Waar zijn jullie dieren met oud&nieuw?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Dieltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 12:38

De hond zit lekker binnen, de katten zitten normaal gesproken altijd buiten en die blijven nu ook gewoon buiten tenzij ze graag naar binnen willen!
Vorig jaar zijn ze geloof ik rustig in de schuur gaan zitten, daar zitten ze wel vaker!
Dus eigenlijk verandert er bij ons weinig.. Als de katten liever binnenkomen: Primaa :Y)

Seven

Re: Waar zijn jullie dieren met oud&nieuw?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 12:40

De honden gaan mee op visite die vinden vuurwerk en de gezelligheid heel leuk.
De katten zijn thuis die reageren er niet eens op en de kippen vinden het ook prima want die hebben voer in hun hok.

De paarden staan lekker op stal met hooi ook daar nog geen reactie van gezien ondanks het karbit schieten

mang

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 12:49

Mijn katten liggen op de overloop. Ze zweten gewoon van de spanning := hele kleffe pootjes :(:)

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 12:51

Mijn cavia's, konijnen en hamster zitten waar ze normaal zitten, in de (verwarmde) schuur.

De 2 honden blijven binnen in de huiskamer

Onze kat blijft in de keuken, waar hij nu ook ligt ;)

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 13:01

alcootje schreef:
De veehouders doen echt niets anders dan normaal met hun veestapel.

Dan zijn wij zeker gewoon gek? :') Wij houden bij de koeien namelijk wel rekening met oud en nieuw... Zowiezo blijft het licht langer branden zodat de koeien minder last hebben van alle lichtweerkaatsingen van het vuurwerk... En daarnaast zorgen we dat de "gordijnen" die we hebben helemaal open zijn zodat de koeien aan 4 kanten van de stal uitzicht hebben naar buiten(ook vanwege die lichtweerkaatsingen). Klinkt gek, maar dat zorgt voor veel meer rust op stal als het vuurwerk om 12 uur losbarst... En tsjah we doen er zoveel mogelijk aan om ze een rustige oud en nieuw te gunnen want met die koeien verdienen wij onze boterhammen :)
Paarden staan hier trouwens rustig op stal en hebben ook uitzicht op buiten en hebben altijd wat te knabbelen dus die staan ook gewoon rustig.
De hond van mijn vriend verstopt zich trouwens altijd met oud en nieuw :(:) Beestje vind het absoluut niet leuk en word ook gewoon met rust gelaten. En mijn hond beleeft dit jaar haar 1ste oud en nieuw maar ik verwacht geen gekke dingen. Het knalt hier al de hele dag en ze gedraagt zich gewoon normaal :)

Creatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 13:04

@Rianneke: Merken jullie eigenlijk veel verschil qua melkopbrengst de dag/dagen na O&N??

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 13:07

Mijn kat wil graag naar buiten en is wat gepikeerd dat ze niet zovaak mag nu.
Gistermiddag was het rustig en mocht ze een paar keer, vanmorgen een uurtje maar het is nu goed begonnen dus mag ze niet meer. Gisteravond probeerde ze langs elk kiertje te ontsnappen en was ze merkbaar boos!

wil het niet op mn geweten hebben straks bij de da te zitten met een kapotte kat. ook Onbedoeld kan er een rotje vlakbij haar gegooid worden.

DmNqUe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 13:09

de hond van ons gaat mee naar mijn oma (waar we vanavond heen gaan ) ze geeft echt geen bal om vuurwerk en het liefst gaat ze er ook nog achteraan ook haha maf beest!
hier op straat waren ze net aan het knallen en dan staat ze op de bank voor het raam te kwispelen en te blaffen dat ze naar buiten wilt.

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 13:14

Onze hond ligt waarschijnlijk gewoon in zijn mand te slapen. Hem doet het vuurwerk gelukkig niets.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 13:14

Ik heb mijn plan om met de honden naar het bos te gaan herzien...... ze mogen nu een triestig klein rondje lopen :(:)

Het idee dat er honden zijn die nooit méér krijgen dan dat...... sneu is 't.

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 13:30

Mijn paard staat gewoon overdag buiten en vanavond op stal. Ze is wel bang van vuurwerk, maar ze laten op stal de lampen en de radio aan. Stal is redelijk afgelegen dus ik denk dat ze er weinig van meekrijgt.

Onze hond blijft voor het eerst alleen thuis. Hij geeft weinig om geknal en slaapt gewoon rustig verder. Als het te hard knalt dan blaft ie een keer. Mijn schoonouders hebben aangeboden om op hem te passen, maar hun hond wordt helemaal hysterisch van vuurwerk, dus ik denk dat ik die van ons beter thuis kan laten want anders is die volgend jaar ook bang!

liesjecryos

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 13:48

Rianneke schreef:
alcootje schreef:
De veehouders doen echt niets anders dan normaal met hun veestapel.

Dan zijn wij zeker gewoon gek? :') Wij houden bij de koeien namelijk wel rekening met oud en nieuw... Zowiezo blijft het licht langer branden zodat de koeien minder last hebben van alle lichtweerkaatsingen van het vuurwerk... En daarnaast zorgen we dat de "gordijnen" die we hebben helemaal open zijn zodat de koeien aan 4 kanten van de stal uitzicht hebben naar buiten(ook vanwege die lichtweerkaatsingen). Klinkt gek, maar dat zorgt voor veel meer rust op stal als het vuurwerk om 12 uur losbarst... En tsjah we doen er zoveel mogelijk aan om ze een rustige oud en nieuw te gunnen want met die koeien verdienen wij onze boterhammen :)
Paarden staan hier trouwens rustig op stal en hebben ook uitzicht op buiten en hebben altijd wat te knabbelen dus die staan ook gewoon rustig.
De hond van mijn vriend verstopt zich trouwens altijd met oud en nieuw :(:) Beestje vind het absoluut niet leuk en word ook gewoon met rust gelaten. En mijn hond beleeft dit jaar haar 1ste oud en nieuw maar ik verwacht geen gekke dingen. Het knalt hier al de hele dag en ze gedraagt zich gewoon normaal :)

Dat doen wij ook gewoon overal lampen open aan houden en de deuren open zodat ze gewoon de luchtplaats op kunnen.
En schik dat ze hebben,ze staan gewoon met de oren na voren te herkauwen :')

AllstarLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 13:54

Mijn 2 paarden staan in de wei. Als ze ergens van schrikken kunnen ze ook weg rennen. 3 honden van ons brengen we naar mijn opa en oma die afgelegen wonen. Die zitten normaal in de kennel achter huis maar 2 daarvan zijn super bang. Onze 2 honden binnen blijven binnen en kijken er niet van op.

Madeliefjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 14:00

Paard staat tot vanmiddag buiten. Honden zitten in de keuken, kippen, konijn en cavia gewoon in hun hok en de kat....... Die krijg ik met geen mogelijkheid meer achter de wasmachine vandaan...

A_man

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 15:03

paard staat op stal en honden zitten lekker binnen, vanmorgen naar het strand geweest en nu een lekker bot gekocht voor vanavond..
wel hebben ze relax pilletjes

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 15:47

Paarden staan gewoon rustig in de wei,ze kijken niet op of om naar het knallen.
Ze willen alleen maar kuil eten.Vanacht word er naar ze gekeken of er niet iemand vuurwerk naar ze gooit.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 15:51

Onze poes gaat de piano induiken. :=

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 15:52

Mijn kat is binnen, hij zal de bank wel opzoeken, zijn favo plekje.

nikitabanana

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 16:08

onze hond (duitse herder) kijkt er niet van op is niet bang ligt rustig in zn mand oud te zijn.. maar als hij de kans kreeg en we lieten hem naar buiten rent die zo de weggegooide rotjes achterna.. (niet handig dus)

en mijn paarden staan lekker te swingen op stal met de muziek op de hardste volume stand. maar die schrokken vorig jaar 1x van de eerste knal van het carbid schieten, doen ze bij ons in de bak.. dus die zijn ook niet zo bang meer.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 16:11

Mijn hond gaat mee naar de vrienden waar we het vieren. Daar lopen ook nog 3 honden rond. Ze is er niet bang voor.

Mijn paard staat op stal. Ze hebben daar weinig last van het vuurwerk. Buitengebied.

sporten

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 16:17

wij blijven altijd thuis met oud en nieuw voor onze dieren

alles staat binnen ( paarden, ponies, honden, katten, konijnen, cavia,s en kippen )

voor 12 uur wordt ze allemaal nog extra verwend met wat extra lekkers waar ze tijdje mee zoet zijn

rond 1 uur nog even extra ronde doen

de hoort hier al geheel week veel vuurwerk onze dieren zijn inmiddels wel aan gewend

zoals de boer is is ook ze vee, reageer zelf er niet op dan vinden ze allemaal gewoon
Laatst bijgewerkt door sporten op 31-12-11 16:21, in het totaal 2 keer bewerkt

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 16:19

Mijn konijn zit veilig in zijn hok, maar met zijn 9 jaar is hij toch al behoorlijk doof dus hij zal niet zoveel last hebben. :=

linnnh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 16:20

Nou de ene kat ligt rustig te slapen, de ander bivakeert nu al enkele dagen versteend achter de bank van angst....

Floor_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-11 16:20

Tot nu toe is mijn ene konijn heel rustig, de ander heeft zich boven in het nachthok in het stro begraven :')

De katten hebben er niks van, gelukkig. Komt wellicht doordat we overal dubbel glas hebben, dus de knallen zijn ook niet onwijs hard :)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 16:23

Mijn X Chihuahua keft steeds als er geknalt word,maar hij is er niet bang van.
Als hij buiten is kijkt hij niet op of om naar het knallen.

In Memoriam Benji 31-12-2009 +