MissAnnemijn schreef:Donkerblauw schreef:Vind ik geen goede reden, knagers zijn enorm in opkomst als huisdier en al zeer gewaardeerd door heel veel mensen. Dat jij het blijkbaar nog als gedierte ziet is jouw probleem denk ik. Ik vind een kat niks anders dan een rat of muis, beest moet eten en vlees is vlees. Als hij die kat maar niet van straat heeft gevangen terwijl er een eigenaar nu op zit te wachten lijkt het me geen probleem.Dat lijkt mij ook. En kittens worden door veel mensen over het algemeen als 'schattig' gezien, en bij ratten hebben veel mensen dit niet.
Hoho, rustig aan! Er staat toch nergens dat ík ze zie als gedierte? For your information: ik heb zelf vroeger ook twee ratten gehad, dus ik zie ze ook als gewone huisdieren. Maar goed, dat is natuurlijk mijn 'probleem'.
Ik heb geschreven dat veel mensen ratten niet zien als schattig, en kittens wel. Als jij bijvoorbeeld op straat aan mensen zou vragen welk dier zij schattiger zouden vinden, een ratje of een kitten, durf ik toch wel te zeggen dat de meerderheid van de mensen voor de kitten zou gaan.
Ja, die slangen moeten eten, en ja, zo'n kitten is vlees, maar ik heb toch nergens gezegd dat ik er voor of tegen was? Ik ging alleen maar met het antwoord van Limonade mee, op de vraag: 'waarom vinden mensen een kitten aan een slang voeren wél zielig, en muizen en ratten niet?'