Jaarlijkse inenting kat noodzakelijk?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

meniekske

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 18:11

Ik ent mijn katten elk jaar met Tricat. Vanaf het jaar dat ze 8 worden laat ik ze thuis.
Mijn katten zijn binnen katten, oke ze komen wel in een afgesloten tuin, maar verder niet in aanraking met andere katten.
Ik ga met sommige ook showen vandaar dat ik elk jaar de tricat doe, dan weten we zeker dat het helemaal goed is. De show katten hebben ook een Rabies enting gehad, maar dat is weer wat anders..
Ik heb 2 katten gehad die veel te jong ( nog geen 3 jaar en nog net geen 4 jaar) zijn overleden, en dat terwijl ze gewoon op tijd geent waren.

rabin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 18:32

ik ent alleen de basis enting bij de katten honden en de paarden en ze zijn nog nooit ziek geweest

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 18:34

Mijn DA zegt dat het de grootste onzin is. Iedere kat draagt de niesziekte mee, de enting zou alleen helpen dit te onderdrukken maar gaat het niet 100% tegen.

Ik ent dan ook nooit :D

colunder

Re: Jaarlijkse inenting kat noodzakelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 00:08

Mijn 6 poezen worden nooit geënt.
Mijn honden dan weer wel, omdat ik die in geval van nood naar een pension moet kunnen brengen,en dan moeten ze geënt zijn.

Lukka

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 01:30

Onze buitenkatten (vuilnisbakkenrassen) zijn nooit geënt en zijn altijd kerngezond, we hoeven er nooit mee naar de DA (oké, dat er nou 1 zo stom was om uit een boom te vallen, maar dat is anders).

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 01:34

Mijn buitenkant heeft in z'n eerste jaar veel entingen gehad en daarna nooit meer. En hij leeft nog :D

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 01:44

Mijn twee katten worden 16 in mei... Zijn nog nooit geent buiten een basisenting... :+ .. Komen buiten, etc.. Neehoor, zou mn volgende kat ook niet laten enten.. Onze honden zijn 16 jaar geworden, ook zonder jaarlijkse entingen, kerngezond :) .

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 01:58

Ik ent mijn katten niet, alleen als kitten.
Die ene is bijna 20 nu en een vriendin nam een keer niesziekte van haar eigen katten mee in mijn huis, in de veronderstelling dat ik tóch jaarlijks entte.
En toen kreeg ze af en toe een niesbui en later ook ontstoken oogjes en toen heb ik haar naar de DA genomen een aantal keer, om te behandelen.

Ze is er nooit helemaal bovenop gekomen (het is een poliepje in haar neus, mogelijk dus van een niesziekte) en is nou een snotterpoesje.
Niet besmettelijk op de 1 of andere manier want wij hebben allemaal katten in de familie en de andere kat in huis heeft niks.
Ik zal nog steeds niet enten maar het is wel zo prettig als er een uitbraak met niesziekte is bij vriendinnen ofzo, dat ze dan liever niet bij mij komen logeren.

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 02:01

Nicolletje schreef:
Ik ent mijn katten niet, alleen als kitten.
Die ene is bijna 20 nu en een vriendin nam een keer niesziekte van haar eigen katten mee in mijn huis, in de veronderstelling dat ik tóch jaarlijks entte.
En toen kreeg ze af en toe een niesbui en later ook ontstoken oogjes en toen heb ik haar naar de DA genomen een aantal keer, om te behandelen.

Ze is er nooit helemaal bovenop gekomen (het is een poliepje in haar neus, mogelijk dus van een niesziekte) en is nou een snotterpoesje.
Niet besmettelijk op de 1 of andere manier want wij hebben allemaal katten in de familie en de andere kat in huis heeft niks.
Ik zal nog steeds niet enten maar het is wel zo prettig als er een uitbraak met niesziekte is bij vriendinnen ofzo, dat ze dan liever niet bij mij komen logeren.

Nou inderdaad....

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 02:06

Nicolletje schreef:

Bonnie... <3

Ik ent ook niet. Mijn katten komen alleen in de achtertuin, maar met mijn hond kwam ik overal, ook bij andere katten. Katten van mij zijn altijd gezond geweest! Als kitten zijn ze wel geënt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 02:45

Mijn katten zijn 15 en 13, zijn de eerste 5 a 6 jaar geent. Sindsdien niet meer, hebben ook nooit wat gehad. Nu beide niesziekte, gelijk mee naar de da, ab kuurtje mee en 2 weken later zijn we klaar. Niesziekte kunnen ze prima krijgen wanneer ze zijn geent namelijk.

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 03:12

Onze kat is sinds we hem kregen (14 jaar terug?) niet meer geënt of ontwormd en komt nog altijd gewoon buiten en kan van alles vangen. En vandaag nog complimenten gekregen hoe goed hij eruit ziet voor zijn 18e jaar.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 13:55

Agossie schreef:
Bonnie... <3

Nee ouwe Bugs :D Bonnie heeft wonderbaarlijk niets.
De kuur sloeg niet aan bij Bugs, dubbel herhaald zelfs maar een operatie bij een bijna 20-jarige kat vind ik te risicovol.

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 14:07

Bugs? Ik dacht dat die veel jonger was!

Escalutia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 14:10

Die drie monster hier hebben noooit de DA gezien, en hebben ook nooit wat.
Ik hecht er zelf niet zoveel waarde aan...

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 14:31

Nee Bonnie is een jaar of 8 en ziet er tegenwoordig goed uit hoor!
Maargoed, niesziekte kan je dus ook meenemen in je kleding of schoenen.

Ik lees hier trouwens iets wat mijn DA nog nooit heeft toegepast, vreemd.
http://www.hethazewinkel.nl/viewarticle.asp?art=124

Het BB neusdruppelvaccin.