radeloos over mijn rottweilerpup

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 19:34

Ik denk niet dat de hond het expres doet maar dat ze wat mankeert..Ik snap eigenlijk niet wat er zo erg aan is om af en toe wat plas op te ruimen en dat ze daarom misschien weg moet..Ik zou zowiezo meteen op ander voer overstappen,want pedigree is volgens mij echt rotzooi en als ze veel drinkt wordt het probleem er niet beter op..Heb je wel eens overwogen om op vers over te gaan?Lotgering,herby en smuldier zijn erg betaalbaar en ze drinken dan ook meteen een stuk minder :j Zowiezo is het veeeel gezonder :j

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 19:39

thirty,dat is waars ook t probleem.Pup stond op internet en wij waren op zoek naar een 2e dus gaan kijken. Pup komt uit zuid holland maar heeft een paspoort van richting dl. Hij was net 8weken en was zogezegd de laatste uit t nest. Liep ook geen moeder hond bij en hij zat in een schuur terwijl t bloed heet was. Broodfok dus of opgekocht op longe leeftijd. Maar zie dan die pupy ogen maar te weerstaan.. Ach ookal is t vervelend, we hebben geduld

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 19:52

shilady schreef:
thirty mijn hond is ook een aantal uren buiten elke dag heb een amerikaanse bulldog en die is er nog geen ene keer ziek van geworden en eventueel kan je de hond een hondenjasje aandoen :P Je hoef ze niet 24-7 buiten te houden maar elke dag wat uurtjes buiten is voor geen enkele hond slecht die van mij speelt ook lekker met der balletje in de tuin en vermaakt zich prima afentoe is een plasje en poepje in de tuin vinden wij niet erg liever daar dan in huis. En toen ze nog een pupje was en wij nog in een huis met enkelt balkon woonde plaste ze op het balkonnetje als ze het niet op kon houden . Wij lieten de hond vaak genoeg uit maar soms is het gewoon net niet optijd genoeg voor veel honden dus dan is het fijn als je lekker de tuin of balkon deur open houd zo veel mogelijk :) Rotweilers zijn een heel sterk ras en kunnen best wat hebben kwa kou :j we hebben hier geen siberische temperaturen hoor

Hoop dat de ts eruit komt

Een hond die gewend is aan centrale verwarming kun je niet zomaar naar buiten donderen. Enkele uurtjes wellicht, zolang er geen sneeuw ligt of regent bovenop vrieskou. Dat is vragen om problemen.
Hier zijn ze ook overdag buiten, maar ze zijn het gewend. En in de nacht slapen ze hier in een onverwarmde bijkeuken. Nou vriest het hier maar een paar dagen per jaar, maar voor de honden is dat koud want ze zijn hitte gewend. Dus per saldo is het hetzelfde idee.

Bovendien, wat schiet de hond ermee op? Dan is TS nog niet naar de DA geweest en heeft de hond dus nog steeds ergens last van.

Dus om dit als advies te geven is niet heel erg handig.

Lida3

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 20:20

Natuurlijk even naar de da, beloon je haar als zij buiten haar plas doet, zou een begin kunnen zijn van grote meid super gedaan, veel succes

Rindin

Re: radeloos over mijn rottweilerpup

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 20:40

Ow my ... Wat krijg ik een nare smaak in mijn mond bij dit verhaal. Wat het ook is, TS lijkt totaal niet willend om actie te ondernemen, behalve als het geen geld kost. Hoe erg ik het ook vind dat mensen hun dieren wegdoen (om wat voor reden dan ook), misschien is het voor het beestje maar het beste om in een huis te zijn waar wel gewoon goed voor haar gezorgd wordt.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 20:45

dierenfan schreef:
lijkt me idd iets van blaasontsteking of zwakke spieren. In bench kan ze niet lopen dus is het allemaal anders. Zodra ze gaat lopen wordt het meer opgewekt en zal ze het dus gewoon verliezen zo klinkt het uit jou tekst. Idd dus dan denken richting zenuw die niet goed werkt bijv.

Of ze is buiten haar bench bang/ zeer onzeker en daardoor laat ze uit onderdanigheid haar plas steeds lopen. Ook dat kan natuurlijk. Weet niet of ze er veel voor gestraft wordt? In dat geval kan het al zijn als een van jullie op staat of richting haar loopt dat ze het al door angst laat lopen.

wat ik zou doen is urine (liefst 's ochtends en later op de dag) opvangen en laten onderzoeken of bloedonderzoek.

Zo vroeg steriliseren zal ik niets over zeggen, maar kan alles te maken hebben dat ze daardoor wel incontinent is. Dat ze het daarvoor ook deed kan weer zijn doordat ze toen nog gewoon niet zindelijk was. kan ook zijn dat ze al heel lang wat mankeerd.

Met bovenstaande ben ik het eens en sorry ik zeg er wel wat over, zo vroeg al steriliseren bij een teefje? wat is de reden ervan? en waarom zo snel al denken over wegdoen zonder even door een dierenarts te laten onderzoeken. En als ze vaak in een bench ligt dan leert ze natuurlijk niks over dat er iets niet mag zoals dingen slopen.

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 20:50

Zo vroeg steriliseren is op zich niet vreemd, dat wordt door de meeste dierenartsen aangeraden tegenwoordig, nog voor de eerste loopsheid als je er toch niet mee gaat fokken. Dan is de kans op tumoren e.d toch het kleinst. Andere dierenartsen adviseren eerst een loopsheid af te wachten.

Hoe dan ook, naar de dierenarts met die hond! :j

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 20:53

dit lijkt me een medisch probleem, zeker die grote honden zijn heel schoon op zichzelf en snel zindelijk, zou echt gaan zoeken naar een medische oorzaak bij een goede kliniek

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 20:57

Natuurlijk is het vervelend dat je hond misschien een medisch mankemend heeft en dat het geld gaat kosten. Maar als je van zo'n dier houdt dan lijkt mij dat je het toch op zijn minst uitgesloten wil hebben. En misschien toch maar blijven belonen als ze keurig buiten plast.
En verder :x er zijn al eerder omerkingen gemaakt waar ik het wel mee eens kan zijn.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 22:41

Ik ben benieuwt of de ts zelf nog gaat reageren.

Ik zou de hond gewoon wat meer naar buiten laten gaan en ook lekker veel in de tuin laten en is kijken hoe dat gaat :)

En tja als de ts geen geld heeft om de hond nu naar de dierenarts te nemen vind ik dat we daar ook respect voor moeten hebben niet iedereen heeft een grote spaarpot en ze heeft al eerder gezegt dat wanneer ze de verzekering rond heeft ze zeker wil gaan en de hond wil laten onderzoeken :)

joyfordogs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 22:49

Haal er een gedragstherapeut bij. Die het gedrag kan observeren, als ze wel 5uur droog in dw bench blijft, hoeft het niets medisch te ziin. Al aan deemoeds plasjes gedacht??

Ik kan ook allerlei spannende enge dingen verzinnen, maar jou omschrijving geeft mij het idee dat het niets medisch hoeft te zijn. Kun je t filmen??

Natazzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 22:58

ik lees een hoop mensen die achteraf een verzekering willen afsluiten...

Hiervan was ik er ook een... (dacht slim te zijn) aangezien mijn hond ook al een waslijst aan operaties heeft gehad. Maar geloof me waar je ze voor wilt verzekeren word niet gedekt.

Daarnaast herken ik het probleem met de urine. Helaas is mijn hond na haar sterelisatie incontinent geworden. Hier krijgt ze nu tabletjes voor en het gaat prima.
ze zijn niet zo heel duur tensurine ik geloof 100 tabletjes voor 17,50
2x daags 1 tablet (dierenarts schreef 2x 2 voor) maar aangezien ze duidelijk met minder af kan.
kies ik hier voor, aangezien ze de medicatie haar hele leven moet bijven slikken

Mits ze de afvalbak te grazen heeft gehad, dan laat ze de boel lopen omdat ze weet dat ze fout is.
of ontzettend blij is als we weer thuis zijn. ze is inmiddels 4 jaar

en het dingen verbijten.. ik geloof dat kyra 2 jaar was toen ze me laatste paar pumps heeft verkauwt...
en vorige week haar laatste speeltje.... Het blijven net kinderen

joyfordogs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 23:02

We hebben een continente hond gehad. Grote hond, en tabletjes gaan op gewicht. Was niet duur en werkte goed. Maar nogmaals mijn advies. Haal er een GT bij, het kan ook echt iets gedragsmatigs zijn, het is niet logisch dat haar bench droog blijft na 5uur. Bij continent zijn, past dit beeld niet, mijns inzien!!

marielle231

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 23:05

Wat voor voer krijgt de rottie?
En drinkt ze ook veel?

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 23:34

shilady schreef:
Ik ben benieuwt of de ts zelf nog gaat reageren.

Ik zou de hond gewoon wat meer naar buiten laten gaan en ook lekker veel in de tuin laten en is kijken hoe dat gaat :)

En tja als de ts geen geld heeft om de hond nu naar de dierenarts te nemen vind ik dat we daar ook respect voor moeten hebben niet iedereen heeft een grote spaarpot en ze heeft al eerder gezegt dat wanneer ze de verzekering rond heeft ze zeker wil gaan en de hond wil laten onderzoeken :)

Doe toch niet zo raar. Deze hond heeft allereerst een DA nodig. Lekker makkelijk om die hond maar naar buiten te doen, in plaats van de oorzaak op te zoeken. |o
Als het maar geen geld kost he!

En als je had gelezen, verzekeringen hebben een wachttijd en bestaande kwalen zijn uitgesloten. :)*

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 23:59

Thirty je mag me raar noemen maar op zoon nivo ga ik verders niet met jou verder praten ;)

Joyfordogs uit het verhaal te lezen denk ik ook niet dat het medisch hoeft te zijn
sommige honden hebben er nou eenmaal moeite mee en kan het wat langer duren of er zit idd een bepaalde reden achter :j Denk eigenlijk dat alles hier wel genoemd is en het nu verder aan de ts is om dingen te overwegen en doen :)

Zou tegen de ts alsnog de tip willen geven om haar zoveel mogelijk de kans te geven om naar buiten te kunnen veel de tuin deur open laten en dat ook is aankijken want wie weet zijn jullie gewoon elke keer net iets te laat met uitlaten ... En je zou je niet kunnen vragen aan je dierenarts of je eventueel de rekening in termijnen mag betalen ? Meestal valt er wel wat te regelen als je maar wel iets betaalt .

Wij zijn verzekert bij protec en die is wel heel erg uitgebreid en zeker de laatste tijd zou even op de site kijken mocht je het overwegen en wij zijn niet veel kwijt per jaar aan die verzekering hoewel we toch heel vaak gaan en de verzekering eigenlijk een beetje verlies maakt op ons en met deze verzekering lopen we ook weer de kliniek uit zonder te hoeven voorschieten :)
Wil ook nog even toevoegen dat er bij onze verzekering geen wachtijd was en onze hond ook nu behandelingen vergoed krijgt waarvoor ze voordat ze was verzekert ook last van had dus vind dit een topverzekering _/-\o_

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 00:01

Het HOEFT niets medisch te zijn, maar wel zo eerlijk tegenover de hond om dat uit te sluiten nietwaar?

MondyJoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 00:05

rindin schreef:
Ow my ... Wat krijg ik een nare smaak in mijn mond bij dit verhaal. Wat het ook is, TS lijkt totaal niet willend om actie te ondernemen, behalve als het geen geld kost. Hoe erg ik het ook vind dat mensen hun dieren wegdoen (om wat voor reden dan ook), misschien is het voor het beestje maar het beste om in een huis te zijn waar wel gewoon goed voor haar gezorgd wordt.

_/-\o_ helemaal mee eens.

TS je bent bang dat de hond weg moet en wil er alles aan doen dat het niet hoeft. Wat let je. Kun je t niet betalen lijkt het me handig dat je na gaat denken of het misschien beter is een ander plekje te zoeken.
Een hond (huisdier)is vaak duur.

Buiten dat, je wilt toch zeker weten dat haar niks mankeert ?

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 00:17

Mijn blaas ontsteking kwam ook met vlagen! :Y)

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 00:45

daantjuhhh schreef:

Heeft de dierenarts het opgelost? of was je niet verzekerd? en moet je nu ook zo veel mogelijk in de tuin ?? :+ :D ;)

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 10:07

Thirty schreef:
Het HOEFT niets medisch te zijn, maar wel zo eerlijk tegenover de hond om dat uit te sluiten nietwaar?

idd en dat hoort ook bij het hebben van een huisdier

Bazinga

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 22:02

Nou TS, je bent vandaag zonder hond op spreekuur geweest ( consult moet je toch betalen, net zoveel als je met hond komt + onderzoek, consult zonder hond is even duur als met hond, maarja ). Wat heeft de D.A. gezegd???

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 22:05

Nou dat hoeft niet per se. Ik betaal nooit wat voor consult zonder dieren.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 22:15

HolyPope schreef:
daantjuhhh schreef:

Heeft de dierenarts het opgelost? of was je niet verzekerd? en moet je nu ook zo veel mogelijk in de tuin ?? :+ :D ;)

Nee, mama wilde ook niet betalen en had geen tijd..
Ik be n genoodzaakt om in een doos in de tuin te slapen.. hahaha :+ :o

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 22:16

Je kan ook bij mij..... :o