Ik word voor de keuze gesteld..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 21:12

Ik zou nog 2 hondjes aanschaffen.

BraveSpots

Re: Ik word voor de keuze gesteld..

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 22:39

Is er niet véél meer aan de hand dan dit? Jullie lijken om de maand wel een crisis te hebben ergens over...

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 15:08

Beetje dubbel.. Aan de ene kant zou ik volgens mij wel even hebben gecheckt hoe mijn vriend er tegenover staat dat ik twee hondjes neem. Aan de andere kant vind ik ook weer dat hij, in jouw geval, daar he-le-maal niks over heeft te zeggen omdat hij je heeft laten zitten wat betreft het samenwonen. Lastig dus.
Overigens vind ik dat jij misschien ook wel iets flexibeler kan zijn; de hondjes zijn met z'n tweeen, die kan je rustig een avondje alleen laten toch?

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 15:11

het is het huis vd ts dus zij mag bepalen wat er kwa beesten in komt :j
en vind dat als de ts ze liever niet alleen laat dat dat haar goedrecht is ...

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 15:19

shilady schreef:

Maar de TS heeft ook rekening te houden met haar vriend. Het is haar vriend zijn goed recht om die hondjes niet in zijn appartement te willen. En aangezien het geven en nemen is in een relatie moeten beide wat water bij de wijn doen.
Dat de TS voor een keuze gesteld wordt vind ik trouwens wel echt belachelijk hoor! Maar rekening houden met elkaars (in andermans ogen wellicht onzinnige) wensen zal toch moeten in een relatie!

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 15:22

Mloes schreef:
shilady schreef:

Maar de TS heeft ook rekening te houden met haar vriend. Het is haar vriend zijn goed recht om die hondjes niet in zijn appartement te willen. En aangezien het geven en nemen is in een relatie moeten beide wat water bij de wijn doen.
Dat de TS voor een keuze gesteld wordt vind ik trouwens wel echt belachelijk hoor! Maar rekening houden met elkaars (in andermans ogen wellicht onzinnige) wensen zal toch moeten in een relatie!

Precies, wat als die vriend ineens 2 slangen in huis had gehaald en zij is daar als de dood voor? Is hetzelfde principe toch? Je houdt rekening met elkaar in een relatie en doet niet waar je zin in hebt zonder het te overleggen

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 15:39

Inderdaad xxMaxx. Nu kan ik me wel voorstellen dat ik, als mijn vriend mij vlak voordat we zouden gaan samenwonen komt vertellen dat hij niet meer wil samenwonen, ietsjes minder rekening zou willen houden met mijn vriend :D Dus in dat opzicht snap ik TS wel. Echter vind ik wel dat zij zich wat soepeler kan opstellen door die hondjes bijv. een avond per week alleen thuis te laten. Nu heb je ze net twee weken, maar als je ze wat langer hebt kan dat best (vind ik dan..).

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 17:37

Volgens mij rammelt jullie relatie aan alle kanten. Had je laatst ook niet toevallig dat carnavals-topic geopend?

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 18:07

Cowgirl schreef:

_/-\o_ _/-\o_ :') _O-

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 18:11

Als ik de openingspost al zo lees, denk ik dat jij ook stiekem al zoiets hebt van :evaw: 'Meneer wilde dit en dat', en hoe je beschrijft hoe jij reageerde/je voelde bij zijn acties..

Als jij echt van dieren houdt en hij echt níet, denk ik niet dat dit zal gaan werken; voor hem 10 anderen hoor :D En je hebt nu wel 2 lieve trouwe hondjes :))

AnnebelleVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 18:12

Iemand die echt van je houdt zou je niet voor die keuze zetten, want die weet dat jij van alletwee heel veel houdt.
Ok...nou moeten het geen 15 tijgers worden, dan moet je het even overleggen.
Maar het is jouw huis, jouw leven, jouw hondjes, klaar!

Mafkees....:n

Mijn vriend is bijvoorbeeld niet zo'n kattenmens, maar ik had er al 2 toen ik hem leerde kennen. Nu is er pas geleden eentje overleden, waren 2 senioren. En de 2e is nog zo fris als een hoentje. Ik neem er nu geen kitten bij bijvoorbeeld want ik weet dat als poes nummer 2 overlijd, ik nogmaals kan kiezen of ik weer 15 jaar poezen wil hebben.
Mochten wij tegen die tijd gaan samenwonen, dan maken we die keuze samen.
Maar hij zou nooit zeggen dat ik de poes weg moet doen, als het er niet lekker mee gaat mag ze zelfs mee.
Ik beloof dan wel de kamer achteraf te stofzuigen enzo hahaha.

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 00:38

Ik vraag me af hoe een partner bij je kan passen als je op dit punt zo stellig van elkaar verschilt.
Tuurlijk kun je allebei anders over huisdieren denken, dat is op zich niet zo vreemd.......
Maar blijkbaar ben je gek op die hondjes en een dierenliefhebber, dan kent je vriend je of erg slecht of hij is egoistisch.
Dit is toch iets wat je samen kunt bespreken?

Daarnaast begrijp ik dat jullie een relatie hebben maar niet samenwonen? of heb ik dat verkeerd begrepen?
en dat hij in het verleden de boot heeft afgehouden met samenwonen? Naar mijn idee kan dat gebeuren...ik bedoel samenwonen is nogal een stap en misschien was hij er toen nog niet klaar voor ofzo, maar dan vind ik zijn timing nog steeds beroerd.

Misschien zouden regelmatige gesprekken tussen jullie beiden wat verheldering kunnen bieden? bedoel dit niet vervelend maar als je dingen met elkaar overlegt, elkaar de tijd geeft om over dingen na te denken voorkom je soms ellende.

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 00:43

rommulus schreef:
Heel eerlijk ??
Na aan leiding van wat je hier plaatst zou ik zeggen

http://www.dumpdievent.nl

En dan was ik nog niet eens bij het hondjes probleem :+

En ik klikte die ''link'' serieus aan :') :o? _O- _O-

Nee precies, zo een heb ik ook gehad... Weg er mee.. opgeruimd staat netjes

Ma_ris_ka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 12:09

TS, hoe is het nu? Wat ga je doen? Veel wijsheid toegewenst ;)

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 12:15

Cowgirl schreef:

:D Twee hele grote kwijlende doggen!

Niezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 12:18

geerke schreef:
Cowgirl schreef:

:D Twee hele grote kwijlende doggen!

Heb ik :D

Maar daarentegen ook een vriend die er net zo gek mee is als ik.

OT; Als ik voor zo'n keuze zou worden gesteld is het heel makkelijk, dat is al helemaal geen keuze.
De honden blijven.

Junia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 12:22

Als hij zo doet zou ik zeker voor je hondjes kiezen. Het lijkt wel of hij je alleen voor de leuk wil en niet serieus is. Dit lijkt mij geen relatie met een toekomst, als hij al niet wil samenwonen en jij niet jezelf mag zijn, en hij zelfs zo arrogant is om maar aan te nemen dat jij voor hem die hondjes wegdoet, dan zou ik er nu een punt achter zetten. Er zijn genoeg leuke mannen op de wereld die wel van hondjes houden ;)

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 12:24

Als hij je zo voor de keuze stelt zou ik ook voor de honden kiezen. Hij heeft al bewezen dat hij niet te vertrouwen is door je zo te laten vallen en verder is precies ook best egoistisch, als die honden jou gelukkig maken, zou hij ook gelukkig moeten zijn. Had hij je toen niet afgewezen, had hij wel iets te zeggen gehad, maar hij heeft je afgewezen, dus jij zorgt nu voor jezelf en hij heeft helemaal niets meer in te mengen in jouw leven. Dat is mijn mening.
Veel succes TS!

Junia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 12:25

xxMaxx schreef:
Precies, wat als die vriend ineens 2 slangen in huis had gehaald en zij is daar als de dood voor? Is hetzelfde principe toch? Je houdt rekening met elkaar in een relatie en doet niet waar je zin in hebt zonder het te overleggen

Als hij iets te zeggen had gewild over wat zij voor dieren in huis haalt, had 'ie gewoon zonder gezanik met haar samen moeten gaan wonen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 12:28

No offence meiden, maar hebben jullie ook de andere topics over deze relatie gelezen? Dit werkt echt wel 2 kanten op. Bovendien heeft zij inderdaad te bepalen dat die hondjes bij haar zitten maar dan mag hij toch ook zeggen dat hij geen beesten in huis wilt? Als het dan vervolgens enorm op de spits gedreven wordt kunnen er onaardige dingen gezegd worden van 2 kanten maar om daar nu een topic over te openen en die jongen te laten afbranden op dingen die ts zegt... We kennen maar 1 kant... En nu gaan mensen al oordelen dat die jongen alleen bij haar is voor de leuk.

Beauty26

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 12:30

Toen ik een relatie met mijn vriend kreeg, had ik ook 2 honden, vriendlief was geen honden gewent, maar ik hem meteen gezegd: ik heb voor mijn honden gekozen, dus als je voor mij kiest dan kies je ook voor mijn honden! Anders heb jij pech gehad, want ik heb voor die honden gekozen en die gaan voor niemand weg!

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 12:37

Jij had die hondjes al voor dat je je vriend had, dat is toch een andere situatie. Zo stap ik met paard en kat een relatie in, mocht het zo ver zijn.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 13:44

sorry dat ik het zeg, maar als je vriend echt om je geeft, maken die 2 hondjes echt niets uit.
hij hoort je niet voor zo'n keuze te stellen.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 14:17

Ik ga met de rest mee. Voor mij zou het ook geen keuze zijn, heel simpel, hij eruit. Dit omdat hij je voor de "keuze" stelt. Dat is voor mij hét punt! En dan de rest bevestigd het alleen maar.

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 14:19

Steentje schreef:
Hij zegt dat het een aanslag op onze relatie is, omdat we elkaar een heeeeeel stuk minder gaan zien nu, omdat hij geen zin en geld heeft om continu naar mij te komen.

Hij zegt letterlijk dat ik een domme zet heb gemaakt, en niet naar de gevolgen heb gekeken.

Hij kiest er zelf voor dat jullie elkaar een stuk minder gaan zien, door zijn eigen koppigheid nota bene. Hij wil niet zien dat hij het probleem is, i.p.v. die honden.

Ik vind hem echt een enorme egoïst. Zo kinderachtig. Waarom voelen mannen zich toch altijd zo aangevallen als er een huisdier of een paard in het spel is?