Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

piezze schreef:Nee Linea, dat verschil proef je wel degelijk. Wildxtam is tam konijnenvlees.
MarvanTom schreef:De schuld ligt bij de regering en gebrek aan goede regelgeving of controle daarop.
De consument koopt in vertrouwen, gelooft de reclames en kiest onbewust dus iets verkeerds.
Konijn valt onder wild en gevogelte in de winkel, maar heeft hier niets mee te maken.
Tam konijn is niet te vreten, maar wie weet tegenwoordig nog het verschil qua smaak?
Kyaral schreef:Jullie kunnen ons boeren wel met een boos gezicht aankijken maar volgens mij moeten wij mensen boos aankijken!
Jullie willen de aanbiedingen in de winkel.
Jullie zijn niet bereid om meer te gaan betalen voor een stukje vlees wat een leuk leven heeft gehad.
Horse321 schreef:Kyaral schreef:Jullie kunnen ons boeren wel met een boos gezicht aankijken maar volgens mij moeten wij mensen boos aankijken!
Jullie willen de aanbiedingen in de winkel.
Jullie zijn niet bereid om meer te gaan betalen voor een stukje vlees wat een leuk leven heeft gehad.
Amen, en dat zeg ik al consument zijnde. Ik kan mij in al jouw woorden vinden Kyaral.
Er word hier teveel met het vingertje naar de boeren gewezen, terwijl zij in net zo'n *piep* situatie zitten als de gemiddelde consument.
De boeren moeten hun dieren zo houden omdat ze niet meer geld voor hun vlees krijgen... vaak (en zeker vandaag de dag) werken ze voor verlies. Niks winstgevend houden wat sommigen proberen te beweren.
De consument krijg het over het algemeen steeds minder breed en dan pak je toch noodgedwongen die kilo-knaller... of leggen alle bokkers hier soms een tiental flappen neer voor een lappie vlees?
Ja natuurlijk is dat beter, maar als dat financieel niet uit kan moet je blijkbaar maar vegetariër worden?
Schandelijk die dat filmpje eerlijk waar... en ik denk dat de meeste consumenten en boeren dit ook beide net zo graag de wereld uit willen helpen.. maar hoe?
Beiden partijen hebben het minder.. het is een cirkel waar je niet 123 uitkomt.
Sommigen zijn hier nogal naiëf aan het ''ziellughhen'' terwijl dit veel moeilijker in elkaar steekt dan het op het eerste gezicht lijkt.
picobello schreef:@Marlou: duidelijk stuk en ik kan me er ook in vinden. Jammer dat in een Europa waar iedereen zich aan allerlei regels moet houden sommige landen dan daar onderuit komen en lekker goedkoop kunnen produceren. Ik denk dat hier een taak voor Brussel ligt, om te zorgen dat het dierenwelzijn in de hele EU op het zelfde niveau komt en de boeren allemaal dezelfde kosten maken om te produceren. Maarja, dat zal wel een utopie zijn.
Nathalie02 schreef:Dit is de reden waarom ik alleen biologisch eet en met liefde wat meer betaal voor een stukje vlees of een eitje op mijn bord. Dan nog even het hoe en wat van dit filmpje daar gelaten, maar ik vind het geen enkel excuus dat die dieren zo opgepropt in een kooitje zitten. Als het een boer/fokker zoveel doet, dan moet hij er ook wat aan doen.
)
Ongelooflijk.. picobello schreef:[Lekker generaliserend, dat alle soja voor vegetariers wordt geteeld. Het merendeel gaat naar de veevoer industrie.... Verder vind ik de beelden van de konijnenfokkerij in het geheel triest. Ik begrijp dat het anders niet kosten effectief zal zijn voor de houder,maar voor mij reden genoeg om dat nooit te eten.
). Jullie zeggen nu hetzelfde over over hoe al die konijntjes daar gehuisvest zijn dat ALLE konijnen het daar slecht hebben! En nee ik praat deze beelden echt niet goed, vind het ook erg om te zien maar dit is maar een hele kleine selectie van het geheel, dat probeerde ik ermee te zeggen!