Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
roxxxiejjj schreef:Wilawander schreef:De hond zal niet ziek worden. Het gaat om de groei en om het vormen van o.a. het karakter. Castreren is pas aan te raden als de hond lichamelijk en geestelijk is uigegroeid.
Wanneer het nog niet uitgegroeid is kan het dus zo zijn dat hij HD, of andere botziektes oploopt. Dit noem ik wel ziek. Hier in de wijk loopt een hondje met HD, en die is echt wel goed ziek hoor ervan.. Meer dood dan levend.
Karakter kan op latere leeftijd ook nog veranderen na castratie. Een teefje dat ik ken is geholpen toen ze 3 jaar werd, wegens schijnzwangerschap ed. Zij is een hele tijd vooraf "depressief" geweest, en eigenlijk altijd heel sloom nooit ergens zin in, niet willen spelen, snauwerig naar andere honden etc. Daarna is het een ontzettend drukke, lieve hond geworden die veel blij is en graag wil spelen.
Citaat:Het is niet zo moeilijk om te bedenken dat dit soort structurele veranderingen in de bouw van het skelet ook gevolgen kunnen
hebben voor de gezondheid van het bewegingsapparaat. Er is zelfs een onderzoek gedaan in Texas, waaruit zou blijken dat gecastreerde honden (overigens wordt hier niet gekeken naar de leeftijd waarop de castratie wordt uitgevoerd) een grotere kans op een voorste kruisbandlaesie zouden hebben. En de kans op de ontwikkeling van heupdysplasie zou vergroot zijn ten gevolge van het op vroege leeftijd castreren van honden.Of deze studies daadwerkelijk valide genoeg zijn om deze conclusies te trekken, durf ik te betwijfelen.
daffie1986 schreef:roxxxiejjj schreef:Wanneer het nog niet uitgegroeid is kan het dus zo zijn dat hij HD, of andere botziektes oploopt. Dit noem ik wel ziek. Hier in de wijk loopt een hondje met HD, en die is echt wel goed ziek hoor ervan.. Meer dood dan levend.
Karakter kan op latere leeftijd ook nog veranderen na castratie. Een teefje dat ik ken is geholpen toen ze 3 jaar werd, wegens schijnzwangerschap ed. Zij is een hele tijd vooraf "depressief" geweest, en eigenlijk altijd heel sloom nooit ergens zin in, niet willen spelen, snauwerig naar andere honden etc. Daarna is het een ontzettend drukke, lieve hond geworden die veel blij is en graag wil spelen.
HD en botziektese door niet castreren, die heb ik nog nooit gehoord. Volgens onze dierenarts verandert het karakter van reu, dominantie en weglopen dus juist niet door een castratie. Dus negatief gedrag wordt niet positief en ook niet andersom.
Vindt je het vreemd dat een teefje die steeds schijnzwanger is depressief, sago en sloom is en dat dat na steriliseren weg is? Enig idee hoeveel pijn dat doet, ze krijgen allerlij ontwikkelingen in hun tepels soms zelfs aanmaak melk en dus met gevolg een baarmoeder ontsteking en/of een borstonsteking.
Thirty, sorry maar ik denk dat TS het ondertussen wel weet en het wordt behoorlijk vervelend.
TS, ik heb zelf een 7,5 maanden oude hond en die hebben we gewoon van begin af aan in een bench gedaan. Dit is hoe ik het gedaan heb 'smorgens tussen 5 en 7 uur is haar eerste rondje, dan ga ik 2-3 uur werken, als ik terug kwam meteen de bench uit en weer naar buiten, binnen eten en even 10 min spelen en weer naar buiten, dan rustig elk uur naar buiten toe en dan toch zeker wel 20-30 minuten buiten blijven. Mijn hond zit dus als ik weg ben opgesloten in de bench en is dus al sinds dat ze 3 maanden was zindelijk. Tuurlijk plaste ze toen nog wel eens binnen, de grootste fout kan ook liggen in het straffen voor haar plassen en dat hij dus gewoon een angst plasser is geworden. Als mijn hond in huis plaste zette ik haar in de bench met de deur dicht, ging dan alles opruimen en haar daarna meteen uitlaten. Zonder enig moment kwaad te worden en ik heb dus gewoon een zindelijke hond. Verder krijgt ze in haar bench geen eten, wel afentoe een kauwbot(meestal 's nachts) en meestal lagen er ook nog 3 verschillende flostouwen.
Wildgirl schreef:Thirty mag ik vragen wat voor honden je zelf hebt of hebt gehad?
Ik krijg namelijk het idee dat je behoorlijk in de war bent met het begrip rangorde en het begrip respect.
Een hond die zijn eten wil verdedigen voelt zich bedreigd en/of heeft geen duidelijke plek in de roedel.
Je ziet dit bijvoorbeeld veel bij pups en jonge honden onderling, dus niet naar een ouder dier.
Het feit dat deze pup in huis(dus in de roedel van zijn baas) zijn voer gaat verdedigen naar een oudere hond klopt daarom niet.
Het heeft niets te maken met uiten van emoties of het feit dat hij niets mag verdedigen, wél met het feit dat hij zich dus als een gelijke opstelt(maar nog niet helemaal,hij twijfelt nog, vandaar het gegrom)naar de oudere hond en dus zijn plek niet kent.
Mijn hond is 5 jaar en heeft dit gedrag op zijn 2e jaar ook vertoond; samen met een hoop ander ''puber'' gedrag.
Inmiddels is mijn hond, na mij, de roedelleider en is een blik of andere staarthouding dus al voldoende om andere dieren iets duidelijk te maken.
Citaat:Elke hond, jong of oud, alhpa of niet, mag zijn eten verdedigen

Wildgirl schreef:Citaat:Elke hond, jong of oud, alhpa of niet, mag zijn eten verdedigen
Maar; bij een goede,gezonde rangorde...heeft de hond dan volgens jou behoefte om zijn eten te verdedigen>?
Imo zit er dan nl iets niet goed in die rangorde
@Wilawander; ik denk dat honden vergelijken met mensen het domste is wat je hier kunt doen
Dat is nl met stip de eerste reden van ongewenst dominant gedrag!
Thirty schreef:Wildgirl schreef:Thirty mag ik vragen wat voor honden je zelf hebt of hebt gehad?
Ik krijg namelijk het idee dat je behoorlijk in de war bent met het begrip rangorde en het begrip respect.
Een hond die zijn eten wil verdedigen voelt zich bedreigd en/of heeft geen duidelijke plek in de roedel.
Je ziet dit bijvoorbeeld veel bij pups en jonge honden onderling, dus niet naar een ouder dier.
Het feit dat deze pup in huis(dus in de roedel van zijn baas) zijn voer gaat verdedigen naar een oudere hond klopt daarom niet.
Het heeft niets te maken met uiten van emoties of het feit dat hij niets mag verdedigen, wél met het feit dat hij zich dus als een gelijke opstelt(maar nog niet helemaal,hij twijfelt nog, vandaar het gegrom)naar de oudere hond en dus zijn plek niet kent.
Mijn hond is 5 jaar en heeft dit gedrag op zijn 2e jaar ook vertoond; samen met een hoop ander ''puber'' gedrag.
Inmiddels is mijn hond, na mij, de roedelleider en is een blik of andere staarthouding dus al voldoende om andere dieren iets duidelijk te maken.
Eten verdedigen heeft niets te maken met rangorde. Elke hond, jong of oud, alhpa of niet, mag zijn eten verdedigen. If het gaat lukken is een tweede, maar verdedigen gebeurd absoluut. Een hond hoger in rangorde heeft zeker geen recht om zomaar het eten van een ranglagere te jatten.
Gelijk of niet gelijk, dat is met voer absoluut niet belangrijk.
En ja hoor. Een BCxJR teef gecastreerd van 3 en een xTeckelteefje open van 1. Een open 1 jarige Pitbull/Hound mix reu, een Duitse DogxHerder mix reu van 4 mnd en een Lab teef open van 4 jr.
Allemaal bij toeval op ons pad gekomen, allemaal herplaatsers. De eerste 2 leven binnen, de laatste 3 buiten.
dierenfan schreef:Lijken me hele gave honden maar ik vraag me af hoe lang het goed gaat. Je kan geluk hebben maar een pittbull mix kan zeer agressief worden naar sexe genoten (weet jij ook) en 1 jaar is zeker nog niet volwassen voor dat ras. Duitse dog x herder achtige kan ook heel goed dominant worden en is ook nog niet volwassen en qua leeftijd liggen ze ook ngo eens zeer dichtbij elkaar........
Gezien je teven niet geholpen zijn ga je ooit spanning krijgen onderling wegens loopse teef. Hoop voor je dat het niet gebeurd maar ik zie het zelf zwaar in........ En hoe scheid je de buiten honden als je lab teef die ook buiten leeft loops is?
Citaat:Thirty ik begin me behoorlijk te storen aan jou, buiten dat je hondengedrag totaal verkeerd interpreteert en daardoor met totaal verkeerde argumenten en adviezen komt vind ik jou manier van tips geven erg storend en ik geloof dat ik daar niet de enigste in ben, er wordt geen waarde gehecht aan jou mening en tips, niet door mij maar ook niet door TS, misschien kun je ergens anders de boel gaan lopen vervelen.

Thirty schreef:horsii schreef:thirty houd aub op met je mening zo op te dringee, het wordt erg vervelend. Niet alleen urine onderzoek is er gedaan, meer.
Ik dring niets op, geef antwoord op vragen en vertel waar ik het niet mee eens ben. Daar is het een forum voor.
Wat voor onderzoeken dan precies meer?
. Is vlakbij Peeps, dus makkelijk te combineren voor een afspraak. (Ik ben morgenochtend om 09.00 uur op de dijk ). daffie1986 schreef:Thirty, sorry maar ik denk dat TS het ondertussen wel weet en het wordt behoorlijk vervelend.
TS, ik heb zelf een 7,5 maanden oude hond en die hebben we gewoon van begin af aan in een bench gedaan. Dit is hoe ik het gedaan heb 'smorgens tussen 5 en 7 uur is haar eerste rondje, dan ga ik 2-3 uur werken, als ik terug kwam meteen de bench uit en weer naar buiten, binnen eten en even 10 min spelen en weer naar buiten, dan rustig elk uur naar buiten toe en dan toch zeker wel 20-30 minuten buiten blijven. Mijn hond zit dus als ik weg ben opgesloten in de bench en is dus al sinds dat ze 3 maanden was zindelijk. Tuurlijk plaste ze toen nog wel eens binnen, de grootste fout kan ook liggen in het straffen voor haar plassen en dat hij dus gewoon een angst plasser is geworden. Als mijn hond in huis plaste zette ik haar in de bench met de deur dicht, ging dan alles opruimen en haar daarna meteen uitlaten. Zonder enig moment kwaad te worden en ik heb dus gewoon een zindelijke hond. Verder krijgt ze in haar bench geen eten, wel afentoe een kauwbot(meestal 's nachts) en meestal lagen er ook nog 3 verschillende flostouwen.