moet letten bij welke groentes je ook voert. Aardappelen en het loof van aardappelen zijn zéér giftig! Google maar, ik heb het er niet bij gekopiereerd.
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

maar of het gezond is, is wat anders. De vergelijking met junkfood vond ik wel een goeie. Vooral veel en vaak groenten met een hoog calciumgehalte kunnen voor gezondheidsproblemen (blaasgruis, -stenen) zorgen. Omdat ik al het een en ander aan ellende hiermee bij mijn caven heb ondervonden, ben ik daarom ook voorzichtig bij de konijnen. Sommige konijnen hebben nl ook aanleg om gruis of stenen te ontwikkelen. Hier is het vooral hooi, hooi en nog eens hooi, een dagelijks afgepaste hoeveelheid pallets en groente met mate als extra. Je weet nooit of je het helemaal goed doet. Het zijn natuurlijk allemaal individuutjes met eigen probeempjes en mogelijke aandoeningen. Ik of wij (ik heb het geluk dat mijn man ook een groot caven- en konijnenfan is
) hebben al zo'n beetje heel ons samenzijn een huis vol dieren en dan spelen ervaringen ed ook een grote rol.
en bij de nijnen houdt dat vooral in het controleren van hun achterwerkjes; die moeten altijd mooi droog en schoon zijn. Natte, vieze of stinkende billen wijzen vaak op een probleem.

Maar dan moet je wel echt 2 week aanhouden