Hoe reageren jullie dieren op vuurwerk?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Hoe reageren jullie dieren op vuurwerk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 18:49

Mijn katten zitten nu allebei bij de deur te zeuren dat ze naar buiten willen.. Maar dat doen we dus maar niet ;)

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 18:49

Mn kitten heeft letterlijk uit angst de bank ondergescheten.. arm beest..
Nu is hij gelukkig wel rustig.

jennsoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 18:55

mijn ene hond is doof dus die hoort niks en is dus ook niet bang,
de andere was gister heel bang maar nu ligt hij bij me en als hij een klapt hoort kijkt hij me aan,
en dan zeg ik dat het goed is en dan gaat hij weer liggen.
de katten zit 1 boven op bed en die kwam net beneden en die schoot weer naar boven, de ander zit onder de bank,
en weer een ander ligt op schoot en is wel rustig.

amigamia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 19:08

mijn katten zitten boven in de kattekamer en die zijn totaal niet bang , twee van de maine coons zitten voor het raam boven te kijken , die vinden het mooi.
Mijn honden , de mastino en de amerikaanse buldog die kijken alleen maar als ze hele harde knal horen als ze naar buiten zijn en lopen gewoon door maar mijn pitbull die is echt bang en als die een harde knal hoort dan draait ze om der as om en rent ze gelijk mij meeslepend naar huis .
En binnen blaft ze als ze harde knallen hoort en de andere twee die liggen gewoon te slapen en hebben nergens last van .

_Liez

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 19:13

Onze kat ligt nu in de vensterbank. Het intresseerd hem helemaal niks.
Hij vindt het wel mooi dat vuurwerk. :D

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 19:16

Puk is nu chill alleen figaro ligt onder mijn bed, arm ding :')

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 23:55

Ik probeer elk jaar iets nieuws tot ik wat vind dat werkt voor mijn honden. Dit jaar Bach resque icm bodybandage van t touch. Het haalt weer geen zak uit.... poedersuiker vuurwerk!

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 00:51

Wij hebben net het kindervuurwerk afgestoken voor de stal. Konden de paardjes het ook zien. Die zaten er echt niet mee. Gingen gewoon door met hooi eten. :+ Ze hebben echt geen van allen ergens last van en dit is het eerste jaar hier. Voorheen woonden we veel meer afgelegen, dus ik had meer stress verwacht.

Daphx93

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 00:56

Bij ons geef onze jonge hond (2jaar) er niks om, onze andere hond van 11 is doodsbang en zit ook achter de kerstboom in een hoekje tegen de bank..
De katten geven er niks om... Baal er alleen van dat onze domste kat buiten is... Is echt een kater dus die zien we niet zo heel vaak.
Maar die kat is zo ontzettend dom, dus ik hoop dat het goed gaat!
Vorig jaar ging het gelukkig wel goed....

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 01:37

Mn mecheltjes zijn alle 3 mee naar buiten geweest zopas en ze knipperen nog niet met hun ogen :) Zelfs op de meest harde knallen komt geen enkele reactie. Coole hondjes 8-) De paarden staan rustig te eten in de stal. Zal blij zijn als het weer voorbij is. Blijf het toch altijd spannend vinden elk jaar weer.

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-12 01:47

Kat 1 vliegt van de ene kant naar de andere kant
Andere zit heel alert op de bank

Hoop nu dat het snel over is ben echt iemand die hele nacht uit het raam gaat kijken
En katjes is ook fijner
Hamstertje was zonet ook bang zat plat op me hand

Bluebontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 01:48

Onze honden liggen nu en trouwens de hele avond al, lekker te slapen.
Om 12 uur hebben we met 1 hond naar het vuurwerk gekeken.
Wat de rest van de dieren doet, weet ik niet, die zitten buiten.

jennsoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 01:48

katten zitten onder de bank en honden liggen aan mijn voeten :D

flyer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 01:49

Hm,ik heb blijkbaar niet de enige schijterige Stafford,ben er hier al een paar tegen gekomen..Buiten wijkt ze niet van mijn zijde en verder zit ze al de hele avond al gestresst te hijgen.Mijn Jack Russel blaft als een gek maar is niet bang.
Paardjes varieert van gewoon dooreten tot gestresst rondjes lopen,poes is nergens te bekennen en ligt waarschijnlijk ergens diep tussen het hooi.En Kebab en Shoarma,de schapen,hebben het wel gezien en zijn naar binnen vertrokken..

Verafjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 02:05

toen om 12 uur het vuurwerk losbarstte en we hier in een soort Gaza strook terecht kwamen vlogen alle 5 mijn katten achter/onder mijn bed. En aangezien het hier nog steeds een pokke herrie is, heb ik ze al een uur niet gezien

marielle231

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 02:34

*\o/* alle dieren in huis gewoon super rustig! *\o/*
Had het niet verwacht maar ben er erg blij mee.

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 02:43

Hier alles compleet rustig :j Geen kik gegeven. Zeuren nu om eten en 1 is er aan het spelen (zijn 3 katten).

Miekie74

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 02:46

Mijn Jack Russel heeft de neiging om wat zenuwachtig te gaan doen, dus die gaat gewoon mee naar buiten om twaalf uur. Eerdere jaren had hij nog de steun van mijn schotvaste Duitse Staande Draadhaar. Die liep om 12 uur gewoon los mee naar buiten, tussen alle vuurwerk door. Sinds de oude dame dood is, heeft Frits het wel wat moeilijker. Vorig jaar had hij voor het eerst geen steun aan haar, toen had hij het er echt moeilijk mee. Dit jaar gaat het al weer een stuk beter.

Ik heb ooit een pony gehad die zo mak was, dat ze bijna een rotje op at. Die was op mijn verzoek vlak bij haar neer gegooid om te kijken wat ze deed. Niet veel dus, behalve proberen om het nog niet ontplofte rotje op te eten. Ik kon haar nog net op tijd weg jagen, haha.

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 02:49

Mijn 3 honden geven als ze binnen zijn er niks om. Eentje is buiten bang, doet alles heel vlug en wil weer terug naar huis. De jongste, net een jaar, vind het prachtig en blaft alleen als ze de lichtjes van de vuurpijlen ziet.
De katten, die geven er ook niet om, eentje was altijd erg bang, maar ben blij dat mijn woonkamer achter is, dus ze krijgen niet zo veel mee.
Wel uit voorzorg mijn konijnen, twee vlaamse reuzen binnen gehaald, vanwege de kruitdampen en die rennen nu door de woonkamer heen.
Mijn oudste merrie is er helaas sinds een paar jaar bang voor, ze rent niet gelijk weg, maar is schrikkerig en heel erg alert.

Ekeif96

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 02:49

Paarden, koe, poezen en logeer-hond, stonden heerlijk te slapen of een beetje aan het hooi te knabbelen.

Mizsz_Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 02:50

Geloof dat de katten nergens last van hebben gehad, liggen nu weer lekker even bij mij op de bank te kroelen, maar lagen gewoon te pitten in de keuken dat ik net thuiskwam

Nano05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 02:56

2 katten nergens last van, eentje heel angstig, honden geen reactie, 1 van de 5 paarden hele avond staan weven en steigeren op stal, heb m muisjes gegeven, maar gaat daar gewoon doorheen, anderen waren relaxed

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 03:14

Als moeders thuis is, blaffen de honden naar het vuurwerk, als ze weg is niet :') Mijn moeder is als de dood voor vuurwerk, dus we denken dat ze daarop reageren. Dat zijn overigens alleen de 2 cavaliertjes, onze Sint Bernard reageert er totaal niet op.

Mijn paard staat op een stal dat redelijk ver weg is van het vuurwerk en toen ik vandaag met haar in de bak stapte, keek ze niet eens op van de doffe knallen. Terwijl het normaal een paard is dat van ieder klein dingetje kan schrikken. Dus hier gaat het gelukkig allemaal goed!

Tessa_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 03:25

Onze hond ligt in de badkamer en wil er niet uit, maar in de badkamer ligt ie op zich nog best rustig..
Badkamer hoor je weinig van het vuurwerk namelijk..

Uitlaten daarentegen is nu met tuigje en halsband en riem aan allebei, want anders wurmt ie zich eruit en rent ie naar huis als ie een harde knal hoort.. Maar we hebben m alleen vanochtend hoeven dragen, de rest van de keren liep ie gewoon - heel moeizaam - mee..

Nou moet ik ook zeggen dat ze hier als knalvuurwerk geen simpele rotjes afsteken, maar veel zwaarder knallende dingen..

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 03:27

mijn katten doorstaan het redelijk.