Chiwawa opgegeten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Squawk

Re: Chiwawa opgegeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 15:01

Euh dan sta je toch wel ff heel raar te kijken denk ik..sneu!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 15:03

O wat zielig voor die mevrouw!

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 15:04

De reiger kan er niets aan doen. Het volgt zijn instinct.
Maar het is jammer dat er hier mensen zijn, die blijkbaar volledig gespeend zijn van enige empathie en dat blijkbaar erg tof van zichzelf vinden.
Een puppy in huis halen is een hele gebeurtenis en je hecht je al heel erg snel aan zo'n beestje.
Dat je bij het wandelen en loslaten, niet meteen stil staat bij reigers en andere roofvogels die een prooi in je hondje zien, vind ik heel erg begrijpelijk.
Ik vind het dan ook enorm sneu voor deze vrouw.

driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 15:05

nou zie ik opeens een GOEDE reden om die minihondjes in een tassie te bewaren!
en die reiger houdt 't tot de kerst uit zonder eten, vermoed ik :+

(maar ik vind het wel zielig voor vrouw en hondje)

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 15:05

Sneu voor die mevrouw is het zeker ja. Zoiets bedenk je toch ook niet?

jolandapinky

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 15:06

vreselijk voor die vrouw en het hondje, zie hier regelmatig dat de meeuwen de eendenkuikens en kuikens van de waterhoentjes zo uit het water opeten, die kleintjes duiken onder en zodra ze weer boven komen zijn ze weg, vreselijk om te zien!!

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 15:09

Wat ontzettend sneu voor de pup en die mevrouw. Wat zal dat verschrikkelijk schrikken zijn geweest. Ben je zomaar je hondje kwijt... Ik heb zelf een chihuahua, moet er niet aan denken dat dat gebeurd was...

xRomana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-11 15:11

liljebo schreef:
De reiger kan er niets aan doen. Het volgt zijn instinct.
Maar het is jammer dat er hier mensen zijn, die blijkbaar volledig gespeend zijn van enige empathie en dat blijkbaar erg tof van zichzelf vinden.
Een puppy in huis halen is een hele gebeurtenis en je hecht je al heel erg snel aan zo'n beestje.
Dat je bij het wandelen en loslaten, niet meteen stil staat bij reigers en andere roofvogels die een prooi in je hondje zien, vind ik heel erg begrijpelijk.
Ik vind het dan ook enorm sneu voor deze vrouw.

Ik denk dat mensen die beschikken over weinig empathie wel anders zullen reageren als het hun zelf zou overkomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 15:12

Sabinee__ schreef:
Maar als ik googel op internet dat komen er wel meerdere stukken boven dat Reigers niet aanvallen, geen puppy's eten (Reigers kunnen overduidelijk zien dat het GEEN vis is..)

Reigers eten ook ratten en muizen hoor, heb ik zelf gezien.

maura

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 15:14

Bizar verhaal.

EenitraM en MelanieB, dat reigers er geen ethische normen en waarden op na (kunnen) houden en er daarom geen feitelijk verschil is of het dier een vis, kuiken, konijn of pup opeet ben ik met jullie eens. Alleen ik vraag me wel af hoe jullie zouden reageren als je ergens een ontredderde vrouw met een leeg riempje aantreft die vertelt dat ze zojuist heeft gezien hoe een reiger haar pupje opvrat?

In Nederland is de Oehoe een inheemse soort, maar pas sinds enkele jaren terug als broedvogel. In 2009 of 2010 broedde er maar 1 paar, ergens in Limburg. De soort is zo kwetsbaar dat de plaats van het nest niet bekend werd gemaakt om verstoring te voorkomen, maar het broedsel was wel per webcam te bekijken. De beelden op die webcam bleken gecensureerd te moeten worden, want de Oehoe is nogal een vogel en jaagt op grote prooien. Ze kunnen een volwassen haas pakken, maar bleken ook niet vies te zijn van huiskatten en daarvan zijn er enkele in de hongerige kuikens verdwenen. Ik ben zelf best een vogelliefhebber en vind het fantastisch als soorten zich weten te herstellen als broedvogel, maar zeldzaam of niet, als ik een Oehoe zou betrappen terwijl hij probeert een kat van mij te grijpen dan zou ik een serieuze poging doen om 'm stuk te maken. Ook al hebben mijn katten zelf ook al honderden muizen, vogeltjes, konijntjes en weet ik wat nog meer opgevreten. Ethiek is geen exacte wetenschap en dat maakt dat er toch een verschil is tussen een pup en een vis. Niet voor de reiger, wel voor de mens.

jes_sira

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 15:17

Ik ben zeer verbaasd over de reacties in de trant van "eigen schuld" en "had je kunnen weten"

Ondanks dat ik mijn hele leven omringt ben door tal van dieren in verschillende soorten en maten,
wist ik echt niet dat een reiger dit zou doen. Dus zelfs mij had dit kunnen gebeuren.

Beide nestjes (wolfsgrauwe keeshonden) van mijn ouders liepen ook geregeld los op het veldje hier. Gekochte pups en kittens/katten (alleen in de tuin) idem hier.
Als ik met mijn fret vroeger naar buiten ging, werd ik achtervolgd door kauwen.
Dit was de eerste en enige ervaring dat "kleine dieren" blijkbaar een gevaar kunnen zijn.
Verder ook nooit verhalen als deze gehoord.

Tja, je blijft leren. Je hele leven lang.
Ik vindt het dan ook helemaal niet dom. Een zeer pijnlijke les om er op deze manier achter te komen.

Toevoeging: Ik woon in de randstad en roofvogels zijn er niet zo veel. Denk dat er in de Veluwe e.d. meer kans op grotere roofvogels is die het voorzien hebben op kleine huisdieren.
Laatst bijgewerkt door jes_sira op 05-12-11 15:21, in het totaal 2 keer bewerkt

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 15:18

Iedereen zou overstuur zijn wanneer het zijn of haar hond betreft, natuurlijk. En dat er geen verschil zit tussen een kikker, een rat of een pup is onzin. Natuurlijk zit er wel verschil in, voor mijn konijn voel ik wat anders als voor mijn hond. En ik ben gek op dat konijn maar de band die je met een hond opbouwt is niet te vergelijken.

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 15:28

joenohoe schreef:
Sabinee__ schreef:
Maar als ik googel op internet dat komen er wel meerdere stukken boven dat Reigers niet aanvallen, geen puppy's eten (Reigers kunnen overduidelijk zien dat het GEEN vis is..)

Reigers eten ook ratten en muizen hoor, heb ik zelf gezien.

Heb je ook mijn verdere berichten betreft dat onderwerp gezien :D ?
Had mezelf namelijk al meerdere malen verdedigt en gecorrigeerd :) .

Faruba

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 15:33

Theoretisch kan het zeker,maar als ik zo'n vrouw zou tegenkomen met dit verhaal zou ik denk ik in eerste instantie in lachen uitbarsten en om me heen kijken of ik nergens een verstopte camera zou zien staan.

Vreselijk verhaal en erg traumatisch voor de vrouw.

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 15:33

maura schreef:
In Nederland is de Oehoe een inheemse soort, maar pas sinds enkele jaren terug als broedvogel. In 2009 of 2010 broedde er maar 1 paar, ergens in Limburg. De soort is zo kwetsbaar dat de plaats van het nest niet bekend werd gemaakt om verstoring te voorkomen, maar het broedsel was wel per webcam te bekijken. De beelden op die webcam bleken gecensureerd te moeten worden, want de Oehoe is nogal een vogel en jaagt op grote prooien. Ze kunnen een volwassen haas pakken, maar bleken ook niet vies te zijn van huiskatten en daarvan zijn er enkele in de hongerige kuikens verdwenen.

Sterker nog, mijn man en ik waren 's avonds nog lekker een blokje om met onze jack russel. Beestje zat aangelijnd aan een uitrollijn en kwam net onze kant uit gerend toen er inneens een oeheo vlak boven hem langs scheerde. Op het laatste moment heeft de oehoe toch besloten niet door te pakken, waarschijnlijk omdat de afstand tussen ons en ons hondje inneens kleiner was. Ondanks dat het goed is gegaan voor ons en Terry, waren we toch behoorlijk geschrokken.
Ik kan me dus helemaal het verdriet van die vrouw voorstellen. Het zal je maar gebeuren zeg :(:) :(:) .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 15:39

Oeps een paar 100 euri naar de vaantjes. Sneu voor het baasje maar als je met een hond maatje marmot of kleiner gaat wandelen loop je wel enig risico.

Tessa_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 15:43

Bramasole schreef:
Iedereen zou overstuur zijn wanneer het zijn of haar hond betreft, natuurlijk. En dat er geen verschil zit tussen een kikker, een rat of een pup is onzin. Natuurlijk zit er wel verschil in, voor mijn konijn voel ik wat anders alsdan voor mijn hond. En ik ben gek op dat konijn maar de band die je met een hond opbouwt is niet te vergelijken.

Voor een reiger maakt dat niet uit. Voor de eigenaar wel, dan is het ook heel naar als het je overkomt, maar een reiger gaat niet denken 'oh dat is een hond, die eet ik niet', die denkt gewoon 'ongeveer zo groot, loopt bij een dijk/sloot, ok, lunch.'
Voor die vrouw is het wel ontzettend zielig..

Chihuahua's zitten trouwens ook niet ver van ratten vandaan als je het mij vraagt, maargoed dat is weer een heel ander punt :+

Mandiiy__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 15:50

Jeetje het zal je maar gebeuren zeg :n

Meloen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 15:55

Sneu voor baasje en hondje. Ontzettend zielig.

Maar wat is de kans dat dit gebeurd? Mag mevrouw ook wel lot gaan kopen, kans is dan ook groot dat ze wat wint :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 15:56

Het zal je hond maar zijn :oo

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 15:56

Reigers eten zoveel... idd ook jonge konijntjes... dus waaorm niet zo'n mini-hondje! Maar och, wat vreselijk voor die vrouw zeg, het zal je hondje maar zijn..... Naar voor die vrouw :(:) :(:)

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 15:57

maura schreef:
Bizar verhaal.

EenitraM en MelanieB, dat reigers er geen ethische normen en waarden op na (kunnen) houden en er daarom geen feitelijk verschil is of het dier een vis, kuiken, konijn of pup opeet ben ik met jullie eens. Alleen ik vraag me wel af hoe jullie zouden reageren als je ergens een ontredderde vrouw met een leeg riempje aantreft die vertelt dat ze zojuist heeft gezien hoe een reiger haar pupje opvrat?

Zou onwijs klote voor haar meevoelen en troosten, bedoel, zou er zelf ook kapot van zijn, maar achteraf gezien is het gewoon goed stom om zo'n klein pupje los te laten.
Al doende leert men.. al is dit wel heel hard natuurlijk.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 16:06

Agut wat sneu voor die mevrouw.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 16:08

Inoterry schreef:
maura schreef:
In Nederland is de Oehoe een inheemse soort, maar pas sinds enkele jaren terug als broedvogel. In 2009 of 2010 broedde er maar 1 paar, ergens in Limburg. De soort is zo kwetsbaar dat de plaats van het nest niet bekend werd gemaakt om verstoring te voorkomen, maar het broedsel was wel per webcam te bekijken. De beelden op die webcam bleken gecensureerd te moeten worden, want de Oehoe is nogal een vogel en jaagt op grote prooien. Ze kunnen een volwassen haas pakken, maar bleken ook niet vies te zijn van huiskatten en daarvan zijn er enkele in de hongerige kuikens verdwenen.

Sterker nog, mijn man en ik waren 's avonds nog lekker een blokje om met onze jack russel. Beestje zat aangelijnd aan een uitrollijn en kwam net onze kant uit gerend toen er inneens een oeheo vlak boven hem langs scheerde. Op het laatste moment heeft de oehoe toch besloten niet door te pakken, waarschijnlijk omdat de afstand tussen ons en ons hondje inneens kleiner was. Ondanks dat het goed is gegaan voor ons en Terry, waren we toch behoorlijk geschrokken.
Ik kan me dus helemaal het verdriet van die vrouw voorstellen. Het zal je maar gebeuren zeg :(:) :(:) .

Brrr, dood eng. Je denkt er niet over na, maar zulke berichten doen je er wel wat bij nadenken... Hoe verzin je het, daar hou je geen rekening mee als je met je hondje gaat lopen. Heb je net een mooi plekje zonder autos in de buurt, heb je goed om je heen gekeken dat er geen grote honden aan komen die te groot zijn voor je kleine mini-pup, pakt opeens een reiger hem uit het niets.... Hoe langer ik over nadenk, hoe akleiger. Brrr.
Hier was ook een oehoe die naar grotere prooien ging jagen. Die was overigens ook niet vies om mensen aan te vallen die een 'bedreiging' vormde. wel wat anders dan het als prooi zien, maar voor zon vogel is het niet snel te groot.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 16:17

MelanieB schreef:
maura schreef:
Bizar verhaal.

Zou onwijs klote voor haar meevoelen en troosten, bedoel, zou er zelf ook kapot van zijn, maar achteraf gezien is het gewoon goed stom om zo'n klein pupje los te laten.
Al doende leert men.. al is dit wel heel hard natuurlijk.

Hoe heeft dat beest ook al weer die van glimmertjes houdt? Ekster? Ik zou woest zijn als dat beest mijn ring van papa zou opvreten. Waarde. Ik hou er van en het is duur. (Wat een vergelijking. Een hond of een ring, maar dit is de enige vergelijking die dicht bij me staat) Aan de andere kant ; Als ik had opgelet kan die ekster mijn ring niet pakken. Ik ben er zuinig op en zoek het gevaar niet op. Gewoon dom eigenlijk van dat mens.