Wat moeten we met onze kat!!!????

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

InezFlip

Re: Wat moeten we met onze kat!!!????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-11 16:11

Ik heb net me moeder weer gesproken omdat we naar de DA gingen om mijn konijn te laten castreren, ze vroeg aan mij of we Rocky meenamen (waarschijnlijk voor de enting) toen vertelde ik haar dat het alles of niet is of kat weg of echt verzorgen. Ze moet er over nadenken wat ze ermee wil en ze heeft het gevoel dat de DA het niet kan oplossen. Ik snap de manier van denken niet want ze spendeerdt het heeeeeeeeeeeeel veel geld aan voer laatst nog 50 euro voor 8 kilo en dat was een aanbieding!

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 16:14

En kun je haar niet duidelijk maken dat er niemand anders is dan de DA die dit kan oplossen.
Of de dood maar dat wil jullie toch ook niet. Een da heeft er juist voor gestudeerd en die kunnen ook helpen. Misschien een andere DA maar ze kunnen het toch echt.

En haar gevoel of het welzijn van de kat... is toch niet te vergelijken. Wat wilt ze dan? Waar moet ze over nadenken?

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 16:39

Heb je al eens melk geprobeerd? Ik heb zelf vroeger heel erg overgegeven door brandend maagzuur. Melk kan dit redelijk goed blussen. Misschien een optie?

InezFlip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-11 16:44

AaronYve ik heb precies dezelfde vragen maar ik begin er niet meer te vaak over, ze wordt zwaar gerirteerd als ik erover begin.... En ik frustreer me rot hierom maar ik kan niet meer dan dit. Haar bewust maken dat als je een dier neemt je hem dus moet gaan ontwormen enten DA kosten hebt. Ze werdt beetje boos toen ik zei dat ik dat wel deed, vind echt belachelijk ik leg om 5 uur 70 euro klaar voor mijn konijn die op dit moment gecastreerd wordt zodat hij zijn leven kan delen met een vriendinnetje en daar wordt ik heel blij van. 70 euro.... daar kom je al heel ver mee denk ik als we onze kat laten onderzoeken maar ik snap niet waar het probleem bij der zit, de moeite het geld? Het gevoel dat de DA geen oplossing zal vinden na eindeloos geld kostent onderzoek. Ik weet het niet ik wordt er ook niet veel wijzer van en krijg dan gensauw over me heen dus pas wel op.... Ik zei ook al, je wil Rocky graag houden toch? Ja zei ze. Nou zei ik dan gaan we na de DA voor onderzoek dan kan het zijn dat het kotsen over gaat over bijna niet meer gebeurd dat wil jij toch ook? Ja zei ze..... Maar waarom ze het dan niet doet?

Melk kunnen we proberen hebben we hem weleens gegeven vond die heerlijk!

Sja zit er echt mee aan de ene kant denk ik dan ik ga er zelf wel mee naar een DA andere kant ik ga nu voor hun onozele actie een kat te nemen opdraaien. Ik denk zelf goed na over wat ik neem en dan zal ik er zeker mee zitten heb er ook geen geld voor.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 16:47

Nee Iney, geen melk geven!
Het helpt inderdaad tegen maagzuur (ik dronk het ook tijdens mijn zwangerschap :D ), maar er zit lactose in en dat kan een kat niet hebben. Dan gaat hij zéker spugen en aan de diarree.

Kun je de kat niet straks meenemen als je je konijn haalt en dan gewoon een rekening laten sturen?

InezFlip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-11 16:55

Ik weet dat gewone melk niet goed is voor een kat maar kattemelk toch wel?

Ik kan de kat niet meenemen want me moeder moet rijden aangezien ik me rijbewijs nog niet binnen heb en de rekening op laten sturen krijg ik gezeur mee :D

Lastig dit, ik weet wel dat ik me moeder gewoon de tijd moet geven ze moet overal altijd erg lang over nadenken als snap ik niet wat er over te denken valt....

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 17:00

Frustrerend zeg.

Ik ben ook heel veel geld kwijt aan een kat die ik gratis heb gekregen. Maar ik weet nu wel wat hij heeft en ben blij dat ik het weet want het was geen pretje. Maar ik kan er wel iets mee en mijn kat is nu ''gezond'' (leukemie maar onder controle) en je moeder die zal over 3 jaar nog met een stikende bank en kotsende kat zitten als ze hem niet eens goed laat onderzoeken.
Maar ja jij weet dat :) ik hoop dat je echt eens bij je moeder doordringt en dat het lampje bij haar gaat branden