Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
liljebo schreef:De reiger kan er niets aan doen. Het volgt zijn instinct.
Maar het is jammer dat er hier mensen zijn, die blijkbaar volledig gespeend zijn van enige empathie en dat blijkbaar erg tof van zichzelf vinden.
Een puppy in huis halen is een hele gebeurtenis en je hecht je al heel erg snel aan zo'n beestje.
Dat je bij het wandelen en loslaten, niet meteen stil staat bij reigers en andere roofvogels die een prooi in je hondje zien, vind ik heel erg begrijpelijk.
Ik vind het dan ook enorm sneu voor deze vrouw.
joenohoe schreef:Sabinee__ schreef:Maar als ik googel op internet dat komen er wel meerdere stukken boven dat Reigers niet aanvallen, geen puppy's eten (Reigers kunnen overduidelijk zien dat het GEEN vis is..)
Reigers eten ook ratten en muizen hoor, heb ik zelf gezien.
maura schreef:In Nederland is de Oehoe een inheemse soort, maar pas sinds enkele jaren terug als broedvogel. In 2009 of 2010 broedde er maar 1 paar, ergens in Limburg. De soort is zo kwetsbaar dat de plaats van het nest niet bekend werd gemaakt om verstoring te voorkomen, maar het broedsel was wel per webcam te bekijken. De beelden op die webcam bleken gecensureerd te moeten worden, want de Oehoe is nogal een vogel en jaagt op grote prooien. Ze kunnen een volwassen haas pakken, maar bleken ook niet vies te zijn van huiskatten en daarvan zijn er enkele in de hongerige kuikens verdwenen.
Bramasole schreef:Iedereen zou overstuur zijn wanneer het zijn of haar hond betreft, natuurlijk. En dat er geen verschil zit tussen een kikker, een rat of een pup is onzin. Natuurlijk zit er wel verschil in, voor mijn konijn voel ik wat andersalsdan voor mijn hond. En ik ben gek op dat konijn maar de band die je met een hond opbouwt is niet te vergelijken.
maura schreef:Bizar verhaal.
EenitraM en MelanieB, dat reigers er geen ethische normen en waarden op na (kunnen) houden en er daarom geen feitelijk verschil is of het dier een vis, kuiken, konijn of pup opeet ben ik met jullie eens. Alleen ik vraag me wel af hoe jullie zouden reageren als je ergens een ontredderde vrouw met een leeg riempje aantreft die vertelt dat ze zojuist heeft gezien hoe een reiger haar pupje opvrat?
Inoterry schreef:maura schreef:In Nederland is de Oehoe een inheemse soort, maar pas sinds enkele jaren terug als broedvogel. In 2009 of 2010 broedde er maar 1 paar, ergens in Limburg. De soort is zo kwetsbaar dat de plaats van het nest niet bekend werd gemaakt om verstoring te voorkomen, maar het broedsel was wel per webcam te bekijken. De beelden op die webcam bleken gecensureerd te moeten worden, want de Oehoe is nogal een vogel en jaagt op grote prooien. Ze kunnen een volwassen haas pakken, maar bleken ook niet vies te zijn van huiskatten en daarvan zijn er enkele in de hongerige kuikens verdwenen.
Sterker nog, mijn man en ik waren 's avonds nog lekker een blokje om met onze jack russel. Beestje zat aangelijnd aan een uitrollijn en kwam net onze kant uit gerend toen er inneens een oeheo vlak boven hem langs scheerde. Op het laatste moment heeft de oehoe toch besloten niet door te pakken, waarschijnlijk omdat de afstand tussen ons en ons hondje inneens kleiner was. Ondanks dat het goed is gegaan voor ons en Terry, waren we toch behoorlijk geschrokken.
Ik kan me dus helemaal het verdriet van die vrouw voorstellen. Het zal je maar gebeuren zeg![]()
.
MelanieB schreef:maura schreef:Bizar verhaal.
EenitraM en MelanieB, dat reigers er geen ethische normen en waarden op na (kunnen) houden en er daarom geen feitelijk verschil is of het dier een vis, kuiken, konijn of pup opeet ben ik met jullie eens. Alleen ik vraag me wel af hoe jullie zouden reageren als je ergens een ontredderde vrouw met een leeg riempje aantreft die vertelt dat ze zojuist heeft gezien hoe een reiger haar pupje opvrat?
Zou onwijs klote voor haar meevoelen en troosten, bedoel, zou er zelf ook kapot van zijn, maar achteraf gezien is het gewoon goed stom om zo'n klein pupje los te laten.
Al doende leert men.. al is dit wel heel hard natuurlijk.