Vorig jaar zijn ze geloof ik rustig in de schuur gaan zitten, daar zitten ze wel vaker!
Dus eigenlijk verandert er bij ons weinig.. Als de katten liever binnenkomen: Primaa
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
hele kleffe pootjes
alcootje schreef:De veehouders doen echt niets anders dan normaal met hun veestapel.
Wij houden bij de koeien namelijk wel rekening met oud en nieuw... Zowiezo blijft het licht langer branden zodat de koeien minder last hebben van alle lichtweerkaatsingen van het vuurwerk... En daarnaast zorgen we dat de "gordijnen" die we hebben helemaal open zijn zodat de koeien aan 4 kanten van de stal uitzicht hebben naar buiten(ook vanwege die lichtweerkaatsingen). Klinkt gek, maar dat zorgt voor veel meer rust op stal als het vuurwerk om 12 uur losbarst... En tsjah we doen er zoveel mogelijk aan om ze een rustige oud en nieuw te gunnen want met die koeien verdienen wij onze boterhammen
Beestje vind het absoluut niet leuk en word ook gewoon met rust gelaten. En mijn hond beleeft dit jaar haar 1ste oud en nieuw maar ik verwacht geen gekke dingen. Het knalt hier al de hele dag en ze gedraagt zich gewoon normaal
Rianneke schreef:alcootje schreef:De veehouders doen echt niets anders dan normaal met hun veestapel.
Dan zijn wij zeker gewoon gek?Wij houden bij de koeien namelijk wel rekening met oud en nieuw... Zowiezo blijft het licht langer branden zodat de koeien minder last hebben van alle lichtweerkaatsingen van het vuurwerk... En daarnaast zorgen we dat de "gordijnen" die we hebben helemaal open zijn zodat de koeien aan 4 kanten van de stal uitzicht hebben naar buiten(ook vanwege die lichtweerkaatsingen). Klinkt gek, maar dat zorgt voor veel meer rust op stal als het vuurwerk om 12 uur losbarst... En tsjah we doen er zoveel mogelijk aan om ze een rustige oud en nieuw te gunnen want met die koeien verdienen wij onze boterhammen
![]()
Paarden staan hier trouwens rustig op stal en hebben ook uitzicht op buiten en hebben altijd wat te knabbelen dus die staan ook gewoon rustig.
De hond van mijn vriend verstopt zich trouwens altijd met oud en nieuwBeestje vind het absoluut niet leuk en word ook gewoon met rust gelaten. En mijn hond beleeft dit jaar haar 1ste oud en nieuw maar ik verwacht geen gekke dingen. Het knalt hier al de hele dag en ze gedraagt zich gewoon normaal