Beesten op bed...am I weird?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 16:56

Nou raar niet.

Maar als ik mijn kat de hele nacht op bed zou laten, dan krijg ik een uur later geen lucht meer...
Met mijn astma..

Als ik bij een vriendin slaap die regelmatig haar beesten in bed heeft, word ik 's ochtends piepend wakker, happend naar adem en mijn neus vol snot.. :+

Dus nee geen beesten in bed voor mij...

Fenna_s

Re: Beesten op bed...am I weird?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 16:59

Niet raar hoor.
Eerst sliepen er altijd 2 katten bij me op bed, maar sinds ze 's morgens rond 5 uur beginnen te miauwen, over me heen lopen en overal mee gaan spelen zet ik ze 's avonds de kamer al uit.

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 17:03

Ja, super gezellig. Als wij 'savonds naar bed gaan, komt de hele beestenbende automatisch mee naar de slaapkamer. 1 kat gaat dan tussen mijn voeten liggen en de andere kat op mijn borst. Vlak voordat ik in slaap val gaat ze naast mij liggen zodat ik op mijn zij kan gaan liggen. Overdag liggen de katten ook vaak op bed of onder het dekbed of in het dekbedovertrek.
De hond (een zeer grote lab.) ligt meestal naast bed. Maar, komt ook regelmatig op bed liggen. Vooral als ik alleen in bed lig omdat mijn vriend al naar zijn werk is of 'savonds als hij nog niet thuis is.
Voordat wij samen gingen wonen kwam de hond altijd op bed bij mijn vriend. Ook met baggerpoten....... Dit vind ik dus wel smerig en al vrij snel kwam de afspraak dat hij alleen op bed mag als wij ok zeggen. En dat zeggen we niet als hij net buiten is geweest. ;)

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 17:04

Nee je bent niet raar hoor :)
Bij mij lag ook altijd een kat in bed.
En 's winters onder de dekens, want anders heeft ze het koud :o

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 17:07

Nee bij mij komt mijn hond écht niet in/op bed/slaapkamer. Bed is van mij en mijn vriend en dat wil ik graag zo houden. Heb een hond ala shet formaat dus veel te groot en ik vind het niet hygienisch. En daarbij mag de hond niet traplopen ivm ED dus mag niet naar boven toe.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 17:09

Izie schreef:
passieAppel schreef:
Nee, gadverdamme.

Het is een dier geen mens :')

Gok dan mijn poezels schoner zijn als menig mens ;)!
Hoe dichter tegen me aan hoe gezelliger *\o/* :j

Ieder zo zijn mening *D

bliksempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 17:11

Mijn vorige katten, en mijn kat nu hebben altijd op bed geslapen. De hond is verboden om naar boven te komen omdat mijn broer niks met dieren heeft. Als mijn broer er niet is gaat de hond ook mee naar boven. Ben niet anders gewend en vind het heerlijk om ze bij me te hebben

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-11 18:04

Tnx Sees, jij bent de enige die deze vraag naar waarheid heeft beantwoord :+

Leuk om te lezen hoe iedereen er over denkt!
Tsja ik blijf het lastig vinden, een vriend die niet zoveel met dieren heeft als ik.
Misschien erg self-centered, maar ik kan me dat gewoon niet voorstellen, dat je dieren niet leuk vind.

Was overigens wel elke week mijn beddengoed, dus dat scheelt ook qua hygiëne vind ik :)

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 18:26

Tja, als je bent opgegroeid in een familie waar het normaal is dat men, bij gebrek aan kruik, een kat van de bank grist voor in bed, ja, dan weet je niet beter. We hebben zelfs katten gehad die een mens kwamen halen bij gebrek aan kruik in bed :') .
Dat mijn huidige poezebeest dus ook mee naar bed mag zal dus wel geen verrassing meer zijn. Ik vind het gezellig en slaap erg goed op poezengespin.
Hygiene en schoon, daar doen we hier niet aan :+ , dus dat scheelt (kat wordt regelmatig ontwormt en ontvlooit en is erg schoon op zichzelf, kattenharen zitten toch al overal dus die paar extra, ach). En een toekomstige vriend zal maar moeten leren leven met het feit dat ie het bed moet delen met twee vrouwen :P .

Ik heb alleen wel eens ruzie gehad met mijn vorige kat, een ex-kater. Toen ik eens midden in de nacht wakker werd van de kou en tot de ontdekking kwam dat ik op het randje zonder dek lag en meneer breeduit lag te snurken, letterlijk, comfortabel ingerold in mijn dekbed en met nota bene zijn kop op het kussen, toen hebben we wel even een kleine discussie gehad over het inbrengen van belastbaar inkomen versus bedrechten. Voornamelijk omdat meneer begon te klagen toen ik mijn dekbed en plek terug eisde... >;)

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 18:27

Mijn 2 katten slapen bijna altijd op bed, we hebben nog 1 kitten maar die blijft met de opvangkittens beneden omdat ze nog te druk is.
Als zij wat ouder en rustiger wordt mag ze ook zonder problemen op bed.
Ik wil ze alleen niet onder de dekens en ze blijven eigenlijk altijd netjes op het voeteneind.

Surprise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 18:32

Onze honden verharen heel erg, dus ze komen sowieso niet boven.
Maar wat ik niet begrijp is; je woont op kamers? Zitten je beestjes dan de hele dag daar als jij op school zit?

emma525

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 18:34

onze kat ligt ook gewoon op mijn bed, tja een wollen deken erop is onweerstaanbaar.

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 18:34

Pluttersput schreef:
Ik had zelf ook mijn hondje altijd in bed. Echt onder de dekens ook.
Vriendlief vond dat echter niet prettig, en we hebben het compromis gemaakt dat hij wel op bed mag, maar alleen óp het dekbed, niet er onder.

Je bent niet raar hoor, maar niet iedereen is hetzelfde :) Hangt er maar net vanaf wat je gewend bent.

bij onze honden werkt dat niet he. als ze er n iet onder mogen doen ze dat als je in diepe slaap bent _O- en liggen ze dus alsnog onder de dekens, maar je word wel warm wakker omdat de hond tegen je aanligt <3

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 18:35

Ik heb dit nog nooit gedaan en zal het ook niet doen. Ik vind dat huisdieren beneden horen en niet boven op de slaapkamer. Maar hé, iedereen zijn eigen mening toch :)

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 18:36

Ik wil geen dieren op bed. Correctie, ik wil geen katten en honden op bed. De haren zijn niet prettig, daarbij lopen ze buiten overal met blote poten doorheen en gaan katten ook nog eens op de kattenbak.

En dat zit dan lekker bij je in bed, jammie :9. Nou, mij niet gezien!

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 18:38

Vind het niet weird ;-) wel gezellig en lekker warm!
Wij hadden al oude katten die bij ons op bed sliepen, toen kwamen er 2 nieuwe, jonge rooie kattenbroeders. Mijn vriend zei streng, "Nou hen gaan we niet leren om op bed te slapen hoor!" Nee, hoor dat is goed mompelde ik nog.

Tot die eerste avond, we lagen in bed en je hoorde stommel stommel stommel (kat die trap oprent) gevolgd door een grote PLOF en toen nog een keer stommel stommel stommel en zo mogelijk gevolgd door een nog een grotere PLOF en daar lagen de gebroeders tussen ons in lekker tegen en bij elkaar tevreden te knorren en te spinnen. Tja, daaar was niets aan te doen, ze hoefden het al niet meer te leren. Dus sindsdien slapen ook zij en hun latere nieuwe vriendjes ook bij ons op bed :+

robesh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 18:38

Hier absoluut geen beesten op bed en ook niet op de bank.

Vind het echt smerig om tussen de haren te moeten slapen.

Ben opgegroeid met een hele beestenbende thuis maar nee van mij hoeft het niet.

addy<3

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 18:41

Ik vind het ook echt heel smerig. Zal best gezellig zijn maar als je gaat nadenken over waar dat beest allemaal wel niet gelopen heeft.. Vind ik dat wat minder fris.
Ik heb wel een heel enkele keer mijn konijn naast me op bed gehad maar dan lag er een handdoek onder en bleef hij daar gewoon op zitten. Hij is gewoon zindelijk dus poept of plast gelukkig niet van zich af. Maar ook die wil ik niet zo op mn bed hebben.
Wij hebben zelf geen hond of kat dus misschien als we die wel zouden hebben dat ik het wel heel anders zou vinden omdat het dan je eigen beest is. Maar als ik nu bij andere mensen een hond of kat op het bed zie, vind ik dat echt vies! Vaak zie je dan ook dat alles helemaal onder het haar zit.

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-11 18:43

Surprise_ schreef:
Onze honden verharen heel erg, dus ze komen sowieso niet boven.
Maar wat ik niet begrijp is; je woont op kamers? Zitten je beestjes dan de hele dag daar als jij op school zit?

Nee, ik werk al, maar woon wel op kamers ja.
De deur staat altijd open zodat kat in en uit kan lopen en naar buiten kan, hond slaapt gewoon of gaat mee.
Bovendien, zo'n ramp is dat niet, weet je hoeveel mensen er werken en huisdieren hebben die dan alleen zitten? :+
Als je ze maar geen 9 uur per dag alleen laat...

Lisanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 18:44

Katten van mij kwamen 's avonds of 's ochtends ook altijd bij me liggen, alleen snachts niet dan zaten ze in de woonkamer.

merithshadow

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 18:46

drie keer raden wie er nu naast me ligt op bed.. juist, mn kat! ik vind het wel heel gezellig. maar ze mag alleen op mn bed. :)

robeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 18:46

Een kat links, een kat rechts en een kat aan mijn voeten. Heerlijk en ik vind het zo knus.
Hond mag geen traplopen dus slaapt beneden.

princesmax

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 19:00

Mijn hond ligt bij ons op bed, dus boven de dekens. Ik doe wel het beddegoed om de 3dagen ong in de was.

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 19:02

Mijn kat mag vrijwel nooit op m'n bed, omdat hij vaak onder de teken en vlooien zit en dat vind ik niet zo fris in m'n bed. :=

Ziviaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 19:04

BarbaLala schreef:
Was toch benieuwd hoe het er bij jullie thuis aan toe gaat.
Ik woon op kamers, en slaap dus sowieso in dezelfde ruimte als mijn kat en Chihuahua.
Vind het ook gezellig als ze bij mij op bed liggen 's nachts!
Niet in bed, en heb expres een sprei er op zodat m'n beddengoed niet behaard word.
Maar mijn vriendje denkt daar anders over en vind het smerig en weet ik wat.

Krijg er veel commentaar op van hem :7
Vroeg me af, ben ik nou zo raar, of.....

Nee hoor, helemaal niet raar. Het is dat mijn honden te groot zijn én mijn vriend dat echt niet zou zien zitten, 2 honden op bed, maar anders.... :j :j :j