Britten maken jacht op zieke katkiller

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Donkerblauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 01:21

MissAnnemijn schreef:
Donkerblauw schreef:
Dat lijkt mij ook. En kittens worden door veel mensen over het algemeen als 'schattig' gezien, en bij ratten hebben veel mensen dit niet.
Vind ik geen goede reden, knagers zijn enorm in opkomst als huisdier en al zeer gewaardeerd door heel veel mensen. Dat jij het blijkbaar nog als gedierte ziet is jouw probleem denk ik. Ik vind een kat niks anders dan een rat of muis, beest moet eten en vlees is vlees. Als hij die kat maar niet van straat heeft gevangen terwijl er een eigenaar nu op zit te wachten lijkt het me geen probleem.

Hoho, rustig aan! Er staat toch nergens dat ík ze zie als gedierte? For your information: ik heb zelf vroeger ook twee ratten gehad, dus ik zie ze ook als gewone huisdieren. Maar goed, dat is natuurlijk mijn 'probleem'.
Ik heb geschreven dat veel mensen ratten niet zien als schattig, en kittens wel. Als jij bijvoorbeeld op straat aan mensen zou vragen welk dier zij schattiger zouden vinden, een ratje of een kitten, durf ik toch wel te zeggen dat de meerderheid van de mensen voor de kitten zou gaan.
Ja, die slangen moeten eten, en ja, zo'n kitten is vlees, maar ik heb toch nergens gezegd dat ik er voor of tegen was? Ik ging alleen maar met het antwoord van Limonade mee, op de vraag: 'waarom vinden mensen een kitten aan een slang voeren wél zielig, en muizen en ratten niet?'

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 01:23

ik vind het voor allebei zielig. levend voer mag van mij verboden worden.humaan doden van natuurlijke prooi, en dan voeren vind ik acceptabeler.
alleen het ene is gebruikelijk, en het andere niet. het ene is wettelijk, het andere niet.
een slang eet van nature knaagdieren, en geen katachtigen.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 01:24

Geit kan ook prima een karretje trekken, heb er een aantal ingespannen die vonden het geweldig. ;)
De muizen/ratten die gevoerd worden zijn van het huisdierslag, niet het ongedierte. Compleet in verschillende kleurslagen, soorten en maatjes.

Ik voer mijn bidsprinkhaan krekels, die zijn ook levend. Is ook geen andere optie overigens. Ik heb er zelf geen moeite mee.

Overigens had ik het ook niet over 2e generatie, dat is imo nog echt niet gedomesticeerd ;) daar gaat wel een langere tijd over.

En over die slang in een hokje, paarden staan ook in kleine stalletjes, zijn er genoeg die er amper uitkomen - of die hazewindhond die je noemde. Dan moet je gewoon helemaal geen dieren houden, want de omstandigheden zijn nu eenmaal nooit ideaal en dat zul je ook nooit voor elkaar kunnen krijgen.
Algemene opinie is dus gevoelsmatig, en dat is het hele punt. Ik ben nog steeds benieuwd naar die bron wbt wel/niet verboden bij de wet. Straffen gaat namelijk nog altijd om dat laatste (gelukkig!) en niet om de algemene opinie.

Orchid

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 11:52

Als je een slang, gekweekt als huisdier, geplant in een hokje, levend wil voeren omdat dat de natuur is..
Ok naja, ik mag het krom vinden maar vooruit dan doe je dat.
Maar als je dan een tam gemaakt huisdier gaat voeren onder de noemer natuur, dan ga je toch de mist in en dat is wat mij tegen de borst stuit. Als deze kitten niet tam gemaakt was kon je hem echt niet zo makkelijk even pakken en rustig laten zitten spelen.
En dan maakt het me niet uit of het dan een muis of een kat of een eend of wat dan ook is, je gaat niet een dier aan mensen laten wennen en tam maken (of je dat nou zelf doet of hebt laten doen) en hem dan a la 'natuur' aan een slang voeren. Dat heeft imo niks met natuur de maken en geeft het prooidier geen eerlijke kans, omdat ie z'n natuurlijke schichtigheid dan al kwijt is. Die beestjes gaan op goed vertrouwen lekker zitten rondneuzen, omdat dat ze geleerd is. Dáár word ik kotsmisselijk van. En dat mag wat mij betreft best onder de noemer dierenleed.
Natuur is best, maar kies er dan niet de lekkere hapjes tussenuit...

Pentax

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 11:56

Oke toen die hond van de brug gegooid werd begreep ik de klopjacht wel.
Maar dit... die slang moet toch eten? Tja met een kitten vind ik niet tof, maargoed.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 11:57

Zo gaat het ook met voedermuizen, zo schichtig zijn die ook niet zijn gewoon gefokte tamme muizen. Aan alles wat in een hokje (of stal ;) ) zit is niks natuurlijks meer aan. Mensen willen hun paard 'natuurlijk' houden maar gaan er vervolgens wel opzitten... zodra je dieren gaat houden wordt 't scheef aan alle kanten.
Het voeren van een dier aan een slang is nooit een eerlijke kans... beestje kan geen kant op :n

Heb het filmpje gezien trouwens, slang is echt groot :wow: en vent zit inderdaad de hele tijd met het katje te spelen, snap niet waarom je zoiets op die manier op film zou willen zetten :n met die kerstmuts en alles...
Moet heel eerlijk toegeven dat het filmpje me niets deed qua feit dat het een katje was, als het een muis of konijn was geweest was 't voor mij hetzelfde. :j Het is gewoon een beestje wat wordt op gegeten, niets meer en niets minder in feite ;) maar blijf erbij dat ik een kat geen logisch prooidier vind, muizen, vogeltjes ed worden in de natuur gegeten door slangen, katten niet.

Telegraaf is ook weer zum kotsen trouwens... "zieke katkiller", "De dierenbeul" sensatiekrant :roll:

Orchid

Re: Britten maken jacht op zieke katkiller

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 12:11

Nee het is sowieso scheef dat klopt en idd ik ben überhaupt geen voorstander van levend voeren in een hok. Dat is net zoiets als wolven uitzetten in een beperkt natuurgebied met hekjes eromheen.
Maar ik heb het hier niet over paarden en wat al niet meer. En als ik dat zou doen, dan zou ik zeggen, voor mezelf sprekend, dat je de natuur van je huisdieren wel in zekere zin nastreeft. En als dat niet haalbaar is, dat ik dan zo'n dier gewoon niet neem. Een tamgemaakt diertje voeren aan een slang, dat vind ik niks te maken hebben met de natuur van je huisdier nastreven, dat vind ik gewoon ziek. Ik vind het sowieso wel makkelijk om te zeggen dat het sowieso geen natuur is om een dier in een hokje te zetten, dus dat je ook geen rekening met de natuur van de dieren hoeft te houden. Onze diertjes zijn geen natuur nee en toch graast mijn paard ipv de hele dag lollys te eten.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 12:17

Als je toch dieren houdt ben ik er heus voor om dat zo natuurlijk mogelijk te doen ;) maar ik bedoel meer, dat het nooit écht natuurlijk zal zijn - ik zeg nergens dat je er maar geen rekening mee moet houden. Mensen met slangen streven die natuur ook na door levend te voeren overigens. Kun je het er weer over gaan houden of mensen dan wel slangen moeten houden of niet, maar da's weer een andere discussie (en dan valt er over alle dieren wel een hoop te zeggen). Punt is meer de manier waarop in dit filmpje, het geknuffel met het katje etc. én het feit dat het voor mensen gevoelsmatig anders is dan een rat of muis.

Overigens ziet die slang eruit alsof er ook wel een geit in past :+

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 12:19

Dat vind ik toch echt niet te vergelijken hoor... slang had geen interesse, man probeert de slang te dwingen en vervolgens schopt hij dat katje de tuin door :wow: dat is toch wel even een stapje erger.

Edit: huh, Shahazai, waar is je post nou gebleven? :o?

Orchid

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 12:24

Fiffill schreef:
Als je toch dieren houdt ben ik er heus voor om dat zo natuurlijk mogelijk te doen ;) maar ik bedoel meer, dat het nooit écht natuurlijk zal zijn - ik zeg nergens dat je er maar geen rekening mee moet houden. Mensen met slangen streven die natuur ook na door levend te voeren overigens. Kun je het er weer over gaan houden of mensen dan wel slangen moeten houden of niet, maar da's weer een andere discussie (en dan valt er over alle dieren wel een hoop te zeggen). Punt is meer de manier waarop in dit filmpje, het geknuffel met het katje etc. én het feit dat het voor mensen gevoelsmatig anders is dan een rat of muis.

Overigens ziet die slang eruit alsof er ook wel een geit in past :+

Dat probeerde ik ook te zeggen ja, dat ze dat natuurlijk doen nastreven met levend voeren, mijn ding is het niet, maar so be it, ik gun het ze van harte om een slang te houden op die manier.
Maar doe het dan wel goed :D En voor mij is het niet puur een gevoelsmatig punt van och een kat moet dat nou, pak dan een muis..
Ik bedoel te zeggen dat het niet netjes naar je dieren is om ze eerst van alles aan te leren en ze dan op hun eigen goedgelovigheid die je hebt opgebouwd terug te pakken, dat is bij mijn weten gewoon achterbaks en zo ga je niet met dieren om :)

puma

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 12:28

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 12:28

Nouja, goedgelovigheid... denk niet dat het veel had uitgemaakt als het katje minder tam was geweest eigenlijk. Ik snap wel wat je bedoelt, maar zelf denk ik niet dat het zoveel uitmaakt (behalve qua gevoel voor jezelf ;) )
Je kunt een slang ook diepvriesmuizen voeren natuurlijk maar ik ken ook slangen die dat voer weigeren :j het is toch anders dan een levend iets.

Dit formaat slang heeft niks aan muizen of ratten, daar moet toch minstens wel een konijn in. := Kitten blijf ik een vreemde keuze vinden.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 12:29

puma schreef:
Hebben jullie al ook het vervolg van dit verhaal gelezen??

Hier valt geen enkel begrip meer voor op te brengen, ziek ziek ziek .. :r

http://www.telegraaf.nl/buitenland/1105 ... toe__.html

Vreselijk :n :n dat dient geen enkel doel meer. Kun je hier nog zeggen dat die slang ook eten moet, dit is gewoon dierenmishandeling :r
Ik snap niet dat mensen zoiets kunnen doen...

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 12:31

Lynn_Nikita schreef:
en wat is het verschil met een kuiken of rat?

begrijp me niet verkeerd, ik vind zoiets heel erg en zou het zeker niet willen zien, maar vind het een beetje hypocriet, een rat mag wel maar een kitten niet

Bij ieder levend wezen vind ik dit niet kunnen. Ja in de natuur, da's een ander verhaal. Een kat van een paar maanden op een bed met onder de kussens een slang verstopt hebben en ondertussen de kat afleiden met een kerstmuts vind ik gewoon niet kunnen. Dat heeft niks met de natuur te maken. Dat je het hele gebeuren dan zonodig nog moet filmen, 1 woord: ziek.

Getuigt ook echt van lef, een kat verzuipen.. _-:(
Laatst bijgewerkt door Squawk op 05-12-11 12:33, in het totaal 3 keer bewerkt

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 12:31

Kittens voeren zullen goeie slangenhouders ook nooit doen, dit omdat een kat de slang ernstig kan verwonden als het terug vecht. Dieren als konijnen en muizen bevriezen als ze gepakt worden die houden zich gewoon stil. Minder kans dus dat je slang aan gort getrokken word door een bang beest met vlijmscherpe nagels. Ik geloof er dan ook weinig van dat er slangen eigenaren zijn die massaal kittens van marktplaats halen om aan de slang te voeren. Vind dat meer een broodje aan verhaal dan de harde werkelijkheid. Er zullen vast wel idioten zijn die dat doen, maar die hebben zulke beesten meer voor hun imago dan daadwerkelijke liefde voor het beest zelf. Heb zelf jaren lang slangen gehouden, dus weet wel een beetje waar ik het over heb.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 12:33

Was hier al eens eerder voorbij gekomen Benfan, maar dit is overduidelijk geen dierenliefhebber als dat andere filmpje ook van hem is... :n

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 12:34

Ah oke fiffill, had geen zin om 4 pagina's met 'zielig' te lezen :) ik zie inderdaad net dat er weer een filmpje van hem is verschenen. Hopelijk grijpen ze die idioot.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 12:45

Maakt ook niet uit hoor verder. Hoop ook dat ze 'm snel vinden.

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 12:45

Ik moet hem niet te pakken krijgen... Dan ga ik namelijk voor de rest van mijn leven de gevangenis in.

Ik wou dat ik het niet gezien had (filmpje niet gekeken, maar het bericht wel gezien). Ik zit nu hier zooooo kwaad te zijn... zit gewoon te shaken... Wat een mensen heb je toch. Deze persoon moet niet 6 maanden opgesloten, die moet jaren achter tralies en TBS. Of dezelfde behandeling als het dier dat hijof zij gemarteld heeft.

Donkerblauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 12:48

puma schreef:
Hebben jullie al ook het vervolg van dit verhaal gelezen??

Hier valt geen enkel begrip meer voor op te brengen, ziek ziek ziek .. :r

http://www.telegraaf.nl/buitenland/1105 ... toe__.html

Gadver! :r
Dat met die kitten en python was tot daar aan toe, maar dit gaat echt veel te ver. Hoe haal je het in je hoofd om dit te doen, te filmen en ook nog eens online te zetten. Absurd. :n

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 12:50

Misschien ben ik hypocriet, maar een kitten vind ik ook echt niet kunnen.
Ik ben er goed naar van, en van het tweede bericht helemaal. Filmpjes ga ik in deze never nooit niet bekijken.

Maar een rat doet mij veel minder dan een kitten. Laat dat hypocriet zijn, maar gevoelsmatig is dat wel.

Muizen en ratten doen me in die zin niets, die eten ze in het wild ook. Katten eten ze naar wat ik heb gehoord, zelden.
Dus niets natuurlijks aan..

Bah hopelijk krijgen ze deze twee griezels snel te pakken

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 13:25

goede reclame voor onze slangenhobby!! :-)

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 13:38

het kitten met de slang vond ik niet zo erg. slang moet eten, kitten werd afgeleid en heeft het nooit beseft (itt tot de ratjes die in de terrarium gegooid wordt, de slang ziet, en ruikt, en dan na enkele minuten pas gepakt wordt, kitten heeft het nooit beseft.)
katje verzuipen vind ik wél sadistisch, dat is geen dood die een levend wezen zou moeten meemaken!

trouwens: voor allle mensen die tegen het levend voeren van dieren is. al eens gedacht hoe diepvries ratten aan hun einde komen? levend ingevroren worden, gestikt door gas, hmmm, ... of een vlugge dood door het breken van je nek door de slang? ik zou het wel weten hoor

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 13:43

mijn voederdieren behandel ik met respect, en vries ze dan ook nooit levend in, dat vind ik zó gemeen, kun je je voorstellen dat je ledematen langzaam uitvallen? WALGELIJK. als ik mijn voederdieren dood, doe ik dat door ze hard tegen de grond te gooien, hierdoor zijn ze opslag dood, klinkt heel cru, maar dan zijn ze in een keer weg.

Als ik toevallig een keer levend voer (wat ik eigenlijk NOOIT doe ivm. beschadigen van de slang door klauwen/tanden van de rat) worden deze prooien binnen een seconde gepakt, hierdoor heeft het prooidier geen besef denk ik. Overigens lijkt het dan wel of ze in een schock raken, en ik denk dat ze daar ook niks van voelen.

Maar nogmaals, mijn voorkeur gaat uit naar het voeren van dode prooien.

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 13:44

En dit is de reden dat die zieke kl**tzak gepakt moet worden: http://www.telegraaf.nl/buitenland/1105 ... toe__.html -:(- -:(- 8)7 :r :oo

Kijk een kitten aan een slang voeren gaat voor mij gevoelsmatig ook te ver, maarja, ik heb dan ook 3 tamme ratten thuis en zou die ook niet aan een slang gevoerd willen zien worden ;) maar ik snap ook dat zo'n beest levende diertjes moet eten, dat is op zich ook niet het probleem maar de manier waarop deze eikel zo'n beestje neerzet, afleid en een slang verstopt in het bed èn het vervolgens filmt en met trots (lijkt me) op internet zet... laat zien dat dit een hele geschift, eng persoon is.

En nu is het volgende filmpje verschenen, waardoor mijn bedenkingen over deze persoon alleen maar bevestigd worden.