Mijn avonturen in het Dieren opvangcentrum

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

timokyana

Re: Mijn avonturen in het Dieren opvangcentrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 12:57

Ook ik geniet mee van je verhalen,erg leuk om zo mee te kunnen leven.
Je doet topwerk ts,een pluim voor jou ;-)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-12 15:02

Bedankt iedereen :D.

Morgen twee gezinnen, eentje voor Dandy en eentje voor Sjakie. En dat tweede gezin is de mijne :+:.

We gaan kijken of Sjakie bij ons past :D.

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 15:19

Harstikke leuk! Ik hoop het voor jullie :) Het is een leukerd

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 15:44

WAUW prachtig!
Ik zit er ook over te denken hoor, nog een katje erbij (en dan uit het asiel)......ben er alleen nog niet uit...

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-12 15:47

Het is wel weer een verantwoordelijkheid :).

Ik hoop echt dat het klikt tussen Sjakie en mijn vader en zusje :). Wij zullen uiteindelijk met zijn drieën voor hem gaan zorgen, mijn andere zusje wil niks met dieren te maken hebben en mijn moeder vind alles mooi, zolang zij het maar niet hoeft te doen :+. Zij komt dus mee mocht er een klik zijn, om te zien of zij er ook mee om kan gaan.

Maar dat denk ik wel :D.

Marnaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 17:07

O, wat leuk dat jullie het gaan proberen met Sjakie. Het is echt een geinig beest. :D
Veel succes morgen he! +:)+

Misty12Jarig

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 19:29

Succes morgen! Ik hoop dat de klik er is tussen jullie en Sjakie.

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 20:13

Sjakie, die teckel die hier pagina ervoor staat? Die is echt leuk!
Maak je niet te druk als het in het begin niet klikt. Ook honden moeten naar elkaar toe groeien.

Toen ik in mijn nieuwe relatie terecht kwam, afgelopen september, zijn twee "gezinnen" met elkaar samen gevoegd. Mijn 3 honden, en de 2 van hem. Gaf soms wrijving, soms nog. maar het gaat verder prima.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-12 20:14

Ik maak me eigenlijk ook weinig zorgen :). Mijn vader is heel erg redelijk en verwacht dus ook niet dat Sjakie meteen 100% ontspannen en gezellig is. Gelukkig maar :D.

We gaan het zien morgen :).

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-12 16:55

Zo, even een verslag van vandaag .

Vandaag weer in de quarantaine gewerkt. We hebben 3 nieuwe katten binnen, waarvan een kleine, doodsbange kitten. In totaal heb ik nu 13 katten, een van de dieren moet gedwangvoerd worden en vertoont lichte uitdrogingsverschijnselen, deze heb ik dus tevens met een spuitje ongeveer 30 ml water naar binnen gewerkt over de hele ochtend, naast de convalescance.

De ziekenboeg is zo goed als leeg, nog vijf katten, een groot deel is naar de kittenkamer over gezet, de laatste stap voor ze naar de lange gang mogen. Mickey is een van die katten *\o/*! Maandag gaat hij naar de Lange Gang.

Tevens ook een doorbraak met Keyo. Hij is drie weken bij ons en al die tijd extreem bang/boos geweest, niks hielp echt, Feliway niet, calm brokjes niet. Vandaag heb ik hem, tijdens de laatste voerbeurt naar mij toe laten komen. Dus gewoon de deur open voer erin, en wachten tot hij kwam. En zowaar, kopjes :+:! Tijdens het kopjes geven kwam er nog steeds wel een klagelijk miauwtje uit, dinsdag wordt hij door de dierenarts onderzocht.

Over het algemeen gaat het goed, de niesziekte is zo goed als weg en er is geen schimmel .

Naast Sjakie, is vandaag ook Dandy bezocht door zijn mogelijke nieuwe familie. Tegen twaalf uur waren ze nog aan het praten met een van mijn collega's, dus ik weet niet of hij uiteindelijk mee is gegaan of niet. Morgen rijd ik langs het asiel om de halsband en riem terug te brengen, dus dan vraag ik het meteen even na.

Dan Sjakie, hij voelt zich helemaal thuis bij ons :+:. Hij heeft het hele huis onderzocht, hij heeft overal gerold en gesnoven, hij is ontzettend nieuwsgierig en kijkt van ieder geluidje op om te zien wat het is. Hij is heel braaf aan de lijn en luistert erg goed naar zijn naam. De basiscommando's als zit en af, moet hij nog wat meer bevestigd hebben.

We hebben vandaag meteen een groot, zacht kussen voor hem gekocht en voer- en waterbak. Het voer zelf hebben we van het asiel meegekregen en het plan is om hem toch in het begin nog gewoon op dit voer te houden om eventueel later over te stappen op vers vlees. Maar eerst moet hij hier helemaal gesettled zijn. Maar ik denk dat het wel goed gaat komen. Mijn ouders zijn helemaal weg van kleine Sjaak, net als mijn zusje en ik. Mijn andere zusje wil er niks van weten en is heel boos dat Sjakie toch gekomen is. Nou ja, her loss, Sjaakmans is geweldig :+:!

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 17:02

Kun je je zusje dan niet naar het asiel doen?
Ik kan me voorstellen dat jullie heel blij zijn met Sjakie!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 18:35

_O-

Ik dacht dat Sjakie een kat was, maar dat zal wel niet :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 18:37

ah dat is de teckel :D gave keuze haha

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-12 19:10

Sjakie is de teckel, ja :D. Hij is ontzettend leuk! Pa is nu met 'm aan het wandelen.

Mijn zusje stelt zich enorm aan, heeft de hele avond boven gezeten en toen ze beneden kwam wilde Sjaak haar begroeten, rende ze gillend en jankend weer naar boven :'). En dat is dan 21... Mja, de rest is super blij met hem :+:.

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 19:16

Tjezes, wat is er aan de hand met die zus van jou?????? Waarom doet ze dat?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-12 19:20

Ze vindt honden niet leuk en omdat Sjakie er toch gekomen is, ondanks dat zij dat helemaal niet wilde, meent ze dat ze nu het recht heeft zich als een klein kind te gedragen.

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 19:21

Dan moet ze zich gewoon openstellen voor iets dat ze niet kent. I.p.v. anderen iets te ontzeggen wat zoveel verrijking geeft. Want dat is namelijk een beetje egoistisch.
Dat mensen honden niet leuk vinden.... ieuw!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-12 19:28

Ik vind het ook vreemd. Ze moet Sjakie ook maar gewoon accepteren hoor :). Als alles zo goed blijft gaan, dan blijft hij gewoon.

mooney1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 19:53

Goh ik dacht dat je zus een kleuter ofzo was maar ze is verdikkeme 21!!
Wel het gedrag dus van een kleuter :+
Beetje triest figuur, sorry Ts.

Marnaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 23:10

Van harte gefeliciteerd met Sjakie! Dat hij maar een lang en gelukkig leven bij jullie mag hebben. *\o/*
En je zus trekt wel bij hoor. Mijn vader wilde ook nooit een hond, want hond is vies, stinkt enz.
Eind van het liedje was de hond de enige die een kusje kreeg als hij van zijn werk kwam. :D

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 01:17

Hoi!

Mag ik hier ook mijn ervaringen delen? :o
Ik werk eens in de twee weken bij het dierentehuis Midden Holland gelegen in Gouda. Ik laat de honden uit, maar aangezien er weinig honden gedumpt worden de laatste tijd ( 8)7 ) en het bij de katten redelijk druk is knuffel ik hier en daar ook een quarantainekat :) Die zitten de hele dag maar in hun hokje, dus alle beetjes aandacht die ze extra krijgen is meegenomen natuurlijk :)

Zoals ik al zei is het erg rustig op het moment. Zelfs een extreem oude hond die we laatst nog hadden is geplaatst (we hadden eigenlijk al bedacht dat ze haar leven zou slijten in de keuken van het asiel), geen idee bij wie, maar wel leuk natuurlijk :D Was een herder van .. 14 jaar ofzo? Echt hoog bejaard, sjokte nog met moeite een half rondje mee maar verder een heel vrolijke hond die nog heel goed kon kwispelen :) .
Nu zitten er verder nog een Basset, een herder kruising, een soort van cockerspaniël (die heel schattig rolt in de sneeuw <3 ).. Die zijn plaatsbaar, volgens mij waren er nog meer maar die weet ik even niet meer. In de quarantaine zat een Jack Russell die vanochtend binnen was gebracht, beestje was nog helemaal ondersteboven van zijn ineens erg beperkte leefruimte.. Maar het is even niet anders (buitenverblijven zijn op het moment de hele dag dicht ivm de kou). Waar ik wel echt even beduusd van was, was een boxer achtig teefje die inmiddels al bijna 2 weken 'zit'. Ze is echt doods en doodsbang voor vreemden, dus toen ik erbij kwam zitten kroop ze in het allerverste hoekje van haar mand. Ze trilde als een rietje, echt zielig. Heb haar een tijdlang zover proberen te krijgen dat ze naar me toe kwam, maar ze durfde gewoon niet. Uiteindelijk heel voorzichtig de halsband omgedaan, wat ze wel toeliet, en haar rustig mee naar buiten gevraagd. Toevallig kwam net de vaste medewerker van vandaag langs, waar ze blijkbaar wat meer vertrouwen in heeft :) ze was gelijk een stuk vrolijker. Buiten was het wel echt weer even spannend, maar ze liep wel lekker haar plasjes te doen en een beetje te scharrelen enzo.
Later ben ik nog even bij haar gaan zitten. Ze trilde niet meer, en kwam heeel heel heeeel voorzichtig naar me toe om aan mij te snuffelen en een beetje te knuffelen :) Kreeg zelfs een lebber over mijn gezicht! := Smerig natuurlijk maar het gaat om het gebaar :=
Het viel me op dat deze hond echt onwijs gespierd was. Dat in combinatie met die angstigheid.. Daar vermoed ik eigenlijk bij dat ze een vechthond is geweest.. Ze is echt bang voor mensen. Als je langs haar kennel loopt kruipt ze direct in haar mand, staart tussen de benen. :n Ik zou die vorige eigenaar wel eens willen zien..

Nou goed, bij de katten was het ook weer leuk :D Er zat er eentje bij wie zowel het gehoor als het zicht niet meer 100% is, maar die wel echt een kroeldoos is. Dus ik haar kriebelen, allemaal gezellig enzo, op een gegeven moment vind ik het wel mooi geweest en doe het deurtje dicht. Kat begint gelijk heel lelijk te mauwen (een soort gegorgel :') ), zegt een van de kattenvrijwilligers 'Wat doe je nou!? Ga eens verder aaien!! ' Echt op zo'n manier dat ik gelijk zo was van 'Okee okeee' *braaf verder aaien* :')

Nu als mijn ervaringen niet welkom zijn zal ik mijn eigen topic wel openen :+ Maar het leek me wel even leuk om het te delen! :D

Roomz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 01:36

Wat leuk dat je dit allemaal verteld :D
En wat een prachtige alaskan pup op de vorige pagina <3
En super leuk dat jullie sjakoe nu hebben

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 02:13

Oh, zit net te kijken naar de foto van sjakie en denk; Ach wat zit ie daar sip, hoop dat hij snel een huisje vind.

En nou lees ik dat hij bij jullie woont. Ken de hond helemaal niet, maar ben er heel blij om :D

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-12 09:33

@ Margaretha, ik vind het leuk om te lezen, maar ik heb dan liever dat je je eigen topic opent :). Deze heb ik geopend voor mijn belevenissen en over onze dieren en ons asiel en ik zou het zonde vinden als het hier straks vol staat met avonturen van anderen, als je begrijpt wat ik bedoel :D.

Roomz schreef:
Wat leuk dat je dit allemaal verteld :D
En wat een prachtige alaskan pup op de vorige pagina <3
En super leuk dat jullie sjakoe nu hebben

Ja, die was binnen een week ook naar nieuwe baasjes :D.

Daphne__ schreef:
Oh, zit net te kijken naar de foto van sjakie en denk; Ach wat zit ie daar sip, hoop dat hij snel een huisje vind.

En nou lees ik dat hij bij jullie woont. Ken de hond helemaal niet, maar ben er heel blij om :D

Hihihi :D. En hij is zo ontzettend leuk. Maar hij laat het ook merken als hij met rust gelaten wil worden, dan gromt ie een beetje. Nou, dat is prima, het is een hond geen knuffeldier.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-12 17:15

Ik heb een paar leuke foto's van Sjaak voor jullie, van gisteren en vandaag :D. Ik dacht, als ex-asieldiertje zijn foto's wel leuk om te zien.

Sjakie doet het erg goed, hij is enthousiast naar andere mensen, lief voor kinderen en we kunnen hem ook gewoon fatsoenlijk voer geven (in het asiel deed hij vaak wat vervelend met voeren) en ook mogen we hem zo nu en dan lekker aaien als hij op zijn troon ligt. Dat wil hij normaal gesproken niet hebben, dus dat gaat ook weer lekker.

Hij loopt keurig mee aan de lijn en heeft gisteren mijn paard ontmoet. Vandaag is hij voor het eerst mee geweest naar het kleine speelveld hier in de buurt (25 x 30 mtr of zo) waar hij lekker heeft gerend, gegraven en gesnuffeld :D.

Afbeelding
Afbeelding

Liefde <3.

Afbeelding

Het hooi werd ook grondig geïnspecteerd, uitgegraven en omgewoeld :P.

Afbeelding
AfbeeldingAfbeelding

Op het speelveldje :D.

Afbeelding
Afbeelding

Koning Sjaak op zijn troon :D.

Vandaag is hij mee geweest naar de dierenarts, hij had gisteren wat last van zijn pootje, de DA denkt dat hij zich iets verzwikt heeft, niks aan de hand dus. Hij heeft ook meteen een rabiës enting gehad (wij wonen bijna in Duitsland en daar is het verplicht) en hij heeft nu ook een paspoort :).