En dan staat je leven even stil.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Langcara

Re: En dan staat je leven even stil.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 14:38

Ik hoop toch niet dat het vergiftiging is. De dood van een hond, en zeker zo'n beroerde dood als deze vind ik heel moeilijk te verkroppen als er opzet achter zit. Een natuurlijke dood zou ik beter kunnen accepteren.

Je hond kan een tumor hebben gekregen in de hersenen, waardoor er epilepsie onstaat. Tumoren zijn helaas niet altijd selectief in leeftijd. Ook jonge dieren kunnen het krijgen.

Ik wens je heel veel sterkte met het verlies. HEt moet een afschuwelijke ervaring voor je geweest zijn. De dood van een hond is al erg genoeg, maar zo is het nog harder.

ineminne96

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 14:39

Maar een hond kan ook vergiftigd worden door bijvoorbeeld ratteneten , of iets vervallen wat hij ergens in de tuin vond he ...

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 14:47

wat een vreselijk bericht
heel veel sterkte

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 16:22

Langcara schreef:
Ik hoop toch niet dat het vergiftiging is. De dood van een hond, en zeker zo'n beroerde dood als deze vind ik heel moeilijk te verkroppen als er opzet achter zit. Een natuurlijke dood zou ik beter kunnen accepteren.

Je hond kan een tumor hebben gekregen in de hersenen, waardoor er epilepsie onstaat. Tumoren zijn helaas niet altijd selectief in leeftijd. Ook jonge dieren kunnen het krijgen.

Ik wens je heel veel sterkte met het verlies. HEt moet een afschuwelijke ervaring voor je geweest zijn. De dood van een hond is al erg genoeg, maar zo is het nog harder.

Snap het wel dat het dan nog moeilijker is, echter voor de nakomelingen van haar zou het weer veel beter zijn dus vandaar dat je maar moeilijk kan zeggen dat je hoopt dat het epilepsie is ;)

Zeker als je zelf 3 puppen (zou ik nooit na doen, succes zeg zal wel dolle boel zijn :D ) hebt aangehouden met het doel verder te fokken omdat de lijn zo goed is.

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 16:33

Wat vreselijk... afgrijselijk zeg! Heel veel sterkte met dit vreselijke verlies... Ivm het nageslacht is het inderdaad te hopen dat het vergiftiging was. Maar wat het ook geweest mag zijn, het is allemaal even erg.

Hopelijk heb je veel steun aan de 3 pups!

clarence

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 22:24

He, wat vervelend. Onze hond had een tijdje terug ook z'n eerste epileptische aanval (maar hij was 12). Daarna volgden er nog een paar in rap tempo. Uiteindelijk hebben we 'm in moeten laten slapen omdat ie niet meer kon lopen en overal pijn had. Het was waarschijnlijk een hersentumor. Wat voor jouw hond natuurlijk heel vroeg zou zijn. Ik hoop dat je snel de uitkomst krijg. Uitsluitsel over gif lijkt me wel belangrijk. Helemaal omdat je meerdere honden hebt. Stertkte.

johanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 22:36

echt heel naar om dit mee te maken.
helaas weet ik wat je mee maakt, heel veel sterkte.

liefhelietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 22:38

Wat verschrikkelijk! Ontzettend veel sterkte TS. :(:)

Zorry

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-11 12:26

Iedereen bedankt voor de lieve berichten.
Zit op het moment in de zenuwe want ze kunnen elk moment bellen van uit Utrecht.

We hebben uit het nest zelfs 4 puppies gehouden :o , maar er wonen er 2 bij ons thuis en 2 wonen ergens anders in co-own.

Op het moment maken we ons ook zorgen om ons andere volwassen teefje Truus, ze heeft het er heel erg moeilijk mee dat haar maatje er niet meer is.
Ze is wat afgevallen en heel erg down, we gaan nou zo veel mogelijk met haar weg en wat doen dan leeft ze namelijk weer helemaal op.
Maar als we dan weer thuis komen is ze weer down, zei heeft er waarschijnlijk heel veel van mee gekregen aangezien ze naast Lizzy in de bench lag.

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 12:40

Wat zielig ook voor je andere hond, dat ze haar maatje zo heeft moeten zien lijden en niks heeft kunnen doen. Ik ben benieuwd wat de uitslag is.
Sterkte

quater

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 13:01

Wat een vreselijk bericht zeg......
Heel veel sterkte met het verlies!!

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 13:05

Zorry schreef:
Iedereen bedankt voor de lieve berichten.
Zit op het moment in de zenuwe want ze kunnen elk moment bellen van uit Utrecht.

We hebben uit het nest zelfs 4 puppies gehouden :o , maar er wonen er 2 bij ons thuis en 2 wonen ergens anders in co-own.

Op het moment maken we ons ook zorgen om ons andere volwassen teefje Truus, ze heeft het er heel erg moeilijk mee dat haar maatje er niet meer is.
Ze is wat afgevallen en heel erg down, we gaan nou zo veel mogelijk met haar weg en wat doen dan leeft ze namelijk weer helemaal op.
Maar als we dan weer thuis komen is ze weer down, zei heeft er waarschijnlijk heel veel van mee gekregen aangezien ze naast Lizzy in de bench lag.

:D zag al 3 stafford puppen rond banjeren maar 2 is al beter te doen :D ;)

Wat enorm rot dat je andere hond er zo enorm veel last van heeft. Hopelijk komt ze hier snel overheen. Idd het enigste wat je kan doen is haar veel afleiding geven maar dat moet wel goed komen met 2 puppen rond haar. Succes hier mee. Moet heel moelijk zijn na het verlies ook haar er nog zo onder te zien lijden.

charlie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 13:12

Heel veel sterkte!

Vivat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 13:14

jeetje wat vreselijk, heel veel sterkte

Athena1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 13:16

Wat verschrikkelijk zeg! Echt ongelooflijk, heb er geen woorden voor. Heel veel sterkte!

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 13:18

Jemig....wat een verhaal zeg,
wat vreselijk om op deze manier afscheid te moeten nemen van je hond.

Heel veel sterkte!

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 13:19

Wat een afschuwelijk verhaal, sterkte en ook sterkte met de uitslag

mandy_8

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 13:58

jeetje hee... wat heftig. Sterkte! ):

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 17:10

dierenfan schreef:
Snap het wel dat het dan nog moeilijker is, echter voor de nakomelingen van haar zou het weer veel beter zijn dus vandaar dat je maar moeilijk kan zeggen dat je hoopt dat het epilepsie is ;)

Zeker als je zelf 3 puppen (zou ik nooit na doen, succes zeg zal wel dolle boel zijn :D ) hebt aangehouden met het doel verder te fokken omdat de lijn zo goed is.

Hangt er van af. Een tumor is niet erfelijk en kan iedereen altijd krijgen. en epilepsie kan dus ontstaan door tumor in de hersenen.

Onderschat het rouwproces niet van een hond. Ook zij kunnen lijden door verlies. misschien lukt het je om Truus afleiding te geven.

Karin92

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 17:14

Jeetje wat verschrikkelijk voor je.
Heel veel sterkte en ik hoop dat jullie er snel achter komen waar ze aan gestorven is.

Y;(

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 18:20

hersentumoren kunnen ook erfelijk zijn! daarom is het zo'n groot probleem bij boxers ;)

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 19:16

@zorry; heb je al nieuws vd kliniek? hopelijk dat wat het resultaat ook is; dat het niks erfelijks is wat de pups ook kunnen hebben/krijgen

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 19:16

dierenfan schreef:
hersentumoren kunnen ook erfelijk zijn! daarom is het zo'n groot probleem bij boxers ;)

wat bedoel je hiermee? dat er bewust gefokt word met boxers met hersentumoren?

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 19:21

Hebben ze al gebeld, TS?

Mama_Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 19:40

Vreselijk! Ben benieuwd wat er uit de uitslag komt..
Heel veel sterkte.. gadsie, moet er niet aan denken!